Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем със Santa Fe 1, 2005, CRDI

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем със Santa Fe 1, 2005, CRDI

    Здравейте,

    Насочил съм се към този модел и днес ходих да гледам един с цел покупка, НО . Търговецът беше така любезен да сподели за сменена дифтунга на маркуч за хидравликата (намира се пред алтернатора, но по време на шофирането пак изби масло от там.Случи се при напълно навит волан и включен бутон 4WD lock (моделите от 2005г го имат). Сранното (за мен) е, че в този момент колата сякаш блокира - усещането е все едно са залепнали накладките. След това се оправи и го направи още веднъж, отново при навит волан. Тъй като аз не съм запознат с автомобилите 4х4 и не намирам никаква връзка между двете (хидравликата и блокирането на колата), някой може ли да даде предположение за причината и ако е запознат обвързано с цена (тъй като останалото по колата ми хареса).

    Благодаря!

  • #2
    От: Проблем със Santa Fe 1, 2005, CRDI

    При напълно навит волан и 4wd lock е напълно нормално не само колата да блокира, но и да счупиш нещо от трансмисията ако настояваш да я движиш така на твърда настилка. Не го прави на сух асфалт, ако я купиш.

    Това че затяга при завой е признак че трансмисията включва нормално двата моста. Също така трябва да НЕ блокира при завиване в нормален режим.

    Ако нещо от хидравликата тече, трябва да се оправи. Не изглежда да има връзка с останалото и ако е дихтунг е лесна задача (зависи колко е лесен достъпът). Може да не е дихтунг, а скапана резба или пукнатина някъде ама това се разбира на място.

    Коментар


    • #3
      От: Проблем със Santa Fe 1, 2005, CRDI

      Благодаря за информацията! В момента се опитвам да намеря информация за този мистичен бутон при СФ1, който явно не е много популярен. Според информацията, която намерих СФ1 е full time 60/40 и този бутон "само" го заключва на 50/50. Т.е., доколкото разбирам, не е някакъв тип блокаж на деференциала и в този случай не би трябвало да има отношение при завиването?

      Коментар


      • #4
        От: Проблем със Santa Fe 1, 2005, CRDI

        Първоначално публикуван от vee-ko Преглед на мнение
        Благодаря за информацията! В момента се опитвам да намеря информация за този мистичен бутон при СФ1, който явно не е много популярен. Според информацията, която намерих СФ1 е full time 60/40 и този бутон "само" го заключва на 50/50. Т.е., доколкото разбирам, не е някакъв тип блокаж на деференциала и в този случай не би трябвало да има отношение при завиването?
        Малко ти е информацията. Последните Санта Фе от тоя модел, са с 4х4 като на следващия модел и на Туксон. Чети в техните ръководства какво пише. Диференциал нямаш.
        Ако държиш да е ръководство за твоя модел, търси и за 3,5 V6 бензин, те са само с такава раздатка доколкото знам.

        А нещата с блокираните диференциали и 50/50 момент са толкова неверни, колкото и достатъчно много дъвкани и обяснявани.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #5
          От: Проблем със Santa Fe 1, 2005, CRDI

          Първоначално публикуван от vee-ko Преглед на мнение
          Според информацията, която намерих СФ1 е full time 60/40 и този бутон "само" го заключва на 50/50. Т.е., доколкото разбирам, не е някакъв тип блокаж на деференциала и в този случай не би трябвало да има отношение при завиването?
          4х4 се контролира от компютър, който следи с каква скорост се въртят колелата, доколко си натиснал газта и как си навъртял кормилото, "приказва си" и с ABS системата. Всичко е вързано.

          Коментар


          • #6
            От: Проблем със Santa Fe 1, 2005, CRDI

            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
            Малко ти е информацията. Последните Санта Фе от тоя модел, са с 4х4 като на следващия модел и на Туксон. Чети в техните ръководства какво пише. Диференциал нямаш.
            Ако държиш да е ръководство за твоя модел, търси и за 3,5 V6 бензин, те са само с такава раздатка доколкото знам.

            А нещата с блокираните диференциали и 50/50 момент са толкова неверни, колкото и достатъчно много дъвкани и обяснявани.
            Ръководствата съм ги прегледал. В това за Tucson пише само, че бутона променя съотношението от 60/40 на 50/50 и го изключва при скорост над 40км.

            SF`s 4WD system is the same around the world. The difference is only between the engines. The 3.5 V6 (Sold only in the USA and Canada) uses Borg-Warner. The rest of the engines use full-time Steyr AWD system. All SFs sold in Europe (until 2006) use full-time 4WD system,made by Steyr. The new model (2006-) uses Borg Warner`s ITM 3e multiplate clutch coupling system.
            Според тази информация, която намерих в друг форум при моделите с 3.5 литров двигател системата е на Borg-Warner (каквато е и при СФ2, ако не се лъжа) и няма общо с тази на останалите модели от 1ва генерация. В нито едно от ръководствата не видях информация как да се използва този бутон и какво да не се прави.
            Знам, че информацията ми е малко, но нямах време да събирам много, а и не съм запознат с поведението на 4WD автомобилите (затова го описах като залепнали/блокирали накладки). Можете ли да ми дадете предположение на какво може да се дължи това (дали е сериозно или не толко и дали да "рискувам" с този конкретен автомобил).

            Коментар


            • #7
              От: Проблем със Santa Fe 1, 2005, CRDI

              Първоначално публикуван от vee-ko Преглед на мнение
              Ръководствата съм ги прегледал. В това за Tucson пише само, че бутона променя съотношението от 60/40 на 50/50 и го изключва при скорост над 40км.

              Според тази информация, която намерих в друг форум при моделите с 3.5 литров двигател системата е на Borg-Warner (каквато е и при СФ2, ако не се лъжа) и няма общо с тази на останалите модели от 1ва генерация. В нито едно от ръководствата не видях информация как да се използва този бутон и какво да не се прави.
              Доколкото знам, по-ранните Санта Фе със Щаер са постоянно 4х4 с 50/50 между предните колела и 60/40 между предна и задна ос. Няма бутон "4wd lock", но някои имат TRC бутон за тракшън контрола. Тракшън системата може да удари спирачки на някои колела като си навил волана.

              Бутона "4wd lock" се появява при следващия модел с Борг Уорнър - нормално върви с тяга предимно към предните колела и може да подава тяга на задната ос или като се хлъзнат предните колела, или като натиснеш "4WD Lock" бутона. Заключването се пуска само в екстремни условия и ниска скорост, на офроуд, на плажа, като си на баир или в заснежено паркомясто. На остър завой системата се затормозява, защото няма компенсация за това че колелата по външната арка на завоя се въртят по-бързо от тези по вътрешната арка. По-следващия модел има сензор за ъгъла на колелата и освобождава задната ос при яко навиване на волана.

              Коментар


              • #8
                От: Проблем със Santa Fe 1, 2005, CRDI

                Първоначално публикуван от vee-ko Преглед на мнение
                Можете ли да ми дадете предположение на какво може да се дължи това (дали е сериозно или не толко и дали да "рискувам" с този конкретен автомобил).
                Нормално е, няма повреда. Така трябва да бъде.
                По ръководствата пише разни неща, но се оказва на практика, че има Санта Фе 1, с виско, както и с електро-магнитно включване на задния мост(както е при теб), макар и сравнително по-рядко от системата с диференциал на Щаер(там е това 60/40 с виско в паралел).
                Човек от Форума, беше махал кардана на едно 2,7 V6, от първите, и потвърди, че е с виско. Тия с копчетата е ясно, че са като Туксон с ел.магнитен съединител. Това блокиране 4WD lock, си пише да се ползва само при нужда. То блокира преден към заден мост, на принципа на проста УАЗ-ка и е естествено да има съпротивление при завиване, особено на сух терен с голямо сцепление на колелата. Освен това, понеже се влошава управляемостта при такова блокиране, е предвидено при увеличаване на скоростта над 30-40км/ч автоматично да се изключва и при намаляване да се включи обратно, докато не го изключиш от бутона. В нормалния режим, без Lock, компютър определя кога колко да зацепи задния мост на база данни от различни датчици, така че пак не си само на предно. Вече в по-новите модели, мисля, че има с опция 2WD, т.е. да избереш движение само на преден мост.
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • #9
                  Проблем със Santa Fe 1, 2005, CRDI

                  Тука се разказват интерсни истории за разни духове в диференциалите дето следят кое как и с колко се върти та да докладват на компа, та той да включи задното с още примерно 10% . Това всичкото за сф, туксон и спортидж с електромагнитна муфа борг-вагнер на задния край на карданЯ.
                  Във въпросната муфа освен електромагнит има фрикционни дискове, една шайба с протязани каналчета с различна дълбочина (в центъра канала е най дълбок, а в краищата става плитък) и няколко съчми. Електромагнита има 2 положение "включен" и "изключен" няма положение "включен на 18%". Въпросното автоматично включване е на чисто физичен принцип и няма замесени компютри, датчици, духове, извънземни и тн. Когато задния кардат се завърти по-бързо от задния пиньон (демек предните колела буксуват) се получава изместване на въпросната шайба с каналите, съчмите отиват от по-дълбоката част на канала към по-плитката и съответно притискат пакета фрикционни дискове и те така се предава въртящ момент на задните колела.
                  Виж ESP-то получава информация от датчици (мисля бяха от тези на ABS-а) и се управлява от комп-а, но неговата функция е да задейства спирачка на колелото което се върти по-бързо от другите, та да го спре да не боксува, отделно с това спиране се цели прехвърляне на въртящ момент към другото колело (просто отворения диф така работи- върти колелото с по-малко сцепление) отделно ESP-то ти управлява и педала на газта - което понякога е много тъпо- тъкмо влизаш в кал, трябва ти цялата газ за да издрапаш, но есп-то решава, че мн газ даваш и те спира- после ходиш за трактор щото си се заровил като прасе.
                  I'm not Lost, I'm Discovering !

                  088 три 3 четири 0 94 нула - Филип

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблем със Santa Fe 1, 2005, CRDI

                    Borg&Wagnera виско муфа
                    Mitsubushi Pajero 2.5 TDi SS TOP
                    Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi 113h.p. 4WD automat 2004
                    Nissan Terano 2.4i дълго с газ
                    0888383218 /ако не вдигна ,значи вадя риба/

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблем със Santa Fe 1, 2005, CRDI

                      В нашите автомобили не е точно този модел, но да- това е принципа
                      I'm not Lost, I'm Discovering !

                      088 три 3 четири 0 94 нула - Филип

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблем със Santa Fe 1, 2005, CRDI

                        Първоначално публикуван от mmtrance Преглед на мнение
                        Тука се разказват интерсни истории за разни духове в диференциалите дето следят кое как и с колко се върти та да докладват на компа, та той да включи задното с още примерно 10% . Това всичкото за сф, туксон и спортидж с електромагнитна муфа борг-вагнер на задния край на карданЯ.
                        Във въпросната муфа освен електромагнит има фрикционни дискове, една шайба с протязани каналчета с различна дълбочина (в центъра канала е най дълбок, а в краищата става плитък) и няколко съчми. Електромагнита има 2 положение "включен" и "изключен" няма положение "включен на 18%". Въпросното автоматично включване е на чисто физичен принцип и няма замесени компютри, датчици, духове, извънземни и тн. Когато задния кардат се завърти по-бързо от задния пиньон (демек предните колела буксуват) се получава изместване на въпросната шайба с каналите, съчмите отиват от по-дълбоката част на канала към по-плитката и съответно притискат пакета фрикционни дискове и те така се предава въртящ момент на задните колела.
                        Виж ESP-то получава информация от датчици (мисля бяха от тези на ABS-а) и се управлява от комп-а, но неговата функция е да задейства спирачка на колелото което се върти по-бързо от другите, та да го спре да не боксува, отделно с това спиране се цели прехвърляне на въртящ момент към другото колело (просто отворения диф така работи- върти колелото с по-малко сцепление) отделно ESP-то ти управлява и педала на газта - което понякога е много тъпо- тъкмо влизаш в кал, трябва ти цялата газ за да издрапаш, но есп-то решава, че мн газ даваш и те спира- после ходиш за трактор щото си се заровил като прасе.
                        Вземи си прочети ръководството, и се опровергай сам. Аз съм го чел, ти явно не си.
                        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблем със Santa Fe 1, 2005, CRDI

                          Не знам какво ръководство си чел и кой некадърен преводач го е превеждал. За киата съм чел моето и там не се споменава нищо за компютърно разпределяне и бла бла. Освен че съм чел ръководството съм разглобявал и въпросната муфа, че трябваше да и сменя лагерите - вътре нито датчици има, нито духове и извънземни. Освен това съм пробвал колата и с изключена букса на електромагнита (единствената жица ходеща към въпросната муфа) и махнат бушон- въпреки светещата ламБа като и дадох газ на една лЪзгава полянка и О Чудо задните гуми пробуксуваха и киата се поднесе доволно. Та или от киа/хюндай ползват някакви нано безжични космически датчици, или все пак има духове, които са се скрили докато сменях лагерите, или е чиста физика без намеса на извънземни сили.
                          I'm not Lost, I'm Discovering !

                          088 три 3 четири 0 94 нула - Филип

                          Коментар


                          • #14
                            От: Проблем със Santa Fe 1, 2005, CRDI

                            Първоначално публикуван от mmtrance Преглед на мнение
                            Не знам какво ръководство си чел и кой некадърен преводач го е превеждал.

                            Аз четох това. Има и ел. схема на управлението на трансмисията накрая.
                            http://Tucson.pdf.rar


                            ПП: И никой никъде не е казвал, че вътре в муфата има датчици или нещо повече от виждащото се на клипа.
                            Достатъчно е да се регулира тока към електромагнита, за да е различна силата му.
                            Последно редактирано от cecoa1; 07-06-17, 23:20.
                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проблем със Santa Fe 1, 2005, CRDI

                              Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение


                              Аз четох това. Има и ел. схема на управлението на трансмисията накрая.
                              http://Tucson.pdf.rar


                              ПП: И никой никъде не е казвал, че вътре в муфата има датчици или нещо повече от виждащото се на клипа.
                              Достатъчно е да се регулира тока към електромагнита, за да е различна силата му.
                              За жалост през телефона не мог да отворя ръководството, но ще го прегледам като се добера до компютър.

                              Въпроса е комп-а от къде получава информация за да регулира тока на електромагнита и да даде команда "повече ток за повече въртящ момент"
                              I'm not Lost, I'm Discovering !

                              088 три 3 четири 0 94 нула - Филип

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X