Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Първо СУВ - Санта фе 2008 2.2 CRDI , няколко въпроса...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първо СУВ - Санта фе 2008 2.2 CRDI , няколко въпроса...

    Първо да се "похваля" с новата придобивка Santa Fe 2008 2.2 CRDI след като с жената решихме че искаме 7 места поради двете столчета на задния ред не остава място за бабата и дядото по разни ходения 5-6 години, а бяхме свикнали на 4х4 на Аутбека 2002-ра. Така взех я преди около 2 месеца от частно лице, купена от него нова. До 130к поддържана в ИНД комърс. Първо да споделя впечатлението си от ИНД комърс и защо повече няма да ми стъпи там крака. Запазих си час при тях за първоначален оглед преди покупката. Взеха ми 92 лева за "пълна диагностика", на въпроса по телефона колко време отнема ми беше отговорено час-час и половина. На практика отне 20 минути.

    За тези 20 минути откриха:
    - Липсваща кора под двигателя - 100лв
    - счупен преден ляв подкалник - 35 лв
    - изхабени предни дискове и накладки - 300 лв
    - шарнир - 40 лв
    - задна дясна главина - 200 лв
    Сумарно: 700 лева, викам си нормално няма нещо сериозно и я взех за 15 000.

    След 2 седмици каране установих какво са пропуснали:
    - Торк конвъртър не заключва (просто да бяха прочели грешките в скоростната) - 2500 лева
    - теч на рейка - 350 лв
    - гарнитура на капак на глава
    - гарнитура на изпускателен колектор
    - тампон на двигател
    Сумарно 3500лв
    Та до тука бях със тия оторизирани "специалисти", няма да задълбавам глупостите които ми наговориха след като ги конфронтирах, защо така се изложиха, държаха се кат малки деца.

    Как да е общо взето всичко е оправено, колата вече ми е стъпила на около 21 000 лв, далеч повече от колкот осе бях насторил 17-18к

    Имам следните въпроси към съфорумниците с подоби:

    1. Моят модел е с дебелите саморегулиращи се задни амортисьори които струват по към 1000 лв, въпроса ми е могат ли да се сложат нормални, защото в 2 сервиза ми казаха че понеже пружините уж били различни се скапвали много бързо. Засега са ок но да го има мв предвид.
    2. Има ли някакъв начин да се спре ппсукането на колана? Супер кретенско е. Ако карам колата, спра без да гася двигателя и махна колана почва да писука веднага и буди децата. На Бека се реактивираше след потегляне и нямах този проблем.
    3. Моята е с 18" джанти и гуми 235/60/18, мога ли да сложа 16", ще опрат ли в спирачните апарати? Искам да сложа гуми 235/70/16 които са със същият диаметър, но са по евтини, по тихи, по трудно биха се спукали и ще возят по меко.
    4. Колко ви е извънградският разход на този двигател 155к.с. автоматична кутия. Извънградскяита ми: 40 градско, и 485 София -Добрич като на магистралата съм бил на темпомат 125-130, а извънмагистралта 100-110 когато не съм бил в колона и излезе 9.16, а борда ми отчете 7.8. Това нормлано ли е? Попитах колега от форума каза че му звучи нормлано но гледам spritmonitor.de смесени разходи 50:50 от по 8-9. А градският ми в София го засякох 13.5, не леко градско но не и нормланото ми мое което е по тежко. Стандартно с Бека на доста кофти градско съм около 17/100 газ.

    И така, хем се радвамн на голямата широка кола, хем малко ме е яд че с тоя разход ми е 10лв/100км над бека и при 20к км на година са 2000 лева, + по висока застраховка, отивам на 2500-3000 повече на година за да возя бабата и дядото няколко пъти в годината, а за тия пари можех да ги возя в такси или кола под наем.

    Поздрави и ще съм благодарен за мнението Ви!

  • #2
    От: Първо СУВ - Санта фе 2008 2.2 CRDI , няколко въпроса...

    Здрасти, карам същия но ръчка и без помпащи се амортисьори. Разход силно натоварено градско + постоянни всекидневни задръствания лято 8.5 зима 9.7-10. Извънградско не ползвам темпомата щото качва сетриозно разхода и с подържане 120-140 средно дава 7, смъквал съм до 6 като не вдигам повче от 120.
    Можеш да сложиш обикновенни амортисьори отзад, никаква драма, всеки сервиз може да го направи и нови са по 120 лв. бройката.
    Отчети че автомата е благина която качва поне 1.5-2 литра отгоре.
    аз съм с 18-ки и сложих по-дебели гуми от стандартните, можеш да сложиш 17 но не и 16 тъй като апаратите са доста големи ( това не е пробвано, мерих с ролетката не е много сигурно ) Пък и вече се намират гуми на добри цени и не си заслужава операцията според мен.
    no signature no problems

    Коментар


    • #3
      От: Първо СУВ - Санта фе 2008 2.2 CRDI , няколко въпроса...

      Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
      Здрасти, карам същия но ръчка и без помпащи се амортисьори. Разход силно натоварено градско + постоянни всекидневни задръствания лято 8.5 зима 9.7-10. Извънградско не ползвам темпомата щото качва сетриозно разхода и с подържане 120-140 средно дава 7, смъквал съм до 6 като не вдигам повче от 120.
      Можеш да сложиш обикновенни амортисьори отзад, никаква драма, всеки сервиз може да го направи и нови са по 120 лв. бройката.
      Отчети че автомата е благина която качва поне 1.5-2 литра отгоре.
      аз съм с 18-ки и сложих по-дебели гуми от стандартните, можеш да сложиш 17 но не и 16 тъй като апаратите са доста големи ( това не е пробвано, мерих с ролетката не е много сигурно ) Пък и вече се намират гуми на добри цени и не си заслужава операцията според мен.
      Ще пробвам на следващото пътуване без темпомат и до 120 дори по магистралата но според мен под 9 я падне я не. Градското ти ми се вижда супер малко спрямо моето, незнам дали е възможно да е само от автомата. Колко се разминава засичането по борд и колонка?


      За гумите, не е само до пари преимрно харесал съм си всесезни AT гуми Yokohama G015, освен 50-те лева разлика межу 235/60/18 и 235/70/16 е и 72 срещу 70 децибела, както и би трябвало вузията да е по мека като има повече гума, както и да се пука по трудно по горски пътища с разни камани.

      Коментар


      • #4
        От: Първо СУВ - Санта фе 2008 2.2 CRDI , няколко въпроса...

        Освен за колана с друго не мога да помогна, но той се лекува като намерите жичката влизаща в заключващият механизъм ( женското ). Заголвате ги и ги омотавате една за друга, така затваряте веригата и зумера не свири! Разход от около 12 в града на мен ми се вижда реалистичен, при мен е такъв само колата "мааалко" се различава.
        Колкото по-проходим джип имаш, толкова по-далеч ще ходиш за трактор.....
        0882 52 00 52 - Жоро

        Коментар


        • #5
          От: Първо СУВ - Санта фе 2008 2.2 CRDI , няколко въпроса...

          Първоначално публикуван от zorvalth Преглед на мнение
          ... Колко се разминава засичането по борд и колонка?....
          При мен ( 2,2 ръчка ) разликата е литър- литър и малко .

          Коментар


          • #6
            От: Първо СУВ - Санта фе 2008 2.2 CRDI , няколко въпроса...

            Ясно и при мен е литър и малко, начи само аз карам гладен автоматик, ако знаех че е чак такава разликата щях да взема ръчка... че и нямаше да се налага торк да сменям

            Все пак някой с каране около 120 автоматик до 8 успява ли да слезе да знам да търся ли някакъв проблем или само и въобразявам...

            Коментар


            • #7
              От: Първо СУВ - Санта фе 2008 2.2 CRDI , няколко въпроса...

              Имай предвид, че аз карам супер пенсионерски, например тръгвайки от място едвам давам газ и сменям на втора около 2000 оборота. Забелязал съм като карам по-динамично разхода скача в пъти. Автомата за да върви трябва да се понастъпва а това много вдига средния разсход. В момента съм с 235/65/18 и возията е супер, гумата е достатъчно дебела за горско каране, сложих АТ-та но не ми хареса за зимата и купих чисто зимни. Преди съм карал винаги с 31" и 32" на 15" и на 16" джанти и многото гума се отразява много лошо при резки маневри с висока скорост. Това все пак е СУВ и мисля че е тъпо да слизаш на 16. Поръчал съм 2" лифт че много ниско ми се види, като го монтирам ще снимам да видим как ще стане.
              no signature no problems

              Коментар


              • #8
                От: Първо СУВ - Санта фе 2008 2.2 CRDI , няколко въпроса...

                Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
                Имай предвид, че аз карам супер пенсионерски, например тръгвайки от място едвам давам газ и сменям на втора около 2000 оборота. Забелязал съм като карам по-динамично разхода скача в пъти. Автомата за да върви трябва да се понастъпва а това много вдига средния разсход. В момента съм с 235/65/18 и возията е супер, гумата е достатъчно дебела за горско каране, сложих АТ-та но не ми хареса за зимата и купих чисто зимни. Преди съм карал винаги с 31" и 32" на 15" и на 16" джанти и многото гума се отразява много лошо при резки маневри с висока скорост. Това все пак е СУВ и мисля че е тъпо да слизаш на 16. Поръчал съм 2" лифт че много ниско ми се види, като го монтирам ще снимам да видим как ще стане.
                Ясно, ами сигурно е нормален разхода, сега направих второто си чисто градско и излезе 13.09 по колонка, та явно там ще се върти. Определно не карам мудно в града та това сигурно помага. Уикенда съм на рибарица та ще направя и едно чисто извънградско, ще се опитам да не минавам 120 и без темпомат та да видим.


                За гумите може да си прав за завиването с висока скорост, но лично аз съм карал старият бек със Goodyear 4 season и първите 2 зими беше супер, на третата се видя че им дойде края. После купих тия модерните michelin crossclimate с вътрешният грайфер дето е в ламелите и зимата бяха прилично добре, но пък возията им, шума(липсата) и комфорта са жестоки жестоки. Приятел навъртя 3 зими и 60000км на Yokohama G012 които са предният модел на тези които съм харесал(G015) и беше доволен и през зимата и през лятото и в гората. Не е позволено да се пускат линкове май но ако в google напишеш "yokohama g015 review" и отвориш първият линк в expeditionportal com ще ме разбереш защо искам да ги пробвам Но може би си прав и ще ги взема 18ки.


                Още нещо да питам, дори лек наклон да спра вратите се движат доста лесно и не могат да се задържат на нито крайната нито средната степен. Ако е на равно е ок. Всички ли са така, или да сменя тези пластмасови раменца които отговарят за това им задържане. Просто е досадно ако съм спрял с левите гуми на бурдюр примерно да не мога да си държа вратата отворена. А нашият паркинг пред блока е под наклон в по голямата си част.

                Коментар


                • #9
                  От: Първо СУВ - Санта фе 2008 2.2 CRDI , няколко въпроса...

                  Първоначално публикуван от zorvalth Преглед на мнение
                  Ясно, ами сигурно е нормален разхода, сега направих второто си чисто градско и излезе 13.09 по колонка, та явно там ще се върти. Определно не карам мудно в града та това сигурно помага. Уикенда съм на рибарица та ще направя и едно чисто извънградско, ще се опитам да не минавам 120 и без темпомат та да видим.


                  За гумите може да си прав за завиването с висока скорост, но лично аз съм карал старият бек със Goodyear 4 season и първите 2 зими беше супер, на третата се видя че им дойде края. После купих тия модерните michelin crossclimate с вътрешният грайфер дето е в ламелите и зимата бяха прилично добре, но пък возията им, шума(липсата) и комфорта са жестоки жестоки. Приятел навъртя 3 зими и 60000км на Yokohama G012 които са предният модел на тези които съм харесал(G015) и беше доволен и през зимата и през лятото и в гората. Не е позволено да се пускат линкове май но ако в google напишеш "yokohama g015 review" и отвориш първият линк в expeditionportal com ще ме разбереш защо искам да ги пробвам Но може би си прав и ще ги взема 18ки.


                  Още нещо да питам, дори лек наклон да спра вратите се движат доста лесно и не могат да се задържат на нито крайната нито средната степен. Ако е на равно е ок. Всички ли са така, или да сменя тези пластмасови раменца които отговарят за това им задържане. Просто е досадно ако съм спрял с левите гуми на бурдюр примерно да не мога да си държа вратата отворена. А нашият паркинг пред блока е под наклон в по голямата си част.
                  Здравей,

                  Аз със същата машина, но я купих на реални 60к километра от Българя.
                  Също бях изненадан от малко височкия разход на гориво, но с течение на времето установих,
                  че май е нормален. Не забравяй, че колата е малко над 2 тона, а гумите са огромни и тежки. Другия виновник
                  за големия разход е архаичния, но изключително здрав и надежден автомат, не на последно място трябва да се
                  отбележи, че мотора е слаб за това купе в комбинация с автомат, ръчката е доста по пъргава и икономична. И аз като теб слизам от Субару, но Форестър 2.5XT SH със същия архаичен даже 4 степенен автомат , което е скандално за кола модел 2009 година, но да не захващам темата за прехвалените „Субару“, там по-скоро нещата са на ниво сектантска слепота . От нещата, които си ремонтирал на мен ми става ясно, че или колата е яздена каруцарски и без жал или поддръжката е била скандално безобразна или комбинация от двете. Като цяло според мен колата е доста назадничава в технологично ниво за времето си, но огромния и плюс е, че е доста здрава и надеждна, което никак не е за подценяване. Ако си спомняш вече не чак толкова близкото минало, стратегията на японските автопроизводители беше същата, както на корейските в момента, а именно взаимстване на доказани и утвърдени вече качествени технологии и материали и тяхното доразвиване и усъвършенстване. Другата им любима практика е внедряване на готови компоненти и възли от външни тясно профилирани производители, което разбира се правят и другите марки.
                  При мен магистрално каране, разбирай 130 – 140 км/ч без темпомат разхода е около 9л. минеш ли на темпомат или
                  почнеш ли резки ускорения и спирания разхода скача с 1 л. минимум . При междуградски пътища без много изпреварвания и ускорения можеш да паднеш и под 8 л. но такъв разход си е направо изключение. Разход от 11 - 12л. градско си е нормален при мен, при това без да спринтирам между светофарите. Почнеш ли да я караш по динамично разхода скача доста , но аз съм свикнал, защото на форестъра съм стигал и до 25 л. градско, но там малко коли ми взимаха старта, все пак 230-те турбинирани жребчета си искат зоб за да скачат.
                  Малко съжалявам, че не взех бензиново Сантасе, което моментално да газифицирам, но в България не са продавани
                  много бензинови коли с високо ниво на оборудване, какво аз задължително държах да има.
                  Обърни внимание на корозията по купето, особено на двата джоба на калниците зад предните гуми, при мен въпреки, че колата беше седяла в отоплен и сух надземен гараж си имаше сериозни наченки на корозия, която щеше да довърши вътрешния праг и калника за няколко зими. Като цяло антикорозионната защита на колата е жалка, но от това страдат всички азиатски производители с малки изключение, но наистина малки .
                  Само за инфо – къде си ремонтирал автомата? Стана ми интересно, може и на лично за да избегнем реклами.
                  Забелязвам масова неграмотност при обслужването на автоматите, което разбира се неминуемо води до скоропостижна смърт на най-скъпия компонент в колата и скъпи главоболия за собствениците.

                  Поздрави,
                  Последно редактирано от RAMMSTEIN; 12-05-17, 10:44.
                  КТМ ExC 500

                  Коментар


                  • #10
                    От: Първо СУВ - Санта фе 2008 2.2 CRDI , няколко въпроса...

                    Първоначално публикуван от zorvalth Преглед на мнение
                    Всички ли са така, или да сменя тези пластмасови раменца които отговарят за това им задържане. Просто е досадно ако съм спрял с левите гуми на бурдюр примерно да не мога да си държа вратата отворена. А нашият паркинг пред блока е под наклон в по голямата си част.

                    смени ги, моите държат яко.
                    no signature no problems

                    Коментар


                    • #11
                      От: Първо СУВ - Санта фе 2008 2.2 CRDI , няколко въпроса...

                      Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
                      ... Поръчал съм 2" лифт ...
                      Може ли малко повече инфо ?

                      Коментар


                      • #12
                        От: Първо СУВ - Санта фе 2008 2.2 CRDI , няколко въпроса...

                        @RAMMSTEIN, благодаря ти за подробното мнение. Вече и аз се убедих че разхода ми е нормален, просто явно съм чел за ръчните скорости и не съм очаквал чак 2 литра разлика. Уикенда бяхме до Рибарица. 20км градско, 260км извънградско, карах с 2000-2100 оборота(105-110км/ч), по магистралата ме изпревари едно Алеко с поне 15км/ч ралзика , но Ябланица-Рибарица средната ми беше сигурно 50-60 защото бях в колона и защото половината от тази отсечка реално си градско в Тетевен. Така де, разхода ми общо беше 8.60, което би означавало около 8 ако не беше градското и бавната отсечка от 2х25км. Сега като го сравня с това което ти ми пишеш си е 1:1. Но не си струва влаченето за литър-литър и нещо разлика.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Първо СУВ - Санта фе 2008 2.2 CRDI , няколко въпроса...

                          Мдаам, явно си лапат зверчетата, но все пак са си тежички и окачването си е доста масивно за паркетно Сувче, също така и автомата си казва своята дума.
                          Ако караш повече по планински пътища и торк конвертора работи по-често на маслената турбина, разхода става леле, мале .
                          Но какво да се прави, кеф цена няма  , колицата си е перфектен семеен автомобил, който може да ви отведе без проблем
                          на красиви места, където леките коли бият задна и се връщат .
                          КТМ ExC 500

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X