Първо да се "похваля" с новата придобивка Santa Fe 2008 2.2 CRDI след като с жената решихме че искаме 7 места поради двете столчета на задния ред не остава място за бабата и дядото по разни ходения 5-6 години, а бяхме свикнали на 4х4 на Аутбека 2002-ра. Така взех я преди около 2 месеца от частно лице, купена от него нова. До 130к поддържана в ИНД комърс. Първо да споделя впечатлението си от ИНД комърс и защо повече няма да ми стъпи там крака. Запазих си час при тях за първоначален оглед преди покупката. Взеха ми 92 лева за "пълна диагностика", на въпроса по телефона колко време отнема ми беше отговорено час-час и половина. На практика отне 20 минути.
За тези 20 минути откриха:
- Липсваща кора под двигателя - 100лв
- счупен преден ляв подкалник - 35 лв
- изхабени предни дискове и накладки - 300 лв
- шарнир - 40 лв
- задна дясна главина - 200 лв
Сумарно: 700 лева, викам си нормално няма нещо сериозно и я взех за 15 000.
След 2 седмици каране установих какво са пропуснали:
- Торк конвъртър не заключва (просто да бяха прочели грешките в скоростната) - 2500 лева
- теч на рейка - 350 лв
- гарнитура на капак на глава
- гарнитура на изпускателен колектор
- тампон на двигател
Сумарно 3500лв
Та до тука бях със тия оторизирани "специалисти", няма да задълбавам глупостите които ми наговориха след като ги конфронтирах, защо така се изложиха, държаха се кат малки деца.
Как да е общо взето всичко е оправено, колата вече ми е стъпила на около 21 000 лв, далеч повече от колкот осе бях насторил 17-18к
Имам следните въпроси към съфорумниците с подоби:
1. Моят модел е с дебелите саморегулиращи се задни амортисьори които струват по към 1000 лв, въпроса ми е могат ли да се сложат нормални, защото в 2 сервиза ми казаха че понеже пружините уж били различни се скапвали много бързо. Засега са ок но да го има мв предвид.
2. Има ли някакъв начин да се спре ппсукането на колана? Супер кретенско е. Ако карам колата, спра без да гася двигателя и махна колана почва да писука веднага и буди децата. На Бека се реактивираше след потегляне и нямах този проблем.
3. Моята е с 18" джанти и гуми 235/60/18, мога ли да сложа 16", ще опрат ли в спирачните апарати? Искам да сложа гуми 235/70/16 които са със същият диаметър, но са по евтини, по тихи, по трудно биха се спукали и ще возят по меко.
4. Колко ви е извънградският разход на този двигател 155к.с. автоматична кутия. Извънградскяита ми: 40 градско, и 485 София -Добрич като на магистралата съм бил на темпомат 125-130, а извънмагистралта 100-110 когато не съм бил в колона и излезе 9.16, а борда ми отчете 7.8. Това нормлано ли е? Попитах колега от форума каза че му звучи нормлано но гледам spritmonitor.de смесени разходи 50:50 от по 8-9. А градският ми в София го засякох 13.5, не леко градско но не и нормланото ми мое което е по тежко. Стандартно с Бека на доста кофти градско съм около 17/100 газ.
И така, хем се радвамн на голямата широка кола, хем малко ме е яд че с тоя разход ми е 10лв/100км над бека и при 20к км на година са 2000 лева, + по висока застраховка, отивам на 2500-3000 повече на година за да возя бабата и дядото няколко пъти в годината, а за тия пари можех да ги возя в такси или кола под наем.
Поздрави и ще съм благодарен за мнението Ви!
За тези 20 минути откриха:
- Липсваща кора под двигателя - 100лв
- счупен преден ляв подкалник - 35 лв
- изхабени предни дискове и накладки - 300 лв
- шарнир - 40 лв
- задна дясна главина - 200 лв
Сумарно: 700 лева, викам си нормално няма нещо сериозно и я взех за 15 000.
След 2 седмици каране установих какво са пропуснали:
- Торк конвъртър не заключва (просто да бяха прочели грешките в скоростната) - 2500 лева
- теч на рейка - 350 лв
- гарнитура на капак на глава
- гарнитура на изпускателен колектор
- тампон на двигател
Сумарно 3500лв
Та до тука бях със тия оторизирани "специалисти", няма да задълбавам глупостите които ми наговориха след като ги конфронтирах, защо така се изложиха, държаха се кат малки деца.
Как да е общо взето всичко е оправено, колата вече ми е стъпила на около 21 000 лв, далеч повече от колкот осе бях насторил 17-18к

Имам следните въпроси към съфорумниците с подоби:
1. Моят модел е с дебелите саморегулиращи се задни амортисьори които струват по към 1000 лв, въпроса ми е могат ли да се сложат нормални, защото в 2 сервиза ми казаха че понеже пружините уж били различни се скапвали много бързо. Засега са ок но да го има мв предвид.
2. Има ли някакъв начин да се спре ппсукането на колана? Супер кретенско е. Ако карам колата, спра без да гася двигателя и махна колана почва да писука веднага и буди децата. На Бека се реактивираше след потегляне и нямах този проблем.
3. Моята е с 18" джанти и гуми 235/60/18, мога ли да сложа 16", ще опрат ли в спирачните апарати? Искам да сложа гуми 235/70/16 които са със същият диаметър, но са по евтини, по тихи, по трудно биха се спукали и ще возят по меко.
4. Колко ви е извънградският разход на този двигател 155к.с. автоматична кутия. Извънградскяита ми: 40 градско, и 485 София -Добрич като на магистралата съм бил на темпомат 125-130, а извънмагистралта 100-110 когато не съм бил в колона и излезе 9.16, а борда ми отчете 7.8. Това нормлано ли е? Попитах колега от форума каза че му звучи нормлано но гледам spritmonitor.de смесени разходи 50:50 от по 8-9. А градският ми в София го засякох 13.5, не леко градско но не и нормланото ми мое което е по тежко. Стандартно с Бека на доста кофти градско съм около 17/100 газ.
И така, хем се радвамн на голямата широка кола, хем малко ме е яд че с тоя разход ми е 10лв/100км над бека и при 20к км на година са 2000 лева, + по висока застраховка, отивам на 2500-3000 повече на година за да возя бабата и дядото няколко пъти в годината, а за тия пари можех да ги возя в такси или кола под наем.
Поздрави и ще съм благодарен за мнението Ви!
Коментар