Здравейте колеги от месец съм собственик на Санта Фе 2.0 CRDI 2003 година и от тогава постоянно съм в ремонти.След огледи на 6-7 автомобила които бяха под всякаква критика на външен вид и салон се спрях на този
Колата е от Италия и е перфектна на външен вид салон и няма точка ръжда ,но излязоха доста други проблеми.Още на първия ден отказа датчик на коляновия вал и замина в сервиз, след това смених съединител(знаех че е за смяна още при покупката) и ангренаж , но още в гаража изпусна дифтунгата на една от дюзите и започна да хвърля масло през капака на клапаните.Сменихме и дифтунгите и уплътненията на капака и на четирите дюзи като по време на ремонта видяхме ,че е изолиран охладителя на маслото ,но засега го оставихме така.След като си взех колата и изминах около 500км установих нов проблем , започна да губи антифриз и то доста на 100км около 3-4 литра , като не го вкарва в маслото нито има нарушена работа на двигателя , нито капе отнякъде.В момента не го карам и в петък влиза в сервиз за гарнитура или в най лошия случай за глава.Въпроса е може ли да губи антифриз от някъде другаде ,а не от главата че преди имаше доста теми във форума на Хюндай ,но сега не е активен и не може да се влезе.Накрая малко снимки от ремонтите ,които с предстоящия на главата вероятно ще удвоят цената на покупката на джипа 







Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Santa Fe губи антифриз
Свий
X
-
От: Santa Fe губи антифриз
Съгласен съм с колегата по горе, провери. При такъв голям теч ми е малко загадка къде отива. Щом не е в маслото или навън остава да отива в цилиндрите през гарнитурата и през аспуха навън. Но пък тогава щеше да имаш газове в охлаждащата система.Пийте вино да сте здрави, че да може да пиете и ракия.
Коментар
-
От: Santa Fe губи антифриз
А сега де, в една тема от тия дни, феновете на азиатските коли оплюха момчето, че си купило Кайен и дало подобна сума след покупката за ремонти!? Било се "надскочило"!?
Сега какво, пак ли се е надскочил човека!?
Колега, още в Италия главата е сваляна, установено е, че е спукана (най малкото), преценено е, че ремонта ще надхвърли стойноста на автомобила, събрана е с лопатата и е оставена за продаване.
Коментар
-
От: Santa Fe губи антифриз
Първоначално публикуван от joro9090 Преглед на мнение.......... отива в цилиндрите през гарнитурата и през аспуха навън.
Облаци от бял дим които в случая май ги няма.
По описанието по вероятен е външен теч,малка струйка която се изпарява.
Коментар
-
От: Santa Fe губи антифриз
Първоначално публикуван от bocho64 Преглед на мнениеИ ако е с антифриз какво се случва при такава ситуация?
Облаци от бял дим които в случая май ги няма.
По описанието по вероятен е външен теч,малка струйка която се изпарява.
Ако се долива вода (че е по-тънко) теча не се вижда. Ако се долива антихрист при теча остава мазно, особено ако е в купето и тече по мокета.
ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT
Коментар
-
От: Santa Fe губи антифриз
Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнениеТе - италянците нали са по прости от нас - не могат да оправят един теч и продават колата .....Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.
Коментар
-
От: Santa Fe губи антифриз
До тук всички колеги изказват мнение за теч на кофти место, което мнение и аз подкрепям.
Тази кола ако през глава или гарнитура гореше 3-4 литра антифриз на 100 км. както казваш отдавна да е "заминала".
Огледай добре маркучи, скоби, тройници или радиатора на парното, което е най-вероятно защото теча остава в купето и е не забелязан.
УспехHYUNDAI TERRACAN 2.9 CRDI ,05 163hp
VW PASSAT 1.9 TDI AFN ,98 110hp
Няма да е все така!
Нула две осмици 724 пет едно пет 1
Коментар
-
От: Santa Fe губи антифриз
Още малко пояснения ,че днес пуснах темата ,но не бях много изчерпателен.Джипа пали с лекота и заработва гладко веднага без да тресе и да пуши , дори в по студените дни заработваше сутрин все едно сега е загасен .Върви без да пуши ,ускорява бързо и без проблем си поддържа и по висока скорост.Когато го взех обаче нямаше парно и после разбрахме ,че при изолиране на охладителя на маслото са вкарали една тапа и са изолирали радиаторчето.Сега е свързано и има парно ,но не оставя блажно по стъклото и не намирам мокро при стелките ,а съм изхарчил поне 20 литра в доливане затова по клоня към главата.Друго интересно е ,че охладителната система винаги е под налягане , дори една седмица да стои отваряш капачката и изфучава въздух , иначе на работещ двигател не бълбука в казанчето ,а и не изхърля през капачката.Не мисля че теча е покрай двигателя ,защото като спра някъде и после отместя не намирам капка.Сипвах и една добавка на Холц за запушване и тогава ми намали малко загубите ,но при последното каране отново 1,5 литра за изминати 30 километра.Сега след вашите коментари мисля да сваля таблото и да видя радиаторчето преди да сваля главата ,но ако е външен теч защо не освобождава налягането в охладителната система.Винаги се оглеждайте наляво и надясно , когато пресичате на червено.
Коментар
-
От: Santa Fe губи антифриз
Колега съжалявам за това което ти се е случило автомобила, първо си направи газов анализ на антфриза (не че дава 100%) резултати, но със сигурност има пролем с гарнитура или глава или блок. Искрено се надявам да не съм прав.
Коментар
-
От: Santa Fe губи антифриз
Щом има налягане в системата при студен двигател, съвсем скоро ще ти се изясни къде е заминал антифризът. Не съжалявай за покупката- двигател се прави,важно е купето да е здраво. Пожелавам ти евтин и успешен ремонт!
Изпратено от моят D5803 с помощта на Tapatalk
Коментар
-
От: Santa Fe губи антифриз
Първоначално публикуван от dizela_88 Преглед на мнение.Друго интересно е ,че охладителната система винаги е под налягане , дори една седмица да стои отваряш капачката и изфучава въздух ,.Първоначално публикуван от dimichos Преглед на мнениеЩом има налягане в системата при студен двигател,
Коментар
-
От: Santa Fe губи антифриз
Както каза /малко сложно го е казал/ колегата Бочо за налягане в охладителната система дори и след дълъг престой си смени капачката на радиатора или на казанчето. /не знам как е изпълнена точно с-та/
А относно загубата на антифриз, ако оправиш проблема с масления охладител и радиатора на парното, може би ще се изяснят нещата. В смисъл ще ти работи коректно и както е проектирана охл. с-ма и тогава вече ще търсиш проблема, ако пак го има де.
HYUNDAI TERRACAN 2.9 CRDI ,05 163hp
VW PASSAT 1.9 TDI AFN ,98 110hp
Няма да е все така!
Нула две осмици 724 пет едно пет 1
Коментар
-
От: Santa Fe губи антифриз
Колеги ,приключението продължава.Преди Великден реших да изпратя джипа на ход до София и там да сваляме главата като по пътя да се следи антифриза и да доливаме един-два пъти ако трябва.По средата на пътя обаче джипа изпушил черно ,изгубил мощност и до там.На другия ден го придвижих вече на хенга и вчера ми се обади майстора ,че го е разглобил.Джипа е със спукана глава ,но тънко като косъм и е вкарвал по малко вода в първи и втори цилиндър без да прогори гарнитурата и като бонус е счупил и турбина.Главата е оставена за основен ремонт и са казали че ще стане, но от турбото не става нищо и взехме ново.Надявам се до няколко дни да е готов ,но ме притеснява изолирания охладител на маслото.Трябва ли да го възстановяваме защото и той не е малко пари и засега мисля да го оставим изолиран ,но може ли от него да се е прецакал преди мотора и пак да стане същото.Винаги се оглеждайте наляво и надясно , когато пресичате на червено.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар