Даа..., подемника на приятеля беше счупен и направо я закарах в Хюндай и там я качихме.
Шума определено идва и се чува най-силно, от началото на диференциала - демек от муфата.
Сега въпроса е, от тук накъде?
Там тотално отказват да пипат каквото и да е ( не смеят да разглобяват и ремонтират този агрегат ) а само могат да го сменят с нов - но аз не искам да купувам друга кола.
Не предлагат и резервни части, (семеринг,уплътнение, лагер), та трябва да видя от къде да ги намеря/поръчам и купя.
Единствено семеринга с партидния номер на Хюндай им излиза, но за Теракан ,а и го нямат наличен.
bilbo27 (понеже си минал по този път - нали говорим за Туксон) ще може ли малко по-точна информация какво точно да търся и набавя преди ремонта и евентуално от къде да го купя и поръчам.
п.п. От снимките които си дал и от темата , разбирам че са нужни: два семеринга, един лагер, един О-пръстен и предполагам масло.
Лагера го има и го намерих, семеринга в опаковка на Хюндай го има и него го намерих,този на CORTECO евентуално го има или ще се поръча, остава като се разглоби, да се види размера на О-пръстена.
Кортекото от тук http://www.rudi-2010.com/bg/- амо там го намерих и не беше евтино - 50-60 лева май.
Другата е за раздатката на Теракан - заместител на оригиналната - поръчах си я от ибей - излезе 25 лв. по спомен- Оригиналната семерина е от две части обаче не можах да намеря тогава. Излиза като номер че се слага на ам.автомобили вкл.Хамър
Лагерите са два - 6008 и 6008-2RS1 - аз купих SKF
Масло - Равенол MTF-2 75W-80 - 21-22 лева беше - трябват 150 грама от него. По руския форум има много варианти - оригинално било Мобил някакъв ама точно това не можело да се намери та всяко подобно което отговаря. Пък и този Равенол го дават като официален заместител в описанието.
Гайка самозаконтряща- става такава за главина мисля 32 беше
Големият О-пръстен не съм сменял понеже беше здрав.
Има още едно малко О-пръстенче което уплътнява кардана към муфата ама трябва да погледна как беше. Това като вадиш кардана откъм муфата. - Corteco 19016632B
Действията строго по темата в руския форум - какво и как да извадиш, как да го сложиш, дефектоваш и т.н.
Само внимавай като развиваш болтовете да свалиш муфата че са като заварени и аз успях да скъсам единия.
Докато я правиш можеш да си караш така без кардан и муфа обаче затапваш отвора с нещо да не събира боклуци и вадиш предпазителя за 4х4 за да не светне чека.
Това малко на прима виста. Ще допиша после че сега не съм край моя си кмп. Някъде напред съм го споменавал ремонта а и един колега беше давал подобни указания с руската тема в КИА раздела понеже Спортидж 2 и Туксона са една и съща кола.
Това ти покрива пълният процес с описание на рез.части, с кат.номера, разглобяване, сглобяване. Трябва да видиш само кой модел е твоята муфа тъй като има леки разлики но то си описано и за двете подробно. Надявам се да знаеш руски
Това не ми е работа ама не съм и с две леви ръце та по описанието и воала ! Ще ти трябва клещи за зегерките, 32 ключ, чук, дорник евентуално се прости неща . Ако трябва ще помагаме със съвети !
От: Неприятен шум - какво може да се е счупило на Туксона
Благодаря отново.
Утре вечер, вкарваме колата в сервиз на приятел и в следващите дни - до края на седмицата, ще я разглобяваме за ремонт.
Ако има спънки по време на ремонта, ще се консултирам пак тук с Вас.
Като я оправя, задължително ще пиша.
Благодаря отново.
Утре вечер, вкарваме колата в сервиз на приятел и в следващите дни - до края на седмицата, ще я разглобяваме за ремонт.
Ако има спънки по време на ремонта, ще се консултирам пак тук с Вас.
Като я оправя, задължително ще пиша.
14 болта и всичко е долу и пускате колата в движение докато правите муфата. Да отбележа че никъде не се налага употреба на груба сила. Успех!
Неприятен шум - какво може да се е счупило на Туксона
Тема с описание аз писах, че и аз минах по този път, само че със спортидж. По-късно ще ти пусна линк към нея. Всички части успях да си набавя от бг. Семеринга на corteco за който споменаваш взех от евро07 (само там го имаше наличен)
Другия семеринг който е от 2 части замених с нормален по съвет на механиците в киа. Масло взех от бмв (в моята тема има точно описание на маслото, даже мисля, че имам останало)
Бележете кардана като го сваляте (майстора ти трябва да е наясно де)
Един болт и аз скъсах при свалянето, но пък лесно го преправихме на болт с гайка, че при ваденето на скъсаната част малко замина резбата в корпуса.
Не е толкова сложна операцията, но от киа и хюндай не искат да я правят, за тях се сменя цялата муфа.
От: Неприятен шум - какво може да се е счупило на Туксона
Благодаря и на теб колега.
Днес купих всички семеринги и двата лагера, като утре ще се сваля, а събота и неделя ще се разглобява и прави.
За сега, имам само още едно питане: Единия лагер (6008-2RS1) е двойно капсулован, но другия само (600 и от двете страни ли трябва трябва да е без капсуловка , или трябва да има поне от едната?
п.п. Да не искат да ремонтират, а направо да сменяват но срещу 4500лв.! Наясно съм с кардана и другите неща (разбирам доста от коли, но това не съм го правил и е ново за мен), а и ще използвам сервиза и помощта на приятел монтьор, който доста си разбира от занаята и има необходимите удобства, подемници, канали и инструменти, та се надявам, че няма да има проблеми.
Последно редактирано от emicha1; 09-02-17, 18:18.
Причина: корекция
От: Неприятен шум - какво може да се е счупило на Туксона
[QUOTE=emicha1;3105801
п.п. Да не искат да ремонтират, а направо да сменяват но срещу 4500лв.! Наясно съм с кардана и другите неща (разбирам доста от коли, но това не съм го правил и е ново за мен), а и ще използвам сервиза и помощта на приятел монтьор, който доста си разбира от занаята и има необходимите удобства, подемници, канали и инструменти, та се надявам, че няма да има проблеми.[/QUOTE]
В повечето "фирмени" сервизи положението е същото.
Там да ремонтират - не са учили. Могат само да сменят. И не винаги познават от първия път какво да сменят.
За сега, имам само още едно питане: Единия лагер (6008-2RS1) е двойно капсулован, но другия само (600 и от двете страни ли трябва трябва да е без капсуловка , или трябва да има поне от едната?...
Няма грешка. Така са. Единият е капсулован, другият е обикновен некапсулован. Даже през него се налива масло понякога.
От: Неприятен шум - какво може да се е счупило на Туксона
Благодарение на колегите писали в темата, проблема е отстранен.
За около час, сменихме, двата семеринга, двата лагера (макар че нормалния 6008 ,си беше абсолютно здрав) и маслото.
Гайката при мен беше за ключ № 30 , а не 32 , но новата която бях взел, се оказа по-висока/дебела и пластмасата и срещу саморазвиване нямаше да стигне до резбата, също щеше да стърчи малко над нивото на фланеца, затова сложихме старата , като я намазахме с лепило - за тази цел. Всички болтове се развиха нормално, двойния семеринг беше здрав, но си личеше че леко е пропускал, макар че между него и капсулования лагер,(който беше основния виновник), нямаше тази мърсотия/гняз/ръжда, която се виждаше от снимките на bilbo27. Еми това е, вложени 80 лв. за части, плюс символични пари за маслото и труда (около час и половина-два, със свалянето и качването) и проблема го няма.
Благодарение на колегите писали в темата, проблема е отстранен.
За около час, сменихме, двата семеринга, двата лагера (макар че нормалния 6008 ,си беше абсолютно здрав) и маслото.
Гайката при мен беше за ключ № 30 , а не 32 , но новата която бях взел, се оказа по-висока/дебела и пластмасата и срещу саморазвиване нямаше да стигне до резбата, също щеше да стърчи малко над нивото на фланеца, затова сложихме старата , като я намазахме с лепило - за тази цел. Всички болтове се развиха нормално, двойния семеринг беше здрав, но си личеше че леко е пропускал, макар че между него и капсулования лагер,(който беше основния виновник), нямаше тази мърсотия/гняз/ръжда, която се виждаше от снимките на bilbo27. Еми това е, вложени 80 лв. за части, плюс символични пари за маслото и труда (около час и половина-два, със свалянето и качването) и проблема го няма.Здравей колега карам същият звер и има гадно бучене отзад дали имам същият проблем
Технологията е ясна - вдигаш на подемник, развърташ с вкл. 4x4, завираш се отдолу и слушаш. Или помощника слуша. Като сваляхте кутията и раздатката не слушахте ли или то беше за суха тренировка.
От: Неприятен шум - какво може да се е счупило на Туксона
Не колега отпред имах некакво щракане и смених съединител комплект тампони на магарето стабилизираща щанга и пак си го има но по малко изглежда щото е с ново масло в скоростите и раздатката но този шум отзад ме дразни яко все едно гумите свират което ме съмнява. Та чакам на един приятел да се освободи подемника и почвам по твоя метод , все пак Благодаря.
От: Неприятен шум - какво може да се е счупило на Туксона
Сам разбра, че трябва да го вдигнеш на подемник и да слушаш.
Шумовете се предават и разсейват, затова трябва правилно да определите мястото, от където идват най-силно.
При мен, първоначалното впечатление беше все едно идват от самия диференциал, но при детайлно заслушване ,се усещаше най-голям шум от тази муфа.
Така че гледайте да хванете правилно място.
Успех.
Коментар