Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ремонт на теч на масло в охл-с-ма

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ремонт на теч на масло в охл-с-ма

    Преди време се появи масло в антифриза или по-точно забелязах го в казанчето за охладителна течност. След известно двоумене относно произхода на този проблем се стигна до два основни: Първи - спукана глава , Втори - остарели уплътнения на охладителя на масло към турбото.
    Ето и кратко описание на необходимите действия за отремонтиране.
    1. Сваляне на корите на двигателя и бронята под двигателя за по удобно манипулиране. Не давам снимки, защото мисля че това е елементарно действие и няма нужда от такива.
    2. Източване на антифриза, аз източих и смених и маслото.
    3. Сваляне на модула за който е закрепен филтъра на маслото а от вътрешната страна е радиатора на който ще подменяме уплътненията

    това е модула.
    Уви снимките са по-големи от разрешения размер и ще трябва да ги пооправя. Ще продължа скоро.
    Последно редактирано от zoro-1; 21-08-12, 21:56.
    Колкото по-проходим джип имаш, толкова по-далеч ще ходиш за трактор.....
    0882 52 00 52 - Жоро

  • #2
    От: Ремонт на теч на масло в охл-с-ма

    Та до къде бях стигнал:
    Ето още снимки на модула:


    Сваля се след като се отвие масленият филтър ( пълен е с масло и ще ви оцапа ), разкачат се клемите по електричеството ( хубаво е да е откачен акумулатора за да няма издънки ), и се отвият 10-те гайки, които закрепват модула към блока на двигателя ( с ключ Ном.12 ).
    Това са снимки на блока при свален модул


    Ето какво беше състоянието на филтъра след като го свалих от модула



    4. Сега е необходимо разбира се - почистване на леглата на гумените уплътнения и гарнитурата. Обезмасляване ( при мен обезмасляването стана с кореселин, докато лъсне ).


    5. След закупуване на гарнитура около 13-14 лв, 4-малки с 2-големи О-пръстена около 14-15 лв от ИНД ( това са приблизителните цени с точност 1-2 лв, бележката остана в гаража ) , се поставят на място ( аз намазах гарнитурата със силикон )


    Забравих да спомена 4-те малки О-пръстена се поставят на болтовете закрепващи радиатора за модула, 2-та по-големи пък уплътняват маслената магистрала.
    Като завършек всичко се поставя в обратен ред и се надяваме да не останат много части..
    Още нещо да спомена преди да сложа край на тази тирада, има редки ( много редки ) случай на спукан радиатор - уви тогава нещата ще изглеждат различно само в ценово отношение.
    Това е от мен, дано съм помогнал малко.
    Колкото по-проходим джип имаш, толкова по-далеч ще ходиш за трактор.....
    0882 52 00 52 - Жоро

    Коментар


    • #3
      От: Ремонт на теч на масло в охл-с-ма

      Супер си, евалла. До сега не съм виждал по ясно разяснение.

      Коментар


      • #4
        От: Ремонт на теч на масло в охл-с-ма

        Само още една вметка, която е важна а забравих да я спомена. При проникване на масло в охладителната система и не навременното отстраняване на проблема, следва да се проверят всички водни съединения. Това е необходимо поради факта че те не са предвидени да издържат на масло, а маслото и високата температура са пагубни за водните съединения, с времето те омекват и се деформират, най-засегнато ( съдя от досегашният ми опит и най-елементарна логика ) е горното водно съединение. То заминава най-бързо, защото там се качва по-лекото от охл.течност масло а и температурата е голама.
        Извод : проверете си водните съединения.
        Колкото по-проходим джип имаш, толкова по-далеч ще ходиш за трактор.....
        0882 52 00 52 - Жоро

        Коментар


        • #5
          От: Ремонт на теч на масло в охл-с-ма

          И аз ще започвам но първо ми кажи как да източа антифриза. Освен кранчето на радиатора има ли второ. Питам защото през посоченото кранче изтекоха около 5 литра. До 11 има още много,а трябва да промивам няколко пъти.

          Коментар


          • #6
            От: Ремонт на теч на масло в охл-с-ма

            Зоро, на колко хиляди км. си ?
            GW Steed5

            Коментар


            • #7
              От: Ремонт на теч на масло в охл-с-ма

              Лусан - 230 000 км., взех го на 180 000 км. Кити, при мен също изтече само около 5 литра, защото термостата държи вакуум в останалата част от системмата. Свали и маркучите от тялото на термостата и ще изтече и останалото.
              Колкото по-проходим джип имаш, толкова по-далеч ще ходиш за трактор.....
              0882 52 00 52 - Жоро

              Коментар


              • #8
                От: Ремонт на теч на масло в охл-с-ма

                Здравейте колеги,
                От 6000км съм горд собственик на Тери и преди 2 дена се появи същия проблем около 50-100мм масло в антифриза. Записах си час при индустриалците, казаха ми 2 седмици мин. и подмяна на всички гумени съединения +многократни пормивки. "Успокоиха" ме, че при тях имало 3 теракана за същия проблем. Намекнаха, че цялата одисея ще излезе към 700-800лв. Питането ми е следното: понеже съм начинаещ с тераканите, тази цена реална ли е или не? После проблема изчезва ли напълно или не? Другото което искам да питам е за смяната на едни паразитни хъбели. До колко мога да изчаквам преди да ги сменя? Имат луфт около 1 см и ми се струва че не е много.
                Иначе евала за форума - много полезен, стига да го четеш навреме

                Коментар


                • #9
                  От: Ремонт на теч на масло в охл-с-ма

                  Одисеята с маслото от антифриза завърши. От Индустриалците всичко излезе около 630кинта. Смяна на всички гумени маркучи около водния цикъл, смяна на проблемите о- пръстени на за охладителната система на маслото, 8 пъти промивки на двигателя, нов антифриз и 1л масло. Един съвет ако ви се налага същото - вземете си вие антифриза и маслото. На мен 1л концентрат в IND ми излезна 28лв като го умножиш по 5 - става ужас, а 1л масло 5W40 - 38лв. Казаха, че ако се забележи отрано проблема с маслото в антифриза и се прочисти навреме не е необходимо да се сменят гумените маркучи, но аз да съм по сигурен ги смених.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Ремонт на теч на масло в охл-с-ма

                    Смени и хебела, а най добре в комплект с другия!
                    Колкото по-проходим джип имаш, толкова по-далеч ще ходиш за трактор.....
                    0882 52 00 52 - Жоро

                    Коментар


                    • #11
                      От: Ремонт на теч на масло в охл-с-ма

                      За хъбела ми казаха, че не е спешен и можело да изкара още преди да се смени. Казаха ми обаче е трябва да се смени маркуча за охлаждането на маслото от автоматичната скоростна кутия - бил сълзял. Всичко добре маркуча струва 67лв, обаче квотата за труд за такъв ремонт бил 4 часа - по 38лв излиза че труда е 3 пъти по-скъп от простия маркуч. Някакви предложения, в смисъл читави майстори и тнт.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Ремонт на теч на масло в охл-с-ма

                        Първоначално публикуван от ludlevskar Преглед на мнение
                        Всичко добре маркуча струва 67лв, обаче квотата за труд за такъв ремонт бил 4 часа - по 38лв излиза че труда е 3 пъти по-скъп
                        Това от къде го извадиха? Кутията ли ще свалят?

                        Коментар


                        • #13
                          От: Ремонт на теч на масло в охл-с-ма

                          Снимките от първият ми пост са изчезнали, и реших да ги подновя! Моля модератора да ги премести по-напред.

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1.jpg
Прегледи:1
Размер:129.7 КБ
ID:5664464

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2.jpg
Прегледи:1
Размер:147.3 КБ
ID:5664465

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3.jpg
Прегледи:1
Размер:132.3 КБ
ID:5664466

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4.jpg
Прегледи:1
Размер:31.7 КБ
ID:5664468

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5.jpg
Прегледи:1
Размер:26.2 КБ
ID:5664470

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:6.jpg
Прегледи:1
Размер:216.2 КБ
ID:5664471

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:7.jpg
Прегледи:1
Размер:159.1 КБ
ID:5664472

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:8.jpg
Прегледи:1
Размер:194.2 КБ
ID:5664473

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:9.jpg
Прегледи:1
Размер:25.2 КБ
ID:5664474

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:10.jpg
Прегледи:1
Размер:144.2 КБ
ID:5664475

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:11.jpg
Прегледи:1
Размер:206.9 КБ
ID:5664477

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:12.jpg
Прегледи:1
Размер:28.1 КБ
ID:5664479

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:13.jpg
Прегледи:1
Размер:209.2 КБ
ID:5664480

                          Обясненията ги има по-нагоре!
                          Колкото по-проходим джип имаш, толкова по-далеч ще ходиш за трактор.....
                          0882 52 00 52 - Жоро

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X