Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Промиване на охладителна система

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Промиване на охладителна система

    Между радиаторите ще погледна.
    В момента е само с вода, май няма промяна, като се прибирам от работа ще знам със сигурност.
    Лазерен термометър ок, ама къде ще има, трябва да поразпитам по сервизите.
    Оцет и липов цвят - сигурно е че помагат, ама да свалям радиатора и да го кисна май ще трябва.
    Нивото е ОК.
    Довечера може и това да тествам, сваля се за 2 минути, ако е добре утре съм на работа без термостат за проба.
    Новия радиатор го гледах нещо 400+ лева беше май, ама не съм 100% сигурен че е от него, ама май ми се стори че нагрява първо в двата края, после посредата, това в най-горната част, че до друго място не мога да пипна без да бракувам някой пръст.
    Ford Maverick II 2.3 XLT
    Ford Mondeo MK5

    Коментар


    • #17
      От: Промиване на охладителна система

      Първо с теста за газове. Все едно имаш въздух някъде. Как напълни системата след миенето? Намери в Търново, ако нямате в Габрово някой който е виждал старовремски климатроник. Кажи му за тая работа със зоните.

      Коментар


      • #18
        От: Промиване на охладителна система

        Въздух сега може и да има, че не съм чел тая система сама ли се обезвъздушава или има чалъми, ама проблема започна да се проявява без да е източван или доливан антифриз.
        Майстори на климатици в Габрово има двама, единия, за единия съм чувал добри неща. Говорих с него преди месец-два, не беше запознат с Мерцедеса, сервиза е на Ситроен, но прави всякакви коли, каза ако не се оправя да му се обадя, ще прочете насам-натам и ще го погледне. Ама греда - машината му само с накрайници за новият фреон, иначе дърпа, тегли фреона и връща колкото трябва. А мерца си е класическа колица с дърти технологии и стар фреон, с други щуцери. Другият майстор не го знам колко е читав. Ще ми се да е някой, който е виждал точно такъв двузонов климатик.
        Ford Maverick II 2.3 XLT
        Ford Mondeo MK5

        Коментар


        • #19
          От: Промиване на охладителна система

          Ще помоля Модератор да раздели темата от тази на колегата, и да я премести в подфорум Мерцедес, да не пълним на колегите подфорума, че тя работата май интересна се очертава. Заглавие нещо от сорта на "W124 E280 - загрява"
          Ford Maverick II 2.3 XLT
          Ford Mondeo MK5

          Коментар


          • #20
            От: Промиване на охладителна система

            Вчера се прибрах без климатик. Освен че на 36 градуса станах в собствен сос, се установи че колата не загрява. Максимум стигна 100 градуса на най-големия баир, но не е мърдала нагоре. Днес ще се прибирам на климатик да сравня, но нещата отиват към причина климатика. Или при по-голямо натоварване радиатора не смогва да охлади - запушен е, или самият климатик нещо влияе. Кое от двете нямам си идея. Утре ще търся лазерен термометър да меря температура на радиатора. Засега невярно показание на стрелката или датчика за температура отпада.
            Ford Maverick II 2.3 XLT
            Ford Mondeo MK5

            Коментар


            • #21
              От: Промиване на охладителна система

              Радиатора на климатика ти е пред радиатора на антифриза. Като ползваш климатик, през задния радиатор минава малко по топъл въздух /защото е охладил фреона отпред/. Е за това има малка разлика. Ти имаш проблем с охлаждането, не с климатика. Да стои на 100 градуса докато караш не е нормално. Гаранция.
              https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

              Коментар


              • #22
                От: Промиване на охладителна система

                По прицип си държеше около 90, само на последното изкачване качи на 100. Но и после в града в задръстване качи около 110 и включи ел.перките, охлади и ги изключи. Това без климатик. За проба пуснах климатика за малко в града - ведна загря.
                Точно защото радиатора на климатика е пред водния си мисля дали той не грее много и съответно пуска много топъл въздух към водния. От друга страна си мисля, че водния радиатор е запушен и не може да смогне при по-високо натоварване на мотора и по-топлия въздух. С климатиците хич не съм в час.
                Ford Maverick II 2.3 XLT
                Ford Mondeo MK5

                Коментар


                • #23
                  От: Промиване на охладителна система

                  Радиатора ти е оразмерен така, че и на 40 градуса жега да можеш да си издуеш климатика до дупка. Нали за W124 говорим?
                  Ако ти е позапушен радиатора и не работи пълноценно, си на ръба на прегряването. И тогава малкото топъл въздух от предната пита дава разлика.
                  М104 Е320 в града стои на около 90 градуса. Като е по топло чувам от време на време да изфучи виското. Като е много жега и пусна климатика, перките започват да работят в задръстването. И тогава температурата ми пада надолу. И говорим за истинска жега и истинско задръстване. Ама нов радиатор, антифриз, термостат, водна помпа...

                  Симптомите са ти като за позапушен радиатор или въздух по системата.
                  климатика си го представи един компресор помпещ фреон. Студеното ти е в купето, топлото в предната пита пред радиатора. Да речем ползва 3-4-5 конски сили. Ти коне имаш, 5 коня натоварване няма да ги усетиш, че да загрее. И малко по-топъл въздух също.
                  Веднага след пускане на климатика ли започват да работят перките? На мойта имам първа степен- започва да работи 10 секунди след пускане на климатика, даже и на студен мотор. Ако не ти работи първата степен, втората степен на перките ще включи чак на около 110 градуса. 2 релета са зад бушонното табло под предния капак шофиорската страна. Зеленото реле първа скорост, синьото за втора /май така бяха/. На самите релета има забодени бушони. Провери си ги.
                  https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                  Коментар


                  • #24
                    От: Промиване на охладителна система

                    Принципно климатика ми е ясен като система, говоря за по-задълбочени познания. Това че не се усеща климатика - абе като ми включи компресора си се усеща доста, колко са те 193 коня на газ на това купе, да за W 124 говорим. Мисля че и двете степени работят на перките, но ще погледна бушоните.
                    Тая система има ли нещо за обезвъздушаване или сама се оправя. Преди имах Опел Вектра, обезвъздушаваше се уж сама, ама си искаше малко чалъми - няколко отваряния на разширителния съд след каране да изпусне въздуха, ама и тя си беше дъртичка. Не че тоя мерц е много млад де - 94-ти набор.
                    Утре ще търся сервиз да проверя с лазер температурата на радиатора, дали някъде ще има разлика. Ще премеря и за газове в антифриза, то от 2 дена съм на вода де. Накрая радиатора на земята, ама ми се ще да промия само него свален, но да измисля с какво, че всичките прпарати трябва да работят няколко минути на запален двг. Или да кисна с отвара от оцет и липов цвят .
                    Ford Maverick II 2.3 XLT
                    Ford Mondeo MK5

                    Коментар


                    • #25
                      От: Промиване на охладителна система

                      Пич, с тая вода няма да стане. Нещо ми се върти в главата за водата и стоте градуса, ма не помна какво беше , нищо че работи под налягане... Иди да го проверят дали надува и някой дет разбира да ти сложи читав антифриз.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Промиване на охладителна система

                        Знам, че водата има други характеристики, ама чак пък толкова да дава разлика не вярвам. Утре ще меря за газове, ако намеря къде, антифриза е лесна работа. В момента съм с вода само за проба, не всеки ден да точа антифриз и да бъркам на ново. Има нещо гнило, ама не мога да го измисля.
                        Ford Maverick II 2.3 XLT
                        Ford Mondeo MK5

                        Коментар


                        • #27
                          От: Промиване на охладителна система

                          Свалих радиатора и след 24 часа киснене в оцет днес го промих - абсолютно нищо не излезе, бистра водица. Оцета и той излезе като от магазина - бистър и готов за салата. Утре сглабям след работа и тест. Ако пак грее не знам, остава помпа и гарнитура, и се предавам вече.
                          П.П. Между другото в събота минах през сервиза за климатици - вместо 1150 имах 550-600 гр. фреон, заредих наново. Пак загряваше.
                          Ford Maverick II 2.3 XLT
                          Ford Mondeo MK5

                          Коментар


                          • #28
                            От: Промиване на охладителна система

                            Добре де, само и аз да попитам - ами има ли възможност компресора на климатика да е с износени лагери на оста, от там леко да задържа ( преди окончателно да блокира ) и след като се вкл. климатика да товари повече мотора и да загрява. Разбира се това е само хипотетична възможност при условие че другото самостоятелно да си работи. На тези мисли ме навежда и това че фреона е намалял ( ако не изпуска от другаде това е едно от възможните места). Абе може и във въздуха да стрелям ама нали се опитваме да помогнем.
                            Колкото по-проходим джип имаш, толкова по-далеч ще ходиш за трактор.....
                            0882 52 00 52 - Жоро

                            Коментар


                            • #29
                              От: Промиване на охладителна система

                              На тези конски сили, ако задържа толкова, че да загрява, тоя компресор трябва да свети в тъмното. Все си мисля, че няма как от задържане на компресора да загрява.
                              https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                              Коментар


                              • #30
                                От: Промиване на охладителна система

                                Видях по-горе някой да предлага весдесъщото по всеки форум "Мелио" (Meglio). Не му е мястото в радиатора, особено ако има алуминиеви части. Основно е и си ги разяжда на общо основание, плюс електрохимична корозия.
                                Промиването на охладителна система се прави в мнгоо случаи с препарати, съдържащи лимонена киселина. Или направо се купува такава чиста. Масло по потопените под течност части не остава - заминава веднага и се събира в казанчето. Може да се измие само то, ако щете ис натрива основа го сварете, но след демонтаж.
                                Не помня концентрацията на лимонената киселина за промиване - може би е 5%. Маха варовикови отлагания заедно с други полепнали неща покрай същите.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X