Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с охлаждането на Теракан

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с охлаждането на Теракан

    Преди три дни теракана загря и изхвърли 3 литра антифриз. От няколко месеца имам загуба на антифриз и доливам от време на време по малко.Преди месец махнах долната гумичка на капачката за доливане с цел налягането в системата да е равно на външното.В това състояние преди две седмици ходих до Гърция и минах 1000 км. Нивото на антифриза на спадна нито с милиметър.Един ден преди завирането проверих течността и беше в нормално количество.Карал съм 20 км. и се получи завирането.Аз смятам,че веднага трябва да сменям гарнитура,а синът ми който кара японска кола настоява да сменя само капачката с нова за да не нарушавам фабрично предвидените 0.9 атмосфери завишение при загрят двигател които се поддържат от капачката.Може би има право тъй като изправната капачка регулира прехвърлянето на атифриз от и към системата.Поставих капачката от неговата кола, която е идентична , загрях теракана и проверих ,че през тръбата за изтичане на антифриз към казанчето не излизат мехурчета т.е. налягането в системата не превишава 0.9 атм.

    Преди да предприема по сериозна намеса искам да чуя и други мнения. Въпросите ми са :
    1.Може ли премахването на долното уплътнение на капачката за доливане да предизвика прегряването ?
    2.Има ли някакъв практически метод да се уверя,че имам или не нарушено уплътнение на гарнитурата на главата освен визуално като наблюдавам повърхността на антифриза при капачката за доливане?
    3.Възможно ли е част от антифриза да се губи към масления картер и какви признаци биха ми подсказали за това ?
    Някой ако има друга идея моля да я сподели. От дългия си опит на автомобилист знам,че се тръгва от най леката причина.Затова ако мога да се оттърва от ремонт ще е най добре.

  • #2
    От: Проблем с охлаждането на Теракан

    Въпросите по номера:
    1. Възможно е. Постави нормална капачка и се увери, че не е увредена срещуположната повърхност, в която това гумено уплътнение работи. Така можеш да кипнеш не само японска, но също и руска, немска или друга кола.
    2. Много варианти са: преглед на свещите (ако е бензинов), химическа проверка за изгорели газове в антифриза, проверки със слушане и компресор. Гледането за мехурчета не е много сигурен метод - възможно е те да се появят само при натоварване или след много време, или пък да са дребни и да се изгубят във вибрациите.
    3. По принцип е възможно. Признаците са увеличен бял конденз по капачката на маслото (но някакво количество е нормално, особено в студено време) и избеляване на маслото на пръчката за проверка на нивото (в тежките случаи).

    Така както разказваш, отнякъде сълзи антифриз, а с махането на капачката си предизвикал парна тапа и пълно спиране на охлаждането.

    Коментар


    • #3
      От: Проблем с охлаждането на Теракан

      Автомобилът е дизелов.

      Интересува ме къде може да се направи химически анализ за изгорели газове в антифриза и за наличие на антифриз в маслото. По този начин може да се потвърди или елиминира нуждата от смяна на гарнитурата.

      Коментар


      • #4
        От: Проблем с охлаждането на Теракан

        Здр. Кити, антифриза ти е бил малко и за това е завряла. При мен беше подобна ситуацията и накрая излезе спукана глава, която не е болка за умиране.
        Главата на теракана /оборудвана/е 10 пъти по евтина от който и да е прехвален джип. Пожелавам ти да се разминеш само с една капачка но много не ми се вярва. От голямо значение е и да намериш най-добрия майстор. Пиши на лични, мога да помагам с удоволствие.

        Коментар


        • #5
          От: Проблем с охлаждането на Теракан

          Кипнала е,както каза Ясен от парната "възглавница,тапа".Задължително трябва да си поддържа налягането в охл.система.Недей бърза да отваряш мотора-ако е в главата,или в гарнитурата проблема по-зле няма да стане.Огледай около пуста водна помпа да не е започнала да тече,щом доливаш по малко.И така.Успех!
          Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

          Коментар


          • #6
            От: Проблем с охлаждането на Теракан

            Добре де, като губи антифриз отдолу на колата няма ли капки или петно, махни кората под двигателя и покарай така малко - може да попива по кората и да не стига до земята.. Онтосно химическият анализ едно време правехме в МЕИ за сервиз не съм чувал някой да прави. Успех.
            Колкото по-проходим джип имаш, толкова по-далеч ще ходиш за трактор.....
            0882 52 00 52 - Жоро

            Коментар


            • #7
              От: Проблем с охлаждането на Теракан

              За "горели газове" в охладителната система не е проблем.Но както каза хим.анализ на маслото баш кво има в него!?А и" духната" гарнитура прави различни маймунджилъци.Дано първо да излезе да се намери теч,после не е пожелание и на враг.Успех!
              Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

              Коментар


              • #8
                От: Проблем с охлаждането на Теракан

                Първоначално публикуван от zoro-1 Преглед на мнение
                ... Онтосно химическият анализ едно време правехме в МЕИ за сервиз не съм чувал някой да прави...
                Сега "химическия анализ" е една течност/индикатор, който си променя цвета от изгорелите газове. Зарежда се в уред и се нахлузва в гърловината на мястото на капачката. И тук проблема е, че не е сигурен метод, хваща само голяма концентрация.

                Коментар


                • #9
                  От: Проблем с охлаждането на Теракан

                  Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                  Сега "химическия анализ" е една течност/индикатор, който си променя цвета от изгорелите газове. Зарежда се в уред и се нахлузва в гърловината на мястото на капачката. И тук проблема е, че не е сигурен метод, хваща само голяма концентрация.
                  Егати, що ли се напъвахме едно време, . Добре де а в антифриза ако е проникнало малко количество масло това как ще се хване.
                  Колкото по-проходим джип имаш, толкова по-далеч ще ходиш за трактор.....
                  0882 52 00 52 - Жоро

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблем с охлаждането на Теракан

                    Първоначално публикуван от zoro-1 Преглед на мнение
                    Егати, що ли се напъвахме едно време, . Добре де а в антифриза ако е проникнало малко количество масло това как ще се хване.
                    В охладителната система се качва на най високото място и се пресича с някаква част от антифриза, и почва да прилича на боза.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблем с охлаждането на Теракан

                      Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                      В охладителната система се качва на най високото място и се пресича с някаква част от антифриза, и почва да прилича на боза.
                      Най-често в разширителния съд и като го разтъркаш между пръстите си чувството е,като да търкаш гадна майонеза.Сори за сравнението,но и самият факт е кофти
                      Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблем с охлаждането на Теракан

                        Че става на боза е ясно и съм го виждал момчета, въпроса е при малко количество за каквото говорехме при диагностика с химия, а то стане ли на боза пиши го БЕГАЛО.
                        Колкото по-проходим джип имаш, толкова по-далеч ще ходиш за трактор.....
                        0882 52 00 52 - Жоро

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблем с охлаждането на Теракан

                          Колеги, разминах се с големи проблеми. Оказа се,че капачката на радиатора е с увредени гумички, които може би са сменяни от предишния собственик.Долната беше с по голям диаметър, а горната беше поразмачкана вероятно от времето. Купих нова капачка и нов термостат и охлаждането се оправи. Двете струват 60 лева във фирмения магазин на Хюндай във В.Търново.Искам да споделя,че направих и няколко проби на маслото. Синът ми подхвърли мухата,че маслото ми е според него е малко по прозрачно. И тъй като не съм виждал масло разредено с антифриз налях в пет бурканчета по 50 гр. свежо масло.В първото сложих около 20 % антифриз. Във второто 10 %, а в третото на око 1-2 %. След като ги разбълниках първото бурканче стана направо на светло кафява каша, второто нещо средно между масло и каша също светло. Третото бурканче с най малко антифриз също побеля, но беше с по рядка консистентност. Чрез направения опит се вижда,че и най малкото количество антифриз пресича тотално маслото, видимо е добре и не може да се сбърка. Вече седем осем дни сместа в бурканчетата не се избистря.Само има малко утаяване като по тъмната част от течността е долу.Прозрачността на маслото доколкото я има въобще не се възстановява. Така,че ако погледнете маслото си няма причина да не познаете,че е в него е попаднало и най малкото количество антифриз. В този смисъл според мен химически анализ е необходимо да се прави ако имате съмнения за много малък пробив на антифриз към маслото или обратно. Благодаря на всички за съветите.Дано съм бил полезен и аз. Почти 40 години не слизам от МПС и за сетен път се убеждавам,че се започва от най дребното.

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X