Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Май си прегреях Галопера

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Май си прегреях Галопера

    Здравейте колеги, от доста време съм регистриран във форума ,но досега не ми се е налагало да пиша а само да чета по нещо интересно.Надявах се да мога да се включа по някоя тема и да помогна с нещо на някои колега ,преди да започна да питам още с първият си пост във форума но...уви.
    Та по същество: Имам галопер от преди 5 месеца (2.5TDI ,100коня,дълга база)и досега не имал проблем във никакво отношение до вчера вечерта.Прибирах се от работа към вкъщи(към 17км е разстоянието) когато когато видях ,че стрелката за водата се качва нагоре(досега никога не е мърдала от двете точки,дори и на бавните в сняг),веднага отбих в страни на пътя и вдигнах капака за да видя дали не се е скъсал някой маркуч или нещо подобно ,но като отидох да погледна всичко си беше наред освен ,че горния маркуч беше врял а долния студен(което ме наведе на мисълта че ми е засякъл термостата)опитах да го охладя като сипвам вода в-ху радиатора и успях за малко ,но след като свърши водата пак започна да вдига градусите и влезе в червената зона на датчика.Нямах друг избор освен да тръгна за да се охлажда и от въздушната струя, и успях но проблема е че докато свали градусите съм карал като 2км в червената зона,след това явно термостата отвори парното започна да духа топло(забравих да кажа че преди това духаше сувсем хладко)и стрелката слезе кадето трябва.Веднага отидох при майстора ми и му разказах какво съм направил и от какво мисля че е, и той също ми каза че е от термостата(който поръчахме на момента 18лв) , но има вероятност да е станала по-голяма беля(както каза той).Не съм вдигал щеката за маслото защото още не съм излизал от нас за да ходя към майстора защото термостата ще дойде от София (от Ихтиман съм)към обяд и като тръгна мисля да направя това.
    Та въпроса ми е дали може да съм го прегреял ,да е духнал гарнитура и да стане ремонта четирицифрен,или нещо такова?Никога не ми се беше случвало такова нещо и незнам как да реагирам сега когато ми се случи.Незнам къде да го карам за ремонт ако е станало нещо по-сериозно,защото това ми е първия джип а и майстора ми не е правил много ремонти на джипове.Моля за съвет от вас да кажете според вас дали може да съм го прегреял (доколкото съм чел тук е много чувствителен паджеровия мотор откъм градуси) и ако съм какво да правя защото тук има много компетентни хора които надявам се ще помогнат.
    Предварително благодарности към всички които ще ми помагат ,макар и със съвет.


    Съжалявам ако темата се повтаря но ми е първата тема тук .Моля модераторите да я изтрият ако се повтаря

  • #2
    От: Май си прегреях Галопера

    Първо виж дали не трябва да долееш още течност в охладителната система!

    Коментар


    • #3
      От: Май си прегреях Галопера

      Няма логика да е термостат и да нямаш парно (има де но ако колата не загрява а при теб прегрява) , парното е вързано на малкия кръг. Или си нямал достатъчно антифриз или има въздух в системата ,а по вероято е да е съвкупност от повреди. Стискаме палци да се разминеш без сваляне на глава.
      Николай Георгиев 0+
      тел.0887357722

      Коментар


      • #4
        От: Май си прегреях Галопера

        Първоначално публикуван от dobryto Преглед на мнение
        ... Та въпроса ми е дали може да съм го прегреял ,да е духнал гарнитура и да стане ремонта четирицифрен,или нещо такова? ...
        Напълно е възможно и духната гарнитура ще ти е най-малкият проблем. Този двигател не обича прегряването и е напълно възможно главата да пострада.
        Но колегите са прави да провериш нивото на охладителната течност.
        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • #5
          От: Май си прегреях Галопера

          Моят съвет е:
          1. Отвори капачката на казанчето за охладителна течност и виж за мехурчета в водата. Провери дали няма мазни петна в течността.
          2. Виж на капачката за маслото дали няма нещо подобно на сива майонеза.
          3. Този е най-неприятният показател, който обаче се установява когато вече е късно, и той е вода/охл.течност в цилиндър.
          Засега толкова от мен, дано да се разминеш само с тепмостат. Успех, пиши какво си установил.
          Колкото по-проходим джип имаш, толкова по-далеч ще ходиш за трактор.....
          0882 52 00 52 - Жоро

          Коментар


          • #6
            От: Май си прегреях Галопера

            И да не е отворил термостата парно трябва да имаш ,по-скоро въздушен мехур има или проблем с водната помпа!За съжалението този мотор страда от прегряване и дано да няма последици от глупатава постъпка да го караш загрял-прегрял.
            Лудак

            Коментар


            • #7
              От: Май си прегреах Галопера

              Първо ,парното е вързано към малкия кръг на охлаждане и няма нищо общо с термостата.Второ,смени майстора щом ти е казал да сменяш термостата.Трето провери си температурата на замръзване на охладителната течност,защото най-вероятната причина за тия температурни аномалии е някоя ледена тапа в някой маркуч която впоследствие се е размръзнала и всичко си е дошло на мястото.Но всичко това не изключва хипотезата за прегряване.Просто не е трябвало да тръгваш след като си спрял,а да откриеш причината.Дано съм бил полезен.
              МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

              Коментар


              • #8
                От: Май си прегреах Галопера

                Колега, не се шашкай - виж тука е описано какво икак да проверич, а даже има и видео материал.
                Don't hunt IF you can't kill
                първо 0883 после 333 накрая 448

                LZ1BGD

                Коментар


                • #9
                  От: Май си прегреах Галопера

                  Прегряването може и да е от термостата, и от въздушна възглавница от нещо спукано по мотора или от гарнитура. Карай го и го наблюдавай, то ще си покаже.....
                  0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                  Коментар


                  • #10
                    От: Май си прегреах Галопера

                    Абе ние ги разтягаме, ама колегата "dobryto " нещо се е умълчал.
                    Колкото по-проходим джип имаш, толкова по-далеч ще ходиш за трактор.....
                    0882 52 00 52 - Жоро

                    Коментар


                    • #11
                      От: Май си прегреях Галопера

                      Не съм се омълчал просто до сега е съм бил вкъщи защото се возих с джипа и май съм минал м-у капките!Свалиха термостата (засега съм без защото не можаха да ми купят днес)и се оказа че не от него.От 15 часа съм върху него и няма проблем,няма нищо в маслото като извадих щеката ,в разширителното казанче няма да бълбука ,Можеби съм минал мажду капките както се казва, но все пак е рано да го казвам (все пак съм го карал някоко часа).Вдругиден идва термостата и до тогава ако всичко е наред ,работата е добре (така да се каже).Междо другото глътна към 3.5 литра антифриз(мисля че повечето го изхвърли когато загря защото видях).
                      Мисля че проблема е бил съвкупност от неизправен термостат и слаба охладителна течност(на градуси) и недоглеждане от моя страна за да долея с концентрат.
                      Мерси на всички за съветите и ако не напиша нова тема до вдругиден работите са добре!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Май си прегреах Галопера

                        Първоначално публикуван от mihov_1969 Преглед на мнение
                        Първо ,парното е вързано към малкия кръг на охлаждане и няма нищо общо с термостата.Второ,смени майстора щом ти е казал да сменяш термостата.Трето провери си температурата на замръзване на охладителната течност,защото най-вероятната причина за тия температурни аномалии е някоя ледена тапа в някой маркуч която впоследствие се е размръзнала и всичко си е дошло на мястото.Но всичко това не изключва хипотезата за прегряване.Просто не е трябвало да тръгваш след като си спрял,а да откриеш причината.Дано съм бил полезен.
                        Моето мнение съвпада с това на колегата. Симптомите са същите като при замръзване на течността. Това е и причината да се оправи внезапно.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Май си прегреях Галопера

                          Днес сутринта като отидох да го запаля и отворих капачката на радиатора видях че е събрало по нея нещо като "пяна" и май нещо не върви както трябва(няма същата мощност) ,което ме навежда на мисълта че май ще се прави ремонт на двигатела

                          Коментар


                          • #14
                            От: Май си прегреях Галопера

                            Това само по капачката ли го прецени....! Малко прибързано си правиш изводи.....добави антифриз и го покарай,100-500 км. ще се разбере.....!
                            Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                            Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                            Анатолий Пейчинов o8875о9815
                            https://dvrbg.com/

                            Коментар


                            • #15
                              От: Май си прегреях Галопера

                              Така си мисля защото досега не е имало такива работи по капачката на Радиатора и затова.А иначе днес имам дълъг път с джипа,ще си покаже.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X