Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Пак за фул и парт-тайма при Теракан.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Пак за фул и парт-тайма при Теракан.

    Колеги доста четох за тези системи фул-тайм и парт-тайм при Теракан но едно нещо не разбрах. Значи при парт-тайма ако караш на 4Н по мокър, заснежен или кален терен няма проблем но на суха настилка не трябва. При фул-тайма при Теракан разбрах че 4Х4 или 4Н се включва автоматично когато задните колела пробуксуват. Та при тази система има ли го този недостатък като при парт-тайма при суха настилка?

  • #2
    От: Пак за фул и парт-тйма при Теракан.

    Първоначално публикуван от remuss Преглед на мнение
    При фул-тайма при Теракан разбрах че 4Х4 или 4Н се включва автоматично когато задните колела пробуксуват. Та при тази система има ли го този недостатък като при парт-тайма при суха настилка?
    Ами няма го!
    Включва се само при пребоксуване и след това се изключва автоматично! По принцип "фул-тайм" е малко силно казано. "Он деманд" ще е по-близко до истината!
    יעבור
    «И това ще мине»

    Коментар


    • #3
      От: Пак за фул и парт-тйма при Теракан.

      Първоначално публикуван от Skorpion_BG Преглед на мнение
      Ами няма го!
      Включва се само при пребоксуване и след това се изключва автоматично! По принцип "фул-тайм" е малко силно казано. "Он деманд" ще е по-близко до истината!
      Благодаря за отговора.
      Понеже се оглеждам за Теракан за това имам още някоко въпросчета.
      Силата която се предава на предния мост при пробоксуване чрез какво е някаква муфа или просто компа. пуска автоматично 4Н като при другите модефикации се пуска ръчно?
      Системата колко бързо се справя при ситуации примерно в участък със суха настилка веднага след това хлъзгава и пак суха пак хлъзгава?
      Това е което се сещам за момента предварително Благодаря.

      Коментар


      • #4
        От: Пак за фул и парт-тйма при Теракан.

        "Он деманд"-ът свързва предния мост чрез многодисков съединител. И може би е по-добрият избор, но много рядко може да се намери тази модификация при Теракан. А по-конкретно може да обясни колегата Skorpion_BG, тои е с такъв.
        Hyundai Terracan 2.9 CRDi '04 163h.p.

        Коментар


        • #5
          От: Пак за фул и парт-тйма при Теракан.

          Значи, има Теракан фул тайм със междуосев диференциал, но са изключително редки. Относно двата типа с ръчно и автоматично включване мога да кажа моето виждане по въпроса.
          Ако колата ще се ползва за по тежки условия извън пътя, по добро е ръчното включване , докато с автоматичното включване винаги съществува вероятността при по тежки условия да прегрее и да изключи. Случвало ми се е на Туксона който е с такава система. От друга страна автоматиката е много по удачна и удобна за по нормално каране. Сработва бързо и дори не се усеща. Много хора я предпочитат поради факта че с включването помага да не поднесе задницата, което е възможно и доста по лесно за коли с монтаж на ЛСД дифф.
          И за да не остане някой с впечатлението че хваля повече автоматиката, ще кажа че имам два Теракана , но и двата са с ръчно включване )))))
          GW Steed5

          Коментар


          • #6
            От: Пак за фул и парт-тйма при Теракан.

            Първоначално публикуван от lusan Преглед на мнение
            Ако колата ще се ползва за по тежки условия извън пътя, по добро е ръчното включване , докато с автоматичното включване винаги съществува вероятността при по тежки условия да прегрее и да изключи.
            По принцип си прав, но има едно НО!
            При този тип задвижване на Теракана има възможност за ръчно включване на предното! Наистина само с включване на бавните - т.е. включваш бавните и се заключва раздатката! Става 50 на 50 преден и заден мост и бавни! Не можеш нищо да прегрееш!
            Принципа автоматичното включване е от 0 до 50% предаване на предния мост в зависимост от условията! Например при рязко потегляне, даже при сух асфалт се предава 10-15% на предния мост!
            יעבור
            «И това ще мине»

            Коментар


            • #7
              От: Пак за фул и парт-тйма при Теракан.

              Първоначално публикуван от Skorpion_BG Преглед на мнение
              По принцип си прав, но има едно НО!
              При този тип задвижване на Теракана има възможност за ръчно включване на предното! Наистина само с включване на бавните - т.е. включваш бавните и се заключва раздатката! Става 50 на 50 преден и заден мост и бавни! Не можеш нищо да прегрееш!
              Принципа автоматичното включване е от 0 до 50% предаване на предния мост в зависимост от условията! Например при рязко потегляне, даже при сух асфалт се предава 10-15% на предния мост!
              Аз си мислех че е на принципа на СантаФето и Тусона ! Ето днес научих нещо ново. То като гледам и наследника на Теракана- Киа Борего е с такова автоматично включване.
              GW Steed5

              Коментар


              • #8
                От: Пак за фул и парт-тйма при Теракан.

                Първоначално публикуван от remuss Преглед на мнение
                Системата колко бързо се справя при ситуации примерно в участък със суха настилка веднага след това хлъзгава и пак суха пак хлъзгава?
                Много неща са "зависи". Колко ще е дълъг даденият участък (сух, хлъзгъв или и двата), какви са гумите, каква е скоростта, настилката, наклона и т.н.
                А най-много зависи от зад-кормилното устройство.

                Коментар


                • #9
                  От: Пак за фул и парт-тйма при Теракан.

                  Задкормилното устройство ще превключва постоянно ли? Ако МПС-то не завива, а се движи направо, което е възможно само на магистрала, няма да натовари полуоските. Но ако се налага употреба на геврека наляво и надясно, ще И разбира се, не за дълъг учатък.
                  Попитали радио Ереван може ли да се "оправи" жена на площада. Отговорът бил: Да,може, но не е препоръчително, защото всеки ще дава акъл.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Пак за фул и парт-тйма при Теракан.

                    Благодаря за отговорите. Определено са ми вече по ясни нещата.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Пак за фул и парт-тйма при Теракан.

                      Първоначално публикуван от ilko75bg Преглед на мнение
                      Задкормилното устройство ще превключва постоянно ли? Ако МПС-то не завива, а се движи направо, което е възможно само на магистрала, няма да натовари полуоските. Но ако се налага употреба на геврека наляво и надясно, ще И разбира се, не за дълъг учатък.
                      Ако си на магистрала и ползваш 4х4, значи ще ти се наложи да завиваш, освен ако не се презастраховаш. Колко време и с каква скорост ще се кара на магистрала с 4х4.
                      Както всеки знае в нашата страна пътищата и поддръжката им си е направо зле. А ако има проблем с настилката, било то мокра или хлъзгава в каквито и комбинации да е, най-добре е да се разчита на "съобразяване с пътната обстановка", пък кой колкото иска да превключва. В края на краищата машината се движи от човек...

                      Коментар


                      • #12
                        От: Пак за фул и парт-тйма при Теракан.

                        Определено, и на мен ми стана ясно!Благодаря колеги.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Пак за фул и парт-тйма при Теракан.

                          парт-тайм и магистрала... само при "бедствено" положение - парт-тайма може да се кара до 100кмч на Н4, но и с 80 не е много добре...
                          С автоматиката по шосетата си гледаш пътя, а не лоста... Пък като стана "тежко", включваш Л4 и автоматиката се елиминира...
                          помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                          Коментар


                          • #14
                            От: Пак за фул и парт-тйма при Теракан.

                            Тедо, нали не забравяш факта, че включването/ автоматично/ на втория мост при Borg-Warner е само при скорости до 40-60 км/ч. Тоест над тази скорост оставаш практически само с един мост. Докато аз си карам на два моста и след това )))
                            Последно редактирано от lusan; 20-12-12, 14:50.
                            GW Steed5

                            Коментар


                            • #15
                              От: Пак за фул и парт-тйма при Теракан.

                              аз още с ТЛК-то съм го пробвал тоя вариант и хич не е добре на Н4 - по-трудно занася, но занесе ли... Не можеш разбра какво става - ту се държи като автомобил със задно, ту като с предно... Успяваш да я овладееш когато скоростта падне под 20 км/ч, да не кажа, след като се забиеш в преспата... На Галопера беше една идея по-добре може би заради по-дългата база...
                              Он-деманда е по-добре за асфалт, а най-добре постоянното 4х4, но при Х-й с постоянно е само СФ-1... Аз като се качих от Галопера на СФ-то направо се шашнах колко по-добре е на заснежен път - поднасянето може да стане почти само умишлено...
                              При СФ-2 с ЕСП също беше почти невъзможно да поднесеш, но при тежки условия /дълбок сняг и кал/ задължително трябва да се изключи иначе на практика спира и не може да тръгне...
                              При най-новото СФ системата е Магна-Щаер и твърдят, че реагирала много добре... Действително на тест-драйва почти не се усещаше превъртане на гума...

                              С две думи ако намерите Теракан само с две положения на "врътката" ЛОК и АУТО ще сте късметлии...
                              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X