Колеги доста четох за тези системи фул-тайм и парт-тайм при Теракан но едно нещо не разбрах. Значи при парт-тайма ако караш на 4Н по мокър, заснежен или кален терен няма проблем но на суха настилка не трябва. При фул-тайма при Теракан разбрах че 4Х4 или 4Н се включва автоматично когато задните колела пробуксуват. Та при тази система има ли го този недостатък като при парт-тайма при суха настилка?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Пак за фул и парт-тайма при Теракан.
Свий
X
-
От: Пак за фул и парт-тйма при Теракан.
Първоначално публикуван от remuss Преглед на мнениеПри фул-тайма при Теракан разбрах че 4Х4 или 4Н се включва автоматично когато задните колела пробуксуват. Та при тази система има ли го този недостатък като при парт-тайма при суха настилка?
Включва се само при пребоксуване и след това се изключва автоматично! По принцип "фул-тайм" е малко силно казано. "Он деманд" ще е по-близко до истината!יעבור
«И това ще мине»
-
От: Пак за фул и парт-тйма при Теракан.
Първоначално публикуван от Skorpion_BG Преглед на мнениеАми няма го!
Включва се само при пребоксуване и след това се изключва автоматично! По принцип "фул-тайм" е малко силно казано. "Он деманд" ще е по-близко до истината!
Понеже се оглеждам за Теракан за това имам още някоко въпросчета.
Силата която се предава на предния мост при пробоксуване чрез какво е някаква муфа или просто компа. пуска автоматично 4Н като при другите модефикации се пуска ръчно?
Системата колко бързо се справя при ситуации примерно в участък със суха настилка веднага след това хлъзгава и пак суха пак хлъзгава?
Това е което се сещам за момента предварително Благодаря.
Коментар
-
От: Пак за фул и парт-тйма при Теракан.
"Он деманд"-ът свързва предния мост чрез многодисков съединител. И може би е по-добрият избор, но много рядко може да се намери тази модификация при Теракан. А по-конкретно може да обясни колегата Skorpion_BG, тои е с такъв.Hyundai Terracan 2.9 CRDi '04 163h.p.
Коментар
-
От: Пак за фул и парт-тйма при Теракан.
Значи, има Теракан фул тайм със междуосев диференциал, но са изключително редки. Относно двата типа с ръчно и автоматично включване мога да кажа моето виждане по въпроса.
Ако колата ще се ползва за по тежки условия извън пътя, по добро е ръчното включване , докато с автоматичното включване винаги съществува вероятността при по тежки условия да прегрее и да изключи. Случвало ми се е на Туксона който е с такава система. От друга страна автоматиката е много по удачна и удобна за по нормално каране. Сработва бързо и дори не се усеща. Много хора я предпочитат поради факта че с включването помага да не поднесе задницата, което е възможно и доста по лесно за коли с монтаж на ЛСД дифф.
И за да не остане някой с впечатлението че хваля повече автоматиката, ще кажа че имам два Теракана , но и двата са с ръчно включване)))))
GW Steed5
Коментар
-
От: Пак за фул и парт-тйма при Теракан.
Първоначално публикуван от lusan Преглед на мнениеАко колата ще се ползва за по тежки условия извън пътя, по добро е ръчното включване , докато с автоматичното включване винаги съществува вероятността при по тежки условия да прегрее и да изключи.
При този тип задвижване на Теракана има възможност за ръчно включване на предното! Наистина само с включване на бавните - т.е. включваш бавните и се заключва раздатката! Става 50 на 50 преден и заден мост и бавни! Не можеш нищо да прегрееш!
Принципа автоматичното включване е от 0 до 50% предаване на предния мост в зависимост от условията! Например при рязко потегляне, даже при сух асфалт се предава 10-15% на предния мост!יעבור
«И това ще мине»
Коментар
-
От: Пак за фул и парт-тйма при Теракан.
Първоначално публикуван от Skorpion_BG Преглед на мнениеПо принцип си прав, но има едно НО!
При този тип задвижване на Теракана има възможност за ръчно включване на предното! Наистина само с включване на бавните - т.е. включваш бавните и се заключва раздатката! Става 50 на 50 преден и заден мост и бавни! Не можеш нищо да прегрееш!
Принципа автоматичното включване е от 0 до 50% предаване на предния мост в зависимост от условията! Например при рязко потегляне, даже при сух асфалт се предава 10-15% на предния мост!GW Steed5
Коментар
-
От: Пак за фул и парт-тйма при Теракан.
Първоначално публикуван от remuss Преглед на мнениеСистемата колко бързо се справя при ситуации примерно в участък със суха настилка веднага след това хлъзгава и пак суха пак хлъзгава?
А най-много зависи от зад-кормилното устройство.
Коментар
-
От: Пак за фул и парт-тйма при Теракан.
Задкормилното устройство ще превключва постоянно ли? Ако МПС-то не завива, а се движи направо, което е възможно само на магистрала, няма да натовари полуоските. Но ако се налага употреба на геврека наляво и надясно, щеИ разбира се, не за дълъг учатък.
Попитали радио Ереван може ли да се "оправи" жена на площада. Отговорът бил: Да,може, но не е препоръчително, защото всеки ще дава акъл.
Коментар
-
От: Пак за фул и парт-тйма при Теракан.
Първоначално публикуван от ilko75bg Преглед на мнениеЗадкормилното устройство ще превключва постоянно ли? Ако МПС-то не завива, а се движи направо, което е възможно само на магистрала, няма да натовари полуоските. Но ако се налага употреба на геврека наляво и надясно, щеИ разбира се, не за дълъг учатък.
Както всеки знае в нашата страна пътищата и поддръжката им си е направо зле. А ако има проблем с настилката, било то мокра или хлъзгава в каквито и комбинации да е, най-добре е да се разчита на "съобразяване с пътната обстановка", пък кой колкото иска да превключва. В края на краищата машината се движи от човек...
Коментар
-
От: Пак за фул и парт-тйма при Теракан.
парт-тайм и магистрала... само при "бедствено" положение - парт-тайма може да се кара до 100кмч на Н4, но и с 80 не е много добре...
С автоматиката по шосетата си гледаш пътя, а не лоста... Пък като стана "тежко", включваш Л4 и автоматиката се елиминира...помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
-
От: Пак за фул и парт-тйма при Теракан.
Тедо, нали не забравяш факта, че включването/ автоматично/ на втория мост при Borg-Warner е само при скорости до 40-60 км/ч. Тоест над тази скорост оставаш практически само с един мост. Докато аз си карам на два моста и след това)))
Последно редактирано от lusan; 20-12-12, 14:50.GW Steed5
Коментар
-
От: Пак за фул и парт-тйма при Теракан.
аз още с ТЛК-то съм го пробвал тоя вариант и хич не е добре на Н4 - по-трудно занася, но занесе ли... Не можеш разбра какво става - ту се държи като автомобил със задно, ту като с предно... Успяваш да я овладееш когато скоростта падне под 20 км/ч, да не кажа, след като се забиеш в преспата... На Галопера беше една идея по-добре може би заради по-дългата база...
Он-деманда е по-добре за асфалт, а най-добре постоянното 4х4, но при Х-й с постоянно е само СФ-1... Аз като се качих от Галопера на СФ-то направо се шашнах колко по-добре е на заснежен път - поднасянето може да стане почти само умишлено...
При СФ-2 с ЕСП също беше почти невъзможно да поднесеш, но при тежки условия /дълбок сняг и кал/ задължително трябва да се изключи иначе на практика спира и не може да тръгне...
При най-новото СФ системата е Магна-Щаер и твърдят, че реагирала много добре... Действително на тест-драйва почти не се усещаше превъртане на гума...
С две думи ако намерите Теракан само с две положения на "врътката" ЛОК и АУТО ще сте късметлии...помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар