Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За каучука/гумата/ в колите и откъде идват проблемите

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • За каучука/гумата/ в колите и откъде идват проблемите

    Здравейте колеги, след като в основата на поредния проблем при мен се оказа стареене на гумен материал реших да отворя тема, в която да дискутираме, защо в автомобилостроенето се използват/ използвали все още материали на които не може да се разчита дългосрочно. Като начало ще изброя всички проблеми по-колата ми и анализът който правя, че в основата стои гума.
    • Проблемът който ми отне най много време- наводнявах се при шофьорската врата- оказа се скъсано гумено уплътнение на жилото за отваряне на предния капак, дренажа капе точно над него. За подробности вижте http://www.offroad-bulgaria.com/show...=151847&page=3 пост#43
    • Като взех колата хоп и троп отпред- смяна на тампони на стабилизираща щанга за 5лв. общо двата и последва тишина
    • Десен долен шарнир- отново скъсан гумен маншон и оттам заминал шарнир
    • люлееща се и поскърцваща задница-скъсани задни големи тампони
    • Прекъсване на газ- пречупени и напукани газови маркучи само след 35000км.
    • В момента сълзене на масло от картера- отново виновна гумената гарнитура

    Вероятно има и още за които не се сещам, а и не искам да откривам топлата вода, но оттук нататък за всеки проблем ще търся първо гумен виновник!
    Ще се радвам да споделите и вие сходни проблеми за да знаем първо към какво да се насочваме при търсене на проблем.
    п.п. това се отнася за Хонда де там друго почти не се разваля ако се отнасяме добре с нея.
    Последно редактирано от HONDAEXPLORER; 02-11-13, 10:00.
    "Ако мислиш със задника си, не се учудвай, че хората не харесват продукта на мисълта ти"

  • #2
    От: За каучука/гумата/ в колите и откъде идват проблемите

    Щото гума се прави от суров каучук, а той е скъп. Това което е по колите не знам какво е, но най много да има някой процент каучук. Останалото е химия някаква. Щом руснаците почнаха да го икономисват, какво остава за японците. А и нали номера е, да ти продадат колата евтино , а после да ти изкъртят зъбите за резервни части.
    За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

    Коментар


    • #3
      От: За каучука/гумата/ в колите и откъде идват проблемите

      Не мисля, че проблема е в гумата като материал (или по-скоро материали). Веднага се сещам за няколко модела на различни марки, на които всички изброени неща издържат без проблем поне по 15години и по 300к км.
      Понякога искаме нещата да са вечни (а те не са), понякога се набутваме с убити от експлоатация/терор автомобили и понякога конструкторите правят грешки - къде умишлено, къде не.

      Конкретния модел не го познавам и не мога да кажа кое точно е проблемно, но от времето, когато сменях една Хонда само за друга Хонда бях останал с впечатлението, че освен от бунаклък, трудно може да скапеш нещо по тях преди да са навъртели поне 350к км и преди да са прескочили 15 години. И не говоря за пазене - в края на краищата за чих чеп съм си взел Хода, ако ще я жаля?
      Преди посочените километри съм сменял единствено карета и амортисьори и то на съвсем поносими интервали, предвид хубавите ни пътища и малоумното ми каране.

      П.П. Специално за маншоните, особено на машини, които излизат понякога извън асфалта: тия неща са консуматив! И искат много редовно наглеждане. Иначе излиза скъпо.
      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

      Коментар


      • #4
        От: За каучука/гумата/ в колите и откъде идват проблемите

        Е-е-е-е колега ми нали ако правят нещата вечни ще трябва да затворят заводите!Колкото по нов модел кола толкова повече еднодневка-а-а-а!Някои пък казуват,че понеже японците правили всичко от рециклирани материали та за това.За мене истината е -Е-е-ей шофьоро поглеждай от време на време таво дето го караш!Н-ндей сипува само бензин и газ да те няма.Та така!
        имах и Toyota Rav 4 2006g.
        Mitsubishi Lancer 2008g.
        Honda CR-V 1998г.
        Honda CR-V 3 2008 2.4 automat

        Коментар


        • #5
          От: За каучука/гумата/ в колите и откъде идват проблемите

          Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
          Щото гума се прави от суров каучук, а той е скъп. Това което е по колите не знам какво е, но най много да има някой процент каучук. Останалото е химия някаква. Щом руснаците почнаха да го икономисват, какво остава за японците. А и нали номера е, да ти продадат колата евтино , а после да ти изкъртят зъбите за резервни части.
          По случайност работя в каучуковия бранш-в производството на смесите.Доставяме суровина за едни от най-големите производители на гумени детайли за първоначално вграждане .
          Всичко тръгва от производителите на автомобили.За да стане някой одобрен доставчик обещава луди отстъпки всяка година-винаги печели най-ефтиния доставчик(за жалост). Той от своя страна, трябва да намери производител на смеси, който хем да му гарантира приемливо качество,хем да му продава евтино. Производителя на смеси, трябва да намери суровини,които хем да са качествени , хем да са ефтини...Както знаете, такова животно няма.Суровините в каучуковата промишленост са в пряка зависимост от цената на природния газ(сажди) и петрола (синтетичния каучук, масла). А петрола и газа май няма да поевтинеят скоро...
          Та общо взето, това е омагьосания кръг.

          А представете си резервните части гаражно производство как може да са по-ефтини и качествени...
          Виден столичен ихтиолог

          Коментар


          • #6
            От: За каучука/гумата/ в колите и откъде идват проблемите

            Както каза tef4o, перефразирам - Хонда от естествена смърт не мре. Само сипваш бензин, и ... удриии, тая мачка не е наш'та (на pavle сигурно му е първата Хонда)!

            И за да не съм напълно офф ... лани, по това време, смених маншони на кормилната рейка, и на вътрешни карета. Беха оригиналните. Друго по окачването не съм пипал. Сигурно, защото имам едно предимство - за 18 г. и 223К км. не е виждала оффроуд, дори и на асфалта
            Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto, Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

            Коментар


            • #7
              От: За каучука/гумата/ в колите и откъде идват проблемите

              Първоначално публикуван от krasi-mir Преглед на мнение
              И за да не съм напълно офф ... лани, по това време, смених маншони на кормилната рейка, и на вътрешни карета. Беха оригиналните. Друго по окачването не съм пипал. Сигурно, защото имам едно предимство - за 18г. и 223К км. не е виждала оффроуд, дори и на асфалта
              Второто предимство е, че колата ти е правена преди 18 години
              Виден столичен ихтиолог

              Коментар


              • #8
                От: За каучука/гумата/ в колите и откъде идват проблемите

                Това е първото!
                А третото е, че в правенето не се е намесвал англичанин

                Макар че, като се замисля ... Акорда ми е "правен" в Англия, ама все още си е Автомобил (12 г., 160 К км).
                Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto, Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                Коментар


                • #9
                  От: За каучука/гумата/ в колите и откъде идват проблемите

                  Може ли и тази тема да отиде в общи приказки.Мо-о-оля.Нека тука в раздела пишем само за Хондите с главно Х,всичко останало е около тях-общи приказки.И-и-и без сръдни де!
                  имах и Toyota Rav 4 2006g.
                  Mitsubishi Lancer 2008g.
                  Honda CR-V 1998г.
                  Honda CR-V 3 2008 2.4 automat

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X