Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Един по-сериозен проблем - не включва вентилаторите

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Един по-сериозен проблем - не включва вентилаторите

    Понеже все се оплакваме(/те), че няма сериозни проблеми по CR-V-тата, ето и един по-така: тази сутрин CR-V-то ме сюрпризира с доста неприятен проблем - не включваше вентилаторите за охлаждане на радиатора отпред (ни един от двата). Забелязах го докато си кесих в задръстване - температурата отиваше към червеното вече. Термостата явно отваря, тъй като маркучите и самия радиатор са горещи, антифриз има достатъчно.

    Проверих всички бушони и релета които се предполага да контролират вентилаторите, но нъцки - всичко беше здраво (разменях релета с други за да съм сигурен). Освен вентилаторите отпред не работи също така и вентилатора в купето, както и клапата "студено-топло" и тази регулираща посоките на въздушния поток. Това ме наведе на мисълта, че проблема е електрически, но след като видях, че всичко е здраво стигнах до задънена улица. Може ли малко хелп - има ли връзка между явленията проблемни клапи, неработещи перки?

    ПП - Сега се сетих, че не включва и климатика - може би е някакъв общ блок за управление който прави проблема? Проверих всички бушони отпред в коша на двигателя, в купето в краката на шофьора не съм проверявал тъй като предположих, че силовите са отпред. Впрочем в нета открих, че мога да окъся термодатчика към термостата и ако перките тръгнат значи релето е окей - остава да е проблемен датчика който ги включва, това ще го проверя малко по-късно.

    ПП2 - Окъсих конектора на датчика за температурата който се предполага да пуска перките - не тръгнаха, макар да разменях релета като луд. Явно има друг блок някъде който е наакал нещата, сега ще проверя вентилаторите като им дам директно 12 волта, но не мисля, че проблема е в тях...
    Последно редактирано от swartalf; 13-05-13, 12:43.
    What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

  • #2
    От: Един по-сериозен проблем - не включва вентилаторите

    Сега остава с мултицет да тръгнеш по линията да видиш до къде има или няма тия 12V. Може още преди релето да ги няма или след него изобщо мери наред като започнеш от предпазителя , ако го знаеш кой е. Няма да е лошо да имаш ел схема на колата пред теб за да проследиш линията.

    Коментар


    • #3
      От: Един по-сериозен проблем - не включва вентилаторите

      Ще трябва довечера да разгледам схемата, че в момента я нямам пред мен. Измерих както при предпазителя в купето, така и при двете релета (вътре и вън) и предпазителя в коша - никъде няма напрежение. Напрежението което активира двете релета си го има, но в силовата верига няма никой. За съжаление нямам идея откъде започва силовата верига, така че ще се наложи да го отложа за довечера. Патронника играе ли някаква роля?
      What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

      Коментар


      • #4
        От: Един по-сериозен проблем - не включва вентилаторите

        Като отвориш схемата ще търсиш главната линия +12 и от там я проследяваш къде минава и къде евентуално може да се прекъсва за да стигне до релето. Щом имаш +12 на оперативната, силовата би трябвало да се вижда по лесно, защото кабелите са по дебели. Ако не успееши варианта е или на майстор или режеш проводника преди предпазителя ако е само за вентилаторите и му закачаш един проводник +12 взет от някъде след ключа на запалването. Но най важното е да проследиш схемата за да се види до къде идва това напрежение +12.

        Коментар


        • #5
          От: Един по-сериозен проблем - не включва вентилаторите

          Както сe оказва схемата върви през контактния ключ - така и очаквах, за да изчезне всичко накуп. Утре ще атакувам и ще докладвам, белким най-сетне и ние изгреем с по-сериозен проблем


          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Untitled.jpg
Прегледи:1
Размер:68.2 КБ
ID:5481650
          What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

          Коментар


          • #6
            От: Един по-сериозен проблем - не включва вентилаторите

            Щом си наясно със схемата, остава да действаш. Успех.

            Коментар


            • #7
              От: Един по-сериозен проблем - не включва вентилаторите

              Дали не ти е клемореда на ключа ако всички бушони по схемата са ти здрави Макар че лек неми се връзва клемореда щото пък щеше да праи проблем с паленето ма може да са отделни крачета. Аз викам от него да почнеш меренето. И още нещо, мери при товар, демек контакт и пуснат вентилатор в купето, инак без товар може да ти показва 12 волта ама кат са нагорели клемите и нещо дръпне ток да изчезват
              Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
              Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
              Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
              Honda cr-v 98 & Toyoa Yaris Verso AT

              Коментар


              • #8
                От: Един по-сериозен проблем - не включва вентилаторите

                Не успях да извадя патронника и да разглобя клемореда, но поне успях да завра тръбичката на спрей с почистващо-проникваща смазка почти навсякъде и наръсих обилно. След 10-15 минути чакане и слушане на съседното даскало как гордо показват, че са се научили да броят до 12 и чак крещят от радост стана чудото - появи се вентилатора в купето! Засега оставих нещата така, понеже не ми се рискува да съсипя нещо при силов опит за разглобяване. Във всеки случай поне вече знам къде да издирвам проблема ако отново се появи.

                С ксантията ми имах абсолютно идентичен проблем - нагорял клеморед вследствие на което половината неща по купето изчезнаха. Там реших проблема по същия начин - ръсене вътре в ключалката със спрей - изкара около 7-8 месеца и вече се наложи да го разглобя и почистя, след което инсталирах допълнително реле за силовата верига на фаровете - главния виновник за образуването на нагар. Да видим тук докога ще изкара...

                За съжаление като недостатък от операцията е фактът, че сега след всяко вадене на ключа от патронника на стартера е здраво омазан със смазка и графитни налепи, та трябва да го бърша...
                What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

                Коментар


                • #9
                  От: Един по-сериозен проблем - не включва вентилаторите

                  Браво, поздравления. А не може ли като вариант тази силова линия да я изключиш от контактния ключ и да я изведеш на отделен ключ.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Един по-сериозен проблем - не включва вентилаторите

                    Голяма съм шматка и много забравям Предпочитам колата да си е максимално близо до заводския вид, че колкото повече се меся в нейната работа, толкова по-зле (мое мнение).
                    What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Един по-сериозен проблем - не включва вентилаторите

                      знам си стоката , а това с изваждането в отделна верига не е решение, клемореда си е пътник сега тая пъпка а утре и друга, ще вземе да гасне в движение, гледаи да си го смениш по скоро
                      Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                      Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
                      Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
                      Honda cr-v 98 & Toyoa Yaris Verso AT

                      Коментар


                      • #12
                        От: Един по-сериозен проблем - не включва вентилаторите

                        Колеги, сигурно ли е че силовата верига на фаровете минава през контактния ключ? Защо тогава можем да пуснем фаровете без значение в коя позиция е контактния ключ?
                        "Ако мислиш със задника си, не се учудвай, че хората не харесват продукта на мисълта ти"

                        Коментар


                        • #13
                          От: Един по-сериозен проблем - не включва вентилаторите

                          Ставаше въпрос за ксантията - там при по-старата версия фаровете минават през ключа и го скапват с нагар. Оправя се с реленце
                          What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Един по-сериозен проблем - не включва вентилаторите

                            На моето Пикасо монтирах допълнително реле, защото управлението на климатроника минава през клемореда и съответно го товари много. За Ситроен има сервизен бюлетин. Тука не съм гледал как е управлението.
                            Honda CR-V, 2001 147 h.p.
                            Citroen C4, 1.4 vti

                            Коментар


                            • #15
                              От: Един по-сериозен проблем - не включва вентилаторите

                              Не лошо при възможност да се разтовари клемореда. Аз така правя навсякъде, където са се показали такива проблеми.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X