Понеже все се оплакваме(/те), че няма сериозни проблеми по CR-V-тата, ето и един по-така: тази сутрин CR-V-то ме сюрпризира с доста неприятен проблем - не включваше вентилаторите за охлаждане на радиатора отпред (ни един от двата). Забелязах го докато си кесих в задръстване - температурата отиваше към червеното вече. Термостата явно отваря, тъй като маркучите и самия радиатор са горещи, антифриз има достатъчно.
Проверих всички бушони и релета които се предполага да контролират вентилаторите, но нъцки - всичко беше здраво (разменях релета с други за да съм сигурен). Освен вентилаторите отпред не работи също така и вентилатора в купето, както и клапата "студено-топло" и тази регулираща посоките на въздушния поток. Това ме наведе на мисълта, че проблема е електрически, но след като видях, че всичко е здраво стигнах до задънена улица. Може ли малко хелп - има ли връзка между явленията проблемни клапи, неработещи перки?
ПП - Сега се сетих, че не включва и климатика - може би е някакъв общ блок за управление който прави проблема? Проверих всички бушони отпред в коша на двигателя, в купето в краката на шофьора не съм проверявал тъй като предположих, че силовите са отпред. Впрочем в нета открих, че мога да окъся термодатчика към термостата и ако перките тръгнат значи релето е окей - остава да е проблемен датчика който ги включва, това ще го проверя малко по-късно.
ПП2 - Окъсих конектора на датчика за температурата който се предполага да пуска перките - не тръгнаха, макар да разменях релета като луд. Явно има друг блок някъде който е наакал нещата, сега ще проверя вентилаторите като им дам директно 12 волта, но не мисля, че проблема е в тях...
Проверих всички бушони и релета които се предполага да контролират вентилаторите, но нъцки - всичко беше здраво (разменях релета с други за да съм сигурен). Освен вентилаторите отпред не работи също така и вентилатора в купето, както и клапата "студено-топло" и тази регулираща посоките на въздушния поток. Това ме наведе на мисълта, че проблема е електрически, но след като видях, че всичко е здраво стигнах до задънена улица. Може ли малко хелп - има ли връзка между явленията проблемни клапи, неработещи перки?
ПП - Сега се сетих, че не включва и климатика - може би е някакъв общ блок за управление който прави проблема? Проверих всички бушони отпред в коша на двигателя, в купето в краката на шофьора не съм проверявал тъй като предположих, че силовите са отпред. Впрочем в нета открих, че мога да окъся термодатчика към термостата и ако перките тръгнат значи релето е окей - остава да е проблемен датчика който ги включва, това ще го проверя малко по-късно.
ПП2 - Окъсих конектора на датчика за температурата който се предполага да пуска перките - не тръгнаха, макар да разменях релета като луд. Явно има друг блок някъде който е наакал нещата, сега ще проверя вентилаторите като им дам директно 12 волта, но не мисля, че проблема е в тях...
Коментар