Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смяна на накраиници без стенд преден мост? хватки и чалъми

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Смяна на накраиници без стенд преден мост? хватки и чалъми

    Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
    Бягат защото си им закарал 25-годишен чиреп, на който не може да се познае къде е болта и къде шайбата, камо ли да се развие лесно и бързо. А "майстора" има записани 10 автомобила за регулиране само на сходимост, защото другите ъгли са заложени фабрично. Е как няма да те изгони! А и ти самия говориш за ХИПЕР досада. А иначе допуските са огромни и наистина не е необходима часовникарска точност. Един пример: сходимост при натоварена ЛАДА - 3+/-1мм, при ненатоварена 4+/-1мм.
    За simeonauto: Колега, що подскачаш толкова? При положение, че си перфекционист в работата си, такива изказвания трябва да те разсмиват, а не да те ядосват(лично мнение).
    Закарах им 8 годише чиреп с независимо окачване, и без точица ръжда, а болтовете дори бяха бели, нещо повече - очеизвадно бяха отвивани 2 дена преди това, защото сменях тампони на оста, под която се подлагат шайбите. Грубо, регулра се както се регулира и жигула.

    Ама, за да докараш ъглите хем в норма, хем еднакви от двете страни е малко по-голяма играчка, щото трябва да отвиеш по 2-3 пъти и да пробваш, пък тях ги мързи. От сигурно 20 реглажа, реално са ми направени като хората всичко на всичко 2, и то от приятели от форума, дето нямаха нищо против да седя да гледам какви ги вършат, па макар и от 10 метра разстояние.

    Реглаж на сходимост не е реглаж на предница, каквото и да ми приказваш.

    ...а и в крайна сметка, като им е много трудно, или да напишат "25 годишни чирепи не регулираме", или "за 25 годишни чирепи имаме друга цена", а не аз да се чудя защо продължава да тегли на някъде, или защо износва едната гума различно от другата, въпреки че съм си дал парите за реглаж и всичко трябва да е регулирано. Даже не се свенят да дадат разпечатка, на която е видно какви са ъглите и че има разлика повече от допустимата. Редовното оправдание е "нямаме шайби". Еми, нямайте си. Затова или ще си дам парите (независимо от количестото им) на някой дето знае, а не на някой дето или не знае, или го мързи, или и двете.

    ПП: Да не подхващам как се сменят шарнири и се оставят хлабави половината им болтове, защото на умниците не им стигнал акъла да разберат свалят/слагат, как се слагат торсиони наобратно, макар че са надписани, и т.н. и т.н. Ей затова моя кола я карам на сервиз само за неща, дето категорично не мога да си свърша сам, или чанча бе оборудване е огромен.

    Първоначално публикуван от emicha1 Преглед на мнение
    Спарки , ако стенда е тариран и майстора си разбира - се постига прецизната точност! Естествено ,че има и допустими отклонения на параметрите и характеристиките ,дадени от самия производител и на стенд и на автомобил -което трябва да се има в предвид! Иначе като цяло за стендовете, за каквото и да било свързано по автомобилите ,са необходимост и в пъти по-прецизни от каквото и да е друго мерене!
    Съгласен съм с това, горе просто казах че на 90% от всичко движещо се по улиците, можеш и в домашни условия с елементарни приспособления да достигнеш точност на стенд. Това с цената си, естествено. В в единия случай става за час примерно, а в другия можеш да си загубилш половин ден, ако не и цял, и то ня само за мерене, а и за смятане.

    И впрочем. в днешно време може да се направи изключително просто приспособление за реглаж на сходимост - 2 лазерчета, прикрепени към лява и дясна джанта, и хоризонтирани (просто на лагер, с тежест и си се хоризонтират винаги). После мериш разстоянието между двата лазера през метър разстояние например, и по разликата си смяташ сходимостта, при това с точност, по-голяма от на стенда - през колкото по-голямо разстояние мериш, толкова е по-голяма точността.
    Последно редактирано от sparkybg; 13-12-12, 20:14.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #32
      От: Смяна на накраиници без стенд преден мост? хватки и чалъми

      По принцип предница се прави с рулетка и отвес,но има и досадни подробности/например 0 градуса и 0 минути.Сходимостта изисква хоризонтален канал или подемник,неизкривени джанти и доза прецизност.залюлява се предницата за да се изолират напреженията в окачването,отбелязва се на ръбовете на джантите/вътрешните/ една точка на 250 -350мм от пода на канала/подемника и се мери разстоянието между двете колела.По правило зад предния мост.Изтиква се колата така,че белязаната точка да отиде пред моста на същата височина и пак се мери.Разликата между двете измервания показва сходимостта.Другото е стенд и ЧИТАВО задстендово устройство/изключителна рядкост в днешно време/.

      Коментар


      • #33
        От: Смяна на накраиници без стенд преден мост? хватки и чалъми

        И впрочем. в днешно време може да се направи изключително просто приспособление за реглаж на сходимост - 2 лазерчета, прикрепени към лява и дясна джанта, и хоризонтирани (просто на лагер, с тежест и си се хоризонтират винаги). После мериш разстоянието между двата лазера през метър разстояние например, и по разликата си смяташ сходимостта, при това с точност, по-голяма от на стенда - през колкото по-голямо разстояние мериш, толкова е по-голяма точността.
        Едно време имаше точно такива стендове /с тип лазер/ ,но много отдавна!
        И трябва да ти кажа, че според мен са много по-прецизни, от тези по-новите!
        Преди 6-7 години ползвах услугите на такъв стенд ,в Техническия университет /мисля беше/ за регулиране на предница на един Хюндай!Може би още го използват там!
        / HONDA-CR-V-IIг. -> 2.2 i-ctdi (N22A2) // HONDA-CR-V-IIIг. ->2.2 i-DTEC (N22B3)/

        Коментар


        • #34
          От: Смяна на накраиници без стенд преден мост? хватки и чалъми

          Да Стефчо на Витарата става така но на някои автомобили се правят три наклона отпред и два отзад как ще се случи това в домашни условия без да залита или дърпа.
          878177589

          Коментар


          • #35
            От: Смяна на накраиници без стенд преден мост? хватки и чалъми

            Ела до Самоков хем ще ти регулирам предницата безплатно хе ще изпием по една грозданка поздрави.
            878177589

            Коментар


            • #36
              От: Смяна на накраиници без стенд преден мост? хватки и чалъми

              Първоначално публикуван от zero Преглед на мнение
              simeonauto нали не ми казваш че във века в които живееш, нямаш тема в тоя или друг форум в които питаш нещо си. Що питаш бре, нал си голям чорбаджия иди на майстор там щи го направят. Всяка втора тема в форумите е сходна с тази по един или друг начин, колегите вместо да питат що им прекъсват колите, що не палят и прочие, ми да идат на диагнсотика 40-50 лева е кво толкова. Тогава форума може да го закрием щото за всичко си има майстори и тука освен да си разказваме вицове друго не остава. Идеята на темата не е да се спестят 30 лева от стенд или каквото и да е други начинание по колата, изкушението да си направиш нещо сам и да му се радваш после е далеч по безценно от парите
              Добре, приемам че не съм разбрал идеята ти за темата, но на мен ми звучеше така "да се спестят 30 лева от стенд или каквото и да е други начинание по колата" + че всички сервизи и "майстори" са боклуци.И аз си работя по колите щот ми е кеф, по личните, а понякога и по клиентски.
              Относно стендовете - със съвременните стендове ама никак не се работи трудно и са си много точни, важни са УСЕТА,СТАРАНИЕТО и ЖЕЛАНИЕТО, също така и усета на този който след реглажа ще изпита колата/ще проведе пътния тест/, и подходящата пътна отсечка за целта.
              По темата ще допълня още, че съм срещал коли изминали пробег от 30-сетина хиляди километра, на които сходимостта им не е в норми, без да са изяли гумите/примерно на 40000км е препоръчително да смениш гумите - извода е ясен/.
              Друго - дърпането във волана често остава и след перфектно изпълнен реглаж, много често заради вече износени гуми или чисто нови/да,дори и маркови/ които са от партида "правени в петък".
              Още нещо - в огромна част от случаите шофьора не усеща липсата на сходимост или лекото дърпане/може и дърпане във волана, може и да не се усеща на волана/ при реални пътни условия и ежедневно шофиране, особено по един и същи маршрут с който се свиква.Също така дърпането и яденето на гуми не зависят само от частичната или пълната сходимост, а и от страничните наклони, които при много автомобили са нерегулируеми и със времето са извън заводските параметри.Много важно е и да се има в предвид умората и омекването на купето/шасито/рамата и намаляващата с времето устойчивост на усукване.
              И накрая - не по важност - волана/геврека - случва се дори при идеално отремонтирана ходова част без луфтове, при идеално изпълнен реглаж, на коли без удари/като не броим ударите от дупки, които се отразяват на цялата конструкция на автомобила/ волана да остане "на криво" и да не се получи идеално центриран, макар по време на реглажа да е центриран идеално и неподвижно.Освен това идеално центрирания волан е доста субективно нещо - правил съм експерименти с трима души да речем, при двама от тях няма да съвпадне усещането за "центрираност" на волана.Всеки си избира различни точки по които да "центрира", а и си ги вижда различно, гледа ги от различно място и т.н.Има, разбира се още десетки аспекти свързани с регулирането на стенд и без стенд, които няма смисъл да се дискутират, а и повечето от нас ги знаят или се досещат за тях.
              Поздрави!
              Последно редактирано от Самодържец; 14-12-12, 19:02. Причина: уточнение
              Всеки трети е шести

              Коментар


              • #37
                От: Смяна на накраиници без стенд преден мост? хватки и чалъми

                Първоначално публикуван от monio1 Преглед на мнение
                Да Стефчо на Витарата става така но на някои автомобили се правят три наклона отпред и два отзад как ще се случи това в домашни условия без да залита или дърпа.
                Не знам към кого е репликата, но ако е към мен - нали се сещаш, че предница се регулира откак има коли, а коли съм виждал всякакви, вЕрвай ми И с по една гола сходимост, и с регулировка на всичките търкала във всички посоки.
                Пак казвам - не агитирам никого към самоволни изпълнения, но по никой начин не мога да се съглася, че не могат да се направят буквално с канапа и рулетката. Въпрос на вкус и елементарна геометрия, която се учи в пети клас ... и по тоя повод масово НЕ се знае, за съжаление.

                На сервиза на ОК в Стара Загора като ми наковаха Лансера -0.5 на 0 с все стенда, че голям го забърсах ... после се наложи да половината път за София да спирам при познат в Пловдив, че да ми ги докара до където трябва и колата да не хваща къра при най-малката неравност. Ае стига, че оспамихме тотална темата на колегата...
                Поздави на всички, всеки сам си решава, но точно в това студено време, като че ли на мен поне не ми се занимава особено


                П.П. @simeonauto: Ако всичките майстори си впрягаха акъла колкото теб, никой нямаше да мрънка. Не приемай темата като лична обида. Още повече идеята и беше съвсем друга, наистина
                Последно редактирано от tef4o; 14-12-12, 19:08.
                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                Коментар


                • #38
                  От: Смяна на накраиници без стенд преден мост? хватки и чалъми

                  simeonauto какво трудно имаше да напишеш този пост преди онзи
                  Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                  Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
                  Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
                  Honda cr-v 98 & Toyoa Yaris Verso AT

                  Коментар


                  • #39
                    От: Смяна на накраиници без стенд преден мост? хватки и чалъми

                    Ако все пак решиш да ползваш стенд,препоръчвам ти Стефан,на Мара Гидик,не помня номера.
                    Тука трябваше да стои една умност, ама по-насетне ще спиша някоя.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Смяна на накраиници без стенд преден мост? хватки и чалъми

                      Първоначално публикуван от zero Преглед на мнение
                      simeonauto какво трудно имаше да напишеш този пост преди онзи
                      Що бе, кво му е на "онзи"?Ако не беше споменавал за парите и калпавите майстори, ами само и единствено конкретно чалъмите относно реглажа в домашни условия, най-вероятно щях да те разбера коректно.Разбира се е утопично да се мисли, че всеки ще те разбере правилно, за това и приех, че грешката е в моя телевизор, а при теб всичко е наред .А и напоследък реагирам с раздразнение на някои неща, защото вече съм алергичен към определен тип клиенти, но това си е мой проблем.Така че нека бъде ясно - нищо лично!
                      Всеки трети е шести

                      Коментар


                      • #41
                        От: Смяна на накраиници без стенд преден мост? хватки и чалъми

                        А ти що се дразниш от приказки за калпави майстори ако не си такъв. както теб те дразнят определен тип клиенти така и нас ни дразнят определен тип майстори Споменаването на цената в поста си е само подробност над която въобще не съм се замислил че ще отприщи такъв дебат. Идеята беше само и единствено при смяна на един единствен накраиник как да се запази сходимоста, а не да тръгна да опъвам канапи и прочие че да си направя цял реглаж на предница.
                        Иронията е че точно майстор за предница имам много пекън и до сега никога не ме е подвел, единствено и само при него ходя за реглаж, много съм му задължен че и винаги когато нещо почуква по предницата винаги я поглеждал и ми е казвал къде е проблема за да си го оправя, и до сега не е сбъркал На такива майстори имам доверия, жалко обаче че не всички са така, през малкото пъти когато се е наложило да отида на майстор или заради липса на време или условия за нужния ремонт, много съм старадал от тях, а уж не е като да не си ги избирам хахаха (ако почна да ви разказвам ще кажете че си измислям, и тва не може да се случи ). А вие за да не се дразните не се слагайте под общ знаменател, инак излиза че и вие сте от тях Аз съм завършил ДВГ професията ми е монтьор, но не тва ме е научило да си правя колите, още от как се помня сме с баща ми под разни таратаики коли, камиони,и тва си ме влече и ми се отдава, но и аз като Спарки нямам условия да направя всичко по колата и чат пат се налага и да се доверя на някои, но каръка ми в тва отношение е голям . Така че не всички майстори да се обиждат, само тези които подхождат безотговорно и не влагат мисъл в делата си
                        Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                        Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
                        Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
                        Honda cr-v 98 & Toyoa Yaris Verso AT

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X