От: Смяна на накраиници без стенд преден мост? хватки и чалъми
Закарах им 8 годише чиреп с независимо окачване, и без точица ръжда, а болтовете дори бяха бели, нещо повече - очеизвадно бяха отвивани 2 дена преди това, защото сменях тампони на оста, под която се подлагат шайбите. Грубо, регулра се както се регулира и жигула.
Ама, за да докараш ъглите хем в норма, хем еднакви от двете страни е малко по-голяма играчка, щото трябва да отвиеш по 2-3 пъти и да пробваш, пък тях ги мързи. От сигурно 20 реглажа, реално са ми направени като хората всичко на всичко 2, и то от приятели от форума, дето нямаха нищо против да седя да гледам какви ги вършат, па макар и от 10 метра разстояние.
Реглаж на сходимост не е реглаж на предница, каквото и да ми приказваш.
...а и в крайна сметка, като им е много трудно, или да напишат "25 годишни чирепи не регулираме", или "за 25 годишни чирепи имаме друга цена", а не аз да се чудя защо продължава да тегли на някъде, или защо износва едната гума различно от другата, въпреки че съм си дал парите за реглаж и всичко трябва да е регулирано. Даже не се свенят да дадат разпечатка, на която е видно какви са ъглите и че има разлика повече от допустимата. Редовното оправдание е "нямаме шайби". Еми, нямайте си. Затова или ще си дам парите (независимо от количестото им) на някой дето знае, а не на някой дето или не знае, или го мързи, или и двете.
ПП: Да не подхващам как се сменят шарнири и се оставят хлабави половината им болтове, защото на умниците не им стигнал акъла да разберат свалят/слагат, как се слагат торсиони наобратно, макар че са надписани, и т.н. и т.н. Ей затова моя кола я карам на сервиз само за неща, дето категорично не мога да си свърша сам, или чанча бе оборудване е огромен.
Съгласен съм с това, горе просто казах че на 90% от всичко движещо се по улиците, можеш и в домашни условия с елементарни приспособления да достигнеш точност на стенд. Това с цената си, естествено. В в единия случай става за час примерно, а в другия можеш да си загубилш половин ден, ако не и цял, и то ня само за мерене, а и за смятане.
И впрочем. в днешно време може да се направи изключително просто приспособление за реглаж на сходимост - 2 лазерчета, прикрепени към лява и дясна джанта, и хоризонтирани (просто на лагер, с тежест и си се хоризонтират винаги). После мериш разстоянието между двата лазера през метър разстояние например, и по разликата си смяташ сходимостта, при това с точност, по-голяма от на стенда - през колкото по-голямо разстояние мериш, толкова е по-голяма точността.
Първоначално публикуван от коко келеша
Преглед на мнение
Ама, за да докараш ъглите хем в норма, хем еднакви от двете страни е малко по-голяма играчка, щото трябва да отвиеш по 2-3 пъти и да пробваш, пък тях ги мързи. От сигурно 20 реглажа, реално са ми направени като хората всичко на всичко 2, и то от приятели от форума, дето нямаха нищо против да седя да гледам какви ги вършат, па макар и от 10 метра разстояние.
Реглаж на сходимост не е реглаж на предница, каквото и да ми приказваш.
...а и в крайна сметка, като им е много трудно, или да напишат "25 годишни чирепи не регулираме", или "за 25 годишни чирепи имаме друга цена", а не аз да се чудя защо продължава да тегли на някъде, или защо износва едната гума различно от другата, въпреки че съм си дал парите за реглаж и всичко трябва да е регулирано. Даже не се свенят да дадат разпечатка, на която е видно какви са ъглите и че има разлика повече от допустимата. Редовното оправдание е "нямаме шайби". Еми, нямайте си. Затова или ще си дам парите (независимо от количестото им) на някой дето знае, а не на някой дето или не знае, или го мързи, или и двете.
ПП: Да не подхващам как се сменят шарнири и се оставят хлабави половината им болтове, защото на умниците не им стигнал акъла да разберат свалят/слагат, как се слагат торсиони наобратно, макар че са надписани, и т.н. и т.н. Ей затова моя кола я карам на сервиз само за неща, дето категорично не мога да си свърша сам, или чанча бе оборудване е огромен.
Първоначално публикуван от emicha1
Преглед на мнение
И впрочем. в днешно време може да се направи изключително просто приспособление за реглаж на сходимост - 2 лазерчета, прикрепени към лява и дясна джанта, и хоризонтирани (просто на лагер, с тежест и си се хоризонтират винаги). После мериш разстоянието между двата лазера през метър разстояние например, и по разликата си смяташ сходимостта, при това с точност, по-голяма от на стенда - през колкото по-голямо разстояние мериш, толкова е по-голяма точността.
Коментар