Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нов собственик и два въпроса за износа на магданоза

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Нов собственик и два въпроса за износа на магданоза

    Ха добро утро Понеже съм новоизлюпен собственик на CR-V и ме тормозят някои нещица по него, които смятам да оправя при ходене в сервиз. Има обаче два въпроса които ме тормозят лично мен и се надявам да помогнете ако можете. Значи първият касае SRS системата - постоянно свети лампата на таблото. Гъзих се под седалките да видя за конекторите на кабелите за пиропатроните, но нищо не намерих а знам, че това е най-честия причинител на това лампосветене. Възможно ли е да се е прекъснал лентовия кабел във волана? Тромбата работи, да отбележа. Преди (и всъщност все още де) имах ксантия при която точно конекторите под седалките бяха причината за такъв проблем, та се наложи да ги презапоя.

    Втория въпрос касае радиото - не знам как са го вързали, но при гасене на колата и вадене на ключа си забравя всички настройки. Явно трябва да му се пусне постоянен плюс 12 волта, но въпроса е откъде да ги взема - има ли сноп покрай радиото при който да вървят 12 волта и при изваден ключ, или ще се наложи да си пусна кабел от клемореда на патрона на ключа?

    Часовника разбира се не работи, но мисля днес да го атакувам с поялник и да си разчистим сметките

    А, забравих - модела е 127 коньовия от 1998-ма година.

    Прочее изчетох два пъти целия раздел, мисля да си направя кора на багажника в някакъв момент, после ще се пофаля.
    What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

  • #2
    От: Нов собственик и два въпроса за износа на магданоза

    Кабели под седалките нЕма. Ама сигурно са скрити под мокета.

    Да разбирам ли, че радиото ти е афтърмаркет?! Ако да, оригиналната букса отрязана ли е?! Ако не, по-късно ще погледна моето афтърмаркет радио, с адаптор към ориг.букса, и евентуално ще ти кажа цвят на кабела. Казвам евентуално, щото не знам, каква е твоята ориг.букса.
    Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
    Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
    Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

    Коментар


    • #3
      От: Нов собственик и два въпроса за износа на магданоза

      Моето беше с оригинална букса на Хонда една широка, и там си има постоянен + така че няма да ти е нужно да търсиш от другаде, само Краси да каже цвета на кабела, аз имам спомен че е кафяв но моите спомени с актуални има няма 2-3 часа а това беше преди 2-3 год
      Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
      Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
      Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
      Honda cr-v 98 & Toyoa Yaris Verso AT

      Коментар


      • #4
        От: Нов собственик и два въпроса за износа на магданоза

        Ха добър ден и от мен! На въпроса с SRS има писано особено в червения форум. Ето ти една снимчица от там:

        Грешката може да се изчисти с последователност от действия, които мисля са универсални за повечето модели на хонда от тези години. Информацията пак е от там като колегата е взаимствал от манюали.
        1.Сваляте Кората под волана/ това мисля че не се отнася за нашите CRV-та тъй като бушоните си имат капак.
        2.На Кутията на бушоните има един дву пинов конектор (ЖЪЛТ).Откачате го
        3.Взимате една къса и по здраве жичка...оголвате я в края.... и я мушкате в конектора така че да се получи мост му пиновете
        4.Палите Колата и след 6 секунди гасне SRS-a/ доколкото разбрах става и само с даване на контакт, да се пести горивото/
        6.В рамките на 4 секунди след като е изгаснала вадите жичката...лампата светка пак...
        5.В рамките на 4 секунди след като е светнала пак мушите жичката ...пак трябва да изгасне....
        6.В рамките на 4 секунди след като е изгаснала махате жичката......
        7.SRS индикатора мигва 2 пъти...грешките са изтрити
        8.Гасите колата ...връщате на мястото буксата
        Въпросът е що е светнала и май по-добре да се направи диагностика.
        На въпроса с радиото. Предполагам, че повечето афтър маркет имат Back up кабел или автономно захранвана памет за да не се губят настройките. Поне моето е така, което не работи при изваден ключ, но си пази настройките. В двигателния отсег, има един бушон Back up/ Radio който би следвало да е отговорен освен за паметта на EКУ-то управляващо двигателя , но и за радиото.
        "Ако мислиш със задника си, не се учудвай, че хората не харесват продукта на мисълта ти"

        Коментар


        • #5
          От: Нов собственик и два въпроса за износа на магданоза

          Нали съм си електрически неграмотен ... пробната лампа върши чудеса!

          Преди това - ВАЖНО - освен че съм с десен волан, съм и JDM. Не гарантирам, че цветът на моите кабели е същия, като на вашите, английско-произведени кошници Иначе да, буксата е японско-широка, и бушоните ми са, като вашите.

          Та, кабелът с постоянен + е бял, със 2 сини, тъъъъънички ленти, и множество напречни сиви лентички. Тоя кабел отива към жълтия кабел на евро адаптора.
          При средно положение на контактния ключ, и при "контакт", +ът идва от червено-жълт японски кабел, и отива на червен евро кабел.

          п.п. Бакъп бушона при двг-то не прекъсва ли целия ток към радиото, а не само паметта му?!
          Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
          Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
          Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

          Коментар


          • #6
            От: Нов собственик и два въпроса за износа на магданоза

            Привет отново След кратка борба с поялник и часовника резултата е 1:0 за хондата - часовника не пожела да проработи... може би ще търся втора употреба. Презапоих му всички пропукани спойки по платката но... не ще. За радиото - оригиналната букса е отрязана и е побългарено с изолирбанд. Изнамерих постоянни 12 волта и при изваден ключ, така че по тази точка изравняваме резултата на 1:1 Обаче ми направи впечатление, че при присъединяване на въпросния кабел с постоянни 12 волта към радиото дори при изваден ключ някъде под волана се чува щракане на реле. Дано не се окаже, че източва акумулатора.

            По SRS системата - огледах седалките, при хондата обтягането на колана от пиропатрона явно става към самия колан, затова няма кабели под седалките - просто няма нужда от тях. Сега ще ползвам процедурата за почистване на грешката за да видя дали ще помогне. По принцип колата не е карана година и половина, вероятно й е паднал акумулатора и е свалян та затова имам надежда от там да е дошла грешката. ABS системата също се обажда - от време на време светва лампата и след "рестарт" на колата се оправя. Дали ще помогне почистване на датчиците или просто трябва да изчакам да видя кой е на път към вечните ABS полета?

            Много благодаря за информацията и упътването
            What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

            Коментар


            • #7
              От: Нов собственик и два въпроса за износа на магданоза

              Първоначално публикуван от krasi-mir Преглед на мнение

              п.п. Бакъп бушона при двг-то не прекъсва ли целия ток към радиото, а не само паметта му?!
              Доколкото си спомням вътре при бушоните има отделен 10А
              "Ако мислиш със задника си, не се учудвай, че хората не харесват продукта на мисълта ти"

              Коментар


              • #8
                От: Нов собственик и два въпроса за износа на магданоза

                Процедурата по чистене на грешки за SRS системата е проверена - работи Лампата угасна, дано не светне пак. Липсваше бушона на SRS системата, може би от там е дошла грешката.
                What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

                Коментар


                • #9
                  От: Нов собственик и два въпроса за износа на магданоза

                  Първоначално публикуван от HONDAEXPLORER Преглед на мнение
                  Доколкото си спомням вътре при бушоните има отделен 10А
                  Да де - #28 - радио и ЧАСОВНИК.
                  Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
                  Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
                  Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                  Коментар


                  • #10
                    От: Нов собственик и два въпроса за износа на магданоза

                    Sorry, ама не те разбрах с последното , въпросът ти беше дали външния предпазител не прекъсва целия ток на радиото и мисля че отговорът е 'не'. Силнотоковата верига се защитава от вътрешния предпазител и се прекъсва от контактния ключ, а тази за меморито от външния предпазител от който идва постоянно 12V.
                    "Ако мислиш със задника си, не се учудвай, че хората не харесват продукта на мисълта ти"

                    Коментар


                    • #11
                      От: Нов собственик и два въпроса за износа на магданоза

                      Те сега.. ме объркахте и мен.., нали уж бушона за компа и радиото беше този 7,5А,понеже когато чистя грешката.., винаги ми изчезват и настройките на радиото,а тук говорите за някакъв бушон 10А.., я дайте повече яснота.. кой бушон за какво е... П.П. Сега като прочетох горния пост "по-внимателно",мисля че почти ми се изясни..,значи бушона в коша(7,5А) прекъсва само паметта на компа и радиото...,а захранването на радиото се контролира от бушона вътре в купето(10А),което трябва да се прекъсва при връщане на контактния ключ... До тук добре..,само че мойто радио е слагано допълнително(не е оригиналното) и след изгасване на колата,то продължава да свири..,явно нещо по свързването не е както трябва.. М/у другото и моя часовник също не работи...,дали има някаква връзка със свързването на CD-то...
                      Последно редактирано от vadoiv; 12-12-12, 13:05.
                      SUZUKI "GRAND VITARA" 2.0 (16V)-J20A + MITSUBISHI "OUTLANDER"-2.4- AUTOMATIC

                      Коментар


                      • #12
                        От: Нов собственик и два въпроса за износа на магданоза

                        Въпрос няма.
                        Е, имаше, обаче риторичен!
                        Защо - защото в една друга тема тук се питаше, кой е бушона за радиото. Аз казах, че е #28, но се оказа, че е здрав, а е изгорял онзи 7.5 амперовия при двг. и радиото не работеше. Та, оттук си мисля, че този при двг. спира целия ток, а не само паметта на радиото. Т.е. ако спира само паметта, то радиото би трябвало да си работи без памет, нъл тъй?! Ама понеже съм, както казах, електрически неграмотен, може и да бъркам
                        Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
                        Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
                        Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                        Коментар


                        • #13
                          От: Нов собственик и два въпроса за износа на магданоза

                          Мен малко не ми се връзва цялата инсталация по електрониката и двигателя да минава през самотен 7,5А предпазител - слабичък идва май. А иначе за часовника - със сигурност няма връзка с радиото (нефабричното), те май са си на отделни снопове.
                          What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Нов собственик и два въпроса за износа на магданоза

                            Поне според схемата бяло/син кабел от 7,5 амперовия бушон при двигателя се подава + на PCM модул, панела за контрол на отоплението, аудиото, data link connector и на часовника при модел 1998 г.
                            Honda CR-V, 2001 147 h.p.
                            Citroen C4, 1.4 vti

                            Коментар


                            • #15
                              От: Нов собственик и два въпроса за износа на магданоза

                              Първоначално публикуван от swartalf Преглед на мнение
                              Мен малко не ми се връзва ...
                              Чакай сега. Под "спира целия ток" имах предвид към радиото.
                              Като дръпнеш бушона, ECU-то (Мимо е изредил и останалите неща) го хваща амнезия, а не спираш тока на цялата кола
                              Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
                              Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
                              Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X