Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Помощ Отново за прегряването и радиатора

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Не казваш, какво става с антифриза в радиатора и казанчето. Намалява ли в радиатора, увеличава ли се в казанчето, или намалява?
    На мнението на Спарки съм. На първо време капачка. Не е скъпа и не си струва да не се смени.
    Колеги са опитвали ел перки на Фероза и не знам някой да е пожънал успех. Вероятно затова и са заварили виското, както казваш, защото ел вентилатора не си е вършил работата, както подобава,
    За мен, бива махнат също. При изправно виско, няма никакъв смисъл от него. Радиатора долу и промивка задължително. Увери се също, че термостата е монтиран правилно. С клапанчето за обезвъздушаване на горе. Ферозата се обезвъздушава лесно. Водната помпа, гледай да е с метална турбинка, ако има начин.
    Пиши, докъде си я докарал.
    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • spartneg
      spartneg коментира
      Редактиране на коментар
      Ами тва е неприятното в ситуацията, че съм я оставил на майстор в Хасково, а съм в Спфия поне до събота! Постегнаха ходовата част, остават шарнири, дросел и реглаж. Днес след обяд трябваше да са направили пробата с антифриза, радиатора и загряването, СЛЕД като сложиха и нова водна помпа. НО майстора не се обади, после не ми и вдигна /принципно е в добър сервиз и си има работа/ Така че чакам утре информация. По негови думи колата си е катана доста :/ но не й е обръщано мн внимание. Шарнирите са оригиналните, мисли и че водната помпа също не е пипана. Пак ще я видят надува ли маркучи. Така че сменям наред, пък да видим. Вече с нови виско, термостат и помпа ако прави пак проблеми -
      Вече предлага гарнитура да се пробва.
      За радиатора каза че е 50-50 да се качи на машина за промиване, защото според него ще се спука от налягането. Не ми препоръча, ноже би с подръчни материали както Спарки даде рецепта.
      И аз съм доста на тръни, че парите си вървят.
      Все повече съм на мнение че да има предна добавена перка, тая колица си е загрявала доста...
      Какви симптоми има затегнал/спукан блок, повредена гарнитура :/?

    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Ако има спукан блок или гарнитура, ще яде антифриз и ще надува маркучи, като в крайна сметка ще протече. Не я отваряйте засега. Опитайте всичко друго.

      За състоянието на блок/бутала/клапани можеш да се ориентираш за 5 минити като и премерите компресията след регулиране на клапани. Факта е че предишния собственик е бил мърляч, за да си играе с електрически перки.

    • spartneg
      spartneg коментира
      Редактиране на коментар
      Добре, в крайна сметка най-лошото възможно е при всички налични симптоми до колкото виждам е - нов радиатор /около 400 лв/ и/или поправка на двигателя - нов блок, ремонт на двигател тн. тука вече за какви пари говорим?!

  • #17
    Неприятното в ситуацията е, че могат да си те клатят, както си искат. Значи очакваш от тях да сменят виското, термостата и водната помпа? Да видят дали надува. Какви машини за радиатора? Какви спуквания? Какъв е проблемът да се промие на ръка. Аз си прави всичко на вилата, барабар с промивка на цялата система и маркуч от помпата.Симптоматиката, трябва да си я наблюдаваш ти.
    Обади се на колегата по-горе да я погледне. Виждам, че ти си ангажиран. Те могат да ти изкарат и духнала гарнитура и крив блок и какво ли не още. Разбирам, че си им гласувал доверие, но аз повече доверие бих имал на колега от форума, отколкото на който и да бил сервиз. Те явно си я отлагат, за когато им е удобно.
    Дано не съм прав...
    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • #18
      Радиатор се оправя с нов или ако може шомполиране. Ма то май се връзва същите пари ако се направи читаво.
      ако ще е в София ще го оправим греенето, не е атомна физика все пак.
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • #19
        Съгласен с Петьо. Нов обаче, под 400 пари с отстъпки е трудно. Питах в една фирма за радиатори. Подмяна на пита е колкото нов, че и отгоре.
        Акоще я караш в София, верно я добуртай до Търтьо.
        Ръцете му излизат от правилното място.
        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар


        • spartneg
          spartneg коментира
          Редактиране на коментар
          Ще я дотътря аз. Правя даже схема да тръгна по тъмно и хладно, като предупредя един двама. Прителя да си гледат телефоните. Едно термусче с кафе и цигарки и да се
          Тътря3-4 часа полека лека в аварийната

      • #20
        Набарал съм едни триредови халуминт.
        така на око ще пасне лесно (трябва да мерна за сигурност)
        около 300 кинта идва, което си е тънканайка всъщност )))

        Ел перка лошо няма ама трябва хубава, а те са едни неприятни пари




        ​​​​​
        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

        Коментар


        • spartneg
          spartneg коментира
          Редактиране на коментар
          Само да е радиатор, да не е нещо по-кофти! То се е видяло че ще потънат едни пари. Сменям и толкова, какво ще му треперя...

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Не се излагайте с перки при ново виско. При положение че колата грее, а радиатора не се е спекъл от жега, очевидно проблема не е в перката. За да сложите такава, дето да дава колкото виското, трябва да сменяте и алтернатор, щото щатния няма да смогне да зарежда. Гледах навремето. В сервизното ръководство пише колко дава виското и при какви обороти. Трябва МНОГО сериозна перка за да го замести, а тя харчи МНОГО ток.

          Като жкато я сглобите (и пак - СМЕНИ КАПАЧКАТА!!!) дали има нещо ново. За да завърти виското, радиаторът трябва да е жежък. За да не е жежък или няма дебит (щото е запушен, щото термостата не е в ред, или щото прави газови джобове от капачка не в ред или гарнитура не в ред).
          Последно редактирано от sparkybg; 14-09-20, 21:37.

        • spartneg
          spartneg коментира
          Редактиране на коментар
          Казал съм им за капачката още преди да отворя темата.
          А тя просто се маха и заменя с нова на студен двигател/радиатор.

      • #21
        Майсторът ни е правил и другите коли, нямал съм дерт досега или нещо за което да не се е постарал или обяснил, не че е сигурна гаранция, но затова му гласувам доверие.
        виското още като я купих го видях, че е заварявано а заварката е скъсана и 20 мин след това го дадох за смяна, както и термостата с по-ниски градуси, за да тръгна малко по-спокоен. Намясто антифриза не ни направи впечатление да прави някакви номера. А и като купуваш кола, кой ти дава да я разглабяш, голяма доза късмет...Исках да я дотътря до майстора в Хасково.
        с колегата по-горе се уговорих и е така добър да ми обърне внимание в първия момент след майстора в събота, именно за да я погледне някой пипал Фероза.
        а живот и здраве ахах стигна ли нормално до София, ще потърся колегата Turtey за да погледне. Именно затова съм във форума, за да питам колеги тук, които знаят какво да гледат/оправят, все пак съм аджемия за тая кола, ще видим.
        Утре като звъннат ще предам информация.
        А за еадиатора... не знам. Може да опитам и сам с някой познат да го свалим и промием, само да го сваля.. едва ли е нещо толкова сложно..., тр да видя допълнителната перка как е закрепена

        Коментар


        • #22
          Хубавите перки растат почти във всяка морга, и парите им хич не са страшни.



          "На всяко дори и минимално нагорнище се задъхваше и почваше да загрява! Карах я на газ, поле смених на бензин. 60-70-80 км/ч

          Мен ме тревожи този пасаж.Евентуално бедна смес, износен двигател, радиатор не смогващ да охлажда.Ако радиатора не е читав и цялата кола да се окичи в перки файда никаква.Ако сместа е бедна или някой си е играл с делкото пак не е изключено да грее като ядрен реактор.


          Коментар


          • spartneg
            spartneg коментира
            Редактиране на коментар
            Колега, коя смес имаш предвид? Разреден антифриз ли, с повече вода от колкото трябва?

          • turtey
            turtey коментира
            Редактиране на коментар
            Сместа гориво въздух
            Водата охлажда по добре от антифриза. Защо не е добре да се кара само с вода е друга тема

          • spartneg
            spartneg коментира
            Редактиране на коментар
            мхм.
            е, да не я отваряме и тая тема, че трябва да останат пари и за хляб.
            А "износен" двигател надали се оправя само с подмяна на каре и глава... предполагам тука вече влизат уплътнения, семеринги по бутала, настройка клапи и т.н. и тн. и то може би в добрия случай. Накрая да не й трябва и нов двигател хаха. /почва да ме хваща хистерия!/

        • #23
          То промиването е лесно. Няма нужда да се вади радиатора
          сваляш двата маркуча към радиатора, и пускаш вода от чешмата
          Махаш термостата и промиваш и мотора.
          ​​​​​​полезно е да се направи, но надали е от това. Поне така от разстояние така изглежда
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • spartneg
            spartneg коментира
            Редактиране на коментар
            Е и аз знам неща в друга сфера дето са ми детска игра ама тука съм сравнително бос и се доближават до ядрена физика . Aма все някъде трябва се почне...

          • Kirilpm
            Kirilpm коментира
            Редактиране на коментар
            Най-добре намери майстор, на който можеш да имаш доверие и му закарай колата.Ако опиташ сам да промиеш радиатора, може после да не успееш да обезвъздушиш системата и да си докараш по-голяма беля.

        • #24
          Момчета! Добри новини от майстора!
          По негови думи, цитирам - Колата НЕ загрява, карал я е 6-7 км, нарочно предимно по по-черен път, по-ниска предавка, обороти до и над 5000, напъвал я е и не е минавала центъра на датчика за температурата. Вдигнал е до 50-60 км.ч, не му е позволявал пътят в/извън града повече. Дебитът на радиатора е ОК, антифризът сравнително бистър, но е разреждан повечко, до към - 15, така че ще долее още. Маркучи НЕ надува изобщо, перката работи, направен е тест за въглеродните изгаряния в антифриза няма такива и общо взето изключва гарнитура и т.н. Според него радиаторът е ок за годините си, няма течове и т.н. Абе накратко - подскочих от кеф!! С уговорката, че всичко това е тествано и резултатът е БЕЗ да сменя капачка на радиатора, но въпреки това я е сменил СЛЕД това. Бързи бавни работели, но ръчните хъбове са си старички, ще го мисля там.
          Единственото което обаче е излязло като я е лашкал по по-стар път - влезе ли в дупка и разклати ли се повече - "губи контакт" и пак включва, пали я . Ще проверят за това каква е работата и ще гледат го оправят. някъде по линията може да има . Аз я карах и пробвах по предимно равен път, палеше си с кратко въртене по до 2 сек., включвам паля няколко пъти и на хладно и на топло и на различно гориво.
          Засега добри новини, разликата от всичко изброено преди да я закарам - беше нова водна помпа и сменени масла. Другото отделно си е по ходовата част обслужване. .
          И все пак за мое успокоение ще искам второ мнение скоро., а и ще я видя на по-дълъг път с постоянна по-висока скорост и обороти.

          Коментар


          • #25
            До къде я докара ? Как се държи Ферозата сега ?
            Който търси , намира !
            Човекът е човек, когато е на път !

            Коментар


            • spartneg
              spartneg коментира
              Редактиране на коментар
              ами ... общо взето добре. Имаме ситуации в които почва да позагрява, но ги овладявам. При по-дълъг баир с повече газ на ниска предавка или ако е на бавните повечко. И най-интересното ако карам повече на асфалт, и се зададе дори маааалък баир с наклон, ако предавката е много висока и оборотите падат, ако не включа веднага на по-ниска за да държа по-високи обороти - веднага тръгва сртрелката към средата за температурата. Но като освободя от скорост и за 5 секунди се охлажда. ... тарикатии... Антифриза си стои до капачка, бистър, няма течове, не надува, вискота, помпи и т.н. засега си действат.
              Както вика баща ми май май "Еми.. Гледай да я караш повече зимата " хаха

          • #26
            Ново 20. Донякъде може и да е по темата.
            Карам вчера за техн.преглед, последен ден валиден. и На един светофар преди да завия, 200 м. преди мястото. - ми замируса в купето неприятно, малко по-скоро като кабел. Не беше изгоряло масло или друго.
            Покарах тия 200 м, паркирах, изгасих и поогледах отдолу - нищо, помирисах и нещо като пара/прах леееко от решетката отпред се подаде. Вдигам капака и така лек пушек от алтернатора. Бубината не се вижда от опушено.
            Брех викам какво стана. Пушекът беше по-скоро бял/рядък. Не беше черен или син пушек.
            Махнах клемите на акумулатора. Оставих го така да допуши да видя какво ще стане. Спря, след известно време. Притесних се, че е и с газово та стоях до нея.
            И така я и оставих заключена.
            Сега... дали е късо/обгорено нещо по алтернатора. или пък от карането и спирането на светофара, тъй като беше загряла нормално, да й е дошло повече налягането заради ниските обороти и да не е издържало някое маркучле на антифриз и да е капнало върху алтернатора. Миризната бе;е неприятна но не и на гориво/масло. по-скоро между гума/бакелит или химикал.
            На таблото лампата на акумулатора не светеше, всичко беше перфектно. Волтметъра си беше застопорен вдясно както си трябва... Светлините не бяха приглушени...

            колега предложи да махна буксата на алтернатора и на акумулатор да я закарам на близък майстор /жертвам акумулатора/
            Или според мен - репатрак /няма кой да я види намясто/ и намайстор...

            Рискувам ли да подпаля нещо по сиустемата и да стане белата? Нещо като индикация да проверя, за да ме насочи към възможен проблем. Освен да видя нивото на антифриз примерно друго не се сещам.

            Коментар


            • #27
              Правилно ти е казал колегата. Акумулатора няма да умре толкова бързо.
              За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

              Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

              Коментар


              • spartneg
                spartneg коментира
                Редактиране на коментар
                само акумулатора ли рискувам така или и друго. Ще светне червената лампа явно, че не зарежда.
                А тая букса обаче къде да я намеря, някаква представа??

            • #28
              Мани акумулатора, но ако имаш късо така не елиминираш нищо.
              50 лв надали ще те съборят за репатрак.
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • spartneg
                spartneg коментира
                Редактиране на коментар
                Eee, не не, искам да направя най-удачното. Ба ли го какво е станало. И по-скоро за електричар, ама трябва да го сваля.
                При късо - поправимо ли е в общия случай алтернатора или директно нов...?!

              • turtey
                turtey коментира
                Редактиране на коментар
                Обикновено подлежи на ремонт алтернатора.

                За късото, ако има такова - така като те чета няма да разбереш къде е. Затова според мен най добре я качи на репатрак и в доверен сервиз.

              • spartneg
                spartneg коментира
                Редактиране на коментар
                Някаква идея за такъв с електричар в София ?! Моите двама не пипат токове хич...

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X