Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Резултат от експерименти за намаляване на разхода на газ.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Резултат от експерименти за намаляване на разхода на газ.

    Темата е дискутирана често, но мен продължава да ме вълнува, защото чувам, че колеги имат разход на газ под 10/100, а това за мен до скоро беше немислимо.

    След доста проби, успях най-накрая и аз да сваля разхода при прилично вървене до 9.4 газ на 100 км на извънградско, около 11 на градско, което при предишните 13/100 на извънградско и 16 на градско си е успех.

    Джипката е Фероза 1600, 16V, пълна инжекция с обикновенно газово Ловато. Летни гуми Lassa Offroad 4х4 195/15,

    В добро състояние е. Няма течове на масло/антифриз. Не съм проверявал скоро свещи и кабели, но те са на около 10000, така, че не мисля че има проблеми.

    Центровка - аз писах ведниж за това как я правя - при студен двигател паля на бензин и въртя болтчето което ограничава дроселната клапа - подпира я механично, така че да държи около 1200 оборота. Като загрее добре, регулирам оборотите от винта на инжекциона за празните обороти на около 800-850. После минавам на газ и с регулировката на празния ход на газовото докарвам оборотите до 850.
    По тоя начин нямам проблеми за палене, обороти на празен ход и т.н. Работи на малко по-високи обороти докато загрее на бензин и после минавам на газ.


    Тестовете са винаги по едно трасе - Бургас - Пирдоп - София -Пирдоп - Бургас.
    Скорост на движение - опитвам се да поддържам около 100 км/час.
    Обикновенно газта ми стига от Бургас до началото на Пирдоп - и 1-2 км не ми достигат до бензиностанцията на Шел в Пирдоп, които минавам на бензин.

    Последния месец ми се наложи да пътувам 4 пъти по маршрута, и за това реших да експериментирам само с вентила на маркуча на газта.

    1-ви вариант - вентила отворен до край - Върви като изтребител. Никакви проблеми по баири и при изпреварване - разход 14/100
    2-ри вариант - затворен до положение при което при топъл двигател - като се подаде рязко газ на място колата да успява да се изфорсира нормално. Ако се свие газта повече при рязко подаване на газ в определен момент почва да глъхне.
    - разход 10.6/100. Карането обаче е отвратително. Нама никаква мощност. Не може да се изпреварва нормално и отгоре на това се опитва да грее по баирите. Най-неприятното обаче беше, че като подам по-рязко газ, светва лампата за грешка в компютъра. В последствие обаче угасва и така до следващото по-рязко подаване на повече газ с педала.

    Разликата между тези две състояния при мен е два пълни оборота на вентила.

    При третия опит отворих вентила един оборот спрямо вариант 2.

    Вариант 3. - Върви относително добре, има запас от мощност, малко трудно набира при изпреварване. Качва всички баири по пътя на 5-та. Лампата на компютъра не свети при рязко подаване на газ с педала. Разход - 11,2/100.

    Вариант 4. Четвърт оборот затваряне спрямо вар. 3. Т.е. спъвам я малко.

    Върви задоволително. Трудно набира, но вдига 130 на равно. При изпреварване трябва да се включва на 4-та. Козница се качва на 5-та, ама с 80-90. На по-големи баири стигам и до 2-ра/3-та - на Гълъбец. На два пъти при рязко натискане на газта за изпреварване светва лампата за грешка на компютъра.
    Разход - 9.4/100. точно 80 лева Бургас-София-Бургас.

    След 2 седмици имам още две пътувания по маршрута. Ще направя 5-ти опит. Леко ще отворя клапана. Може би на 1/16. Искам да изчезне появата на грешка при рязко натискане на газта при изпреварване.

    Оказа се, че има режим - 4, при който върви относително добре, и разхода е много приличен - поне за мен. При пътуване на дълъг път си заслужава да се ползва.

    За сега съм си отбелязал на вентила вариант 4 за дълъг път.
    За в гората си остава варианта - напълно отворен или 3.

    Предполагам, че 5-тия опит ще е още по-добър.
    След 2-3 седмици ще пиша пак за резултата.

  • #2
    От: Резултат от експерименти за намаляване на разхода на газ.

    Много добре си диагностицирал ''проблема''-гладна мечка хоро не играе.Проблема е в дясната ти талокрурална става,демек глезенна-като я натискаш по надолу повече ще гори Ферозката.Ако я караш тази 1400 кг. джипка по-кротко,ще получиш около 10-11 л/100 км разход газ комплексно.Иначе ,ако я използваш за състезания ставаш фен на газстанциите,като същевременно няма да спечелиш никое състезание по скорост-просто на Ферозата другаде и е силата....ако не си разбрал.Поздрави.
    МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

    Коментар


    • #3
      От: Резултат от експерименти за намаляване на разхода на газ.

      А експериментирал ли си с различни ъгли на изпреварването?
      Това също е интересно.
      В момента с какво изпреварване работи на празен ход?

      Коментар


      • #4
        От: Резултат от експерименти за намаляване на разхода на газ.

        Първоначално публикуван от mihov_1969 Преглед на мнение
        Много добре си диагностицирал ''проблема''-гладна мечка хоро не играе.....
        .

        Може би отчасти си прав. Но аз не мисля, че проблема е само в "дясната ми талокрурална става". Тая става има малко под милион километра опит. Надявам се скоро да го стигна - след някакви си 100,000 км. А ставата си знае нейната - тя го прави винаги по един и същи начин - както е научена. Така, че задачата е без да си променчш навиците да направиш икономии.
        Ако ти сложат в чинията 3 кебапчета, ти ще си се нахранил с 2, но ше изядеш и трите. Така е и с маркуча на газовото. Като подадеш газ по-рязко - ако има дебит - гълта повече и върви повече. Ако дебита е намален - върви по-малко но и харчи по-малко.
        Въпроса е да се намери някакъв оптималем вариант на приемлив компромис. Ясно е, че за да се постигнат някакви икономии и на това място трябва да има електронно регулиране на дебита. Най-простото е да има байпас със спирателно кранче и при "екстремни" условия да се отваря. Може да е и електронен вентил който се управклва отвътре с копче.

        Коментар


        • #5
          От: Резултат от експерименти за намаляване на разхода на газ.

          На моята на всякъде пише (продукт за Нова Зеландия), на дълго при скорост до 100км/ч дава девет литра газ на сто километра .При това си доста добре дърпа, е не е като на бензин, но бива. Размера на гумите е 225/70/15. Онзи ден по магистралата към Пловдиив при Вакарел с наклон на пътя с четири човека си вдигна 170км. на газ.
          Това което обичам да правя или не се харесва на жена ми или е забранено със закон

          Коментар


          • #6
            От: Резултат от експерименти за намаляване на разхода на газ.

            привет колеги.темата е доста интересна.аз карам хонда цр в с обикновено газово- ловато.разходът ми на газ от шумен до софия при скорост 100-120,140 е 10/100..в градски условия е 12-14/100 .на колегата мога да кажа че ако намали много подаването на газ се получава обратният ефект,вместо да гори по малко започва да гори повече въпреки че вървенето не е никак добро...важно за разхода е навременната смяна на въздушният филтър-на 6-7000 километра...и винаги да загрява двигателят до достигане на нормална работна температура преди да обърне на газ...вкарването на сурова газ в двигателят повишава разхода...това е от мен,надявам се да съм бил полезен.........

            Коментар


            • #7
              От: Резултат от експерименти за намаляване на разхода на газ.

              Понеже обещах да кажа резултата от 5-тия опит - финно регулиране - още малко отваряне на вентила на около 1/16 от най-добрия резултат.

              Вариант 5. може би 20-тина градуса отваряне спрямо вар. 4.

              Вървежа се подобри малко. Отново малко мудна при при изпреварване и трябва да се включва на 4-та. Козница се качва на 5-та, мога да кача целия баир от Розино към Златица без да падна под 90.
              Няма индикация от компютъра за проблеми в двигателя.
              Среден разход - отново 9.4/100 при около 100 км/ч. на междуградско, вкл. около 50 км. градско в София.

              Ами това е. Смятам, че режима е оптимален поне за мойта джипка и е приемлив компромис. 80 лв Бургас-София-Бургас.

              Между другото, въздушния ми филтър е на 15 000 км. и се сетих че можех да го сменя преди да тръгна но забравих. В средата на юли ще пробвам и каква е разликата само като сменя филтъра.

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X