Темата е дискутирана често, но мен продължава да ме вълнува, защото чувам, че колеги имат разход на газ под 10/100, а това за мен до скоро беше немислимо.
След доста проби, успях най-накрая и аз да сваля разхода при прилично вървене до 9.4 газ на 100 км на извънградско, около 11 на градско, което при предишните 13/100 на извънградско и 16 на градско си е успех.
Джипката е Фероза 1600, 16V, пълна инжекция с обикновенно газово Ловато. Летни гуми Lassa Offroad 4х4 195/15,
В добро състояние е. Няма течове на масло/антифриз. Не съм проверявал скоро свещи и кабели, но те са на около 10000, така, че не мисля че има проблеми.
Центровка - аз писах ведниж за това как я правя - при студен двигател паля на бензин и въртя болтчето което ограничава дроселната клапа - подпира я механично, така че да държи около 1200 оборота. Като загрее добре, регулирам оборотите от винта на инжекциона за празните обороти на около 800-850. После минавам на газ и с регулировката на празния ход на газовото докарвам оборотите до 850.
По тоя начин нямам проблеми за палене, обороти на празен ход и т.н. Работи на малко по-високи обороти докато загрее на бензин и после минавам на газ.
Тестовете са винаги по едно трасе - Бургас - Пирдоп - София -Пирдоп - Бургас.
Скорост на движение - опитвам се да поддържам около 100 км/час.
Обикновенно газта ми стига от Бургас до началото на Пирдоп - и 1-2 км не ми достигат до бензиностанцията на Шел в Пирдоп, които минавам на бензин.
Последния месец ми се наложи да пътувам 4 пъти по маршрута, и за това реших да експериментирам само с вентила на маркуча на газта.
1-ви вариант - вентила отворен до край - Върви като изтребител. Никакви проблеми по баири и при изпреварване - разход 14/100
2-ри вариант - затворен до положение при което при топъл двигател - като се подаде рязко газ на място колата да успява да се изфорсира нормално. Ако се свие газта повече при рязко подаване на газ в определен момент почва да глъхне.
- разход 10.6/100. Карането обаче е отвратително. Нама никаква мощност. Не може да се изпреварва нормално и отгоре на това се опитва да грее по баирите. Най-неприятното обаче беше, че като подам по-рязко газ, светва лампата за грешка в компютъра. В последствие обаче угасва и така до следващото по-рязко подаване на повече газ с педала.
Разликата между тези две състояния при мен е два пълни оборота на вентила.
При третия опит отворих вентила един оборот спрямо вариант 2.
Вариант 3. - Върви относително добре, има запас от мощност, малко трудно набира при изпреварване. Качва всички баири по пътя на 5-та. Лампата на компютъра не свети при рязко подаване на газ с педала. Разход - 11,2/100.
Вариант 4. Четвърт оборот затваряне спрямо вар. 3. Т.е. спъвам я малко.
Върви задоволително. Трудно набира, но вдига 130 на равно. При изпреварване трябва да се включва на 4-та. Козница се качва на 5-та, ама с 80-90. На по-големи баири стигам и до 2-ра/3-та - на Гълъбец. На два пъти при рязко натискане на газта за изпреварване светва лампата за грешка на компютъра.
Разход - 9.4/100. точно 80 лева Бургас-София-Бургас.
След 2 седмици имам още две пътувания по маршрута. Ще направя 5-ти опит. Леко ще отворя клапана. Може би на 1/16. Искам да изчезне появата на грешка при рязко натискане на газта при изпреварване.
Оказа се, че има режим - 4, при който върви относително добре, и разхода е много приличен - поне за мен. При пътуване на дълъг път си заслужава да се ползва.
За сега съм си отбелязал на вентила вариант 4 за дълъг път.
За в гората си остава варианта - напълно отворен или 3.
Предполагам, че 5-тия опит ще е още по-добър.
След 2-3 седмици ще пиша пак за резултата.
След доста проби, успях най-накрая и аз да сваля разхода при прилично вървене до 9.4 газ на 100 км на извънградско, около 11 на градско, което при предишните 13/100 на извънградско и 16 на градско си е успех.
Джипката е Фероза 1600, 16V, пълна инжекция с обикновенно газово Ловато. Летни гуми Lassa Offroad 4х4 195/15,
В добро състояние е. Няма течове на масло/антифриз. Не съм проверявал скоро свещи и кабели, но те са на около 10000, така, че не мисля че има проблеми.
Центровка - аз писах ведниж за това как я правя - при студен двигател паля на бензин и въртя болтчето което ограничава дроселната клапа - подпира я механично, така че да държи около 1200 оборота. Като загрее добре, регулирам оборотите от винта на инжекциона за празните обороти на около 800-850. После минавам на газ и с регулировката на празния ход на газовото докарвам оборотите до 850.
По тоя начин нямам проблеми за палене, обороти на празен ход и т.н. Работи на малко по-високи обороти докато загрее на бензин и после минавам на газ.
Тестовете са винаги по едно трасе - Бургас - Пирдоп - София -Пирдоп - Бургас.
Скорост на движение - опитвам се да поддържам около 100 км/час.
Обикновенно газта ми стига от Бургас до началото на Пирдоп - и 1-2 км не ми достигат до бензиностанцията на Шел в Пирдоп, които минавам на бензин.
Последния месец ми се наложи да пътувам 4 пъти по маршрута, и за това реших да експериментирам само с вентила на маркуча на газта.
1-ви вариант - вентила отворен до край - Върви като изтребител. Никакви проблеми по баири и при изпреварване - разход 14/100
2-ри вариант - затворен до положение при което при топъл двигател - като се подаде рязко газ на място колата да успява да се изфорсира нормално. Ако се свие газта повече при рязко подаване на газ в определен момент почва да глъхне.
- разход 10.6/100. Карането обаче е отвратително. Нама никаква мощност. Не може да се изпреварва нормално и отгоре на това се опитва да грее по баирите. Най-неприятното обаче беше, че като подам по-рязко газ, светва лампата за грешка в компютъра. В последствие обаче угасва и така до следващото по-рязко подаване на повече газ с педала.
Разликата между тези две състояния при мен е два пълни оборота на вентила.
При третия опит отворих вентила един оборот спрямо вариант 2.
Вариант 3. - Върви относително добре, има запас от мощност, малко трудно набира при изпреварване. Качва всички баири по пътя на 5-та. Лампата на компютъра не свети при рязко подаване на газ с педала. Разход - 11,2/100.
Вариант 4. Четвърт оборот затваряне спрямо вар. 3. Т.е. спъвам я малко.
Върви задоволително. Трудно набира, но вдига 130 на равно. При изпреварване трябва да се включва на 4-та. Козница се качва на 5-та, ама с 80-90. На по-големи баири стигам и до 2-ра/3-та - на Гълъбец. На два пъти при рязко натискане на газта за изпреварване светва лампата за грешка на компютъра.
Разход - 9.4/100. точно 80 лева Бургас-София-Бургас.
След 2 седмици имам още две пътувания по маршрута. Ще направя 5-ти опит. Леко ще отворя клапана. Може би на 1/16. Искам да изчезне появата на грешка при рязко натискане на газта при изпреварване.
Оказа се, че има режим - 4, при който върви относително добре, и разхода е много приличен - поне за мен. При пътуване на дълъг път си заслужава да се ползва.
За сега съм си отбелязал на вентила вариант 4 за дълъг път.
За в гората си остава варианта - напълно отворен или 3.
Предполагам, че 5-тия опит ще е още по-добър.
След 2-3 седмици ще пиша пак за резултата.
Коментар