Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Горивоуказател на Фероза не показва вярно

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Горивоуказател на Фероза не показва вярно

    Така ми внесоха колата,не показва вярно.Къде да търся проблема,някой колега сблъсквал ли се е с такъв проблем.Не знам дори къде е датчика,оглеждах резервоара но не се вижда къде се намира-може би трябва да се сваля.Прибора е в арматурното табло,това е ясно,но първо трябва до там трябва да проверя мисля.
    МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

  • #2
    До: Горивоуказател на Фероза не показва вярно

    Като свалих резервоара и видях къде е датчика за горивото. Не знам дали има някакъв ревизионен капак, ако има трябва да е под задна дясна седалка.
    Най-вероятно е повредата да е механична - изкривена ос на поплавъка, пробит поплавък или нещо такова. Електрически - не ми се вярва, всичко е здраво запоено по резервоара, ама знае ли човек...може и да има някъде лоша връзка...

    Коментар


    • #3
      До: Горивоуказател на Фероза не показва вярно

      На мен пък изобщо не ми отчита, но съм свикнал да следя колко минавам.
      Има ревизионен капак под задните седалки, но аз едва ли ще се занимая с този проблем.
      Георги Тонев

      Коментар


      • #4
        До: Горивоуказател на Фероза не показва вярно

        Явно това е проблем на повечето ни любимки, но нека поразсъждаваме малко!
        Тези който са попрочели повечето теми и дискусии тук, са забелязали не малкото оплаквания от ръжди и изгнили резервоари, защо не търсим оричината в това, че например може някое парче ръжда да се е згнездило в поплавъчната система(защото не вярвам да е друга) и в един момент да почва да си показва каквото си поиска, защото моят показва , но също невярно
        Honda HR-V/CRV кАтър връз кАтър - YAMAHA BOOSTER 50CC; ВСИЧКО ДЕСЕН ВОЛАН

        Коментар


        • #5
          До: Горивоуказател на Фероза не показва вярно

          Първоначално публикуван от mihov_1969 Преглед на мнение
          .......Не знам дори къде е датчика.....

          Ами седи си в резервоара, поплавъка движи един плъзгач по едно съпротивление, и по едни жици това се предава напред до указателя, ама минава през 1-2-3 куплунга и понякога някой от тях е корозирал и съпротивлението се променя, или захващането на резервоара към купето е ръждясало и се променя съпротивлението към "маса" на колата или бобините на указетеля са нагорели (на старата англо-американска школа даже е с биметални пластини....) и всичкото това се отразява на работата на указателите Т.е. разглабяне, почистване, мерене....и това е
          П.П. при въпроси звънкай
          0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

          Коментар


          • #6
            До: Горивоуказател на Фероза не показва вярно

            Аз моята я карам с малко бензин защото съм на газ. Забелязал съм, че не вярното отчитане идва от вероятното вътрешно оребряване на резервоара. След преминаване на участък с наклон силно се променя показанието. Отдавам го на преливане на гориво в обема с поплавъка.

            Коментар


            • #7
              До: Горивоуказател на Фероза не показва вярно

              И аз имам същия проблем сменил съм всичко дори и нови кабели ми пуснаха и пак не показва вярно и аз си мисля че е от движението на горивото в резервоара
              По-добре господар в ада, отколкото слуга в рая.

              Коментар


              • #8
                До: Горивоуказател на Фероза не показва вярно

                Първоначално публикуван от lourans Преглед на мнение
                И аз имам същия проблем сменил съм всичко дори и нови кабели ми пуснаха и пак не показва вярно и аз си мисля че е от движението на горивото в резервоара
                Ако примерно резевоара ти е 40л. и с него изминаваш 400км. е нормално примерно първите 100км да падне с 1/4 следвашите 100 да "изяде" 1/2 и другите 200км. да минеш безпроблемно с оставащата според указателя последна 1/4 много рядко някой съобразява формата на резервоара с характеристиката на съпротивлението на поплавъка ( и от там с поведението на стрелката на указателя ), за това с туба в багажника на всяка новозакупена кола и правя тест при какво положение на стрелката светва лампата (ак има) и още колко докато загасне колата поради липса на бензин така си знам колите и карам по-спокойно.
                0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                Коментар


                • #9
                  До: Горивоуказател на Фероза не показва вярно

                  Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
                  Ако примерно резевоара ти е 40л. и с него изминаваш 400км. е нормално примерно първите 100км да падне с 1/4 следвашите 100 да "изяде" 1/2 и другите 200км. да минеш безпроблемно с оставащата според указателя последна 1/4 много рядко някой съобразява формата на резервоара с характеристиката на съпротивлението на поплавъка ( и от там с поведението на стрелката на указателя ), за това с туба в багажника на всяка новозакупена кола и правя тест при какво положение на стрелката светва лампата (ак има) и още колко докато загасне колата поради липса на бензин така си знам колите и карам по-спокойно.
                  Дядо Владо,всичко това всички сме го правили преди време когато се състезавахме на кой ладата или москвича гори по малко,но да взема да разнасям туби в Дайхатсуто не искам.Идеята на темата е лесно,бързо и интелегентно решение на проблема,ако някой го е правил.Но да свалям цял прогнил резервоар за някакъв изпаднал в паркинсон датчик посред зима...форгет.Ако някога ми дойде слука може да стане,ама дотогава може и да сменя файтона...обикновено ги търпя по две три години.Само едно не мога да си обясня-имам един 21 гошишен Мерцедес дето го карам 2 год. и тъй нищо не му се развали,направо скучна кола,само сядаш и караш и винаги отиваш и се връщаш от точка А до т.Б...И на другия ден пак и пак и пак и пак.....
                  МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

                  Коментар


                  • #10
                    До: Горивоуказател на Фероза не показва вярно

                    Първоначално публикуван от mihov_1969 Преглед на мнение
                    .....Само едно не мога да си обясня-имам един 21 гошишен Мерцедес дето го карам 2 год. и тъй нищо не му се развали,.....
                    Цитат от шефа на баща ми от 1973г. (действието се развива във Франция): "....само ако може да ги направим след 5 години или 200 000 км. изведнъж да се разпадат...." говори се за коли а темата е якостни изчисления, надеждност и т.н.....тогава "маркетинг" е непозната дума....но не и 10г. по- късно
                    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                    Коментар


                    • #11
                      До: Горивоуказател на Фероза не показва вярно

                      Първоначално публикуван от mihov_1969 Преглед на мнение
                      Така ми внесоха колата,не показва вярно.Къде да търся проблема,някой колега сблъсквал ли се е с такъв проблем.Не знам дори къде е датчика,оглеждах резервоара но не се вижда къде се намира-може би трябва да се сваля.Прибора е в арматурното табло,това е ясно,но първо трябва до там трябва да проверя мисля.
                      Датчика е в резервоара. Обикновенно болтчетата с които е захванат са много ръждясали и се чупят при опит за развиване. Иначе ремонта не е кой знае какъв проблем. Първо трябва да се опита да се почистят клемите, които са точно над резервоара, и ако няма ефект, чак тогава да се разглобява. При мен няма ревизионен отвор и трябваше да се свали резервоара.

                      Лятото ми се налага да присаждам нивомера на ферозата на нов резервоар ( пластмасов, от шкода Фаворит). Нивомера е механичен, едно перо се пързаля по жичен потенциометър. Единя проводник е вързан за перото, и в зависимост от нивото на горивото се променя съпротивлението. Мисля, че датчика променя съпротивлението си от 0 до 200 ома. С времето, перото омеква и не контактува добре, което води до грешно отчитане на количеството на горивото. Освен това при различен наклон е възможно да има различни показания. Износването и изкривяването на перото е индивидуално и при всеки грешката може да е различна.
                      Аз например настроих датчика перфектно, стегнах всичко както трябва, премерих при празен и при пълен резервоар датчика да показва вярно, но...... преди няколко дни, ми се случи следното ...

                      Паля колата ( паля само на бензин), и я оставих малко да поработи защото беше студено. След малко угасна. Датчика на горивото ми показваше, че имам около 5 литра. Опитах да запаля пак, но не успях. Само чух няколко яки детонации - ( искра преди горна мъртва точка ) и толкова. Опитах като подам повече газ - нищо. Иначе имам газ, но не мога да паля на газ ( такава е системата). Отворих всички свещи - мокри. Пробвах дали бензиновата помпа качва гориво - след горивния филтър - качва, но на пресекулки. Искра има но не пали. Закачих я с другия джип и я подкарах към сервиза. По пътя пробвах да запаля на дърпане, и след около един километър припали, мина на газ и на газ работеше добре, на бензин - не.
                      Закарах я до една бензиностанция и сипах бензин. Пална си нормално и се прибрах обратно. След това, сякаш нищо не се беше случвало. Пали си както обикновенно.

                      В последствие, размишлявайки по въпроса, реших че или здраво съм я задавил, или просто бензина е бил недостатъчен за да работи нормално.
                      Когато пробвах датчика, пробите бяха на сухо. Постарах се доста да показва вярно. Но смукателната тръба на новия резервоар завършва с тръбен филтър. Самата тръбичка е малко по-къса, и стои на около 1-2 см над дъното на резервоара, а филтъра допира в дъното. Така, че напълно възможно е помпата да засмуква въздух, при наличие на 3-4 литра гориво, докато датчика си отчита точно. Извода за сега е - падне ли стрелката на бензина под 1/4 сипвам бензин и това е. Иначе датчика явно отчита вярно.
                      Иначе, решението е много просто. Закача се един тример около 100-тина ома последователно на датчика за горивото. При празен резервоар ( т.е. когато помпата засмуче въздух) се регулира да показва 0 и това е. Просто няма да показва вярно при пълен, но това е по-малкия проблем.

                      Та по този случай имам един въпрос - мога ли без да сменям газовото - да сменя само ключа с който превключвам газ-бензин и да мога да паля и на газ ? В момента, когато съм на положение "Газ" - пак пали на бензин, при около 1200-1300 оборота прехвърля на газ и след това си остава на газ.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Горивоуказател на Фероза не показва вярно

                        Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
                        Цитат от шефа на баща ми от 1973г. (действието се развива във Франция): "....само ако може да ги направим след 5 години или 200 000 км. изведнъж да се разпадат...." говори се за коли а темата е якостни изчисления, надеждност и т.н.....тогава "маркетинг" е непозната дума....но не и 10г. по- късно
                        Напълно съм съгласен с теб,макар времето да е докъм 1990 г.(ауди 80,голф 2,мазда 626,МБ 124,190,Г-класа,пежо205,рено5,БМВ3,5,7,8серии,волво(преди да го купи рено и да му сложи тъпите си дизели),дори и форд(сиера,ескорт,транзит),опел(кадет,аскона,рекорд)преди веждата,и разбира се Фероза,че и тойота(истинската транскрибция е Тойода).От там насетне всичко е истинска изгъзица(инжекции,електроники,ръжди и тем подобни простотии които ни правят зависими като потребители)Това е още една трактовка на маркетинга,или както казват френските автомобилостроители-евтини коли,скъпи части.
                        МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

                        Коментар


                        • #13
                          До: Горивоуказател на Фероза не показва вярно

                          Тъй като между БЕРТОНЕ 2.4 тд / РОКИ 2.8 тд и ФЕРОЗА има съществени разлики , може би не трябва да пиша тук , но тъй като става на въпрос за ремонт на горивоуказател който не показва вярно , може принципно да е от полза .
                          Предистория на проблема / джипа е БЕРТОНЕ 2.4 тд , горивния резервоар е на РОКИ 2.8 / - при показания на уреда на таблото малко под 1/2 - около 30 литра , горивото ми свърши , след което при наляти 10 литра уреда показа почти пълен резервоар .
                          Съгласно това , което пише в инсрукцията за РОКИ , при съпротивление на реостата с поплавъка 103 - 117 уреда на таблото трябва да отчита празен резервоар , а при съпротивление на реостата 1 - 5 - пълен резервоар .
                          1. Открих кои проводници отиват от уреда на таблото към резервоара / два , единия е маса другия е активен ;
                          2. Използвайки съпротивление от 100 проверих коректно ли работи уреда на таблото / при свързан активен проводник към маса - трябва да покаже пълен резервоар , при свързан активен проводник към маса през съпротивлението от 100 - трябва да покаже празен резервоар / - уреда отчете точно това , следователно беше изправен ;
                          3. Изрязах ревизионен отвор на дъното на багажното точно над мястото където е монтиран реостата с поплавъка на резервоара - има кръгла щамповка на ламарината на точното място , другия вариант на стъпка " 3 " е демонтаж на резервоара ;
                          4. Прегледах състоянието на буксата на проводниците на реостата - беше в отлично състояние , измерих с мултицета проводниците от уреда на таблото до резервоара - бяха изправни ;
                          5. Демонтирах реостата с поплавъка от резервоара - поплавъка беше здрав , след внимателен оглед на реостата констатирах , че проблема е в плъзгача - пластина широка 4 мм. със щампован зъб 0.5 мм по средата - въпросният зъб се беше износил - там където контактува с намотките на реостата , и в крайна сметка плъзгача контактува с реостата вместо с повърхност от 0.5 мм. - с цялата си повърхност от 4 мм. , контактува вместо с две намотки от реостата едновременно с около осем намотки и от там произлиза и грешката в измерванията ;
                          6. Ремонт - отремонтирах го с типично " побългаряване " - на мястото на оригиналния плъзгач запоих парче от добре подбрана пружина , огъната с формата на зъба на оригинала .
                          Краен ефект - вече 6-ти месец уреда на таблото отчита вярно количеството гориво в резервоара .
                          Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили “Титаник”.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Горивоуказател на Фероза не показва вярно

                            Михов,ако искаш да отстраниш проблема така или иначе трябва да сваляш резервоар.Обаче след това навлизаш в зоната не на здрача а на нервите.При ваденето на нивомера те чакат клеясали болчета,там с по-малко ядове може да минеш,ама после като огледаш резервоара един такъв кален ще ти се прииска да го измиеш,след това ще се покажат едни ръждиви шупли и ако и тях решиш да поостържеш ,ще ти се наложи да прегледаш темите "от какво друго МПС става резервоар" или направи си сам такъв.При мен поне беше така ама аз съм си карък ,ти може и да се разминеш с тези ядове ама все пак да си хаберлия

                            Коментар


                            • #15
                              До: Горивоуказател на Фероза не показва вярно

                              Първоначално публикуван от karno Преглед на мнение
                              Михов,ако искаш да отстраниш проблема така или иначе трябва да сваляш резервоар.Обаче след това навлизаш в зоната не на здрача а на нервите.При ваденето на нивомера те чакат клеясали болчета,там с по-малко ядове може да минеш,ама после като огледаш резервоара един такъв кален ще ти се прииска да го измиеш,след това ще се покажат едни ръждиви шупли и ако и тях решиш да поостържеш ,ще ти се наложи да прегледаш темите "от какво друго МПС става резервоар" или направи си сам такъв.При мен поне беше така ама аз съм си карък ,ти може и да се разминеш с тези ядове ама все пак да си хаберлия
                              Точно по този причина започнах темата и съм доволен от изчерпателните и професионални отговори ,но засега няма да "дърпам котето за опашката".И без това карам на газ.Все пак добре е да имаш представа с какво гориво разполагаш ,но......
                              МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X