Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Бавни без да се включва 4/4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Бавни без да се включва 4/4

    [QUOTE=derhunter;884153]
    Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
    При Трупъра има друг вид защита - при включени бавни, на първа и задна има ограничител. Не можеш да му дадеш сичката газ))
    Това, като е на бензин. На газ няма ограничения.[/QUOTE
    И такова/Трипер/ карах около година.Бензин,нямаше газова.И съм го ръчкал всякак и здравата.Нямаше такова нещо като да не можеш с всичката гассссс. 88 г.беше.На него ограничител му бяха автоматичните хъбове.
    Не са ти работили На скоростната кутия има крайни изключватели, свързани с един голям клапан на карбуратора. Има го и на 2.0 и на 2.3. Интересно как е бил 88г и с автоматични хъбове. Принципно ги слагат на по-старите.
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • #47
      До: Бавни без да се включва 4/4

      [QUOTE=Scrapheap;884156]
      Първоначално публикуван от derhunter Преглед на мнение

      Не са ти работили На скоростната кутия има крайни изключватели, свързани с един голям клапан на карбуратора. Има го и на 2.0 и на 2.3. Интересно как е бил 88г и с автоматични хъбове. Принципно ги слагат на по-старите.
      Ами не знам Така си го докарах от швейцарско.Беше двуврат 2.0 и голям гнилоч,но иначе вървеше.
      Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
      Селска фурна аспух нема. Пак същият.
      В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

      Коментар


      • #48
        До: Бавни без да се включва 4/4

        За колегите с висше образование и нагоре:
        "Полуоските"са всъщност валове.
        Като такива те се оразмеряват за максимален въртящ момент(разтоварен тип полуоски,каквито са в повечето джипове) и за максимален огъващ момент(при полуразтоварените).

        При изчисляване се приема,че максималният въртящ момент който може да натовари полуоската е моментът, при който задвижващото колело губи сцепление с пътя(сух асфалт,бетон).Освен това се предвижда и коефициент за сигурност ,както всеки проектиран машинен елемент,с цел издържане на ударни натоварвания и т.п.
        Изчисленията са за стандартните колела и гуми.

        Първа предавка във всички механични предавателни кутии се изчислява така,че при движение на нея и при максимален въртящ момент от двигателя задвижващите колела да предават максимална задвижваща сила на автомобила.Максималната сила се определя от сцеплението на колелата.В изчисленията се приема сцеплението близко до единица(0,8-0,9 демек сух асфалтов път) т.е предавката е такава че колелото да "буксува".Задвижващата сила е близка(обикновенно малко по-голяма) до силата на сцепление на задвижващите колела, на сух асфалтов път,при максимален допустим товар в автомобила и със съответния коефициент на преразпределение на теглото при ускорение.

        От това следва,че полуоската може да се натовари до максималните си възможности и на бързи и на бавни,но не е възможно да се претовари ако няма мноого големи ударни натоварвания.
        Цялата трансмисия се оразмерява по сцеплението на колелата(с изключение на съединителя).Чупят се частите с най-малък коефицинт на сигурност при проектиране или части подлежащи на износване и то най-вече при ударни натоварвания-при тях има големи инерционни сили.
        Това е обяснението за не-повредените трансмисии при ползване на бавни без включен преден мост.Теория на автомобила-всеки може да го прочете.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #49
          До: Бавни без да се включва 4/4

          Изцяло подкрепям това мнение,написано на асимилируем език.И при човешкото тяло има подобни преоразмерявания/става въпрос за опорно-двигателния апарат-кости,мускули и стави/.Еволюционно човека е изчислен да развива най-много 5 м/s ,а на практика при катастрофи натоварванията стигат 10 и повече g.но въпреки това в повечето случаи оцеляваме.В тази връзка мисля ,че колите не са толкова крехки и са преоразмерени поне двойно дори повече ако са за специално предназначение.Освен това съм чувал че техника за екстремални условия-космос,под вода,арктика е преоразмерена до 4 пъти.
          МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

          Коментар


          • #50
            До: Бавни без да се включва 4/4

            Все си мисля, че ако една полуоска не е изчислена да запали гумата на асвалта нещо не е наред. Ако са ни толкова слаби джипките, с каква смелост ходим да се катерим по камъните и скалите, където натоварваният са многократно по-големи от на асвалта и където едно счупване на полуоска за разлика от това на асвалта може да ти припомни поемата на многоуважаемия ми съгражданин и Патриарх на Бългаската литература - Опълченците на Шипка!
            Ще си позволя лек литературен шарж :
            "Включвайте блокажа!- някой се изкряска
            и хлабавите полуоски хвръкнаха завчаска
            Джипката се затъркаля по стръмний баир
            от бавните скорости не усетих хаир....
            Искаш ли да получиш умен отговор-питай умно!
            0894328706

            Коментар


            • #51
              До: Бавни без да се включва 4/4

              Да запалиш гума на асФалта със сигурност е лесно.

              Интересното е да я превъртиш заклещена между два камъка, когато 80% теглото на джипа е легнало върху нея, а джиперът е поставил 40% по-голяма.

              Или когато едно или две от колелата са се развъртяли на втора ниска до 25км/ч във въздуха и се приземят тежко на твърда основа. Тогава и блокаж не ти трябва, за да спраскаш полуоси. Големи, тежки, рошави гуми и в този случай много помагат.

              Коментар


              • #52
                До: Бавни без да се включва 4/4

                Първоначално публикуван от mihov_1969 Преглед на мнение
                ...Освен това съм чувал че техника за екстремални условия-космос,под вода,арктика е преоразмерена до 4 пъти.
                асансьорите се преоразмеряват х10

                полуоските се трошат, когато буксуващо колело изведнъж "захапе" - стъпи на твърдо и т.н. Типичен пример е при скокче с газ - гумата се завърта яко и като "кацне" спира изведнъж...
                помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                Коментар


                • #53
                  До: Бавни без да се включва 4/4

                  Хайде и аз да поръзсъждавам. Темата е интересна. Популярно ще разгледам двата случая. Условието е максимално натоварване на трансмисията, а то не е когато гумите буксуват. И така условието е задните гуми да са блокирани/залепени/заковани за пътя. Какво ще се случи в режим 4/2:
                  1. Потеглям на 1-ва бързи -> мотора изгасва. Той е най-"слаб" в схемата и нищо не се чупи
                  2. Потеглям на 1-ва бавни (по мои наблюдения 3-та бавни е равна на 1-ва бързи) -> с бавните мотора е "усилен" и може би няма да изгасне, а ще успее да счупи най-слабия елемент в схемата. Това може да е полуоската.

                  В заключение считам, че режим 4/2 бавни е допустим при малки натоварвания, когато ни интересува бавното каране и прецизното управление. Пример - относително хоризонтален терен с дупки изискващ много точно минаване. Тогава 1-ва бързи с 2500 оборота може да се окаже много бърза заради друсането и нуждата от прецизно водене. Ако значително сваля оборотите на 1-ва бързи, мотора може да изгасне. За същото, при 1-ва до 3-та бавни мога да избере оптичалната скорост на преминаване без да следя много прецизно оборотите на мотора. Просто ще е по-комфортно за каране.
                  Иначе, ако има натоварване, защо да не си включа 4/4?

                  Коментар


                  • #54
                    До: Бавни без да се включва 4/4

                    Преди години имах УАЗ 452,която имаше два лоста-единия зацепва предния мост,другия е демултипликатор.Карал съм я на различни комбинации между двата,дори при изключени хъбове/тогава им викахме таралежки-навиваха се със един шестограм като се отвие капачката на главината.Не е имало никакви проблеми.После еволюирах малко и си взех Нива и при нея съм включвал всичко и съм карал стотици километри-например бавни със блокиран диференциал при много заледена обстановка/то тогава само лудите и подпийнали ловджии се движат по пътя/.Но от всичко казано съм съгласен с Делчо че е най добре да е зацепен и предния мост и да се разпределят равномерно 50/50 въртящите моменти.Колата е несравнимо по стабилна и усещането е наистина съвсем друго.
                    МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

                    Коментар


                    • #55
                      До: Бавни без да се включва 4/4

                      За другото - ок, но бъркаш само в едно - 2-ра бавна е най-близо то -1-ва бърза.

                      Предавателното число на раздатката на бавни е 1.754

                      На 1-ва: 3.752
                      На 2-ра: 2.182
                      На 3-та: 1.529

                      на 1-ва бавна: 3.752*1.754=6.581
                      на 2-ра бавна: 2.182*1.754=3.827
                      на 3-та бавна: 1.529*1.754=2.682

                      тоест 2-ра бавна е най-близо до първа бърза, а 3-та бавна е горе-долу близо до 2-ра бърза.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #56
                        До: Бавни без да се включва 4/4

                        Всичко е вярно като разсъждение но да се придържаме към реалността.
                        В реални пътни условия колелото не може да е блокирано към пътя.

                        И това с 80% от теглото на джипа върху едно колело е хубав пример но процента е нереален.
                        Големи гуми,ударно натоварване-да,чупят но не само полуоски,а и диференциали,че и кардани и скорости.

                        Ръчките на УАЗ нямат различни комбинаций-бавните се включват само при включен преден мост(кардан).

                        Ако колите се оразмеряваха по силата на мотора,представете си каква трябва да е трансмисията на мощните спортни и състезателни автомобили.
                        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                        Коментар


                        • #57
                          До: Бавни без да се включва 4/4

                          Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                          И това с 80% от теглото на джипа върху едно колело е хубав пример но процента е нереален.
                          Да бе, нереален, я ела на някоя софт-разходка?

                          Коментар


                          • #58
                            До: Бавни без да се включва 4/4

                            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                            Всичко е вярно като разсъждение но да се придържаме към реалността.
                            В реални пътни условия колелото не може да е блокирано към пътя.

                            И това с 80% от теглото на джипа върху едно колело е хубав пример но процента е нереален.
                            Големи гуми,ударно натоварване-да,чупят но не само полуоски,а и диференциали,че и кардани и скорости.

                            Ръчките на УАЗ нямат различни комбинаций-бавните се включват само при включен преден мост(кардан).

                            Ако колите се оразмеряваха по силата на мотора,представете си каква трябва да е трансмисията на мощните спортни и състезателни автомобили.
                            Това е възможно ,не си спомням добре(2003 год.я продадох)но това показва ,че версията за бавни трябва да се употрбява само при включен преден мост,така че пак стигаме до основния въпрос-включвайте бавни при включен преден мост(4 L).
                            МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

                            Коментар


                            • #59
                              До: Бавни без да се включва 4/4

                              По-миналата зима се бухнах в една кал и понеже не ми се слизаше в калта да заключа предните полуоски - напред назад - поокопах се и реших да пробвам с бавните - включих - леко напред - леко назад - напред и газ - захапа изведнъж и нещо изпращя зловещо - не беше полуоска щото излезнах благополучно. Когато погледнах отдолу от какво аджеба беше този ужасен звук видях как тече масло от счупения капак на раздатката - беше се скъсала веригата. Не съм сигурен дали това, че се направих на тарикат и не слязох в калта да включа предния мост беше причина да се скъса веригата на раздатъчната кутия или и беше дошло времето но повече не опитвам този вариант.

                              Коментар


                              • #60
                                До: Бавни без да се включва 4/4

                                Първоначално публикуван от tara 52 Преглед на мнение
                                По-миналата зима се бухнах в една кал и понеже не ми се слизаше в калта да заключа предните полуоски - напред назад - поокопах се и реших да пробвам с бавните - включих - леко напред - леко назад - напред и газ - захапа изведнъж и нещо изпращя зловещо - не беше полуоска щото излезнах благополучно. Когато погледнах отдолу от какво аджеба беше този ужасен звук видях как тече масло от счупения капак на раздатката - беше се скъсала веригата. Не съм сигурен дали това, че се направих на тарикат и не слязох в калта да включа предния мост беше причина да се скъса веригата на раздатъчната кутия или и беше дошло времето но повече не опитвам този вариант.
                                ЪЪЪЪ, веригата не беше ли само за предния мост? Задния си е така или иначе постоянно зацепен. Нелогично е да минава през верига.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X