Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Daihatsu Terios 1.3 - I генерация- замяна двигател

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Daihatsu Terios 1.3 - I генерация- замяна двигател

    Здравейте,
    Потърсих, но не намерих подобна тема, та ще си пусна питането тук.
    На Териоса се налага да му се смени двигателят. Понеже почти не се намират цели оборудвани двигатели или ми предлагат безбожно високи цени(колкото половината кола), се замислих дали не може да се сложи друг. Под друг имам предвид от Фероза. Предполагам ще е по- лесно от двг на друга марка, но знае ли човек, не съм имал досег до Фероза.
    Моля ако някой има опит или поне е чул дали има някакви варианти- нека сподели. Ясно ми е, че с достатъчно средства могат да се вкарат десетки двигатели, но тук целта е просто да се сложи двигател с минимално преработки.

  • #2
    Точно от Фероза не те съветвам, а и ме съмнява да пасне без доработки. На повечето Ферози двигателите им са проблемни (на тази възраст) и често се подменят със същите или други, т. е. двигателите са кът и държат високи цени, отделно не се знае и колко са читави. Какво му е на твоя мотор ?
    Който търси , намира !
    Човекът е човек, когато е на път !

    Коментар


    • #3
      Някой от тойота няма ли да пасне с минимални доработки?
      Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

      "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от cnc82 Преглед на мнение
        Точно от Фероза не те съветвам, а и ме съмнява да пасне без доработки. На повечето Ферози двигателите им са проблемни (на тази възраст) и често се подменят със същите или други, т. е. двигателите са кът и държат високи цени, отделно не се знае и колко са читави. Какво му е на твоя мотор ?
        Спукан блок. Също така е проблемен моторът от преди. Териосът е на роднина и иска да му търся двигател.
        За ферозата и аз съм чувал някои отрицателни мнения, но пък други си ги карат до последно. Там е работата, че като не съм поддържал нямам компетентно мнение.
        Причината да питам за ферозов е, понеже предположих че по конструкция и захват ще са подобни, не същите, но подобни, а и мяркам на няколко места двигатели дори и със скоростите за половината пари на двг от териос.
        За тойота не се бях сетил, трябва да разровя чуждите сайтове, но в повечето форуми има ненужна за мен информация, а именно замяна с по- мощни двигатели. При нашия случай се търси най- безпроблемната операция.

        Коментар


        • #5
          По спомени двигателите са два, разлика от няколко коня. Единия беше Тойота, вероятно от Ярис, другия си е Дайхатсу.
          Ford Maverick II 2.3 XLT
          Ford Mondeo MK5

          Коментар


          • #6
            По спомен двата двигателя се различават по това, че единия е с верига, а другия с ремък.
            На бързо търсене в нета - кодовете им са:
            Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
            Телефон - в профила!

            Коментар


            • #7
              Малко преди да вляза във форума установихме, че е HC двигател. Сега задачката е да изнамеря дали има тойота, която излиза с такъв двигател и тогава кръгът се разраства и търсенето става по- лесно.
              за ферозов двгигател наистина е малко на кантар- не заради друго, а защото са си доста дърти повечето и не се знае нито състояние нито нищо.

              Коментар


              • #8
                Имах Фероза от 2009-та до преди няколко месеца. Никога не съм бил фен на двигателя и. Изцеден, високооборотен двигател, на джипка с едни от най-бавните серийни дифове, 1:5,28 по спомен.
                Ще цитирам Ники (Scrapheap) по спомен. Двигател, като на моторна резачка. Празен ход, или всичката газ. На всичката газ обаче, е капризен откъм охлаждане, Много на границата оразмерен.
                Предвид факта че и вече са дъргели, не бих го препоръчал.
                Иначе, Дайхатцу са дъщерна фирма на Тойота от много, много години. Така че двигателят на практика е тойотска разработка.
                Бих ти препоръчал да търсиш малко по-малко изцеден и по-еластичен в режимите двигател. И евентуално, една идейка по-съвременен. Ярис нямаха ли 1,3?
                Your conscience is all you can take to your grave.

                Коментар


                • #9
                  Намерих, че Ярис генерация P1 е с идентичен двигател на хартия. Вероятно си е същият и така възможностите ни стават повече.
                  Изчакваме за още няколко оферти евентуално от териос и преминавам към търсене на ярис-ов двигател.

                  Коментар


                  • #10
                    Малко ъпдейт по темата. Най- вероятно ще го взимам аз този Териос, понеже роднината ми иска да го хвърля - буквално. Говорих с познат майстор, ферозов мотор ставал. Ще си го набия като го взема, пък дано стане работата и да “завърви” количката. Ще пиша като имам развитие, някой може да изпадне в същата ситуация и да му послужи опита ми.

                    Коментар


                    • #11
                      Съживихме го, остана със същия мотор.
                      Имаме да изчистим друг проблем- топъл старт. На студен двигател пали без колебание, но на загрял на моменти прави магарии и не дава ток до дюзи и свещи. Когато свети check- ът пали колебливо, но все пак пали. Изгасне ли грешката обаче- гасне и в движение и няма палене, докато не изпушиш 3 цигари с 2 кафета. Един ден минах 3 км с него и при повторен опит да запаля - не успях. На следващия ден минах 50-60 км наведнъж, спрях, гасих и палих, проблеми никакви. На лов с 30-40 минутно каране гася и паля без проблеми. Днес на прибиране от работа check- ът изгасна, а това доведе до гаснене в движение. На стартер не запали, но пък на скорост успя. След известно време светна грешката и спря с гасненето /при принудително гасене- палеше/. Съмнявах се в инсталацията на контактния ключ, но пък като видях свързаността на проблема с лампата на таблото вече не вярвам в кабелите на клемореда да е. Сменен е датчик на хол. Утре ще ходя да ми видят грешката, барем ме насочи към проблема.
                      Друга подробност- в момента джипът е с изолирана газова уредба- няма как да е от нея.

                      Коментар


                      • #12
                        Газова уредба има ли?

                        Коментар


                        • #13
                          Газов инжекцион има, но в момента е изолиран напълно.
                          Забравих да напиша, че проблемът го имаше още преди да се стигне до ремонта и на газ и на бензин.
                          Последно редактирано от П. Топалов; 05-10-22, 18:49.

                          Коментар


                          • #14
                            Първоначално публикуван от П. Топалов Преглед на мнение
                            ... Когато свети check- ът пали колебливо, но все пак пали. Изгасне ли грешката обаче- гасне и в движение и няма палене, докато не изпушиш 3 цигари с 2 кафета
                            Губи се плюс или маса към компютъра.

                            Аларма или корозия?

                            Коментар


                            • #15
                              Съмнявах се в слаби връзки, защото се занимавах със смяната на разни крушки и т.н.- буксите са зеленясали и корозирали, взех си един контактен спрей и в свободното време ще почистя, където мога. Ще прегледам и кабелите за маса и тези към компютъра.
                              Довечера отивам на диагностика, дано ме ориентират за проблема.
                              Направих си една проба:
                              Снощи паля на студен мотор, чек не свети. Минавам 500 метра и започва да гасне в движение. В момента в който го запаля на скорост чекът светва и спира магариите. Това го пробвах вече два пъти, но ми е странно защо на стартер не пали и се къса от въртене, а на скорост пали от раз 🤔
                              Аларма няма, има централно с отделно дистанционно- дали е оригинално все още не зная. Не зная и дали има имобилайзер, трябва да отворя ключа.

                              Коментар


                              • bullet_pk
                                bullet_pk коментира
                                Редактиране на коментар
                                Един колега има Форд Ескорт от последните. Същата работа - на стартер - върти, но не пали. Както го бутнеш, само да превърти мотора и пали.

                                Мисля си дали не е точно от калпави връзки? Докато върти на стартер, през други корозирали връзки да се по- получава по-голям пад на напрежение и да не може да захрани компютъра или нещо друго.

                                Масите от акумулатор към купе и двигател провери ли ги?

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X