Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Замръзнал антифриз. Последствия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Замръзнал антифриз. Последствия

    Здравейте колеги.

    Поради немарливост тази зима след края на ловния сезон оставих ферозата с непроверен антифтиз. Преди два дни намерих време да отида да я видя как е. Покарах я в района и се оказа, че след 20-30 км. по нормален асфалтов път с 90 км/ч вдига температурата до средата на уреда. Капачката на радиатора отваря и в разширителния съд започва да бълбука. След спирането, разширителния съд е пълен до горе, а един-два часа след дова е почти "изпит". За 50 км каране има малко загуба на антифриз. Външни течове няма. Премерих антифриза и се оказа, че е за около -5 градуса, а температурта в няколко дни е била под -15 градуса.

    Нямах време за по-подробен оглед, защото колата седи в едно село на 80 км. от мен. Направи ми впечатление, че пушека е бял преди да загрее, но това се случва и когато на вън е по-влажно.


    Когато оставих колата, беше в много добро състояние. Не загряваше и де сържеше перфектно, дори при много тежки натоварвания.

    Предполагам, че има пукнатина (или пукнатини) някде в главата или блока.
    За да се установи, естествено, трябва да се свали главата да се огледа.

    Чудя се как да подходя при ремонта. Първо да започна да сменям - капачка на радиатора, после термостат и ако не помогне да сваля главата за оглед. Ако е тя, може да се смени. Ако се окаже блок - няма да я ремонтирам. Не си заслужава разхода.

    Въпросът ми е, ако някой има опит да каже в тези случаи кое по-чсто се случва. Много от блоковете не се пукат лесно. По често това е главата, но нямам представа как е с двигателя на ферозата. Кое е по-вероятно?

  • #2
    Еднакво вероятно е.

    Няма лошо да смениш капачката първо - лесно и евтино е. Но си е хващане за сламка.

    Друг начин е да се огледат цилиндрите с ендоскоп през дупките на свещите. Ако в някой влиза антифриз, той ще е лъскав и измит - тогава директно главата долу, и се надявай само да е хвърлила гарнитура. И глава и блок се намират сравнително трудно.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • Ясен
      Ясен коментира
      Редактиране на коментар
      Да бе, ендоскоп.

      Вадиш свещите - 3 черни и една чиста веднага дава диагнозата.

  • #3
    Проблема лесно ще се открие от човек с опит (няма да се налага разглобяване с учебна цел и смяна на части за проба),само трябва да потърсите във вашият район .
    Преди години в различни теми сме описвали и алгоритъма на подобни проверки,но си иска и знания и приспособления.

    Коментар


    • #4
      Абе, май има нещо неоразмерено при тия коли. Всяка втора има проблем с охлаждането. Значително по-често от другите.
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • #5
        Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
        Абе, май има нещо неоразмерено при тия коли. Всяка втора има проблем с охлаждането. Значително по-често от другите.
        Това и аз си го мисля. Казват, че охлаждането е точно оразмерено и запас не е оставен никъде. Та при най-малкия проблем и нещата загрубяват.
        Който търси , намира !
        Човекът е човек, когато е на път !

        Коментар


        • #6
          Ненужно високооборотен двигател за неправилно оразмерена към него трансмисия.
          Щом си е дръпнал обратно от казанчето, едва ли е капачката, но може да се смени ей така за всеки случай. По-вероятно е, да е пострадал термостата. Аз бих мислил първо за него.
          Друго няма какво да пострада, ако оставим настани спукването на блок или глава, или изхвърляне на тапа.
          Преди няколко години ми се случи да замръзне антифриза до ниво на сладолед от онези от машините. Установих го след няколко стотин метра каране, като тръгна да загрява подозрително бързо. Маркучите твърди. Оставих я така с "надути бузи" да изстине и после смяна.
          За щастие, щети нямаше.
          С това бълбукане в казанчето... сякаш отиваш на обезглавяване. Дано е само гарнитура.
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • #7
            Щом е имало поне малко антифриз мисля,че не може да е станала течноста чак на твърд лед та да спука нещо.

            Коментар


            • #8
              Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
              Абе, май има нещо неоразмерено при тия коли. Всяка втора има проблем с охлаждането. Значително по-често от другите.
              Няма. Всяка втора е я карана с гадости (или сипвани такива за запушване на дупки я по маркучи, я по радиатор), я радиатора е в незавидно състояние, я капачка не е сменяна никога, и други щуротии от сорта. Дърти са на библия вече. А капачка например е добре да се сменя на 5-6 години.

              Просто много дълго време си траят и не мрънкат от мурдарлъка на собственика, и после като се започне, няма край. Моята с охлаждане никога не е правила каквито и да е проблеми, а до преди ремонта заради буталата нищо съществено не и бях правил по охлаждането, освен да сменя антифриз малко след като я купих. Двигателя и радиатора вътре си бяха перфектни - антифриза 13 години след смяната си беше бистър, а по повърхностите имаше нормалния тънък бяло-син слой и нищо повече - нула гадости и нула корозия.

              Да, бързооборотна е, доста поизпилена, ама, така решили - така направили. Тя започва да върви след 4000 оборота. Под това е кон умрял.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • Kirilpm
                Kirilpm коментира
                Редактиране на коментар
                Това ми звучи като форума на ауди по въпросите за 2.5тди - абе не е лош мотор, ама все на мърлячи случва....

            • #9
              Именно. Такъв двигател е особено придирчив към охладителната система.
              Колкото до оборотите, то затова има най-голямото (или едно от най- големите) предавателни числа на тансмисия и дифове.
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • #10
                Щом пуши бяло-отнякъде влиза антифриз в камерата.
                С оглед ниските температури не вярвам да е от гарнитура. Има нещо спукано, но през клавиатура не може да се види откъде е точно.
                Има ли желание-има и начин!

                Коментар


                • #11
                  Ще опитам с термостата и капачката. После, едно по едно.

                  Сега си спомням едно време баща ми като казваше - Жената и колата трябва да се гледат. Ако не ги гледаш почват да изневеряват.

                  Коментар


                  • #12
                    Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                    Именно. Такъв двигател е особено придирчив към охладителната система.
                    Какво значи "придирчив"? Ти сам си споменавал че сдоста време караш твоята с нефелен радиатор, и май нефелно виско. Ако беше чак толкова придирчив, до сега да те е изоставил.

                    Двигателя безспорно е понатоварен, поставен във фероза. Ама самия факт че си говорим за курници на по 20+ години (моята както казах на 32), говори достатъчно за придирчивостта и, според мен. Много други "непридирчиви" возила на тия години отдавна са претопени до степен почти да не можеш да ги намериш по улиците. Добави и факта че малкото останали неизгнили са предимно внос от Италия, и неизвестностите в картинката съвсем изчезват.

                    Охладителната е ненужно сложна, радиаторите са скъпи, и в многго случаи далеч от най-добрата си форма, и по тоя повод се правят рационализации. Експлоатацията в много случаи е на работно магаре, зашото предразполага към това. И резултата е съвсем закономерен.

                    Ферозата безспорно не е милионник, но според скромното ми мнение изобщо не е проблемен автомобил, а тъкмо обратното. Просто вече са прекалено дърти.

                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • TigerHunter
                      TigerHunter коментира
                      Редактиране на коментар
                      Аааа...виското го смених и перката. Иначе с тоя радиатор, да съм я окотил досега. Въпреки че сложих термостат на 78 градуса. Капачката също смених.
                      Ако не се разпадне скоро от ръжда, ще се прежаля и за нов радиатор.

                  • #13
                    Първоначално публикуван от Ачо Преглед на мнение
                    Ще опитам с термостата и капачката. После, едно по едно.

                    Сега си спомням едно време баща ми като казваше - Жената и колата трябва да се гледат. Ако не ги гледаш почват да изневеряват.
                    Бялк пушек от калпав термостат няма как да се случи. Смени капачката, после ако продължи иди някъде да и разгледат цилиндрите с ендоскоп, и картинката ще се изясни. Няма лошо да смениш термостата, но едва ли ще си решиш проблема.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #14
                      Колегата пише , че пуши бяло преди да загрее - според мен може да е обикновен конденз.
                      Най-добре да се огледат буталата с ендоскоп и тест за изгорели газове в охладителната система , за да е сигурна диагнозата.
                      Който търси , намира !
                      Човекът е човек, когато е на път !

                      Коментар


                      • #15
                        Нищо ти няма на колата! Не се вкарвай във филми излишно. Сложи една туба 10л вода да си имаш за всеки случай и си карай. Добий навик да проверяваш нивото всеки път, когато изстине. Вероятноста да й няма нищо е много голяма. Освен това, дори да има проблем може да си върви още мнооооого време с него. Когато е пробив в гарнитурата проблема ескалира доста прогресивно. При теб не е в гарнитурата и може да не се промени никога от настоящото състояние. А именно: Като запалиш работи, но като загасиш налягането започва да пълни през компромитираното място някой от цилиндрите. Спокойно може да се кара докъто теча не стане толкова голям, че да го усещаш при въртене на стартер как единият компресира чувствително повече от останалите. Покарай си няколко месеца и прецени какво да правиш.

                        Ремонт на мотор? Стига бе! Даже не бих го отворил за да го разгледам, камоли да вляза във филма с ремонта. За да стане като хората е 5 дни високо квалифициран труд и 1000 лева части. Най-лошото е, че резултата не е гарантиран! Ако се стигне до там - взимаш от първата морга, хвърляш го в коша и даваш газ! Ай стига с ремонти на тая 30 годишна бангия!
                        Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                        Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                        Коментар


                        • cnc82
                          cnc82 коментира
                          Редактиране на коментар
                          Съгласен съм с почти всичко. Само не с това, че намирането на друг мотор по моргите и монтажа му е лесна и бърза работа. Едно, че заради често пукане на блок или глава - не се намират никак лесно вече , друго , че смяната на един двигател с друг пак се е доста обем работа..

                        • kalin09
                          kalin09 коментира
                          Редактиране на коментар
                          Крива биела от стартер май не си виждал. Аз да ,няколко пъти.

                        • sparkybg
                          sparkybg коментира
                          Редактиране на коментар
                          Смяната на един двигател с друг е дори по-лесна от ремонта - със стройна организация е между половин и един ден работа, в зависимост от наличното оборудване и кибици да помагат. Разправиите в КАТ са досадни, ако ще се ходи. Тъпото е и че няма как да знаеш в какво състояние е "другия" двигател.

                          @sobax: Не знам какви части визираш, ама ако е избила само гарнитура хич не се сещам от къде ще дойдат тия 1000 лева. Частите за ремонта на моята излязоха около 600лв (бутала, сегменти, комплект гарнитури, датчик температура, свещи, кабели, бобина, торба водни съединения). Аз бих го обезглавил поне.

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X