Здравейте колеги.
Поради немарливост тази зима след края на ловния сезон оставих ферозата с непроверен антифтиз. Преди два дни намерих време да отида да я видя как е. Покарах я в района и се оказа, че след 20-30 км. по нормален асфалтов път с 90 км/ч вдига температурата до средата на уреда. Капачката на радиатора отваря и в разширителния съд започва да бълбука. След спирането, разширителния съд е пълен до горе, а един-два часа след дова е почти "изпит". За 50 км каране има малко загуба на антифриз. Външни течове няма. Премерих антифриза и се оказа, че е за около -5 градуса, а температурта в няколко дни е била под -15 градуса.
Нямах време за по-подробен оглед, защото колата седи в едно село на 80 км. от мен. Направи ми впечатление, че пушека е бял преди да загрее, но това се случва и когато на вън е по-влажно.
Когато оставих колата, беше в много добро състояние. Не загряваше и де сържеше перфектно, дори при много тежки натоварвания.
Предполагам, че има пукнатина (или пукнатини) някде в главата или блока.
За да се установи, естествено, трябва да се свали главата да се огледа.
Чудя се как да подходя при ремонта. Първо да започна да сменям - капачка на радиатора, после термостат и ако не помогне да сваля главата за оглед. Ако е тя, може да се смени. Ако се окаже блок - няма да я ремонтирам. Не си заслужава разхода.
Въпросът ми е, ако някой има опит да каже в тези случаи кое по-чсто се случва. Много от блоковете не се пукат лесно. По често това е главата, но нямам представа как е с двигателя на ферозата. Кое е по-вероятно?
Поради немарливост тази зима след края на ловния сезон оставих ферозата с непроверен антифтиз. Преди два дни намерих време да отида да я видя как е. Покарах я в района и се оказа, че след 20-30 км. по нормален асфалтов път с 90 км/ч вдига температурата до средата на уреда. Капачката на радиатора отваря и в разширителния съд започва да бълбука. След спирането, разширителния съд е пълен до горе, а един-два часа след дова е почти "изпит". За 50 км каране има малко загуба на антифриз. Външни течове няма. Премерих антифриза и се оказа, че е за около -5 градуса, а температурта в няколко дни е била под -15 градуса.
Нямах време за по-подробен оглед, защото колата седи в едно село на 80 км. от мен. Направи ми впечатление, че пушека е бял преди да загрее, но това се случва и когато на вън е по-влажно.
Когато оставих колата, беше в много добро състояние. Не загряваше и де сържеше перфектно, дори при много тежки натоварвания.
Предполагам, че има пукнатина (или пукнатини) някде в главата или блока.
За да се установи, естествено, трябва да се свали главата да се огледа.
Чудя се как да подходя при ремонта. Първо да започна да сменям - капачка на радиатора, после термостат и ако не помогне да сваля главата за оглед. Ако е тя, може да се смени. Ако се окаже блок - няма да я ремонтирам. Не си заслужава разхода.
Въпросът ми е, ако някой има опит да каже в тези случаи кое по-чсто се случва. Много от блоковете не се пукат лесно. По често това е главата, но нямам представа как е с двигателя на ферозата. Кое е по-вероятно?
Коментар