На един таурег с подобен проблем , какви ли не проверки не му правих (мерене на налягането, проба за въглероден двоокис в охладителната уредба, скоби, съединения, капачка.) Една сутрин му развих свещите и с камерата във всеки цилиндър и се видя къде е проблема. Та думата ми е : Вкарай колата в гараж оставия да истине, отвий свещите. Вкарай в цилиндрите ред по ред(може да ги връдкаш да са на ГМТ) и виж дали има издайнически конденз.
На оригинална капачка за разширителния съд се прави извод за манометър за да се установи релното налягане . Ако повишава налягането съсществува вариант да не видиш кога се е отворил клапана на капачката (от там да ти е загубата). А относно камерата условието е автомобила да е стоял след като е бил горещ примерно поне 12 часа (сети се сам защо). Провери си дренажния отвор на водната помпа (като вариант)
След като изчетох Темата и предложенията стигам до заключението ,че нещо в диагностиката не се прави както трябва и си иска подходящ човек и всичко да се повтори-тест за херметичност на цилиндрите, проверка за навлизане на газове в охладителната система (може при теста да не навлизат към охладителната система,а при работа на двигателя да влизат ) и тест за херметичност на охладителната система (че може и паровъздушният клапан да не държи) и внимателен оглед, докато системата е под пределно налягане за пропуски по радиаторите и двигателя. С малко старание и знания проблема ще бъде локализиран!
(Има писано из темите за пълните процедури и алгоритъма при решаването на подобни проблеми.)
"Паровъздупшният клапан" струва 10лв и всякакви заигравки с него са абсолютно безпредметни. На всичкото отгоре тоя на ферозата е в категория "като на 95% от япосните возила въобще", та го има във всеки магазин за апонски части. Моята фероза в момента се движи с оригинален от Terrano - такова имах в чекмеджето.
Ферозата като се разбърника тече като лейка, докато не се смени всичко, дето тече. Например под всмукателния колектор има амалгама от тръбички и маркучета от всякакъв калибър и понеже е "супер удобно" за работа там, точно там има навика да тече.
И друго - ако е сипан розов/лилав G12/12+/13 антифриз, той допълнително утежнява положението. G11 с времето запушва течовете, докато преждеизброените искат безупречна охладителна система.
Моята я закротих със зелен HEPU, но имаше подрязване на маркучите за парното, смяна на 2 от водните съединения със свободни съчинения от маркучи за друго, пордязване и смяна на скоба на водното съединение в долната част на радиатора и смяна на скобички на две от маркучетата под колектора. Водната помпа беше на 2 месеца и беа друго - пак HEPU.
ПП: Предвид вида на гарнитурата на главата (графит с добавен силикон и пръстени около цилиндрите, ако е сложена такава де), не вярвам да е от нея, без да има очеизвадни признаци за това, тоест да надува маркучи, да изхвърля през казанчето и прочие.
Последно редактирано от sparkybg; 03-02-20, 14:48.
Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
"Паровъздупшният клапан" струва 10лв и всякакви заигравки с него са абсолютно безпредметни. На всичкото отгоре тоя на ферозата е в категория "като на 95% от япосните возила въобще", та го има във всеки магазин за апонски части. Моята фероза в момента се движи с оригинален от Terrano - такова имах в чекмеджето.
Ферозата като се разбърника тече като лейка, докато не се смени всичко, дето тече. Например под всмукателния колектор има амалгама от тръбички и маркучета от всякакъв калибър и понеже е "супер удобно" за работа там, точно там има навика да тече.
И друго - ако е сипан розов/лилав G12/12+/13 антифриз, той допълнително утежнява положението. G11 с времето запушва течовете, докато преждеизброените искат безупречна охладителна система.
Моята я закротих със зелен HEPU, но имаше подрязване на маркучите за парното, смяна на 2 от водните съединения със свободни съчинения от маркучи за друго, пордязване и смяна на скоба на водното съединение в долната част на радиатора и смяна на скобички на две от маркучетата под колектора. Водната помпа беше на 2 месеца и беа друго - пак HEPU.
ПП: Предвид вида на гарнитурата на главата (графит с добавен силикон и пръстени около цилиндрите, ако е сложена такава де), не вярвам да е от нея, без да има очеизвадни признаци за това, тоест да надува маркучи, да изхвърля през казанчето и прочие.
Уф да съм сътворил само тва.Не работите по реда , щото нема от парите.Ма и дивотия от сегашната...Ся ша шлайфне блок и шсе получат нещата
Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.
Наистина Фероза като се разбърника и започва да тече предвид че преди ремонта не губеше антифриза. След като смених общо 4 съединения и проблема се оправи.Благодаря на всички.
Е , не съм чак толкова с дипломе , ма има 5 пет ПЕТ различни симптома на пропуск ( дуанала гарнитура)..Открийте разликите , без да вадите големите яйца!@
Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.
Ако изчезва антифриза от разширителния съд и след това от радиатора - най вероятно има теч. Ако изчезва от радиатора, а в разширителя си стои имаш проблем с глава/гарнитура и пр, ако е изправна капачката на радиатора...
И аз имам подобен проблем. В разширителя намалява много бавно, а в радиатора винаги си е пълно до горе. Днес забелязах, сякаш беше капал антифриз от някъде, но не разбрах от къде, Под смукателния колектор някъде мокри. Не знам, дали може и от водната помпа да губи. Ще се сваля колектора, но ще свалям виското с перката така или иначе и ще проверя всичко. Няма прегряване, но виското не е на пълен капацитет. Планирам да го пратя в Сливен, а купих и термостат на 78 градуса.
Тигъре, безспорно знаеш че под смукателния колектор е амалгама от всякакви маркучи. От всеки от тях може да е. След моя ремонт именно с тия си играх най-много. Особено ако си оставил оригиналните пружинни скоби, направо смятай че е от там със сигурност. Стегнеш един, протича друг, и така докато не смениш всичко.
Ако е през водната помпа обикновено се вижда лесно.
То при мене така се почна - баща ми доливал, доливал, накрая му смених капачката (очеизвадно спукано уплътнение), после протече водната помпа, после протекоха маркучи, после.... ремонт (макар че не е бил от охлаждането със сигурност), и след ремонта - хептем "леле майко". Ако ще си играеш - всичко дето може да се смени със стандартен маркуч - сменяй наред. Моята засега я закротих с 3 от дебелите съединения и няколко подкастрени маркуча със сменени скоби. Ако имаше как щях да сменя всичко - сега даже се тюхкам че не го направих докато правих ремонта - сигурно една седмица продължи битката. Тамааан решиш че вече не тече, и на другия ден пак прокапало от някъде. Направо издивях накрая!
Бавно намаляване в казанчето си е съвсем валиедн признак за лек теч. Нормалното допустимо количество от изпарение е нещо като 300-400 милилитра годишно най-много.
Ами, напълних го докъм средата. След две седмици е на около една трета. Ще се сваля колектора, така или иначе. Само да минат малко дъждовете, че не мога да се качвам със Ситроена и Ферозата се кара евридей.
Освен това, капака на клапаните ще се сваля и ще се оправя, както и делкото, че целия мАтор е в масло и се вижда, че подлива от капака.
Коментар