Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Блок , глава Фероза 1,6 HD-E 95 коня

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Блок , глава Фероза 1,6 HD-E 95 коня

    Здравейте колеги , да споделя и аз терзанията си покрай моята таратайка .
    От няколко месеца моята таратайка стои неизползвана понеже смеси маслото с охлаждащата течност и я изхвърли през разширителният съд .
    Спрях я веднага , поизчаках да изстине малко под средата на стрелката , долях вода и гледах да се прибера (добре че стана близко до вкъщи) .
    След , което месеци наред не я карах поради финансови затруднения . Закарах я в гаража и почнах да я разглобявам , стигнах до извода , че и
    гарнитурата е заминала , имаше следи по лицето на блока и главата . Преди половин месец язакарах в един цех (блока и главата) и установиха
    , че блокът е крив с отклонение от 0,09 мм , взето е лице 0,1мм , а на главата е взето лице с 0,06мм . Също така блокът и главата са надувани на
    10 кг и нямат пукнатини или кракове . Преди си понагоряваше масло и като гледам маслените пръстени нямат никаква стегнатост във втулката .
    Не надстърчат и от канала на буталата . Компресионните пръстени са в допуск на хлабината в ключът и в канала на буталото . Обаче сега идва
    големият проблем с намирането на части . Трябва да си купя комплект гарнитури и особено внимание на гарнитурата на главата искам да е ре-
    монтен размер , но не намирам никаква информация в инструкцията какви дебелини могат да се използват спрямо отнемането на повърхностите .
    Само това което е написано в сайтовете за части , но не ми помага . Другото което искам да сменя само маслените сегменти , един термостат нов ,
    болтове за глава - блок и естествено гарнитурата и разни други о-пръстени и дребни гарнитурки . Горе долу в цените се ориентирах , но повечето
    работи ги няма налични , ако някой може да помогне ще е добре дошъл като съвет или мнение за покупка и да ме ориентира в производителите .
    Покупката ще става във времето и няма да е веднага , заради финансовият проблем естествено . Преди време като търсех разни други части за
    бараката от разни сайтове винаги имаше последващи позвънявания , че частите ги няма налични и даже някои не могат и да ги поръчат .
    Сега предполагам и повечето от вас изпитват такива затруднения . Имаше във форума преди човек с ник Патрулфен или нещо такова не успявам
    да го намеря , дали той може дами помогне за частите ?

  • #2
    Ремонтна гарнитура за бензинов мотор няма. Шлайфането е незначително ,събирай. Сегментите се купуват комплект. Монтираш каквото желаеш. Мога да съдействам с частите. Пиши на ЛС.
    Калин Владов,09РСПБЗН

    Коментар


    • #3
      Преди 2-3 месеца напазарувах всичко от 2 доста популярни сайта. Комплект на Victor reinz + няколко неща отделно на Ajusa и Elring. Сменях и бутала.

      Сегментите конкретно мисля бяха TPR, червена кутия. На твое място бих ги сменил всичките. Махнеш ли буталата, вече е безпредметно да слагаш старите, ако хонинга си стои. Ако пък не стои, така или иначе трябва да шлайфаш. Моята не харчи масло след смяната-цилиндрите бяха перфектни.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        Преди 2-3 месеца напазарувах всичко от 2 доста популярни сайта. Комплект на Victor reinz + няколко неща отделно на Ajusa и Elring. Сменях и бутала.

        Сегментите конкретно мисля бяха TPR, червена кутия. На твое място бих ги сменил всичките. Махнеш ли буталата, вече е безпредметно да слагаш старите, ако хонинга си стои. Ако пък не стои, така или иначе трябва да шлайфаш. Моята не харчи масло след смяната-цилиндрите бяха перфектни.
        Като цяло сегментите ,които гледах в няколко сайта варират в диапазона 35-60 лв . Иначе хонинга се забелязва на места . Ако може на лично съобщение имената на сайтовете ще съм благодарен , че нямам и много време през седмицата да се занимавам .

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от Kollety Преглед на мнение

          Като цяло сегментите ,които гледах в няколко сайта варират в диапазона 35-60 лв . Иначе хонинга се забелязва на места . Ако може на лично съобщение имената на сайтовете ще съм благодарен , че нямам и много време през седмицата да се занимавам .
          Ако хонинга се "забелязва на места", тоя блок е най-малкото за "надраскване", а вероятно и за шлайф на ремонтен размер, но това може да се види след мерене. Това ако смяташ да ползваш возилото, а не да го продаваш.

          Има читави ремонтни бутала на Teikin, и сегменти пак на TPR. Сайтовете са "частите бг", "намалениавточасти", и "авточастионлине24".

          Ако снимаш цилиндрите ще мога да кажа повече, но при липсващ хонинг каквито и сегмненти да слагаш (нови или стари), лично не съм оптимист за "пърформансът" му след ремонта.

          Никакви проблеми не съм имал с намирането на частите. При мен бяха строшени бутала между компресионните сегменти. Всичко ми излезе нещо като 600лв (включирелно бутала). Това частите. Останалото сам си го правих.

          Блок и глава не са шлайфани, коляновия вал беше добре и си оставих оригиналните биелни лагери. Цилиндрите също бяха добре и навсякъде си стоеше заводския хонинг, леко поизтънял само на специфичните за почти всеки мотор места - на едно бутало разстояние от ГМТ.

          Гарнитурата беше графитна на Victor Reinz, неразличима от оригиналната.
          Последно редактирано от sparkybg; 23-11-19, 21:42.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #6
            За меренето ще ги замеря втулките , обаче за хонинга не знам как ще стане . На работа имаме хонинг машина , но за много по големи двигатели , а като знам какъв е резултата по добре НЕ .
            Поне новите втулки , които сме сменяли по разни корабни двигатели хонинга е равномерен като джобове образуващи една равна и равномерно разпределена мрежа по вътрешната повършност на втулката . Докато нашият хонинг драска там нещо , после става олеле майко . Ще търся някъде авто хонинг , да видим дали ще намеря , защото наистина на места има следи по старият блок от износване и изстъняване на хонинга , но са минимални . Не знам не съм сигурен за автомобилните двигатели може и да има някакъв спешъл тул като четка за хонинговане .
            600 лв е непосилна сума за мене в този момент , затова ще ги събирам с времето частите , наистина имам нужда от кола , но и парите ми са ограничени и ще трябва да я събера , затова нямам алтернативи като продажби и т.н.
            Поне при мене на пръв поглед лагерите са добре , както и шийките на коляновият вал .

            Последно редактирано от Kollety; 24-11-19, 08:59.

            Коментар


            • #7
              Аз сменях гарнитура.Новата беше графита но издържа 5 дни.Беше се разложила. Старата беше червена със медни рингове и по -магазините излизна че е от Тойота правия .Карам я без проблеми вече близо година

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от Kollety Преглед на мнение
                За меренето ще ги замеря втулките , обаче за хонинга не знам как ще стане . На работа имаме хонинг машина , но за много по големи двигатели , а като знам какъв е резултата по добре НЕ .
                Поне новите втулки , които сме сменяли по разни корабни двигатели хонинга е равномерен като джобове образуващи една равна и равномерно разпределена мрежа по вътрешната повършност на втулката . Докато нашият хонинг драска там нещо , после става олеле майко . Ще търся някъде авто хонинг , да видим дали ще намеря , защото наистина на места има следи по старият блок от износване и изстъняване на хонинга , но са минимални . Не знам не съм сигурен за автомобилните двигатели може и да има някакъв спешъл тул като четка за хонинговане .
                600 лв е непосилна сума за мене в този момент , затова ще ги събирам с времето частите , наистина имам нужда от кола , но и парите ми са ограничени и ще трябва да я събера , затова нямам алтернативи като продажби и т.н.
                Поне при мене на пръв поглед лагерите са добре , както и шийките на коляновият вал .
                Пич, аз разбрах че на места стариа хонинг се вижда, а не че на места е изтънял. На определни места (по-точно едно-две места) е нормално да е изтънял, но ако само на места се вижда хонинг, това вече говори за износване, а конкретно при фероза - за доста износване. Една снимка би казала доста.

                Колкото до вашия хонинг - "майсторите" са за бой. Хонинга си е хонинг - резултата зависи примерно 20% от наличния инструмент и 80% от това в кутийката на оператора.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #9
                  Направих всички необходими замервания , вечерта след работа ще ги кача , има си износване по втулката на места по 0,15 мм . Имам и снимки , но телефонът ги прави размацани .

                  Коментар


                  • #10
                    Специално за този двигател незнам, но такива които съм правил, 0.15мм е много. Най добре потърси ръководство за този автомобил, но мисля, че само с хонинг няма да минеш.

                    Коментар


                    • #11
                      Ето ги и замерите , които направих : Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Измерване втулка - бутало сегменти.jpg
Прегледи:323
Размер:202.4 КБ
ID:6531441


                      Както може да се види всички втулки са с над 0,12 мм износване , а и както си пише в инструкцията разликата между минималният и максималният размер , ако надвишава 0,1 мм последващо - пристъргване и хонинг . Има и износване в каналите на буталата , чудя се още дали си заслужава да се занимавам , че сметката ще мине всякакъв лимит и граници .

                      Само на места се вижда хонинг и по долният ръб , където не работи буталото .
                      Някой път им се получава хонинга , но в повечето случаи седи като надраскано , без никаква форма и геометрия . Поне оригиналният хонинг който съм виждал на новите резервни втулки има
                      някакви правилни геометрични форми и някакъв ъгъл на така нареченото 'надраскване' .

                      Коментар


                      • #12
                        Категорично си за ремонт. Сметката за частите ти я казах. Ремонтни бутала са 220лв в момента. Подозирам че и вал ще имаш за шлайфане, съответно и ремонтни лагери ще трябват. Също има. И ремонтни сегменти има. Въпрос на желание и какво искаш/очакваш от тоя мотор.

                        ПП: Болтове за глава не ти трябват. Слагат се старите.
                        Последно редактирано от sparkybg; 28-11-19, 18:27.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • #13
                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          Категорично си за ремонт. Сметката за частите ти я казах. Ремонтни бутала са 220лв в момента. Подозирам че и вал ще имаш за шлайфане, съответно и ремонтни лагери ще трябват. Също има. И ремонтни сегменти има. Въпрос на желание и какво искаш/очакваш от тоя мотор.

                          ПП: Болтове за глава не ти трябват. Слагат се старите.
                          Вала и лагерите са много добре , което ме учудва , не съм си взел записките на измерените основни и биелни шийки , но са в граница . По лагерите няма надирания или някакви видими износвания . Не съм си играл да меря дишане на вала , смятам че няма смисъл . Поне на тази кола маслото съм го сменял точно на около 5-7 хиляди км , а като стана на боза просто спрях колата и не съм я карал . Аз желание имам , пари нямам . За болтовете и аз съм на мнение , че няма смисъл , мерих ги , но пък и те са в алуминиева резба .

                          Коментар


                          • #14
                            Първоначално публикуван от Kollety Преглед на мнение
                            ...За болтовете и аз съм на мнение , че няма смисъл , мерих ги , но пък и те са в алуминиева резба .
                            Болтовете не се сменят не заради резбата в алуминий или външния им вид, а заради начина им на стягане. Попрочети по въпроса ако имаш желание, а до тогава спазвай точките от сервизното ръководство, вместо да си правиш грешни изводи. Доста до тук са грешни:

                            1. Каналите на всичките бутала освен това на 3-ти цилиндър са извън норма.
                            2. Диаметър на бутало се мери на точно определено място - не знам от къде са 3-те реда измервания, но очевидно има неточности - нищо по буталата не може да е повече от 75.995. Всичко под 75.965 е извън норма. Мери се на полата, на 15мм от края и, както е на картинката в ръководството. Сега, ако отклоненията са в диапазона на стотните и буталата изглеждат "добре", може да се допусне компромис, ама както се видя проблема ти не е в тях.
                            3. Какво си мерил около буталните болтове не знам - безпредметно е.
                            4. Какво си мерил горе при сегментите, пак не знам - пак е безпредметно. Там има топлинно разширение и хлабината е по-голяма даже като нови. На дизел с директно впръскване е още по-голяма до там че половината дървени философи ще кажат че тия бутала са за смяна, а после ще се правят на цапнати що и новите са така и смело ще заявяват че тия цилиндри нещо са магерени - бил съм свидетел на такова шоу.
                            5. Разлика бутало-цилиндър (където е указано че се мерят и двете) над 0.11мм = нови бутала, ако износването е само в тях или пълна програма с ремонтни бутала и разстъргване.
                            6. Разлика в диаметрите на цилиндъра на 3-те места, на които се мери, над 0.1мм = разстъргване и ремонтни бутала.
                            7. Ключ се мери на 110мм от повърхността на блока и нормата е 0.27-0.42 за първи, 0.35-0.50 за втори и 0.20-0.70 за трети. На първи цилиндър категорично има грешка в измерването, а на останалите всичките са извън норма. 0.1мм в цилиндъра води до 0.314мм промяна в ключа, дори на нови сегменти - сам сметни при измереното износване на цилиндрите дали може да имаш ключ 0.07мм. Сегментите се мерят в ориентацията, в която са работили или близка до нея, иначе - грешка.

                            За мен начина да оправиш тоя мотор читаво е нови бутала, нови сегменти, разстъргване и хонинговане. Има кой да го направи достатъчно читаво за тоя мотор поне на няколко места в България. От цени нямам представа - бътала + сегменти са ти към 280-300лв общо, както и по-горе писах.

                            Дали си готов да ги дадеш - твоя преценка. Другия вариант в - сглобяваш в тоя вид и колкото изкара. Но пак ще харчи масло и пак ще върви, колкото върви.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • #15
                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                              Болтовете не се сменят не заради резбата в алуминий или външния им вид, а заради начина им на стягане. Попрочети по въпроса ако имаш желание, а до тогава спазвай точките от сервизното ръководство, вместо да си правиш грешни изводи. Доста до тук са грешни:

                              1. Каналите на всичките бутала освен това на 3-ти цилиндър са извън норма.
                              2. Диаметър на бутало се мери на точно определено място - не знам от къде са 3-те реда измервания, но очевидно има неточности - нищо по буталата не може да е повече от 75.995. Всичко под 75.965 е извън норма. Мери се на полата, на 15мм от края и, както е на картинката в ръководството. Сега, ако отклоненията са в диапазона на стотните и буталата изглеждат "добре", може да се допусне компромис, ама както се видя проблема ти не е в тях.
                              3. Какво си мерил около буталните болтове не знам - безпредметно е.
                              4. Какво си мерил горе при сегментите, пак не знам - пак е безпредметно. Там има топлинно разширение и хлабината е по-голяма даже като нови. На дизел с директно впръскване е още по-голяма до там че половината дървени философи ще кажат че тия бутала са за смяна, а после ще се правят на цапнати що и новите са така и смело ще заявяват че тия цилиндри нещо са магерени - бил съм свидетел на такова шоу.
                              5. Разлика бутало-цилиндър (където е указано че се мерят и двете) над 0.11мм = нови бутала, ако износването е само в тях или пълна програма с ремонтни бутала и разстъргване.
                              6. Разлика в диаметрите на цилиндъра на 3-те места, на които се мери, над 0.1мм = разстъргване и ремонтни бутала.
                              7. Ключ се мери на 110мм от повърхността на блока и нормата е 0.27-0.42 за първи, 0.35-0.50 за втори и 0.20-0.70 за трети. На първи цилиндър категорично има грешка в измерването, а на останалите всичките са извън норма. 0.1мм в цилиндъра води до 0.314мм промяна в ключа, дори на нови сегменти - сам сметни при измереното износване на цилиндрите дали може да имаш ключ 0.07мм. Сегментите се мерят в ориентацията, в която са работили или близка до нея, иначе - грешка.

                              За мен начина да оправиш тоя мотор читаво е нови бутала, нови сегменти, разстъргване и хонинговане. Има кой да го направи достатъчно читаво за тоя мотор поне на няколко места в България. От цени нямам представа - бътала + сегменти са ти към 280-300лв общо, както и по-горе писах.

                              Дали си готов да ги дадеш - твоя преценка. Другия вариант в - сглобяваш в тоя вид и колкото изкара. Но пак ще харчи масло и пак ще върви, колкото върви.


                              Първо за каналите ми е абсолютно ясно че са извън норма .
                              Второ всички измервания за диаметъра на буталата са правени на полата , на 15 мм от долният им край ! Правя 3 замера в тронковата част и контролно правя 2 замера близо до буталният болт , но не защото го има в инструкцията , аз го правя контролно за себе си .
                              Трето горе при сегментите нищо не съм мерил , поне аз не разбирам какво имаш предвид ( ако мислиш че съм мерил с микромер диаметъра на буталото при сегментите ,не съм и не знам какво имаш пред вид ? )
                              Четвърто , аз се ръководя само и изцяло от инструкцията , така че съм наясно по тази инструкция кое къде се мери (Аз нищо няма да направя преди щателно да се информирам от инструкцията не гледам картинки , ако това имаш предвид ) ! Това което съм написал за измерване на хлабина в ключа на сегмента за първи цилиндър 0,07 и 0,06 просто е правописна грешка , сам разбирай че няма пластиномер с 0,06 мм пластина ( Поне аз досега не съм виждал такъв ) .
                              Все пак благодаря , че си разгледал всички замери внимателно и си направил труда за това , вероятно са много малко хората , които биха се поинтересували конкретно за това , оценявам го !!!
                              Абсолютно съм наясно с проблема и знам как се прави качествен ремонт , но .... пари няма

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X