Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Перформанс диаграма

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Перформанс диаграма

    Здравейте,
    В документацията на Ферозата има т.н. Перформанс диаграми (виж снимката). Може ли някой от знаещите да ги коментира и каква е практическата полза от тях?
    Прикачени файлове

  • #2
    До: Перформанс диаграма

    С достатъчно опитно око, само по това можеш да прецениш колко е вървежно возилото, най-общо казано. Както и това как са разпределени предавките, и т.н. Аз поне така го разбирам.

    За реалната практическа полза не мога да кажа. Но принципно графики с тая сложност биха могли да се разчитат изцяло само от доста опитен човек. Така си мисля.

    ПП:Дали да не преместим темата в общ раздел? Например "Технологии, терория...". Мисля си че там ще я видят повече хора, още-повече че това е универсално за всички возила. Не конкретната графика, а тия графики по принцип.
    Последно редактирано от sparkybg; 24-04-09, 11:39.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      До: Перформанс диаграма

      Пърформънс диаграмата показва при какви обороти каква мощност и какъв въртящ момент сваля колата в колелата. Стандартно за повечето леки автомобили диаграмата е конски сили/нютон метри по обороти на мотора, прави се на директната предавка (в повечето случаи четвърта).
      В случая на прикачената диаграма, са насложени показателите на различните режими и различните предавки, тоест можете да си проверите на какви обороти на втора бавна имате максимален въртящ момент, или на кави обороти е добре да поддържате скорост на пътя.
      Зима иде

      Коментар


      • #4
        До: Перформанс диаграма

        Нещо много неща са наслагали по таци диаграма и нищо не мога да разчета. Нека за пример вземем въпросната 2-ра бавна, т.е 2L. Има прави линии с надпис 2L, тръгващи от "0", но има и някаква крива линия със същия надпис.
        Какво е значението на линиите с %? Не съм виждал такова нещо преди и затова ми е любопитно. Има диаграма на въртящия момент (приложена). От нея се вижда, че максималния върящ момент е при 4800 об/мин. За да използваме пълната сила на мотора, независимо от предавката която ползваме, би трябвало да се стремим към поддържане на 4800 об/мин. Това обаче е доста високо. Обикновено караме под 4000, където кривата рязко пада. За корекция японците са сложили онази черна кутия над мотора, която при нас най-често липсва. Чрез тази кутия успяват да вдигнат кривата на въртящия момент и при 3200 об/мин.
        Аз поне така разбирам нещата, но от перформанс диаграмата нищо не мога да разбера.
        PS. Спарки, ако считаш, че темата може да е интересна и на други - премести я.
        Прикачени файлове

        Коментар


        • #5
          До: Перформанс диаграма

          Правите линии са за връзка между скорост и обороти на двигателя.

          На мене ми е интересно тия линии с процентите за какво са. И от какво са процент - може би теглото? И кривите линии за скоростите по тях ли се четат, или по лявата скала? Тука сигурно е набутано и въздушното съпротивление - то ще да е нещо свързано с процентите може би? А може би спъпротивлението на гумите, или изобщо загубите по трансмисията като цяло?

          Загадка.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #6
            До: Перформанс диаграма

            Значи:

            За правите линии Спарки каза - това са съотношенията обороти/скорост на дадена предавка

            Приблизително хоризонталните линии с проценти на тях са съпротивлението на движение към дадена скорост. Процентите са наклон изкачване, най-долната линия е хоризонтален път.

            Къдравите линийки са характеристиката на силовия агрегат (двигател, скорости, раздатка и мостове заедно) към скоростта на движение, за всяка предавка.

            И така, като сме си избрали някакъв наклон, можем да се движим нагоре с такава предавка и скорост, че съответната точка от къдравата крива да е по-високо от съответната точка на съпротивителната крива.

            Ако за даден режим тягата е повече от съпротивлението, значи имаме запас от тяга и можем или да се ускоряваме, или да отнемем от педала. Ако съпротивлението е повече от тягата, ще имаме забавяне, колкото и да натискаме педала. И ако не минем в по-подходящ режим, машината ще спре.

            Ако не е специално уговорено, къдравите линийки се отнасят за напълно отворена дроселна клапа/дизелова помпа. Ако се отнеме от педала, къдравите линийки слизат надолу, като десните им части слизат повече.

            Коментар


            • #7
              До: Перформанс диаграма

              А мерси!
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #8
                До: Перформанс диаграма

                Благодаря за разяснението!
                Да проверя дали съм схванал правилно:
                На графиката, де факто са съвместени две диаграми
                А. Предавка -обороти - скорост на двежение
                Б. Предавка - скорост на движение - % преодолян наклон

                Примери по Б:
                - предавки 2H и 3L са почти равностойни. На 3L с голям зор може да се преодолее наклон от 30% в диапазона 20 - 50 км/ч
                - на 4Н може да се преодолее наклон от 10% в диапазона 35 - 65 км/ч. При тези условия (наклон от 10%)е по-добре да си на предавка 3Н - ще има запас от двигателна сила.

                Коментар


                • #9
                  До: Перформанс диаграма

                  Да, съвсем ясно ти е станало

                  Всъщност са цели 3 неща, като се сравняват директно в мащаба.

                  1. Обороти към скорост
                  2. Тягова сила към скорост
                  3. Съпротиление на движение към скорост

                  Това, което пропуснах да кажа, е че в цялото нещо участват и гумите. Т.е. с по-малки гуми къдравите графики ще се свият наляво и нагоре (като преминаване към по-ниска предавка). С по-големи - съответно надясно и надолу.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Перформанс диаграма

                    Лява скала: Driving force, или тяга, в килограми.
                    Дясна скала: oбороти
                    Долна скала: скорост

                    От надиплените графики за предавките, можеш да видиш при каква скорост (отдолу), каква тяга имат (отляво). В същото време по кривите линии в проценти, можеш да разбереш на коя предавка при каква скорост можеш да преодоляваш какъв наклон в проценти.

                    Само не помня как се минаваше от проценти към градуси.

                    От правите линии може да видиш при какви обороти на двигателя (дясна скала) и дадена предавка(всяка права линия), с каква скорост би се движил (долна скала). Например при 3000 оборота на втора бърза ще се движиш с някъде между 30 и 40 км/ч.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #11
                      До: Перформанс диаграма

                      Градусите никога не са интересни за джипера, освен на малките мехурчета с разграфена скала в паркетниците.

                      Иначе е градуси = arctg( <наклон в %>/100 )
                      Обратното е <наклон в %> = 100 * tg (градуси)

                      Коментар


                      • #12
                        До: Перформанс диаграма

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        Градусите никога не са интересни за джипера, освен на малките мехурчета с разграфена скала в паркетниците.

                        Иначе е градуси = arctg( <наклон в %>/100 )
                        Обратното е <наклон в %> = 100 * tg (градуси)
                        Точно! 45 градуса = 100% наклон.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Перформанс диаграма

                          Значи, максимален теоретичен наклон, който може да се качи на първа бавна е около 53 градуса. Баси!
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #14
                            До: Перформанс диаграма

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            Значи, максимален теоретичен наклон, който може да се качи на първа бавна е около 53 градуса. Баси!
                            Може, стига да не спира по средата.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Перформанс диаграма

                              Мене шубето ме хваща доста преди 53 градуса.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X