Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Колата дава на късо и изгарят диодите

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Колата дава на късо и изгарят диодите

    Колеги, привет!
    Направо към въпроса. Карам Дайхатсу Апплаус 1.6 16v. Двигателя е същия както на джипките. Изгоря ми генератора и по-точно диодната плочка. Купих си нови диоди, реле , четки и занесох генератора на сервиз и от там ми казаха, че генератора е идиален и е готов за монтиране. Всички части ги закупих от магазина на Косер.
    ПРОБЛЕМА= връзвам акумулатора и давам на контакт. бензиновата помпа върти постоянно без да се изключи. Двигателя започва да се тресе почти да запали но е много нестабилно и се наложи да го угасим.
    Колата вече е в покой 2 минути и се чу пукот и огромна искра на миносовата клема на акумулатора. Дори имаше капки разтопен метал по клемата. Веднага го разкачих. Когато вържа последователно мултицета измерва много малка консумация от порядака на 0.03 което мисля че е от часовника.
    На какво може да се дължи тази яка искра? Как мога да намеря проблема сам? Немога да закача алтернатора защото пак ще изгори.

  • #2
    До: Колата дава на късо и изгарят диодите

    Първоначално публикуван от zelen4uka Преглед на мнение
    Как мога да намеря проблема сам?
    Най-вероятно, + кабела между акумулатора и блока с бушоните и/или котактния ключ е претрит и дава на късо .....по плюсовия кабел полека, полека, до мястото на късото (най вероятно при прехода от моторния отсек към купето...но само ако смяташ че разбираш езика на тоците (поне да си говорите на "ВИ" ) щот` ако си съвсем бос, пожара ти е почти в кърпа вързан ....и пиши от къде си!
    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

    Коментар


    • #3
      До: Колата дава на късо и изгарят диодите

      От София. С мултицета освен да пълзя лека полека. Преди зимата свалях цялото табло за да сменям радиаторчето на парното. Да съм прещипал нещо. Благодаря, все пак ще тръгна от + .

      Коментар


      • #4
        До: Колата дава на късо и изгарят диодите

        Обикновенно там, където е пипано там е проблема. До такъв извод съм стигнал до сега, като някаква мъдрост е при мен. Ако ме попита някой за нещо му задавам въпроса "Какво той е ремонтирал". Разгледайте схемата за да се ориентирате какво търсите.
        Успех и пишете за резултата.

        Коментар


        • #5
          До: Колата дава на късо и изгарят диодите

          Позволявам си да ти пиша , понеже още не си решил проблема.
          На БМВтата има подобен проблем - от кабелите на задния капак. Не с такава силна искра , но дава на късо и изгарят бушони и крушки на поразия.
          Затова - погледни за прегънати кабели около подвижни части- капак , врати .
          !!! - по-вероятно е следното :
          Кабела от (+) на акумулатора отива директно към стартера и от там към генератора ( динамо му казват някой).
          Този дебел проводник обикновено минава през шлаухка( изолационна пластмасова тръбичка )- може да не се изразявам правилно , но важното е да ме разбереш правилно.
          Точно в тази тръбичка често минава и минусов проводник - ако кабелите са окъсили вътре - е трудно да се види.
          Вероятно за такава силна искра , причината е в силовия ( дебелия) проводник - проследи го /см по см / и там където е окъсил ще има разтопяване на изолацията. ( ако не изгаря бушон ).
          Друг плюсов кабел е този - от контактния ключ до стартера - влиза във включвателя на стартера ( малкия цилиндър на стартера). Проследи и него.
          Щом искрата се е получила на клемата на акумулатора - значи търси повреда по дебелите проводници / ако е в тънките - или щеше вече да е изгорял бушон , или самия тънкия щеше да се е стопил.
          За да локализираш кабела - изключи генератора . Ако пак скочи искра - значи проблема е от акумулатора до стартера.
          Дано да решиш бързо и без загуби проблема . Успех !

          Коментар


          • #6
            До: Колата дава на късо и изгарят диодите

            Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
            Кабела от (+) на акумулатора отива директно към стартера и от там към генератора ( динамо му казват някой).
            Този дебел проводник обикновено минава през шлаухка( изолационна пластмасова тръбичка )
            Точно в тази тръбичка често минава и минусов проводник - ако кабелите са окъсили вътре - е трудно да се види.
            Не съм срещал силов + и - в една "тръбичка" ако го имаш и снимаш ....ще се радвам
            0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

            Коментар


            • #7
              До: Колата дава на късо и изгарят диодите

              Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
              Не съм срещал силов + и - в една "тръбичка" ако го имаш и снимаш ....ще се радвам
              Все на интересното се набляга - имах Форд Фиеста 1.6 , 16 клапана , 90 коня , с климатик - № РВ 26-23 сега е в Стара Загора - ще ти го снимам .Ама друг път. За да сменя ролката на ремъка - или почти сваляш двигателя . или като мен - правиш отвор в ламарината на калника за да мушнеш ключа и да действаш .
              Та на този Форд - в една изолация минаваха 3 кабела - единия минусов.
              Дори да е било само индивидуално изпълнение на предишния собственик - какво лошо да се провери да няма подобно прекарване на кабели - щом има проблем - той все е от нещо конкретно .
              Ако говорим градивно - съм писал да провери кабела сантъметър по сантиметър - може да е окъсил на купето някъде - ще го открие .
              А сега слизам да ти снимам един Трабант - точно това което искаш да видиш - само новия собственик да е тук !
              А ако се бъркам - да съм жив и здрав . Не съм доктор и човек няма да умре от моя съвет ! Поздрави !

              Коментар


              • #8
                До: Колата дава на късо и изгарят диодите

                Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                А сега слизам да ти снимам един Трабант ....А ако се бъркам - да съм жив и здрав .....
                Добре е да си се объркал (и да си жив и здрав) иначе от поста излиза че ако си прав ще трябва да събираме пари за погребение.....
                Сега сериозно. За късо с пукот и искра си трябва голям ток. Това го има само в силовите кабели на колата, а те са малко. Един + за стартера, един + от генератора ( може и той да е с нарушена изолация и за това да гори диоди) и един + към ключа и бушоните. Съответно и масите са две или три. Една от (-) на акумулатора до двигателя и една от двигателя до купето (може и в обратен ред) при някои коли (обикновенно автоматични) има и трета до скоростната кутия. Всички тези кабели вървят самостоятелно. В ел.инсталацията в "една тръбичка" вървят плюсове и минуси, но след кутията с предпазителите, съответно не би трябвало да има "ПУК", а по последователноста и описанието което "зеленчука" дава, по-вероятен пакостник е (+)са към купето, а не към генератора .....може и да му го търся, после ще ти кажа какво е било понеже е от Сф, ама ако закъса, не може сам, няма приятел(съсед) който да му помогне и звънне
                0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                Коментар


                • #9
                  До: Колата дава на късо и изгарят диодите

                  Първоначално публикуван от zelen4uka Преглед на мнение
                  Колеги, привет!
                  Направо към въпроса. Карам Дайхатсу Апплаус 1.6 16v. Двигателя е същия както на джипките. Изгоря ми генератора и по-точно диодната плочка. Купих си нови диоди, реле , четки и занесох генератора на сервиз и от там ми казаха, че генератора е идиален и е готов за монтиране. Всички части ги закупих от магазина на Косер.
                  ПРОБЛЕМА= връзвам акумулатора и давам на контакт. бензиновата помпа върти постоянно без да се изключи. Двигателя започва да се тресе почти да запали но е много нестабилно и се наложи да го угасим.
                  Колата вече е в покой 2 минути и се чу пукот и огромна искра на миносовата клема на акумулатора. Дори имаше капки разтопен метал по клемата. Веднага го разкачих. Когато вържа последователно мултицета измерва много малка консумация от порядака на 0.03 което мисля че е от часовника.
                  На какво може да се дължи тази яка искра? Как мога да намеря проблема сам? Немога да закача алтернатора защото пак ще изгори.
                  Колега провери връзването на алтернатора.
                  Да не са объркани връзки.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Колата дава на късо и изгарят диодите

                    Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
                    Добре е да си се объркал (и да си жив и здрав) иначе от поста излиза че ако си прав ще трябва да събираме пари за погребение.....
                    Сега сериозно. За късо с пукот и искра си трябва голям ток. Това го има само в силовите кабели на колата, а те са малко. Един + за стартера, един + от генератора ( може и той да е с нарушена изолация и за това да гори диоди) и един + към ключа и бушоните. Съответно и масите са две или три. Една от (-) на акумулатора до двигателя и една от двигателя до купето (може и в обратен ред) при някои коли (обикновенно автоматични) има и трета до скоростната кутия. Всички тези кабели вървят самостоятелно. В ел.инсталацията в "една тръбичка" вървят плюсове и минуси, но след кутията с предпазителите, съответно не би трябвало да има "ПУК", а по последователноста и описанието което "зеленчука" дава, по-вероятен пакостник е (+)са към купето, а не към генератора .....може и да му го търся, после ще ти кажа какво е било понеже е от Сф, ама ако закъса, не може сам, няма приятел(съсед) който да му помогне и звънне
                    Хареса ми - така смятам че е нормално да се общува - макар и понякога да греша - да завършва с усмивки !
                    А ако дойде при теб за преглед - работата е ясна .
                    Ще чакаме диагнозата - Благодаря!

                    Коментар


                    • #11
                      До: Колата дава на късо и изгарят диодите

                      Днес погледнах кабелите и логиката води към кабел който идва от генератора до акумулатора. Нататък всичко е защитено с 30А и един 40А предпазители (бушони). Така като погледнах от плюсовата клема излизат 2 кабела който де разклоняват и към тези кабели са навързани много малки кабелчета който се включват към датчици , към Стартера.Всичко е обхванато и изолирано с лента и пласмасов маркуч. С мултицета меря само кабела на алтернатора и много рядко ми дава отклунение. Даже си мисля че се получава от лош контакт. Как мога да измеря и да съм сигурен че точно този кабел е виновен за яката искра? Как да го измеря и да съм 100% сигурен? Ако някой ми обясни елементарно и ясно като на
                      музикант ще съм му много благодарен.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Колата дава на късо и изгарят диодите

                        Първоначално публикуван от zelen4uka Преглед на мнение
                        като на
                        музикант ....
                        И ти ли Бруте
                        Мериш да няма отечки ( консумация под 0.2А) Слагаш клемите на акумулатора , но хлабаво и клатиш с ръка големите кабели + Ако някъде дават на късо (маса) ще има искра (голямо БУМ) в мястото на контакта.Ако не е към купето, това може да е или на свивка хваната със скоба или прав участък минаващ близо до изпускателните тръби (ауспуха) Тогава махаш клемите от акумулатора и оправяш щетата. Ако не каже "БУМ", твой приятел пали колата, а ти от вън до акумулатора и двигателя се ослушваш и оглеждаш. Ако колата работи нормално - О.К. иначе пак пишеш и му мислим
                        0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                        Коментар


                        • #13
                          До: Колата дава на късо и изгарят диодите

                          Проблема е м/у акумулатора и два кабела които влизат в купето и стигат до контактния ключ. Като допра до плюсовата клема искача огромна искра и задеиства централното заключване. Въпреки това има късо и се чува че штрака нещо нещо като реле. Няма видимо протрит кабел.
                          http://www.daiclub.com/downloads/(da...ingDiagram.jpg
                          http://www.daiclub.com/downloads/(da...ng-diagram.jpg
                          не е за същата кола но са подобни
                          Последно редактирано от zelen4uka; 15-03-09, 11:50.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Колата дава на късо и изгарят диодите

                            Първоначално публикуван от zelen4uka Преглед на мнение
                            Проблема е м/у акумулатора и два кабела които влизат в купето и стигат до контактния ключ. Като допра до плюсовата клема искача огромна искра и задеиства централното заключване. Въпреки това има късо и се чува че штрака нещо нещо като реле. Няма видимо протрит кабел.
                            http://www.daiclub.com/downloads/(daiclub.com)-CharadeCB23-CB70-WiringDiagram.jpg
                            http://www.daiclub.com/downloads/(daiclub.com)-CharadeG102-wiring-diagram.jpg
                            не е за същата кола но са подобни
                            Koлега - усложняваш проблема. За да ти прави такава мощна искра - имаш някъде на късо силов кабел - /силов значи по дебел , с по голямо сечение / и обикновено е от плюса на акумулатора до стартера и до генератора.
                            Огледай внимателно там и не се отклонявай в ел . схеми - те са през бушони .Ще изгори той , а не клемата на акумулатора.
                            Сетих се нещо - провери дали всичките бушони са с верен ампераж /на схемата на бушоните има и ампеража на бушоните /
                            Ако вместо 5А бушон е сложен 25А - това може да се окаже не само опасно за самия уред за който е бушона , но и за искрата в клемата.
                            Ако се окаже грешен бушон - извади го и провери дали ще дава пак искра.
                            УСПЕХ !

                            Дядо Владо деликатно ти предложи помощта си - възползвай се !
                            Последно редактирано от bgbul; 15-03-09, 12:58.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Колата дава на късо и изгарят диодите

                              проблема е в централното заключване. Щом откача щепсала на централното което е на шофйорската врата и искрата вече я няма.
                              Това централно е направено да се задейства с ключ а не с дистанционно. За мен е непонятно как може да са го направили без бушон който да изгoри когато има късо във веригата му. От шофйорската врата извадих джаджа която подава сигнал че автомобила е с отворени врати или заключени. Кабелите са 3. Като го откача и искрата вече я няма. Дайте идея как да го оправя това централно. Как да локализирам мястото на късото?

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X