Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Фероза - ръчен хъб

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Фероза - ръчен хъб

    Здравейте,
    Имах известни съмнения за работата на ръчните ми хъбове и реших да ги почистя и смажа. Оказа се невъзможно да отвия винтчетата на капачката (на снимката с червената стрелка). Главата е шестограм. Май 5 мм. Чудя се такова фино винтче на такова мръсно място сигурно често създава проблеми. На снимката се виждат 5-те гайки на джантата, а лъскавото около хъба е декоративна капачка.
    Има ли някаква хитрина за отвиването? Боя се, че при напън ще ги разбия и ще трябва да търся нови хъбове.
    Някой да има прясна информация за цени и наличие на ръчни хъбове?
    Ръчните хъбове на всички Ферози еднакви ли са или зависи от годината на производство?
    Прикачени файлове

  • #2
    До: Фероза - ръчен хъб

    при мен са 3 мм, и превъртяха, използвах т20 и с него ги развих, има снимки в една от темите.
    Bertone freeclimber 1.8 115hp

    Коментар


    • #3
      До: Фероза - ръчен хъб

      Първоначално публикуван от sapporo Преглед на мнение
      при мен са 3 мм, и превъртяха, използвах т20 и с него ги развих, има снимки в една от темите.
      Да, май и моите са 3 мм. Не разбрах как като са превъртели си ги развил. Какво е т20? Доста рових, но не открих снимките, за които говориш.

      Коментар


      • #4
        До: Фероза - ръчен хъб

        Първоначално публикуван от Delcho Преглед на мнение
        Да, май и моите са 3 мм. Не разбрах как като са превъртели си ги развил. Какво е т20? Доста рових, но не открих снимките, за които говориш.
        Торс номер 20.
        А за снимките се порови още малко-
        boko
        Jeeep---KIA
        https://www.facebook.com/autoboko/

        Коментар


        • #5
          До: Фероза - ръчен хъб

          http://forum.offroad-bulgaria.com/at...8&d=1201681330
          Bertone freeclimber 1.8 115hp

          Коментар


          • #6
            До: Фероза - ръчен хъб

            Аз ще ти предложа следната рецепта -първо вземи някакъв спреи за резби и накваси обилно,после изчисти с малка отверка или шило вътришността на шестограма.Намери си шестограм,който не е "Г" образен (продават се комплекти със вложки за гедоре).Постовяш шестограма в главата на винта и го прасваш веднъж с чука (помага за по плътно влизане на инстромента във винта) и развиваш.Ако все пак превърти,Т(торкс) 20 е т.н. евреиска звезда.
            Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

            Коментар


            • #7
              До: Фероза - ръчен хъб

              Аз, като ги развивах, имах същият проблем- решението е набиване на еврейска звезда с един номер по-голям /демек 6мм/ и последваща смяна на болтчетата. И да не напълниш хъбовете с грес, че през зимата няма да могат да се отключват и заключват. Абе има доста изписано за хъбовете, много лесно е да разбереш дали работят и без разглобка, пък и на ръчни не виждам какво може да си им счупил
              2015 KTM EXC 450 six days Argentina
              Toyota Land Cruiser KDJ 125

              Коментар


              • #8
                До: Фероза - ръчен хъб

                При мен тези винтчета се развиха без проблем. Единственото правило е добро почистване на леглата и читав инструмент. Ако не включва или изключва може причината да е липса на смазка или наличието на много такава. Вътре има една пружина, може да се е откачила. При мен това беше причината да не изключва левият. Преди да ги разглобиш прочети за устройството на хъбовете, иначе после трябва да си вържеш мозъка на фльонга за да ги събереш обратно.

                Какво е усилието при въртене на ключалката на хъба? Леко ли се върти или се усеща съпротивление?
                Последно редактирано от Иван Горчев; 26-09-08, 08:25.
                Аз не вярвам в чудеса!
                Разчитам на тях!

                Коментар


                • #9
                  До: Фероза - ръчен хъб

                  Момчета, благодарности за съветите. Щe правя опити през почивните дни. Иначе съм сигурен, че левия ми хъб не зацепва защото вдигах колата и проверих. Чува се някакво леко хъркане от вътре.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Фероза - ръчен хъб

                    А защо не го свалиш барабар с тялото му? Махни джантата и капачката, и отвий болтовете в основата на тялото. Така ще можеш и вкъщи да си правиш останалото, а и със сигурност ще го промиеш много по-добре ако го набуташ в съд с нафта да речем.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #11
                      До: Фероза - ръчен хъб

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      А защо не го свалиш барабар с тялото му? Махни джантата и капачката, и отвий болтовете в основата на тялото. Така ще можеш и вкъщи да си правиш останалото....
                      Sparky, ти ме заинтригува. Да видим дали съм разбрал правилно.
                      (сн.1) Идеята е да не се мъча да отвивам винтчетата на капачката, както е показано (те при мен са проблем), а да отвия болтовте в основата (червените стрелки). Тогава целия хъб ще излезе от шлиците на полуоската и ще имаме изгледа от (сн.2). Това наистина ли ще стане?
                      Кисна целия хъб в нафта докато "омекне" и тогава отвивам винтчетата на капачката.
                      Нахален въпрос: а не може ли след като съм промил хъба с нафта, да не го разглобявам, а да му налея малко трансмисионно масло за смазване и да го поставя обратно?
                      Споменава се, че основата (защриховката на сн.2) трябва да се намаже с Daihatsu Bond №4. Това какво е? Да не е онази гарнитура, която продават в туби?
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                      • #12
                        До: Фероза - ръчен хъб

                        Бе,идеята не е лоша,но нямахе ли една зегерка,на карето на шлиците,дето държи вътрешната част на хъба?На мойта кочинка е така,не махнеш ли зегерката,не излиза,но тя все пак не е Фероза.
                        Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Фероза - ръчен хъб

                          Не знам. Може и тук да има зегерка. Ама така или иначе според мен е по-добре да се махне целия. По-удобно и по-добре се чисти и сглобява после, може би.

                          А това с гарнитурата - не знам. Май силикон за гарнитури ще свърши работа. Иначе те и на болтчетата слагат някаква гадост, за да не се саморазвиват. Има по магазините, но не мога да ти кажа конкретен продукт.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #14
                            До: Фероза - ръчен хъб

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            Не знам. Може и тук да има зегерка. Ама така или иначе според мен е по-добре да се махне целия. По-удобно и по-добре се чисти и сглобява после, може би.

                            А това с гарнитурата - не знам. Май силикон за гарнитури ще свърши работа. Иначе те и на болтчетата слагат някаква гадост, за да не се саморазвиват. Има по магазините, но не мога да ти кажа конкретен продукт.

                            Ако има зегерка,дори да развие големите болтове на долното тяло,няма да падне хъба.Вместо горнитура аз ползвах Ренцосил-уплътнител-не точно силикон,върши перфектна работа.
                            Сега си прегледах снимките,които правих като разглабях главините и хъбовете на Грозньо-маха се капачката,маха се зегерката,развиват хсе големите винтове и тогава пада хъба.Мисля,че поредността я гледах в ръководството,но сега нещо не мога да го отворя.
                            за смазване използвах някяква бяля грес на спреи,с тефлон-засега работят перфектно,ще видим като почне да замръзва как ще е .
                            Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Фероза - ръчен хъб

                              Всъщност не знам каква е зегерката и дали има, обаче има вариант да е кръгла, а не плоска, и тогава може да се изкара. Просто трябва да се напъне, за да се прибере зегерката в канала. Като каретата на някои коли, дето трябва да го млатнеш яката с чука, или да го напънеш с някаква щанга, за да прибере скритата зегерка и да излезе.

                              Ама не знам случая какъв е. А трябва и аз да ги промия мойте, преди да са ми направили проблем, а не след това.


                              Едит: Сега видях в ръководството. Има зегерка, и се маха само след като се отвори капачето. Няма начин да излезе хъба "целокупно". Трябва да си се отвият предните винтчета. А после препоръчвам да се сложат Torx (еврейска звезда), ако има откъде да се купят. В пъти са по-надеждни от обикновен шестограм.
                              Последно редактирано от sparkybg; 27-09-08, 02:01.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X