Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Цени на части за Дайхацу Фероза F300

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Цени на части за Дайхацу Фероза F300

    Здравейте.
    Днес карах ферозата на двама майстори.

    Единя ми каза, че почти всичко е добре, и ми изброи следните неща за ремонт:
    - смяна на втулките на задните амортисьори
    - да се стегнат скобите на ресьорите на задния мост, защото са хлабави,
    и толкова...

    Втория ми изреди следните неща:
    - смяна на долните втулки на носачите отпред;
    - смяна предни амортисьори - били изпуснали;
    - смяна на втулките на амортисьорите отзад;
    - смяна на скобите на задния мост, които държат ресьорите;
    - смяна на всички накладки отпред и отзад;
    - смяна на втулките на които висят ресьорите;
    - повдигане на ресьорите, защото са омекнали.

    Погледнах за цени на тези елементи и ето какво открих:
    1. Накладки - комплект за отпред и отзад - 100 лева.
    2. Амортисьри - 75 лева бр.
    3. Втулки на носачите - 25 лв. бр
    4. Ремък-ангренажен - 60 лева
    5. Ролка за обтегача на ангренажния ремък - 75 лева;
    6. Предни карета - 135 лева;
    7. Карета за преден-заден кардан - по 35 лева.


    Всичко това е за японски части. Някои от тях са оригинални на Дайхацу - втулки за носачите, карета, ролка за ангренажа, накладки.
    Другите са пак на чпонски фирми - но не на Дайхацу.

    Нормални ли са тези цени, и заслужава ли си да се сменя всичко, което ми изреди втория майстор, при условие, че и така може да кара. ( Втория го водят майстор на японски машини - особено 4х4, а първия е стара кримка дето цял жвот с това се е занимавал и още работи в сервиз на Ситроен.)

    Не знам при кого да отида --- в единя случай ремонта ще е около 50 лева - в другия - около 500 лева. Колата спира добре, феродото не свири, няма луфтове отпред, колата не се люшка като я разклатя отпред - значи амортисьорите не са чак толкова зле - чудя се какво да правя.

    Още нещо... в момента всички амортисьори по колата са жълти - и първия майстор каза че били много качествени - ама не видях каква марка са...

  • #2
    До: Цени на части за Дайхацу Фероза F300

    Еми като за най-напред сподели от къде си, а най-добре направо си го напиши в профила.

    Иначе ще трябва да хвърляме боб.

    Цените са що-годе нормални.

    Тампони за ушите на задните амортисьори стават от жигула. Вземи си от класическите черни. Някакви стотинки струват, най-много левче.


    ... само цената на ангренажния ремък и обтегача, хич не ми харесва, но ако са гарантирано японски - взимай.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      До: Цени на части за Дайхацу Фероза F300

      ПП: ААА, и да не забравя. Ако ти разправят да шпренгваш ресорите, не им се връзвай. 2-3 месеца след шпренгването ще са отново в същото положение, и единствения ефект (негативен) ще е върху джоба ти.

      С колко листа са ти ресорите?

      Принципно всичко, дето ти го е казал втория майстор е добре да се смени, но все пак кажи от къде си, за да можем да ти препоръчаме доказал се сервиз евентуално.

      Само нещо не вдявам как това всичко е за сменяне, а шарнирите не са. Гадното е обаче че шарнирите са по 100лв единия, а те са 4. Мойте слава богу за сега държат фронта. Има вариант да се рециклират - казват че изкарвали повече от нови неоригинални, но лично не съм пробвал - не ми се е налагало.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #4
        До: Цени на части за Дайхацу Фероза F300

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

        ... само цената на ангренажния ремък и обтегача, хич не ми харесва, но ако са гарантирано японски - взимай.
        ами аз като сменях моите, цените бяха аналогични, но бяха японски - със сигурност - не знам дали съм се набутал, ама реших да не рискувам, особено с тези части

        Коментар


        • #5
          До: Цени на части за Дайхацу Фероза F300

          От Бургас съм.
          Ресьорите ми са с по 5 листа - един къс и дебел отдолу и още 4 отгоре. Да наистина ми каза че трябва да се шпренгват ( каквото и да значи това), ама и на мен ми се струва безмислено, освен ако не се добави лист, но сигурно много ще друса.

          Имам още един въпрос... акумулатора на това животно е някакви си 35 Ah. Толкова ли е оригинално? И мога ли да му сложа един 64 Ah. Имам такъв нов. Но да не взема да му изгоря алтернатора ако много падне и дръпне голям ток при зареждане ?

          Коментар


          • #6
            До: Цени на части за Дайхацу Фероза F300

            Цената на ремъка и ролката са високи.
            Преди месец ги купих заедно с гарнитура за капака на клапаните за 110лв. общо.И бяха наистина оригинални.

            Коментар


            • #7
              До: Цени на части за Дайхацу Фероза F300

              Акумулатор слагай какъвто щеш. Нищо му няма на алтернатора.

              Ресори се оправят или с нови, или със сменяне на листове - оставя се само горния с ушите, а тия под него се сменят.

              Аз съм си взел нови. А мойта не е особено клекнала. Още не знам как ще е със новите, но ще се види.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #8
                До: Цени на части за Дайхацу Фероза F300

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Акумулатор слагай какъвто щеш. Нищо му няма на алтернатора.

                Ресори се оправят или с нови, или със сменяне на листове - оставя се само горния с ушите, а тия под него се сменят.

                Аз съм си взел нови. А мойта не е особено клекнала. Още не знам как ще е със новите, но ще се види.
                А може ли да се добави лист?
                Има ли някакъв материал между листовете или не ?

                Коментар


                • #9
                  До: Цени на части за Дайхацу Фероза F300

                  Може, но ще вози съвсем като каручка. Колеги пробваха.

                  В краищата на листовете има подложки от някаква пластмаса, приличаща на найлон. Преправят се от УАЗ или волга мисля, и пасват.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #10
                    До: Цени на части за Дайхацу Фероза F300

                    Днес установих че и радиаторът ми сълзи.

                    В горния край, под лявото ухо.
                    Хубавото, че поне е меден. Но дори да се запои ми се струва, че няма да е много стабилно и ще текне пак.

                    Голяма разправия ли е свалянето на радиатора ?

                    Коментар


                    • #11
                      До: Цени на части за Дайхацу Фероза F300

                      Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                      ами аз като сменях моите, цените бяха аналогични, но бяха японски - със сигурност - не знам дали съм се набутал, ама реших да не рискувам, особено с тези части
                      Здравей колега,за ролката и ремъка дадох към 65лв,ремъка беше Дайко,а ролката Нипартс(или нещо такова,с едно японче с червена лента на главата).
                      Пък радиатора,сваля се за около 23-35мин.Не е сложно никак или поне аз не се озорих.Залепяй смело,ако има кой да ти го направи читаво ще е вечно.Моят го лепих с калай(на същото място се беше протрил),стана перфектно.
                      Поздрави.
                      Последно редактирано от tosev; 18-09-08, 22:19. Причина: добавка

                      Коментар


                      • #12
                        До: Цени на части за Дайхацу Фероза F300

                        А, ако е протрит - запоявай без да се колебаеш.

                        А не е меден, ами месингов, но това е без значение - запоява се по същия начин. Сваля се за 10 минути. Държи се на 4 болта и 3 маркуча. Само че трябва да свалиш и решетката.

                        Най-неприятното в цялата работа е че трябва да източваш антифриза, а после да наточваш нов. Източва се бавно и продължително - поне моя го чакам 15-ина минути, за да спре да църцори.

                        Ама, нали ще сменяш ремъци. Без да свалиш радиатора, перката и едната шайба, няма да минеш така или иначе.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #13
                          До: Цени на части за Дайхацу Фероза F300

                          Относно подложките между листовете- пасват идеално от Москвич и са на цена 20 стотинки бройката
                          Относно радиатора- съветвам те да кърпиш този и да си го пазиш, защото нов е на цената на запазен Москвич .
                          2015 KTM EXC 450 six days Argentina
                          Toyota Land Cruiser KDJ 125

                          Коментар


                          • #14
                            До: Цени на части за Дайхацу Фероза F300

                            Благодаря за съветите.
                            Смятам да стегна Ферозчето както трябва, и ще напиша във форума какво съм направил по него и на каква цена.
                            При тези годинки на джипката - 17 - вечно ще има нещо за доремонтиране. Дано да е по-рядко.
                            То все едно да караш пенсоинер да тренира лека атлетика - я ще навехне нещо, я ще счупи някой крак ... ама т'ва е. Японско пенсионерче :-)


                            Огледах шасито. Не е много ръждясало, но е скапан единя държач на задния мост. Той е ръждясал яко. На него се захваща и маркуча за спирачната течност.
                            Някаква идея има ли го това нещо по магазините.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Цени на части за Дайхацу Фероза F300

                              Джипката е на майстор.
                              Оказаха се следните части за смяна:

                              1. Втулки на задните амортисьори 2 лева ( от жугула).
                              2. Накладки комплект - (майстора имал голям проблем да върне цилиндърчетата в спирачните машинки) - 100 лева комплект предни+задни.
                              3. Ремък + ролка (японски) общо 80 лева.
                              4. Запояване на радиатора - 30 лева.
                              5. Масла - скорости-раздатки-диференциали - около 72 лева. (най-добре било да се сложат БЪЛГАРСКИ - НА ЛУК-ОЙЛ ???????/ 6 литра).
                              6. Масло за двигателя - TEXACO - 15W40 - 5 литра - 46 лева.
                              7. Предни амортисьори - на Дайхацу - по 75 лева броя ???? Струват ми се много евтини.
                              8. Водна Помпа - 70 лева. (има съвсем лек луфт в радиална посока и не капе. Не знам дали трабваше да я сменям, ама той настоя. Казах на му да ми запази оригиналната за зор-заман).
                              9.Маслен филтър - 10. лв
                              10. Горивен филтър - 38 лева ??? - малко скъп май!!!
                              11. Въздушен филтър - 10 лева ????? тоя пък ми се струва без пари....
                              12. Два тампона на реактивната щанга отпред към бронята - 6 лева.
                              13. Капачка за радиатора - 18 лева.
                              14. Антифриз - 40 лева.

                              Рекапитулация - около 680 лева за части, масла и антифриз.

                              Интересно ми е как няма нито един основен тампон за смяна, нито една втулка по носачи, накрайници, карета, ябълковидни болтове и т.н. за 125000 км.


                              И няколко въпроса -

                              1. Амортисьори на Дайхацу - видях оригинални лепенки с щампа на Дайхацу и парт-номера на опаковката - за 75 лева броя. По самите амортисьори, обаче няма никакъв надпис, номер или каквото и да. Иначе пък са комплект с горните втулки.

                              2. Водната помпа - Трябва ли да се смени ако има малък луфт ( просто едва забележимо чука при разклащане)- още ми е съвестно дето смених оригиналната?

                              3. Искам да въсзтановя антикорозионното покритие отдолу. Дайте някакъв акъл - с какво най-добре се почиства основата и с какво е най-добре да се покрият ламарините, диференциалите и другите железа отдолу? И някой знае ли сервиз в или около Бургас, където могат да го направят кадърно.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X