Здравейте.
Днес карах ферозата на двама майстори.
Единя ми каза, че почти всичко е добре, и ми изброи следните неща за ремонт:
- смяна на втулките на задните амортисьори
- да се стегнат скобите на ресьорите на задния мост, защото са хлабави,
и толкова...
Втория ми изреди следните неща:
- смяна на долните втулки на носачите отпред;
- смяна предни амортисьори - били изпуснали;
- смяна на втулките на амортисьорите отзад;
- смяна на скобите на задния мост, които държат ресьорите;
- смяна на всички накладки отпред и отзад;
- смяна на втулките на които висят ресьорите;
- повдигане на ресьорите, защото са омекнали.
Погледнах за цени на тези елементи и ето какво открих:
1. Накладки - комплект за отпред и отзад - 100 лева.
2. Амортисьри - 75 лева бр.
3. Втулки на носачите - 25 лв. бр
4. Ремък-ангренажен - 60 лева
5. Ролка за обтегача на ангренажния ремък - 75 лева;
6. Предни карета - 135 лева;
7. Карета за преден-заден кардан - по 35 лева.
Всичко това е за японски части. Някои от тях са оригинални на Дайхацу - втулки за носачите, карета, ролка за ангренажа, накладки.
Другите са пак на чпонски фирми - но не на Дайхацу.
Нормални ли са тези цени, и заслужава ли си да се сменя всичко, което ми изреди втория майстор, при условие, че и така може да кара. ( Втория го водят майстор на японски машини - особено 4х4, а първия е стара кримка дето цял жвот с това се е занимавал и още работи в сервиз на Ситроен.)
Не знам при кого да отида --- в единя случай ремонта ще е около 50 лева - в другия - около 500 лева. Колата спира добре, феродото не свири, няма луфтове отпред, колата не се люшка като я разклатя отпред - значи амортисьорите не са чак толкова зле - чудя се какво да правя.
Още нещо... в момента всички амортисьори по колата са жълти - и първия майстор каза че били много качествени - ама не видях каква марка са...
Днес карах ферозата на двама майстори.
Единя ми каза, че почти всичко е добре, и ми изброи следните неща за ремонт:
- смяна на втулките на задните амортисьори
- да се стегнат скобите на ресьорите на задния мост, защото са хлабави,
и толкова...
Втория ми изреди следните неща:
- смяна на долните втулки на носачите отпред;
- смяна предни амортисьори - били изпуснали;
- смяна на втулките на амортисьорите отзад;
- смяна на скобите на задния мост, които държат ресьорите;
- смяна на всички накладки отпред и отзад;
- смяна на втулките на които висят ресьорите;
- повдигане на ресьорите, защото са омекнали.
Погледнах за цени на тези елементи и ето какво открих:
1. Накладки - комплект за отпред и отзад - 100 лева.
2. Амортисьри - 75 лева бр.
3. Втулки на носачите - 25 лв. бр
4. Ремък-ангренажен - 60 лева
5. Ролка за обтегача на ангренажния ремък - 75 лева;
6. Предни карета - 135 лева;
7. Карета за преден-заден кардан - по 35 лева.
Всичко това е за японски части. Някои от тях са оригинални на Дайхацу - втулки за носачите, карета, ролка за ангренажа, накладки.
Другите са пак на чпонски фирми - но не на Дайхацу.
Нормални ли са тези цени, и заслужава ли си да се сменя всичко, което ми изреди втория майстор, при условие, че и така може да кара. ( Втория го водят майстор на японски машини - особено 4х4, а първия е стара кримка дето цял жвот с това се е занимавал и още работи в сервиз на Ситроен.)
Не знам при кого да отида --- в единя случай ремонта ще е около 50 лева - в другия - около 500 лева. Колата спира добре, феродото не свири, няма луфтове отпред, колата не се люшка като я разклатя отпред - значи амортисьорите не са чак толкова зле - чудя се какво да правя.
Още нещо... в момента всички амортисьори по колата са жълти - и първия майстор каза че били много качествени - ама не видях каква марка са...
Коментар