Колеги взех на баща ми Дайхатсу Аплауз, всичко което можеше да се провери без технически средства е отлично, НО оказа се че губи масло. Двигателя работи отлично, не пуши, не беше измит и няма никакви течове, но и след смяна на маслото то се губи. Аиспуха е доста черен но няма дим при нито един режим. Не духа от щеката, като отворя капака за наливане на масло има някакво духане но според мен си е от вентилацията. Вчера си смених сам гумичките на Маздата, което се оказа не сложна операция. Дали и при Дайхатсуто ще е така, Ще се радвам на всякакъв споделен опит.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Разход на масло
Свий
X
-
До: Разход на масло
Еми тя може да губи масло по няколко причини:
1. Гумички
2. Сегменти
3. Гарнитура (малко вероятно)
Премери компресията. Виж си антифриза дали е чист. Ако двете са наред, най-вероятно са гумички.
Гледа ли отдолу дали е омаслена? Около картера, и около камбаната на съединителя?
И какъв е харча на 1000км? До 100гр. е допустимо.
Не пуши, защото има катализатор. Обаче ако гори масло, катализатора ще си замине.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
-
До: Разход на масло
При мен се беше случило такова чудо само че на фолксвагена. Маслото изчезва с литри а ауспуха омаслен малко но никакъв дим. Вадата съвсем чиста и налягане в картера няма. Няколко майстора му се чесаха и се маяха и не можеха да решат какво е. Оказа се, че е скъсана /доста остаряла по скоро/ гумичка на изпускателен клапан. Маслото не отива в цилиндъра а направо излиза към ауспуха при отваряне и затова не пушеше изобщо. Но пък лека полека си изтича през него.
Много нестандартен случай ми се вижда та за това ти го описах.Последно редактирано от Deian_g; 29-05-08, 08:21.
Коментар
-
До: Разход на масло
Както казах всичко е чисто и сухо, антифриза е бистър и моторчето си мърка, На първо време се захващам с гумичките, пък дано няма друго, ако някой е сменял на този мотор, нека сподели, ако пък не аз ще съм първия, Притеснявам се само да не изгубя някой клапан
Коментар
-
До: Разход на масло
Клапан няма да изгубиш, ако си прикарваш буталата едно по едно до ГМТ. Имаш по 4 на цилиндър, така че няма да те забави особено.
Премери компресия. Прави се за 2 минути във всеки сервиз. При ниска компресия двигателя също мърка. Ако е еднакво ниска на всики цилиндри де.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
До: Разход на масло
Много лесно се свляли гумичките и спрямо новите са направо с 1 мм по широки около стеблото на клапана определено са си били за смяна, Обаче като бърках с отверката да видя кога буталото е горе по нея си остана доста нагар от челото на буталото. Дали този нагар ще може да се изчисти с някоя добавка или с "вълшебните" бензини или ще трябва да свалям главата, което не ми се прави особенно.
Коментар
-
До: Разход на масло
Има една леко странна техника за чистене на нагар - действа веднага но трябва да си внимателен.
Впръсква се вода на работещ двигател. Но много малко - бавно и внимателно ! С въздуха - да влиза, най-добре със спринцовка СЛЕД дебитомери и т.н. устройства (и след интеркулери - за моделите с турбо). Ако налееш много вода наведнъж (със спринцовка няма как да го направиш де) - ще си направиш воден удар и ще си потрошиш мотора. Най-интелигентния начин е с проста сифонна уредба (работи на вакуум след дроселклапата - пак е с игла).
Коментар
-
До: Разход на масло
Четох за този метод, сигурно действа, но едва ли за няколко минути ще светнат буталата, а и Маздата ми гълташе вода от пуканата глава и наистина цилиндъра в който влизаше водата буталото беше чисто но главта и клапаните бяха станали целите във варовик, така че предпочитам някой който е ползвал добавка за почистване да сподели.
Коментар
-
До: Разход на масло
Първоначално публикуван от K_ski Преглед на мнениеЧетох за този метод, сигурно действа, но едва ли за няколко минути ще светнат буталата, а и Маздата ми гълташе вода от пуканата глава и наистина цилиндъра в който влизаше водата буталото беше чисто но главта и клапаните бяха станали целите във варовик, така че предпочитам някой който е ползвал добавка за почистване да сподели.
Коментар
-
До: Разход на масло
Пробвах с газта след два дни наливане източване си остана в цилиндрите без да се стича, като я запалих толкова тихо заработи че не ми се вярваше, обаче гледам продължава да бара маслото, след 400 км, явно ще сменям сегменти, ама как да се убедя че цилиндрите не са заминали без да я отварям, щото ако трябва да свалям целия дв. по добре да взена нов. Иначе работи без грешка.
Коментар
-
До: Разход на масло
Прегледай семерингите на вала и измери компресията на цилиндрите.Въобще не се занимавай с нагара по цилиндрите.При правилна работа на двигателя,той ще се изчисти сам.Смени свещи (задължително при 20000 км) и провери центровка.Ако се съмняваш в изправността на кабелите провери и тях.
Всичко това води до разход на масло и гориво.
Коментар
-
До: Разход на масло
Е, от гадни свещи или кабели да вдига разхода на масло, ми се вижда малко нереално. От къде ще дойде по-голям разход?
Разхода на масло общо взето идва от няколко места:
1. Тече от някъде. Гарнитура/и или семеринг/и.
2. Гори го - Гумички, или сегменти. При това съвсем не е задължително компресията да е ниска, но в 90% от случаите е ниска, или поне има сериозна разлика между цилиндрите
3. Трудно би се усетило, но при задръстен маслоуловител, всичките маслени изпарения се изгарят от двигателя. Маслоуловителя на ферозата е на капака на клапаните. Моя беше сериозно пълен с гняс. Чисти се най-добре със спрей за почистване на карбуратори.
Чисто новия ми шкодилак, като го взех от магазина, в първите 4 месеца (около 4-5 хилади километра) изхарчи литър и кусур масло. От тогава не го е пипвал. От наливането на ново, до следващото наливане, нивото изобщо не помръдва, или е толкова малко, че не мога да го забележа. Трябва си време за сработване, каквото и да смениш.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар