Здравейте, имам Daihatsu Feroza 1994 1.6 i , интересува ме къде се намира стъпковото моторче за празен ход, понеже искам да го почистя. Благодаря предварително.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Стъпково моторче /празен ход/ DAIHATSU FEROZA/
Свий
X
-
Re: Стъпково моторче /празен ход/ DAIHATSU FEROZA/
Някъде по всмукателният колектор до дроселовата клапа(незнам точно за кията) не се опитвай да го завъртиш, защото после ще го изхвърлиш. Почисти му нагара и отлаганията със спрей чистител за спирачки. Самото легло на буталцето със същия спрей чистиш нагара.
-
От: Re: Стъпково моторче /празен ход/ DAIHATSU FEROZA/
Спреят е за чистене на карбуратори, колега!Първоначално публикуван от Никола Преглед на мнениеНякъде по всмукателният колектор до дроселовата клапа(незнам точно за кията) не се опитвай да го завъртиш, защото после ще го изхвърлиш. Почисти му нагара и отлаганията със спрей чистител за спирачки. Самото легло на буталцето със същия спрей чистиш нагара.Бизнеса е проста работа, ама не е за прости хора !!!
Коментар
-
От: Стъпково моторче /празен ход/ DAIHATSU FEROZA/
Ферозата няма моторче за празен ход. Има нещо като автоматичен повишител на оборотите - един проход пуска повече въздух в зависимост от температурата, а компира обогатява сместа в зависимост от температурата.
Не пръскай със спрей за карбуратори. Вземи спрей за спирачни дискове на TRW (червен флакон - има го масово по магазините) и пръскай с него.
...и не очаквай чудеса.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
От: Re: Стъпково моторче /празен ход/ DAIHATSU FEROZA/
За чистене на спирачни дискове е тоя, за който аз говоря. Не е толкова агресивен като някои спрейове за карбуратори - не съдържа ацетон, не съдържа и разни други неща (киселини например), дето ги има в спрейовете за карбуратори.Първоначално публикуван от белята Преглед на мнениеСпреят е за чистене на карбуратори, колега!Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
От: Стъпково моторче /празен ход/ DAIHATSU FEROZA/
Е да не очаква - щот му препоръчвате да ползва спрей за спирачки, а не за карбураториПървоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеФерозата няма моторче за празен ход. Има нещо като автоматичен повишител на оборотите - един проход пуска повече въздух в зависимост от температурата, а компира обогатява сместа в зависимост от температурата.
Не пръскай със спрей за карбуратори. Вземи спрей за спирачни дискове на TRW (червен флакон - има го масово по магазините) и пръскай с него.
...и не очаквай чудеса.
Това е нещо като да пържиш картофи с вода ... мож и да стане, ама пък не очаквай чудеса.
Какво като ако ползва спрей за карбуратори? Нали за това е направен. Най-много да му падне лака ... на ноктите.
НО .. от друга страна ако не знам къде се намира въпросното моторче ... аз не бих се заел с подобно деяние... да пръскам разни работи с други разни работи.
Коментар
-
От: Стъпково моторче /празен ход/ DAIHATSU FEROZA/
Пак - моторче НЯМА!!! И имам някои съображения като му казвам да НЕ ползва спрей за карбуратори, специално за това. Може да чисти всичко останало по колектора със спрей за карбуратори, но там не бих пръскал с такъв. Правил съм го, знам последствията, а те са че на моята и трябваше година да се освести след ползване на спрей за карбуратори. Не знам причината, защото не е разглбяемо или поне не съм се опитвал да разглобявам и не виждам от къде би било възможно да се разглоби. Мога само да предполагам че там има нещо чувствително на ацетон или другите гадости в спрея за карбуратори. Може и да не съм прав, но резултата след спрея е твърде вероятно да е същия като при мен, а именно задействане на тоя механизъм след втория-третия опит за палене, и "омалял" мотор примерно в първата минута каране след това, както и невъзможност за регулиране на оборотите до номинал, както е по книга, защото или са ниски при студено време и мотор, или са високи при загрял такъв. След година каране от баща ми (което е нещо като 2000-3000км), тия неща се оправиха сами.Първоначално публикуван от Slick Преглед на мнениеКакво като ако ползва спрей за карбуратори? Нали за това е направен. Най-много да му падне лака ... на ноктите.
НО .. от друга страна ако не знам къде се намира въпросното моторче ... аз не бих се заел с подобно деяние... да пръскам разни работи с други разни работи.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
От: Стъпково моторче /празен ход/ DAIHATSU FEROZA/
"Моторчето" е термостат, задействан от температурата на антифриза, регулиращ байпас за допълнителен въздух, прескачащ дроселовата клапа. И в ръководството пише "при повреда на тоя механизъм се сменя тялото", разбирай целия входящ колектор със все дроселова клапа и прочие полюции по него. Тоци там няма, нито някакво друго управление. Някакво подобие на автоматичен смукач се явява.
Отделно има клапанче за повишаване на оборотите (което пак е въздушен байпас), което се управлява от компютъра когато пуснеш някакви консуматори, например фаровете или нагревателя на задното стъкло. Оборотите на празен ход се регулират от трети байпас с болтче.
Компютъра на ферозата регулира въпросния клапан за повишаване на оборотите, ЕГР-а, когато такъв има, и подаването на гориво от дюзите. Нищо повече. Чете MAP сензор, ламбда сонда (класическа тяснообхватна без нагревател), температура на входящ въздух, температура на антифриза, и импулсите от Хол сензора в делкото. Управлението на мотора е просто като фасул и надеждно точно толкова.
Проблемите, когато ги има, обикновено са от старост.
Последно редактирано от sparkybg; 03-05-17, 02:06.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
От: Стъпково моторче /празен ход/ DAIHATSU FEROZA/
Ферозата стъпково моторче няма, както е казал Спарки.
Обаче темата ми стана интересна, щото се доближава до мойте проблематики с корозията.
При мен, държи високи обороти и като загрее. Все едно е студена.
Получи се внезапно и не намерих никаква логика. Просто смених маслото и закачих маркучето от клапанчето за маслените изпарения на капака на клапаните, където си му е мястото. Т.е, преди дросела. Преди по грешка бях го закачил за клапанчето на хидроусилвателя на волана.
Оттогава не мога да му сваля оборотите на желязото. Понеже нямам време да разглобявам каквото и да е (доколкото е разглобяемо както казва Спарки), върнах маркучето от маслените пари на хидроусилвателя, охлабих докрай де що има регулировка механична и ги досвалих с центровката на запалването.
Ся върви малко странно, но върви и не се реже на празен ход.
Направи ми впечатление, че когато въпросното маркуче си беше правилно свързано, като го стисна и оборотите падат, но отпусна ли го, се вдигат все едно е студена.
Аз мисля когато имам време да почистя дроселното тяло и клапата. Повече от това не знам какво мога да сторя.Your conscience is all you can take to your grave.
Коментар
-
От: Стъпково моторче /празен ход/ DAIHATSU FEROZA/
Еми при мен ги влоши веднага. Всичко светеше, ама докато беше мръсно вървеше по-добре.Първоначално публикуван от белята Преглед на мнениеСпарки, май скоро не си карал Короза, спреят за карбуратор решевава нещата веднага. Вярвай ми!
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар