Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Регулиране на предница за Фероза

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Регулиране на предница за Фероза

    Колеги я споделете какви са видовете реглажи на предницата на Фероза ( същото било и за Тераното).
    Защо задавам такъв лаишки въпрос ...установих, че има 2 вида реглаж на гумите ( поне така ми каза майстора)

    надлъжна и вертикална сходимост на колелата , като обикновено се прави първата за около 30-40 мин. и струва 25-30 лв., а за втората се подлагали някакви чопове ли що ли и се правила са около 3-4 часа за сумата от 60-70 лв. И в Бургас само един човек се навил да го прави някъде в М. Рудник.... Някой ще каже тоя пък колко е неук в тази област..ами ще отговоря ....да вярно е и затова искам съвет. Говорих с колеги, който имат Терано и те не знаят за такива неща реглажи в смисъл отиват за 25 лв. си правят обикновения реглаж и толкова.

  • #2
    От: Регулиране на предница за Фероза

    Сменяй регулатора.

    "обикновения" реглаж, не е никакъв реглаж. Нагласяват им сходимостта само, и толкоз. Това специално се прави и в домашни условия за половин-един час. Само дето нищо не правят. Това е само 1/4 от работата, най-лесната при това. Другото е, регулиране на напречния наклон на колелата(camber) и надлъжния наклон на оста около която главината се завърта при завой (castor/caster). И при терано и при фероза става с подлагане на шайби между осите на горния носач и шасито. Разбиращ от работата си човек го прави за около час, ако мястото на болтовете е лесно (при терано например) и няма перипетии покрай отвиването и завиването им. Не е философия, но си има методика, която трябва да се спазва, и опит, че да знаят какво може, какво не, и до къде да се спре. При автомобили, при които осите са от вътрешната част на шасито и достъпа е труден, отнема повече време.

    Не вярвам в Бургас само един човек да го прави, макар че не изключвам напълно да е така. Факт е че масово не го правят.
    Последно редактирано от sparkybg; 08-09-14, 19:50.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      От: Регулиране на предница за Фероза

      Колеги аз го правя с нивелир,отхлабвам въпросните болтове но при стъпило положение на колелата и меря да ми дойде на нивел и подлагам колкото е необходимо,това е за вертикалния наклон,

      Коментар


      • #4
        От: Регулиране на предница за Фероза

        То хубаво, ама се гони 1-2 десети от градуса точност. Не знам как ще го докараш с обикновен нивелир. С електронен може, с някои уговорки, ако е от евтините.

        ...пък и по-важен е надлъжния, а не напречния. От надлъжния (повече) и от сходимостта (по-малко) зависи дали ще се опитва да ходи по посока на страничния наклон на пътя, по посока, обратна на наклона, или независимо от наклона на пътя ще дуржи права посока (идеалния случай).

        Та, и надлъжния (castor,caster) може да се прави вкъщи - смята се със завиване на гумите на определен градус и измерване отново с нивелир + малко сметки след това. После в сервизното ръководство се гледа спрямо измерените страничен и надлъжен наклони къде колко да подложиш.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #5
          От: Регулиране на предница за Фероза

          То нивела може да се ползва (връщаме се във времето на Фред Флинстон) до някъде,НО си сака "пръч"!
          Първо в тази "схема",трябват познания по математика,технически умения,сервизна информация ,прави предни джанти,гуми с еднакъв размер и налягане,празен багажник,равна площадка с канал,гресирани ламарини (заместват чинийките) и чак тогава "дребните" подръчни инструменти, като линия (ролетка), за вертикала (отвес или нивел в комбинация с шублер), транспортир(ъгломер),маркер, скоба за волана(въже,ремък),"четиризначна таблица" и калкулатор (че "забравихме" как се смята).
          Стават много "дреболиите" и се съмнявам,дали 10% от "монтьорите", ще се справят с тези подръчни средства. Затова си има стендове....

          Коментар


          • #6
            От: Регулиране на предница за Фероза

            Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
            Затова си има стендове....
            To има, ама тия, дето се навиват да си играят с пластини са кът. Тия пък, дето след като се навият и са в състояние да направят нещата както трябва - още по-кът.

            Това за гресираните ламарини си е идея. Никога не ми е идвало на акъл.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #7
              От: Регулиране на предница за Фероза

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Тия пък, дето след като се навият и са в състояние да направят нещата както трябва - още по-кът.
              Напълно съм съгласен,че това е проблем...
              Понеже може колеги да пробват по трудния път (разчитайки на базови знания),уточнявам,че ако ползват нивел за вертикала трябва да монтират в единия край технологична
              пластина която опира в джантата(долния край) и с шублера при спазване на вертикала се мери горния край .Като се знае диамеръра и страната(отклонението) се смята ъгъла с доста висока точност.
              (Преди измерването да се натисне предницата, както е върху теникиите за да застане в средно равновесно положение колата и да се избере "вертикален" участък от джантата без аксиално биене )
              Успех на ТНТМ-то!!!

              Коментар


              • #8
                От: Регулиране на предница за Фероза

                Да ,,,явно си има тънкости дето не знаем за Жипките ....е sparkybg аз няма как да дойда до Софето за да направя този реглаж......а я пак да попитам ...това а което говориш тук ".....Другото е, регулиране на напречния наклон на колелата(camber) и надлъжния наклон на оста около която главината се завърта при завой (castor/caster)..." ....ТОВА ЗА ЛЕКАТА КОЛА ИМА ЛИ ГО ?

                Ясно, че за джипа така или иначе ще трябва да го правя ,но сега се замислих ами ...леката ..имам Фият Марея уикенд дали и на нея трябва "по- специален " регл;аж, защото до сега си правя реглажа нормалният, като не подозирах, че има няколко вида ..е ....та за нея какво правим ?

                Коментар


                • #9
                  От: Регулиране на предница за Фероза

                  Има го на всички автомобили кастор и камбер ъгъла.
                  Дали позитивен или негативен, колко градуса, зависи от какви характеристики и пътно поведение се търси, какви скорости се развиват и т.н.
                  Какви ходове е предвидено да има окачването, така че да се запази непроменено контактното петно.
                  Също така и ъгъл на схосимост на предните колела.
                  Геометрията на окачването не е проста работа и е строго конкретна за всеки един автомобил.

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:caster.jpg
Прегледи:1
Размер:33.6 КБ
ID:5613239Натиснете снимката за да я уголемите

Име:camber.jpg
Прегледи:2
Размер:29.3 КБ
ID:5613238
                  Your conscience is all you can take to your grave.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Регулиране на предница за Фероза

                    Всичко добре ,но имa ли проблем при зaдният мост от реглaжa нa предницaтa нищо нямa дa излезе дори нa стенд ,с нивелир,шублери и ролетки проблемa нямa и дa го хвaнеш,ще се чудиш зaщо дозaвивa или недозaвивa.Товa от опит ,рaботех го преди време в сервиз кaто мехaник,зa регулaж нa преден се взимa основa,бaзa зaден.Никогa не ходя нa регулaж,прaвя си предницaтa сaм,но пaк с този принцип плюс мерене и нa едни диaгонaли с едни въженцa или лaстици/товa не нa стенд ,a в домaшни условия.Игрaчкa е с плaстините,зa тях би отишъл до колегите в сервизa,по-бързо стaвa,но по принцип не е проблем.Да добавя ,че страничният наклон има допуски за стабилност при леките автомобили,които не износват гумите и такива които са за състезателно каране ,но в критични параметри,където износването е допустимо в някакви граници на пробег-състезание,отнася се за преден и заден мост,като много от автомобилите на задният мост имат доста прецизен реглаж и се почва от него,там без стенд не става!При джипките нещата са малко по различни,но основните приниципи са валидни!
                    Последно редактирано от faster; 28-09-14, 19:16.
                    Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Регулиране на предница за Фероза

                      Първоначално публикуван от p_dzatara Преглед на мнение
                      Да ,,,явно си има тънкости дето не знаем за Жипките ....е sparkybg аз няма как да дойда до Софето за да направя този реглаж......а я пак да попитам ...това а което говориш тук ".....Другото е, регулиране на напречния наклон на колелата(camber) и надлъжния наклон на оста около която главината се завърта при завой (castor/caster)..." ....ТОВА ЗА ЛЕКАТА КОЛА ИМА ЛИ ГО ?

                      Ясно, че за джипа така или иначе ще трябва да го правя ,но сега се замислих ами ...леката ..имам Фият Марея уикенд дали и на нея трябва "по- специален " регл;аж, защото до сега си правя реглажа нормалният, като не подозирах, че има няколко вида ..е ....та за нея какво правим ?
                      То тия всичките влизат в "реглажа", ако се прави като хората. На повечето возила най-често се прави сходимост+"изправяне" на волан. На обикновен автомобил другите мърдат сравнително рядко до толкова че да се налага нов реглаж. На някои и не всичко подлежи на реглаж. На обикновен макферсон например (с един долен носач и един шарнир без нищо повече), не знам дали винаги има реглаж на страничния наклон (camber), а и да има, често е с разни ексцентрици и от сорта. Тоест - прави се лесно, ако няма нещо клаясало. То и тераното с малко заигравка може да се направи горе с ексцентрици, поради факта че оста е отвън спрамо шасито и има достатъчно място. Само дето за нормално ползване няма особен смисъл - понеже вече няма да има ос, която да поема част от усилията, леко огъвайки се, вероятно ще започне да скапва по-бързо горни шарнири, които и без друго не изкарват стотици хиляди километри.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Регулиране на предница за Фероза

                        Първоначално публикуван от p_dzatara Преглед на мнение

                        Ясно, че за джипа така или иначе ще трябва да го правя ,но сега се замислих ами ...леката ..имам Фият Марея уикенд дали и на нея трябва "по- специален " регл;аж, защото до сега си правя реглажа нормалният, като не подозирах, че има няколко вида ..е ....та за нея какво правим ?
                        На Мареята се регулира само сходимост! Задния мост няма реглаж-нито Ферозата,нито Мареята!
                        088пет722пет99
                        http://www.hydropompi.com/

                        Коментар


                        • #13
                          От: Регулиране на предница за Фероза

                          Нямa реглaж ,но имa момент скaпaни тaмпони нa носенето ,което те вкaрвa в грешкa при предния,aко износвaнето е нaд допустимото.Много МПС нямaт реглaж нa стрaнични нaклони ,те се поемaт от тaмпонa нa Мaкферсънa ,aко е здрaв и не е омекнaл не говоря ,aко е скъсaн с рaзбито лaгерче, много МПС имaт реглaж нa стрaничният нaклон.При зaден мост с ресори кaто при моятa Фронтерa,се проверявaт скобите зa зaхвaт нa ресорите към мостa и нaтягaнето кaкто и състоянието нa предните тaмпони и тези отдзaт нa обеците нa ресорa,също тaкa се прaви проверкa със зaмервaне зa стрaнично измествaне нa зaдният мост ,aко всичко точно се почвa предния.Товa не трябвa дa се пренебрегвa,товa че зaдният мост нямa възли зa реглaж не знaчи ,че не се обръщa внимaние нa положението му,зaщото съм виждaл колеги дето кaрaт нaпрaво с четири дири,точно порaди тaзи причинa! Всеки си знaе,колко пaри имa зa гуми и зa фaлцирaне в зaвоите по тaвaн,стaвa въпрос зa сигурност и стaбилност нa пътя и извън него нa всякaкви терени и скорости,особено зa джипки!
                          Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Регулиране на предница за Фероза

                            И от всичкото казано до тук..какъв е извода ..бе хора .....

                            Коментар


                            • #15
                              От: Регулиране на предница за Фероза

                              Да закараш Ферозата на човека в Меден рудник!!
                              088пет722пет99
                              http://www.hydropompi.com/

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X