Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Скърцане в предницата

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Скърцане в предницата

    Искам да попитам по старите Ферозаджии и коментатори във форума какво да правя за да премахна това неприятно скърцане.Като бях на преглед,ми казаха че скърцането идва от паразитните хебели(незнам дали правилно се изразявам).Имам чувството че и волана по трудно започна да се върти и хидравличната помпа стана по шумна.Опасявам се да не стане някоя по голяма беля.Моля за съвети.

  • #2
    От: Скърцане в предницата

    Здравей, гледам, че доста от знаещите са погледнали темата, но не са отговорили, което е обяснимо поради естеството на въпроса ти! Кой какво ти е казал не е меродавно, защото на този филм на майстори сме се нагледали не веднъж. За това ще те посъветвам да напишеш от къде си. Това е помагало не веднъж. Сигурен съм, че има някой от нас близо до теб, да погледне и да ти даде съвет. Ако си в София аз ще ти обърна внимание първи.
    Последно редактирано от Жоро Танев; 05-05-14, 22:20.
    Георги Танев (0+)
    Land Rover Discovery 1 300 TDi
    Land Rover Club Bulgaria
    0887 930 238, 0878 797 768

    Коментар


    • #3
      От: Скърцане в предницата

      Не се споменава кога , как, от какво, от къде иде скърцането.
      Да не би да става въпрос за познатия синдром на стърженето на ограничителните болтове при пълен волан.
      Така е зададен въпроса, че е трудно да се намери адекватен отговор.
      Не си спомням как лагеруваха паразитните хебели, но не мога да добия идея как би могло да скърца от там.
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • #4
        От: Скърцане в предницата

        Доколкото успях да се ориентирам по схемите в мануала, оста на паразитния хебел лагерува в някаква втулка.
        Пише, да се смазва с "rubber grease".
        Каква е тази "гумена грес", или грес за гума, нямам идея.
        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар


        • #5
          От: Скърцане в предницата

          Колеги,благодаря ви че сте ми обърнали внимание,но за съжаление в момента живея в едно село Елов дол,Земенска общ. и София ми е малко далеч.Благодаря за отзивчивостта!Както съм написал по горе,това ми го казаха като минавах джипката на тех.преглед.След като я вдигнаха на стенда, ме накара да въртя волана за да провери за луфтове и дали има нещо разбито,та тогава се чу това скърцане и той ми каза че е в хебелите.Не е характерното скърцане при неравен терен и напълно навит волан,това си го има и аз знам за него от вас и този форум тук,така че го смятам за нещо нормално при Ферозите!
          За съжаление ми минава през главата за смазване на хебелите,но те нямат цицки и не виждам от къде може да се смажат?Мина ми през главата да ги разпробия,нарежа резба и завъртя по една цицка за смазване,но не ми е познато самото устройство на хебела и се опасявам да разпробивам така на сляпо.А за такава "гумена смазка"за каквато си прочел,и аз чувам за първи път.Също нямам понятие за какво иде реч!?
          Преди,като минех през някоя локва,скърцането изчезваше,но сега и това не помага.Единственото което ми идва в главата,е да разглобя един от хебелите за да видя къде ще има възможност да го пробия и да монтиран цицка за смазване,след което слагай с такаламита техническа грес и ако изчезне зачи е било там ако продължава да скърца и да държи стегнат волана,да продължавам да търся.Очаквам вашите съвети,как да постъпя?
          Още веднъж ви благодаря за отзивчивостта.

          Коментар


          • #6
            От: Скърцане в предницата

            Според бледите ми спомени,имаш само един паразитен хебел от дясно.Вероятно втулката между корпуса и оста се е износила и от там и скърцането.Можеш да свалиш хебела и да го разглобиш и гресираш.Ако го разглабяш,свали размери,да може в последствие,да си направиш нова втулка,щото дори и да се подобрят нещата с гресирането,износването едва ли ще спре.
            Успух.
            Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

            Коментар


            • #7
              От: Скърцане в предницата

              Благодаря ти taran,ще те послушам и така и ще направя.Виждам го от дясно,но и от ляво има нещо подобно,малко по различно от този в дясно,но не знам хебел ли е или нещо друго.Не ми пречи и него да разглобя и смажа.Благодаря ти за идеята с размера,защото това можеше и да го пропусна!

              Коментар


              • #8
                От: Скърцане в предницата

                Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                Каква е тази "гумена грес", или грес за гума, нямам идея.
                "грес за гума" се прави от растителни масла, за разлика от обикновените смазки, които са на база нефтени продукти. Не успях да намеря български вариянт. Не е "многофункционална" и на етикета си пише че е за гума.

                Коментар


                • #9
                  От: Скърцане в предницата

                  Първоначално публикуван от буклас Преглед на мнение
                  Благодаря ти taran,ще те послушам и така и ще направя.Виждам го от дясно,но и от ляво има нещо подобно,малко по различно от този в дясно,но не знам хебел ли е или нещо друго.Не ми пречи и него да разглобя и смажа.Благодаря ти за идеята с размера,защото това можеше и да го пропусна!
                  А,немой с лошо ...От ляво е курмилната кутия,недей да я разглобяваш.
                  Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Скърцане в предницата

                    Буклас, това което виждаш от ляво е кормилната кутия.
                    Георги Танев (0+)
                    Land Rover Discovery 1 300 TDi
                    Land Rover Club Bulgaria
                    0887 930 238, 0878 797 768

                    Коментар


                    • #11
                      От: Скърцане в предницата

                      Най-често предницата започва да "хлопа". Появява се луфт на волана.
                      Много по-трудно може да започне да скърца, още повече да стане по-тежък волана.

                      Както писаха колегите по-горе - в ляво е кормилната кутия. В дясно - паразитния хебел.
                      Кормилната кутия е пълна с масло. Ако от нея имаш луфт има начини за регулиране. По нея наистина е по-добре да не се пипа.
                      Хебаът има гресьорка. Вътре има ос, лагеруваща на две втулки. Той може да се разскърца ако джипа не е каран дълго време. Иначе също подлежи предимно на разхлопване
                      От там нататък всички шарнирни съединения по предницата имат гресьорки.
                      По спомени са 6 ябълковидни болта на кормилните щанги и 4 шарнира на главините.
                      Всеки кадърен майстор, който прави реглаж на преден мост знае как да се разходи по кормилните щанги за да открие проблема.
                      Аз не вярвам в чудеса!
                      Разчитам на тях!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Скърцане в предницата

                        Първоначално публикуван от Иван Горчев Преглед на мнение
                        Най-често предницата започва да "хлопа". Появява се луфт на волана.
                        Много по-трудно може да започне да скърца, още повече да стане по-тежък волана.

                        Както писаха колегите по-горе - в ляво е кормилната кутия. В дясно - паразитния хебел.
                        Кормилната кутия е пълна с масло. Ако от нея имаш луфт има начини за регулиране. По нея наистина е по-добре да не се пипа.
                        Хебаът има гресьорка. Вътре има ос, лагеруваща на две втулки. Той може да се разскърца ако джипа не е каран дълго време. Иначе също подлежи предимно на разхлопване
                        От там нататък всички шарнирни съединения по предницата имат гресьорки.
                        По спомени са 6 ябълковидни болта на кормилните щанги и 4 шарнира на главините.
                        Всеки кадърен майстор, който прави реглаж на преден мост знае как да се разходи по кормилните щанги за да открие проблема.
                        От една страна , това което си написал е абсолютно вярно.
                        От друга страна : така както колегата описва картинката - констатацията е станала по време на преглед , което предполага поне средна техническа грамотност на преглеждащият . С други думи , доста вероятно е човекът наистина да е локализирал мястото от което идва скърцането .
                        Макар че рядко се случва воланът да започне да затяга вследствие на останал без грес паразитен хебел
                        ( обикновено в подобна ситуация последния увеличава луфта , т.е. се "разлхопва" ) , все пак е възможно .
                        Иначе по-често тази картина е вследствие на заминал шарнир , но в конкретния случай паразитния хебел си е за ревизиране отвсякъде . А пък ако после проблемът остане - тогава както си го описал по етапния ред : ябълковидни болтове и шарнири .
                        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Скърцане в предницата

                          Кормилната кутия разбира се че няма да я пипам,колкото до толкова ги различавам нещата.Всички гресьорки по предницата ги смазах лично,даже има една на едното каре на кардана към предния мост,и него смазах,но паразитния хебел при мен няма гресьорка.За сега луфтове няма,джипа си го карам почти ежедневно.Имам скъсани маншони на шарнирите на главините и може би не след дълго там ще се появят луфтове,но за сега още няма.Та тези дни като ми остане време ще разглобявам хебела(този от дясно)щом само там има такова звере и ще смазвам,ще видя и с каква смазка.Има една бяла която е за пластмасови зъбни колела и втулки,та може би с нея, и след това ще ви кажа има ли промяна.Благодаря на всичките които взеха отношение по проблема и отделиха от времето си за да ме посъветват.От този обмен на информация има голяма полза,защото преди време ми изхвърча един болт от скоростите и останах без задна,и след няколко снимки на нашия голега Сашо се ориентирах какво ми липсва,намерих болт с резба със същата стъпка,тук на село свалих скоростите с един приятел,престъргах отпред щииката на болта на шмиргела(поради липса на струг)и отстраних проблема.Така си я карам и до сега със задната.Така че всичката информация която получих от вас за мен е много ценна и се надявам да се справя с проблема и сега.Благодаря ви още веднъж.А пък който идва към с.Елов дол,да се обажда,хем ще си пробва джипа в гората която е на 20м.над мене,хем ще ми пробва сливовата.Но не се бавете много да не вземе да свърши,сливовата де!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Скърцане в предницата

                            Оказаш се доста търпелив и до вчера скърцаше,като накрая вече беше непоносимо.Та вчера свалих дясната предна гума,въоръжен с един такаламит,и започнах да разглобявам.Като свалих паразитния хебел,останах много учуден колко трудно се въртеше по оста.Така здраво се беше спекъл че едвам го избих с един чук и много мамата!С един шабър почистих шарнира и после с малко фина шкурка,пласмасовата втулка с малко нафта и чист парцал,след което смазах с оръжейна смазка и малко обикновена грес и сглобих по обратния ред.М/ду другото,къде що видях гресьорка наблъсках здраво с грес и ефекта беше поразителен.Не можах да си позная волана,колко лесно се въртеше и неприятното скърцане вече го нямаше!Според мен,бедата с паразитния може да се избегне,ако странично в по горната част на корпуса се разпробие,нареже резба и се монтира една гресьорка,като периодично вкарваш по малко грес или масло през нея няма да имаш проблеми.А проблема е че от горната му част прониква вода и мръсотии и в един момент започва да задържа защото шарнира ръждясва и неможе да приплъзва в пластмасата.Това е мое мнение.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Скърцане в предницата

                              Мераклия си ти, колега!
                              Дано мерака ти никога не угасва!
                              Ще се учудиш, колко много може да държи тая гад без грам никакво обслужване.
                              Само яката газ и никакво жалене.
                              На мен напоследък ми зазвуча веригата на раздатката.
                              Познавам си го това ручене.
                              Щото ми изтърва семеринга към задния кардан и постепенно маслото си отива.
                              Ливнах му един литър 90Р (или Р90 беше) и се успа.
                              При капацитет 1,4 литра, в раздатката бяха останали, има -нема 400-450 милилитра.

                              Така, де.
                              Едва ли ще сипя на кола на 23 години, масло за 30 лв/л.
                              Убедил съм се, че колкото по-малко я глезиш, толкова по-малко се троши гадта.
                              Последно редактирано от TigerHunter; 14-12-14, 21:18.
                              Your conscience is all you can take to your grave.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X