Имаше по темата изчерпателно обяснение и схеми. Рових като къртица тези дни и неможах да ги открия във форума. Или съм късоглед - най-вероятно! Или темата е изтрита. Та въпросът ми е към всички участници: Ще монтирам два халогена на предния ролбар и още 4 на греда на покрива. Моля предложете електрическата схема за оптимален вариянт. Благодаря предварително на всички колеги, които ще си направят труда за да ме "светнат" по темата.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Допълнителни фарове - схема, захранване, бушони, ключове и...
Свий
X
-
От: Допълнителни фарове - схема, захранване, бущони, ключове и...
При всички случаи ще ти трябват релета.
Ако всичките тези светлини ще се пускат заедно-едно, по-яко. Ако ще са на отделни групи-две. Или повече, според броя на групите.
На релетата пише какъв ток пропускат номинално, та си ги сметни-за 12 вата лампа върви 1 Ампер. Това за силовата верига.
Оперативната(тази чрез която управляваш силовата) е проста-слагаш някъде по таблото, където ти е удобно ключовете за включване на лампите, и чрез тях затваряш веригата на съответната група лампи. По-добрия вариант е да захраниш с постоянен плюс единия крак на оперативната верига, а на другия през ключа да подаваш минус(маса). Така риска да се оплетат жиците, и да направят късо е минимален.
Навсякъде бушони, според ползваните ампери. Ако на теория ще вървят 20 Ампера-сложи бушон 30. Долу-горе номиналния ток плюс още 50%. Така бушона няма да грее и да топи пластмасата, а и няма опасност от нестопяване на жичката в него при евентуално късо.
Не знам дали ме разбра, но, ако има въпроси-питай смело. Тази теория е елементарна.Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
На Кольо схемата с управление през маса е по-за предпочитане.
А четирите горни фара ги бих вързал по два на реле , че иначе трябва дебела жица.
Може да се управляват и с един бутон.
Схемата ще изглежда така : 30 и 85 са замостени , единият край на ключето е към маса , а другият към 86.наистина са по-малко кабелите под напрежение.
А индикатор са самите фарове.Успех!
Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 03-10-13, 18:27.Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.
Коментар
-
От: Допълнителни фарове - схема, захранване, бушони, ключове и...
Да дам още 5 стотинки.
Поради количеството фарове-
2+4 = 6 х 55вата=330 вата : 12 волта~=30 ампера,
е добре схемата да се направи паралелна- с 2 релета и два бушона,
които могат да се управляват и с един общ ключ, иначе нито релето, нито бушонът ще издържат.
Което съвпада с мнението на Жеко47. Но не бих запаралелил 30 и 85. Тогава ще имаш постоянен плюс по кабелите до фаровете и при едно скъсване, дори при загасени фарове има опасност от късо съединение.
Ако релетата са в коша на мотора (където им е мястото),активен плюс от акумулатора имаш само до тях при изгасени фарове.
Например така:
Ясен: ”в Наречен си лекувам нервите от форумното модериране...”
Коментар
-
От: Допълнителни фарове - схема, захранване, бушони, ключове и...
Между другото, долните "мъгляви" фарове, могат да са на отделен ключ- за нормално ползване, а горните- на друг, за в полето.Ясен: ”в Наречен си лекувам нервите от форумното модериране...”
Коментар
-
От: Допълнителни фарове - схема, захранване, бушони, ключове и...
Привет! Дедококо , при схемата , която дадох има напрежение само до релето и е единственият кабел под напрежение при "off" на ключето. Ако се скъса този кабел ще задейства педпазителят. Ако се скъса упавляващ кабел към маса-ще светнат фаровете(ако докачи към маса).Напрежение до фаровете може да има и при "залепване" на релето , но то може да стане само при неговото активиране. Лесно се познава-изклюваш на ключето , а фаровете си светят. Успешен ден!
Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.
Коментар
-
От: Допълнителни фарове - схема, захранване, бушони, ключове и...
Първоначално публикуван от Иван Горчев Преглед на мнениеФерозата е с доста слаб алтернатор още от завода, 45А по спомени. С тези лампиони ще му дойде нанагорно.Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
Най-добрите ми спомени са предстоящите!
Коментар
-
От: Допълнителни фарове - схема, захранване, бушони, ключове и...
Жеко, така съм съгласен.
Обърка ме това, че казваш "управление през маса"- недоразбрах и предположих, че искаш да се прекъсва масата на фаровете.
А и запаралелване с необходимия дебел кабел към основния + на релето и по-тънък към бобината, е малко по-трудно на "качественните" кабелни обувки по магазините, освен ако не се прави с кримп-клещи.Ясен: ”в Наречен си лекувам нервите от форумното модериране...”
Коментар
-
От: Допълнителни фарове - схема, захранване, бушони, ключове и...
Ако мога да се намеся в темата на колегата. Първо казвам, че по тоците хич ме няма
Предстои и аз да монтирам 2 халогена по 55W. Схемата ми е ясна, въпросът е кабели с какво сечение да използвам за силовата верига и за управлението на релето?о 88 з 417 оо 4 - Стоян
Коментар
-
От: Допълнителни фарове - схема, захранване, бушони, ключове и...
Аз , такова-към оперативната верига на релето
.Хубавите кабелни обувки си издържат тока спрямо релето.
@Sobax , той не каза колко време и колко консуматора ще ползва.Та може и да светнат , а може и да замижат.Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.
Коментар
-
От: Допълнителни фарове - схема, захранване, бушони, ключове и...
Първоначално публикуван от dedoKoko Преглед на мнение..... освен ако не се прави с кримп-клещи.
Коментар
-
От: Допълнителни фарове - схема, захранване, бушони, ключове и...
Първоначално публикуван от stojan_defender-a Преглед на мнениеАко мога да се намеся в темата на колегата. Първо казвам, че по тоците хич ме няма
Предстои и аз да монтирам 2 халогена по 55W. Схемата ми е ясна, въпросът е кабели с какво сечение да използвам за силовата верига и за управлението на релето?
Само внимавай, че съвременните китайци са си хитри хора. Понеже пластмасата е много по-евтина от медта-докарват дебелината на кабела от нея.
Иначе общовалидното правило е "Мечо Пух"Има ли желание-има и начин!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар