В събота реших да направя малко профилактика на джипа. Двигателят е 2.8ТДИ, ДЛ52, 102 коня. 15000 км станаха от последното по-основно чистене. Реших, че едно миене на радиаторите няма да се отрази зле на пейзажа. Между кулера и охладителния радиатор се беше събрала една приятна възглавника и това беше основния повод да започна почистването.
Свалих кулера. Видях, че тръбите към него са омаслени. Сложих кулера над една кафена чашка и го оставих да се "отцежда".
За половин ден се събраха около 50 мл масло. Това бял кахър, все пак турбината е на 20 години.
Умислих се за друго - предвид възглавничката, която събира между двата радиатора може би е добра идея да "метна" кулера над мотора. Има вече няколко рокита с килер над мотора, до сега не се е чули поне да има отрицателен резултат.
В мометна позицията му е по-ниско от турбината и това позволява част от маслото, което се движи заедно с въздуха да остава в кулера. Ако обаче е над мотора маслтото ще се стича или към всмукателния колектор или обратно в турбото.
Какво е вашето мнение по темата?
Свалих кулера. Видях, че тръбите към него са омаслени. Сложих кулера над една кафена чашка и го оставих да се "отцежда".
За половин ден се събраха около 50 мл масло. Това бял кахър, все пак турбината е на 20 години.
Умислих се за друго - предвид възглавничката, която събира между двата радиатора може би е добра идея да "метна" кулера над мотора. Има вече няколко рокита с килер над мотора, до сега не се е чули поне да има отрицателен резултат.
В мометна позицията му е по-ниско от турбината и това позволява част от маслото, което се движи заедно с въздуха да остава в кулера. Ако обаче е над мотора маслтото ще се стича или към всмукателния колектор или обратно в турбото.
Какво е вашето мнение по темата?
Коментар