По едно време реших, че е крайно време в дълбокото да се навреме и си купих стара лебедка Warn М8000 от eBaj
С пристигането я сложих на масата и реших да й направя пълна профилактика.
Малко предисловие:
Лебедката се продаваше в комплект с монтажна плоча, на вид доста сериозна и маркова. Правена е на преса с едни издатини, служещи за ребра, даващи сериозна здравина. Направил съм снимки и ще ги пусна.
От снимките на продавача се виждаше, че лебедката стои на обратно. Тогава реших, че са я свалили от плочата за да демонтират самата плоча от колата и после по грешка са я сложили на обратно за снимките. Мисля, че е понятно, че лебедка с такава спирачка няма как да върви на обратно.
И така:
Разглобявам лебедката, а вътре ги няма челюстите на спирачката. От това съдя, че тя наистина е работила назад. Понеже не е искала да върви, са махнали челюстите и е работила без спирачка.
Етап Първи беше производството на нови челюсти.
Етап Втори беше изработка на нова втулка за оста в дъното на редуктора
Нейната втулка беше с няколко десети луфт и това е започнало да се отразява върху колелото на оста.
Реших, че колелото е в добро здраве все пак и ще работи много при здрава втулка.
След като и това беше готово остана ревизия на мотора и събиране на карантията.
Мотора беше в прекрасно състояние. Само го отворих за да го разгледам. Вътре никога не е имало вода, не е прегряван, четкодържателите в прекрасно здраве и четките също. Мотора без лебедка работи много тихо. Лагерите му вървят като масло.
След събирането на цялата лебедка измерих консумацията й. Уреда показа 80А на празен ход. До колкото знам трябва да е около 60А, но го отдавам на новата спирачка. В процеса на експлоатация ще контролирам нещата за да видя какво ще стане.
С пристигането я сложих на масата и реших да й направя пълна профилактика.
Малко предисловие:
Лебедката се продаваше в комплект с монтажна плоча, на вид доста сериозна и маркова. Правена е на преса с едни издатини, служещи за ребра, даващи сериозна здравина. Направил съм снимки и ще ги пусна.
От снимките на продавача се виждаше, че лебедката стои на обратно. Тогава реших, че са я свалили от плочата за да демонтират самата плоча от колата и после по грешка са я сложили на обратно за снимките. Мисля, че е понятно, че лебедка с такава спирачка няма как да върви на обратно.
И така:
Разглобявам лебедката, а вътре ги няма челюстите на спирачката. От това съдя, че тя наистина е работила назад. Понеже не е искала да върви, са махнали челюстите и е работила без спирачка.
Етап Първи беше производството на нови челюсти.
Етап Втори беше изработка на нова втулка за оста в дъното на редуктора
Нейната втулка беше с няколко десети луфт и това е започнало да се отразява върху колелото на оста.
Реших, че колелото е в добро здраве все пак и ще работи много при здрава втулка.
След като и това беше готово остана ревизия на мотора и събиране на карантията.
Мотора беше в прекрасно състояние. Само го отворих за да го разгледам. Вътре никога не е имало вода, не е прегряван, четкодържателите в прекрасно здраве и четките също. Мотора без лебедка работи много тихо. Лагерите му вървят като масло.
След събирането на цялата лебедка измерих консумацията й. Уреда показа 80А на празен ход. До колкото знам трябва да е около 60А, но го отдавам на новата спирачка. В процеса на експлоатация ще контролирам нещата за да видя какво ще стане.
Коментар