Радиатора ми протече, което е нещо нормално според мен.
Подложен е на бая вибрации и се разлепва тук там.
Надух го с въздух на 3-4 атмосфери потопен във вода, отбелязах пукнатините между горния капак и тялото и ги запоих.
Както и се очакваше и под двете горни уши, и около входните тръби пропускаше, така, че не мина по най-лесния начин.
Проблемът, обаче се оказа доста по-сериозен.
При следващото надуване установих, че доста от тръбичките пропускат. Оказаха се по две плоски тръбички на ред направени от сгъната лента, запоена в единя край. На всичкото отгоре не разбрах от какъв материал са. Запоява се, но като се нагрее малко повече се стопява и се разпада. Освен това края на всяка тръбичка влиза в тялото в една месингова лента, която е гофрирана. Тази гофрирана лента също беше напукана по гофрите на доста места.
След доста играчка успях да запоя всички дупки по тръбичките и по месинговата лента (повече от 20).
При следващите проби се оказа, че до 1-2 атмосфери не пропуска. При над 2,5 - 3 атмосфери обаче, се виждат доста други миниатюрни дупчици по тръбичките, от които се появяват дребни мехурчета. Няма как да се запоят всичките, защото ще оголя питата много.
Лошото е, че нямам представа под какво налягане работи охладителната система и на колко атмосфери се изпитва радиатора. Може би проблемът е в налягането - не бива да го надувам толкова. Възможно е, като го надуя над 2,5 атмосфери аз сам си пукам тръбичките???
Въпреки това, трябва да подготвя радиатор за следващия ремонт, който сигурно няма да е след много време.
Някой беше написал, че радиатора на ферозата на практика е вечен. Може и да е така, ама ако му се присади една по-читава пита.
Дайте съвет - от какво става радиатор, като размер, брой и разположение на отворите и който може да се запои на стойката на стария?
Да се купува нов за Дайхацу-фероза или да се вземе запазен втора ръка (което нещо не ми се струва добра идея).
Подложен е на бая вибрации и се разлепва тук там.
Надух го с въздух на 3-4 атмосфери потопен във вода, отбелязах пукнатините между горния капак и тялото и ги запоих.
Както и се очакваше и под двете горни уши, и около входните тръби пропускаше, така, че не мина по най-лесния начин.
Проблемът, обаче се оказа доста по-сериозен.
При следващото надуване установих, че доста от тръбичките пропускат. Оказаха се по две плоски тръбички на ред направени от сгъната лента, запоена в единя край. На всичкото отгоре не разбрах от какъв материал са. Запоява се, но като се нагрее малко повече се стопява и се разпада. Освен това края на всяка тръбичка влиза в тялото в една месингова лента, която е гофрирана. Тази гофрирана лента също беше напукана по гофрите на доста места.
След доста играчка успях да запоя всички дупки по тръбичките и по месинговата лента (повече от 20).
При следващите проби се оказа, че до 1-2 атмосфери не пропуска. При над 2,5 - 3 атмосфери обаче, се виждат доста други миниатюрни дупчици по тръбичките, от които се появяват дребни мехурчета. Няма как да се запоят всичките, защото ще оголя питата много.
Лошото е, че нямам представа под какво налягане работи охладителната система и на колко атмосфери се изпитва радиатора. Може би проблемът е в налягането - не бива да го надувам толкова. Възможно е, като го надуя над 2,5 атмосфери аз сам си пукам тръбичките???
Въпреки това, трябва да подготвя радиатор за следващия ремонт, който сигурно няма да е след много време.
Някой беше написал, че радиатора на ферозата на практика е вечен. Може и да е така, ама ако му се присади една по-читава пита.
Дайте съвет - от какво става радиатор, като размер, брой и разположение на отворите и който може да се запои на стойката на стария?
Да се купува нов за Дайхацу-фероза или да се вземе запазен втора ръка (което нещо не ми се струва добра идея).
Коментар