Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Разбъзикване" и "Настройка" на газова уредба

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • "Разбъзикване" и "Настройка" на газова уредба

    От четири години съм с АГУ на двете си коли-Фероза и Нисан-Примера.И двете уредби са обикновени.Ще споделя малко "попътен"опит и моля да бъда коригиран,или допълнен.
    По някаква причина-нов въздушен филтър,смяна на платна в изпарителя,лоша газ,или други такива,работата на мотора се влоши-прекъсва,губи мощност,гасне и прочие.При изключени/проверено/ всякакви други причини, а и при "лична намеса",работата се омазва.
    В такъв случай,попътно,съм правил следното:
    1. Отварям максимално кранчето на газта/или кранчетата/ между изпарителя и карбуратора.
    2. С регулатора,разположен на корпуса на изпарителя регулирам нивото на тихите обороти за стабилна работа на мотора на около 800об./мин.(примерно)-това при добре загрял двигател
    3. Постепенно затварям кранчето/кранчетата/ при запазване стабилната работа на тихи обороти и добро форсиране на място.
    4. Едно две "кръгчета" за проверка на динамиката и евентуална корекция положението на крачетата/може би-леко отваряне/
    5. 100-200км.-ако ми даде разход 9-10/100 съм доволен.
    6. Най-добре е след това и регулация на компютър/газ-анализатор/,за да се регулират точно емидсиите,но все не ми остава време
    VENI-VIDI-VICI!

  • #2
    От: "Разбъзикване" и "Настройка" на газова уредба

    Аз като ходя на газанализатор си ми я регулират те. Така и така им давам 20 лв.

    Коментар


    • #3
      От: "Разбъзикване" и "Настройка" на газова уредба

      Здравейте, аз Ферозата си я карам на бензин, но имам Еспейс 2.2 пълна инжекция и съм с обикновена газова, след доста километри на газ (не знам дали това е единствената причина) ламбда сондата ми се скапа и вече това компютърно регулиране не върши много добра работа.За това си я регулирам на ухо и ако ми придръпва или глъхне- слизам регулирам и се оправя.Смених и всичко по изпарителя (само корпуса му остана същия), защото мембраните бяха станали като от дърво и следващият път като сменявам направо нов изпарител.Вярно, че е малко по-скъпо, но колата ще работи по-добре.Сега като му смени джунджориите имаше един период в който постоянно я регулирах, а все не работеше както трябва, после се оправи.
      Keep the shiny side up, all four on the floor and with any luck I will see you on the trail!
      Daihatsu Feroza F300 1.6 16V

      Коментар


      • #4
        От: "Разбъзикване" и "Настройка" на газова уредба

        На Еспейса 2,2 ламбдата си се скапва и без газ, личен опит. Иначе нов изпарител е само с около 20 лв. по-скъп от смяна на мембрани в сервиз.
        подаръци за мъже от FACOM
        промоция на читави инструменти

        и на хоби такива

        тел. О879 Ч8Ч 2З5

        Коментар


        • #5
          Да ъп-на темата на Док.
          Не мога да си докарам колата да ми дава нормален разход на Газ.
          Преди няколко месеца разходът започна да се повишава. Отдадох го на стар изпарител с незнайно състояние на мембраните, Роялгаз или нещо от тоя род.
          Купих и монтирах чисто нов Ловато електрически.
          От тогава до ден днешен, не мога да се справя с настройки,ако и да съм изчел една камара по форуми и със съвети.
          Когато купих колата, гореше около 11.5-12 на газ градско и по черно. Питал съм тук там и ми казват, че такъв разход е нормален, предвид че е 4х4 и върти допълнителна карантия.
          Бих бил доволен, но не мога да го сваля под 14,5 /100 и то рядко и душейки я дотам, че да върви спъната като магаре.
          Безброй настройки съм правил и ако я настроя да върви прилично (не съм състезател), разходът отива на 17-18 /100, че и отгоре съм го докарвал зимата.
          Не мисля, че е нормално за 1,4 75 коня.
          Ходих и в сервиз да я настроят на газ анализатор, Еми, спъна се адски. Разходът не се повлия особено.
          Ходих на газаджия, който за 30 секунди врътна там нещо и заяви " много е о'лабена". Хубаво. След 500 м установих, че въобше не иска да ускорява и се души.
          Последно със 19, 5 литра газ минах 111 км.
          Не знам...
          Чистил съм и съм сменял филтъра на клапана, Вторият път си беше направо чист.
          Не открих течове никъде.
          Радо вика, да не ти гори само газовата фаза.
          Е хубаво, ама как тогава побира по 19 и кусур литра?
          Бутилката е 20 литрова.
          Почва сериозно да ми писва от тая кола.
          Не ми се свидят там еди колко си лв да я закарам на газаджия, ама историята е, че ако не ти е познат или приятел, никаква работа няма да ти свърши.
          Дайте акъли, моля.
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • #6
            Това е много бе адаш , та аз УАЗа до докарвам до 13,5 на асфалта . Имам познати газаджии.
            На нас клиренс ни трябва , не скорост

            Коментар


            • TigerHunter
              TigerHunter коментира
              Редактиране на коментар
              Знам. С Радо го умувахме и го умуваме , но или аз съм тотал некадърен, или някъв проблем има .

          • #7
            Ако решиш да дойдеш кажи да питам юнаците за прием .
            На нас клиренс ни трябва , не скорост

            Коментар


            • TigerHunter
              TigerHunter коментира
              Редактиране на коментар
              Благодаря, адаш! Ще го имам предвид.

          • #8
            Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
            Дайте акъли, моля.
            нагласи я да да ти харесва на вървеж и спри да засичаш разхода
            ________________________________________________
            Subaru OUTBACK 2,5
            Hyundai TUCSON 2.0

            Коментар


            • TigerHunter
              TigerHunter коментира
              Редактиране на коментар
              Хубаво, ама преди вървеше на самолет и си гореше нормално.

          • #9
            А пробвал ли си да смениш газстанцията? Това сериозно. Навремето имах един ZX 1.4/75 коня. Гореше от селската газстанция към 7-8 л. И изведнъж разход 16/100 . Викам си,счупи се нещо,ама зима,виелици и така си карам. Веднъж стана нещо и заредих в Бургас и о чудо. Насред зима 8/100 . Викам си,сигурно нещо обърках сметките. Да,ама не. Повече на селската не съм зареждал.
            Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

            Коментар


            • TigerHunter
              TigerHunter коментира
              Редактиране на коментар
              От три зареждам основно. Няма разлика.
              Ще пробвам и друга

            • TigerHunter
              TigerHunter коментира
              Редактиране на коментар
              Иначе, двигателят е същият

          • #10
            Запалителна система, лошо изгаряне, голям разход...
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • #11
              Да не му задържа някое колело или някой кардан и да го мъчат!? Двигатела е слабичък и лесно се озорва,но пък не е лаком.
              Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

              Коментар


              • #12
                Първоначално публикуван от kameno karp Преглед на мнение
                А пробвал ли си да смениш газстанцията? Това сериозно. Навремето имах един ZX 1.4/75 коня. Гореше от селската газстанция към 7-8 л. И изведнъж разход 16/100 . Викам си,счупи се нещо,ама зима,виелици и така си карам. Веднъж стана нещо и заредих в Бургас и о чудо. Насред зима 8/100 . Викам си,сигурно нещо обърках сметките. Да,ама не. Повече на селската не съм зареждал.
                Същата работа: Дега 12/100км ; Ромпетрол 8-9,5/100км- Корола 1,3 ,4efe/'98 .
                ILLEGITIMI NON CARBORUNDUM

                Коментар


                • #13
                  В София има читав сервиз, ама е доста натоварен пиша ти на лично .
                  Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
                  За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

                  A1+

                  Коментар


                  • #14
                    Имаше тема, дето Ясен описва точно как се регулира обикновенна газова, не е голяма филосовфия! Понеже ме мързи да търся, ще напиша основните неща.
                    1. Трябва да си сигурен, че след дросел клапата, колата не дърпа нерегламентирано въздух. Дърпа ли не можеш да я настроиш читаво никога.
                    2. Обикновенно на корпуса на изпарителя има месингово болтче, което пуска течна фаза при изпарената газ. То служи за маскиране на такива нерегламентирани дърпанията на въздух след дросел клапата и ако искаш колата ти да работи коректно на газ трябва да е напълно завито.
                    3. Отваряш кранчетата на маркуча за изпарената газ напълно.
                    4. Палиш колата и започваш да въртиш пластмасовия винт на корпуса на изпарителя. Търсиш МАКСИМАЛНИ обороти. Обикновено когато е навито повече - оборотите са надоло, колата тресе, същото е и ако е много развито. Максималните обороти са тогава, когато сместа е оптимална. Ако с развиването на този кран оборотите само се увеличват, то двигателя дърпа нерегламентиран въздух след дроселклапата. Нормално е оборотите да започнат да се увеличават с развиването на винта, да достигнат някакви максимални, след което да започнат да намаляват.
                    5. Ако си мислиш че колата ти много върви, завиваш врътките на маркуча за изпарената газ по половин оборот и ПАК повтаряш стъпка 4. Аз лично се съмнявам, че тази стъпка 5 ще намали разхода!
                    Три дена глупави експерименти икономисват половин час четене!

                    Коментар


                    • #15
                      Абсолютно, това е най-доброто обяснение за настройка на обикновен изпарител. От опит със 5-6 такива системи, 95% е достатъчно да оставиш отворен тройника. Така разхода се влие най-вече от десния крак.
                      АХ 1.6 ми гори 7-8л извън града, 9л Магистрала със 140, Тераното 14л/100 средно асфалт/черно без заигравки. Това със електрически изпарител, настроен именно по описания начин, и тройника отворен на 90%. Месинговия винт винаги го завъртам докрай.

                      Единствено бих добавил към това, че е желателно с една идейка да промениш аванса (стига да си със дистрибутор), така че да няма детонации под товар (обикновенно се чуват когато ускоряваш до стена на отворен прозорец).

                      Според мен Тайгър би трябвало при нормални условия да не превишава 10л/100 в града лятото. Извън твърдо 7-8. Двигателя не е толкова слаб, все пак го слагат във 306, берлинго/партнер, ЗХ, и много други доста по-тежки автомобили.

                      Мойте предположения са-спукан колектор или от някъде нерегламетиран въздух след дросела, който те "лъже" и те кара да обогатяваш сместа прекомерно на празен ход, а под товар е свръхбогата. Ако приемем че запалването е ок като градуси, остава рестриктирана генерация, неверен километраж/одометър, и последно ниска компресия. Последното е много краен вариянт, и ме съмнява- там нещата трябва бая да се сгомнясат че да се отрази на 1.4л двигател в разхода.

                      В един идеален свят искаш горивната смес да е оптимална във всички условия и товари на двигателя. Със пластмасовия винт регулираш чувстителността на мембраната- Ловато изпарителите са достатъчно прецизни за постигане на добра линеарност във всички условия на работа и товари.

                      Също така ще добавя и още една точка- желателно е сместа никога да не е обеднена, иначе се влиза в територия на топене на клапани и легла.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X