Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Електрическа "ръчна газ"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Електрическа "ръчна газ"

    Моля компетентните за помощ!
    Искам да направя ръчна газ на Ферозата. Идеята е следната:
    Като натисна копчето на дистанционното на лебедката да се подава напрежение на нещо, което да дава газ на мотора до 2-2500 оборота. Има вариант да се направи с механично реле, монтирано пред шпулата, срещу жилото на газта, но ми се ще, ако може да е свързано към мотора без допълнителни елементи. Вече разбрах, че автоматичния смукач не се управлява от компютъра, но нямам идея каква точно му е схемата на действие. Има ли как да се подаде малко газ на мотора чрез електрически сигнал до нещо по мотора? Примерно с шунтиране на някой датчик за температура на въздух или вода?
    Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
    Най-добрите ми спомени са предстоящите!

  • #2
    От: Електрическа "ръчна газ"

    С една машинка за централно заключване няма ли да стане?
    GSM 0877 08 99 19
    Jeep Grand Cherokee 5.2 V8

    Коментар


    • #3
      От: Електрическа "ръчна газ"

      С машинка или с механизъм за подаване на газ от дизелова кола шкода фелиция, форд 1,8тд, фолксваген и други с механична помпа Лукас. Има варианти с вакуум и електрически, като вакуума се управлява с електрическо клапанче налично в съответната кола.

      Коментар


      • #4
        От: Електрическа "ръчна газ"

        На бензинова (инжекционна или на газ) кола може да се направи с обикновен клапан за бензин от АГУ, който да пуска въздух покрай дросела. Може да е уместно и реленце, което да откача датчика за празен ход или tps (каквото има).

        Но това едва ли е смислено - лебедката обикновено е 3-4 пъти по-мощна от алтернатора. По-добре е да се вземе сигнал от самия алтернатор и да се подава газ, когато алтернаторът тръгне на пълна мощност.

        Коментар


        • #5
          От: Електрическа "ръчна газ"

          Така е най-правилно. Един вид разширяваш диапазона на стъпковия мотор, но си мисля, че в конретния случай, единственото правилно решение е ГОЛЯМ акумулатор.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • #6
            От: Електрическа "ръчна газ"

            Оставете алтернатора и акумулатора. Ясно е, че алтернатора не достига. Идеята е, че пълната му мощност се постига на поне 2000об/мин на мотора. Ако е дизелова кола и диапазона от обороти е от 1000 до 4000 с намаляване на диаметъра на ролката на алтернатора се решава проблема. Но при бензин/газ диапазона е от 1000 до 7000 и тогава се притеснявам, че ще му се завие свят на хайвана. Както и да е, алтернатора и акумулатора са си друга тема.

            С една машинка за централно заключване няма ли да стане?
            Точно това имах в предвид като писах за контактор срещу шпулата, но не ме кефи такава присадка ако има вариант за директно управление на мотора.
            Това, което Ясен казва ми звучи по интересно. Ясене, дебита на този клапан ще бъде ли достатъчен за подобна промяна на оборотите?
            Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
            Най-добрите ми спомени са предстоящите!

            Коментар


            • #7
              От: Електрическа "ръчна газ"

              Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
              дебита на този клапан ще бъде ли достатъчен за подобна промяна на оборотите?
              По мои сметки - да, а ако не - бормашина си имаш. Възможно е да е даже излишно голям, но това лесно се оправя.

              Иначе, имаше едни особени релета за напрежение на едни тойоти, ама не се сещам кой се бореше с такава. Самото реле изработваше сигнал за вдигане на оборотите, като не му стига мощност на алтернатора за да оправи напрежението. Това е по-добрият механизъм, според мен. Ще дава обороти и след като си изключил лебедката, докато акумулаторът се поосвести.

              Това което разправяш за дизелите и ролките, обикновено е решено още фабрично и алтернаторите им работят доста по-добре от на бензиновите.

              Коментар


              • #8
                От: Електрическа "ръчна газ"

                Клапан за газ не стига, лично съм го пробвал.
                Крайната идея беше друга, но подохдът беше същия.
                Трябва му клапан с поне 10-тина мм диаметър.
                Най-читав е варианта механичко нещо да дърпа жилото за газта.
                Пробвах с машинка за централно, успява да го дръпне, но момента, в който се спре подаването на напрежение към машинката, пружината на дроселната клапа връща положението в "тихи обороти".
                Аз не вярвам в чудеса!
                Разчитам на тях!

                Коментар


                • #9
                  От: Електрическа "ръчна газ"

                  Идеята с газовият клапан ми се вижда добра .Трябва да намериш маркуче при вадене на което оборотите са качват ( за вакума на излишното гориво знам че се качват след изваждането му от щуцера ,но дали няма да пречи на горивоподаването) ,да сложиш тройник и да свържеш клапана към свободният му край.Ако така се получи качване на оборотите ... няма да е уместно да е вързан клапана към дистанционното защото ако решиш и в същото време да си помагаш и с педала на газта може да се получи прекалено обедняване на сместа и да заглъхне двигателя.Най-добре го изведи на ключе и да се включва само когато си отпред до лебедката
                  Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
                  ... Вече разбрах, че автоматичния смукач не се управлява от компютъра, но нямам идея каква точно му е схемата на действие...
                  Управлява се от температурата на охлаждащата течност на принципа на биметалната пластина и е чиста механика при това капсулована

                  ПП: Стъпков мотор !!! Къде е ?
                  Последно редактирано от Ne_Razbral_4o; 02-01-13, 13:26.
                  >>MI SUBI HI >< ShoguN<< 3.0 V6 24, автоматик , къса база
                  Защото така ми харесва...
                  Телефон: НЯМАМ
                  Когато немогат да стигнат нивото ти,хората започват да те плюят

                  Коментар


                  • #10
                    От: Електрическа "ръчна газ"

                    Първоначално публикуван от Иван Горчев Преглед на мнение
                    Най-читав е варианта механичко нещо да дърпа жилото за газта.
                    Пробвах с машинка за централно, успява да го дръпне, но момента, в който се спре подаването на напрежение към машинката, пружината на дроселната клапа връща положението в "тихи обороти".
                    Докато се върти лебедката ще се подава и ток на машинката. Мисля, че това е най лесния и евтин начин.
                    GSM 0877 08 99 19
                    Jeep Grand Cherokee 5.2 V8

                    Коментар


                    • #11
                      От: Електрическа "ръчна газ"

                      Някои от машинките имат навика да преминават от твърдо в течно състояние или започват да миришат лошо при продължително подаване на електричество
                      >>MI SUBI HI >< ShoguN<< 3.0 V6 24, автоматик , къса база
                      Защото така ми харесва...
                      Телефон: НЯМАМ
                      Когато немогат да стигнат нивото ти,хората започват да те плюят

                      Коментар


                      • #12
                        От: Електрическа "ръчна газ"

                        Има десетки електро-механични прибори, които могат да я свършат тази работа на машинката.
                        Първото, което имам под ръка е електрическа ключалка от компютър
                        Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                        Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Електрическа "ръчна газ"

                          За да се подава газ чрез жилото на стойката която държи кожуха значи не и е там мястото защото хода на жилото е доста голям и ако се ползва стоп ер трябва да се осигури и празен ход за над 2000 оборота или машинката трябва да се сложи в ляво на клапата и да избутва без да е на твърда връзка.Нещо подобно на буферчето което забавя бързото връщане на клапата в ниски обороти ,но с обратно действие-да я избутва до определени обороти
                          >>MI SUBI HI >< ShoguN<< 3.0 V6 24, автоматик , къса база
                          Защото така ми харесва...
                          Телефон: НЯМАМ
                          Когато немогат да стигнат нивото ти,хората започват да те плюят

                          Коментар


                          • #14
                            От: Електрическа "ръчна газ"

                            Пробиваш една дупка в колектора, слагаш щуцер и електроклапан с подходящ размер. Слагаш и едно реле, с нормално затворен контакт дето прекъсва контакта за отпуснат педал на датчика на дроселовата клапа, и това е всичко. Като пуснеш лебедката, управляващото и напрежение отваря клапана за въздух, и отваря контактите на релето за отпуснат педал на газта. Компютъра си мисли че натискаш педала за газта и пуска съответното гориво.

                            Още по-просто - електромагнит, който дръпва малко жилото за газта, или завърта дроселовата клапа. Ефект - същия.

                            Още по-сложно - стъпков мотор, датчик за обороти, малък микроконтролер. Микроконтролера гледа кога пускаш лебедката, и през стъпковиа мотор завърта дроселовата клапа така, че да поддържа 2500 оборота, независимо от натоварването.

                            Всичкото това може да стане без да пипаш жилото, а само да изместваш долната му ограничителна точка, независимо дали с електромагнит или стъпков мотор, а може да стане и като разделиш оплетката на жилото на две, на удобно място, и там направиш примка с ролка, която се дърпа от електромагнита или стъпковия мотор, и съответно допълнително натяга или отпуска жилото. Така хем ще можеш да ползваш газта, ако си в джипката, хем в същото време мотора ще поддържа като минимум 2500 оборота, например.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Електрическа "ръчна газ"

                              Защо толкова усложнения. Няма ли по просто решение - например - стоиш си в колата и си подаваш газ както и когато искаш.
                              Или най-обикновен вариант на ръчна механична газ.


                              Ако някой има лесно решение за механична ръчна газ- и за съм мераклия да си направя.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X