Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нормално ли е диференциала да загрява и ди каква степен??

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Нормално ли е диференциала да загрява и ди каква степен??

    Колеги, никога не ми е идвало на ум след пътуване да залягам под колата и да проверявам дали диференциала или раздатката нагряват, но днес ми се наложи. След като вчера на вилата правих "обстоен" преглед на Ферозата, забелязах че задния диф е леко омаслен както и пода на купето над него, притесних се, че яко хвърля масло и може да е останал сух. На връщане към София карах бавно не повече от 70-80 и с повишено ослушване за виене стържене и т.н. след 40тина километра спрях на разклона за Русе, заврях се от долу пипам дифа горещ, не чак толкова да ти опари пръстите на си беше доста топъл. Отивам до сервизчето до бензиностанцията, момчетата отварят пробката - масло си има дори нямаше нужда от доливане. Карайки бавно (70-80 помагистралата) на две три почивки установявам че температурата си е същата не загрява повече но си е горещо. Като пристигнах в София и легнах под колата установих, че освен диференциала и раздатката също е гореща, предния диф не можах да го пипна заради предпазната престилка. Маслата съм сменял преди 5-600 км. Нормална ли е такава температура? Има ли някакъв проблем при този симптом и какъв би могъл да е той?
    О899 2б2 1З2

  • #2
    До: Нормално ли е диференциала да загрява и ди каква степен??

    Винаги са топли .... даже горещи!

    За това на много "жипки" има ребра по дифовете ..... за охлаждане.
    Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

    Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

    Коментар


    • #3
      До: Нормално ли е диференциала да загрява и ди каква степен??

      нормално си е загряването ,не трябва да те притеснява, и през семерингата не се губи много масло, проверявай го често не позволявай да пада под 5 мм под нивото на пробката
      Bertone freeclimber 1.8 115hp

      Коментар


      • #4
        До: Нормално ли е диференциала да загрява и ди каква степен??

        Оххх. Е как да не си отворя една бира след тези отговори. Благодаря ви момчета.
        О899 2б2 1З2

        Коментар


        • #5
          До: Нормално ли е диференциала да загрява и ди каква степен??

          Загрява разбира се. Вътре има триене и то в гляма степен. Скоростите са същата баница. Нали затова на спортните им слагаха зъбчатки с прави зъби. Там няма такова триене и следователно много по-ниска е степента на загряване, но пък и вие като линейка Всеки го е чувал като кара на задна
          Лек ден и късмет
          Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

          Коментар


          • #6
            До: Нормално ли е диференциала да загрява и ди каква степен??

            Нормалната температура на маслото на такива места е примерно 140 градуса.

            Коментар


            • #7
              До: Нормално ли е диференциала да загрява и ди каква степен??

              Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
              Нормалната температура на маслото на такива места е примерно 140 градуса.
              Бая горещо. Ясно. Значи и на тези възли е нормално температурата да е ниво като това на двигателя?
              О899 2б2 1З2

              Коментар


              • #8
                До: Нормално ли е диференциала да загрява и ди каква степен??

                Не разбира се
                В трансмисията има само валове и редуктори. Колкото да не задерат от триенето са накиснати в маслена баня. Първите температури които променят трайно структурата на железните сплави са нещо към 280 градуса. Така че никой не се интересува от тяхното охлаждане. При типичните си размери и типичните околни температури те се загряват до примерно 140.
                В картера на двигателя е същото. Нагоре по блока и главата е различно. В горивните камери моментните температури може да са и 800 градуса, средната остава по-ниска. Водната риза не бива да става повече от 100 за да не спре да работи. От гъзария я правят по-топла, чак до 110 например в новите дизели, но за да не възври се правят разни извращения. Така или иначе, охлаждащата течност на двигателя е по-студена от течностите на агрегатите.

                Коментар


                • #9
                  От: Нормално ли е диференциала да загрява и ди каква степен??

                  Нормално е!
                  Трябва да можеш да си държиш ръката.
                  Само да не си мазохист. Ако изхвърля масло първо прочисти отдушниците и след това семерини и ремонти!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Нормално ли е диференциала да загрява и ди каква степен??

                    не е нормално да загрява,може съвсем леко да е топъл,но ако грее не е правилно регулиран.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Нормално ли е диференциала да загрява и ди каква степен??

                      Първоначално публикуван от r_vardarov Преглед на мнение
                      не е нормално да загрява,може съвсем леко да е топъл,но ако грее не е правилно регулиран.

                      Айде сега....... Сигурен ли си? А правил ли си експерименти? За дебели и прашасали книжа има кой да те попита
                      Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                      Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                      Коментар


                      • #12
                        От: Нормално ли е диференциала да загрява и ди каква степен??

                        А бе все пак ,туй ''аеродинамично'' трупче тряаа да се кара со кротце,со благо и со малко кютек,но в Балкана където има и локви.Ако мислиш че е магистрална бегачка или полифункционален автомобил и да се варяш със дърти 124-ки ще ти брадясат всички дифове,раздатки и скорости...ако преди това не ти свърши бензина,респ.газта.Иначе мисля ,че не трябва да грее повече от това да си държиш ръката без да си мазохист.Имал съм и Нива(където съосността на трансмисията не е най силния конструктивен плюс),но и тя не е гряла много.Иначе и маслото е интересно като вискозитет,и някое лагерче пред затягане също(което генерира топлина).
                        МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Нормално ли е диференциала да загрява и ди каква степен??

                          Маслото е интересно като вискозитет, щото сте сипали минерално.

                          А иначе, нормално е в натоварени режими да загрява достатъчно дори за да НЕ можеш да си държиш ръката там.
                          В раздатката на 4х2 реално няма какво толкова да грее, ама скоростите например също си греят, къде повече, къде по-малко.

                          Ако премерите колко е мощността на двгателя, и после премерите колко от нея достига до колелата, даже може съвсем да разберете колко киловата нагревател представлява трансмисията, щото разликата отива точно за това - за топлене.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Нормално ли е диференциала да загрява и ди каква степен??

                            Ако има ЛСД е нормално да се загрява, защото триенето е повече.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Нормално ли е диференциала да загрява и ди каква степен??

                              Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
                              Айде сега....... Сигурен ли си? А правил ли си експерименти? За дебели и прашасали книжа има кой да те попита
                              Колега,абсолютно съм сигуре,за книги няма какво да си пишем,каквото знам съм го научил в повечето пъти на принципа проба грешка.Правя счупени дифове,поне от 20г.Не трябвада грее,ако грее ,лагерите са натегнати повече и нали са конусни заклинват повече от необходимото и отам се получава греенето.Може да върви така,няма да счупи нищо но рано или късно ще падне циментацията на ролките на лагерите и отам луфта между зъбите на пиньона и короната ще се увеличи.
                              Последно редактирано от Паджеровод; 26-07-11, 17:58.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X