До: Daihatsu Terios
Здравей,
имам Териос от няколко месеца и мнението ми като цяло е доста противоречиво ...
За в града е по-скоро удобен - габаритите му позволяват да се паркираш на невъзможни места, изключително маневрен, гледаш от високо, клиренса му позволява спокойно качване по бордюри, тротоари, зелени площи и т.н. разрешени и не толкова места за паркиране.
Извън градско - скорости от порядъка на 110-120 км/ч са допустими. Максимално до към 145, може и още малко, ама става леко страшно. Оптималната скорост е около 90.
Двигател - има две възможности, в зависимост от годината на производство - до 2000 (1999) са с двигател на Дайхатсу, след това слагат VVTi на Тойота. И двата са с обем 1,3 литра, 16 клапанови. Мощност - 83 к.с. (някъде дават 92 ) при над 6000 оборота. Максимален момент 115 Нм при 5100. Тия цифри казват, че Териос-а започва да върви след 4000 оборота, преди това е хмм.. мъртвец? (Е, има и 1,3 турбо на Дайхатсу 140 к.с., обаче само в Япония )
Скорости - 5 скоростна кутия, без понижаващи предавки. За сметка на това първа е УЖАСНО къса. Това е по-неприятно за градско каране. Ако съм на равно или на наклон по посока на движението си потеглям направо на втора. Извън пътя обаче, късата първа предавка върши много работа
Трансмисия - ALL TIME 4х4 - постоянно задвижване на четирите колела с междуосов диференциал. Има и версии само на задно, ама тук в БГ не съм срещал. Блокаж има на междуосовия диференциал, но не и на диференциалите на осите. Това значи че ти трябва поне една стабилна ос за да можеш да се измъкнеш от калта например Иначе при три колела в л..йната или предно и задно буксуващи става лошо.
Окачване - отпред Макферсони, отзад независимо. ТВЪРДО. На задните седалки си като в миксер, паветата са кошмар. Устойчивост - зле. При преминаване на неравности с по-висока скорост задницата подскача доста сероизно.
Купе и интериор - на външен вид ме кефи, ама много . Отвътре е спартанска история. Пластмасата е евтинка, липсват дребни неща като часовник (май след 2000 и новото табло има) огледало на сенника до шофьора (мацките веднага го забелязват ). Теснотийка и отпред и отзад. Аз съм 1,86 и седалката ми е дръпната назад докрай. Няма настройка на височината и тва леко дразни . Отзад се събират 2-ма нормални човека. Може и 3-ма... за не повече от 15 минути. Багажника е удобен, равен, няма кора или щора (направих си сам).
Разход - градско не знам и не ме интересува. Като свърши зареждам за 20 лв. и карам докато свърши пак. Извънградско - около 7 с нормално каране и тук таме изпреварване с обороти в червеното. С малко лек офроуд ( 20 - 30 км. горски пътища, разорани ниви, преспи и малко кал) смесеният разход е 10 на 100.
Части - официалният сервиз основно. Не мога да си намеря свещи (не че си търся усилено де, ама в Косер примерно нямаха NJK като за мен).
След покупката задължителна смяна на масла в диференциалите и скоростната кутия. На Дайхатсу-вия двигател се регулират клапаните. Моите са за реглаж, ама няма кой да ми го направи (в официалният сервиз не ми се ходи много много). Та за сега си потраква.
В обобщение - готина количка, става за извън пътя, става и за пазаруване. Друса. Не е спортна. Изглежда добре. Тясна. Дали бих си я купил пак - да, ама версията след 2000, или 2007 . Като търсих гледах и за Субару Форестър. За парите на моята (7600 + около 2000 за обслужване) нямаше Форестър, който да става.
Здравей,
имам Териос от няколко месеца и мнението ми като цяло е доста противоречиво ...
За в града е по-скоро удобен - габаритите му позволяват да се паркираш на невъзможни места, изключително маневрен, гледаш от високо, клиренса му позволява спокойно качване по бордюри, тротоари, зелени площи и т.н. разрешени и не толкова места за паркиране.
Извън градско - скорости от порядъка на 110-120 км/ч са допустими. Максимално до към 145, може и още малко, ама става леко страшно. Оптималната скорост е около 90.
Двигател - има две възможности, в зависимост от годината на производство - до 2000 (1999) са с двигател на Дайхатсу, след това слагат VVTi на Тойота. И двата са с обем 1,3 литра, 16 клапанови. Мощност - 83 к.с. (някъде дават 92 ) при над 6000 оборота. Максимален момент 115 Нм при 5100. Тия цифри казват, че Териос-а започва да върви след 4000 оборота, преди това е хмм.. мъртвец? (Е, има и 1,3 турбо на Дайхатсу 140 к.с., обаче само в Япония )
Скорости - 5 скоростна кутия, без понижаващи предавки. За сметка на това първа е УЖАСНО къса. Това е по-неприятно за градско каране. Ако съм на равно или на наклон по посока на движението си потеглям направо на втора. Извън пътя обаче, късата първа предавка върши много работа
Трансмисия - ALL TIME 4х4 - постоянно задвижване на четирите колела с междуосов диференциал. Има и версии само на задно, ама тук в БГ не съм срещал. Блокаж има на междуосовия диференциал, но не и на диференциалите на осите. Това значи че ти трябва поне една стабилна ос за да можеш да се измъкнеш от калта например Иначе при три колела в л..йната или предно и задно буксуващи става лошо.
Окачване - отпред Макферсони, отзад независимо. ТВЪРДО. На задните седалки си като в миксер, паветата са кошмар. Устойчивост - зле. При преминаване на неравности с по-висока скорост задницата подскача доста сероизно.
Купе и интериор - на външен вид ме кефи, ама много . Отвътре е спартанска история. Пластмасата е евтинка, липсват дребни неща като часовник (май след 2000 и новото табло има) огледало на сенника до шофьора (мацките веднага го забелязват ). Теснотийка и отпред и отзад. Аз съм 1,86 и седалката ми е дръпната назад докрай. Няма настройка на височината и тва леко дразни . Отзад се събират 2-ма нормални човека. Може и 3-ма... за не повече от 15 минути. Багажника е удобен, равен, няма кора или щора (направих си сам).
Разход - градско не знам и не ме интересува. Като свърши зареждам за 20 лв. и карам докато свърши пак. Извънградско - около 7 с нормално каране и тук таме изпреварване с обороти в червеното. С малко лек офроуд ( 20 - 30 км. горски пътища, разорани ниви, преспи и малко кал) смесеният разход е 10 на 100.
Части - официалният сервиз основно. Не мога да си намеря свещи (не че си търся усилено де, ама в Косер примерно нямаха NJK като за мен).
След покупката задължителна смяна на масла в диференциалите и скоростната кутия. На Дайхатсу-вия двигател се регулират клапаните. Моите са за реглаж, ама няма кой да ми го направи (в официалният сервиз не ми се ходи много много). Та за сега си потраква.
В обобщение - готина количка, става за извън пътя, става и за пазаруване. Друса. Не е спортна. Изглежда добре. Тясна. Дали бих си я купил пак - да, ама версията след 2000, или 2007 . Като търсих гледах и за Субару Форестър. За парите на моята (7600 + около 2000 за обслужване) нямаше Форестър, който да става.
Коментар