Обява

Свий
Няма добавени обяви.

DAIHATSU ГОРИ МАСЛО

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • DAIHATSU ГОРИ МАСЛО

    Здравейте колеги, преди време бях писал за проблема си но ще се радвам за още малко мнения особенно ако някой има лични впечатления. Та на въпроса, вече 2-3 години от както съм взел на баща ми Дайхтсу Аплаус с двигател 1,6. Колата работи като часовник и няма никакви забележки освен това че си хапва по полвин - един литър на 1000 км.
    Смених гумичките и промих двигателя проблема си остана, Ясно е че сегментите са за смяна, въпросът ми е следния и то към хора с личен опит а не такива с предположения:
    Ако някой е сменял сегменти поради подобен проблем, когато е отворил двигателя цилиндрите били ли са в добро състояние. Питам защото съм правил мазда и хонда - Маздата беше много износена и се наложи шлайф на цилиндрите, докато хондата се опрви само със сегменти. Принципно японците правят здрави блокове но не знам как е при Дайхатсу, а филма с основния ремонт е доста дълъг и скъп. Дали ще мина само със сегменти? Благодаря на отзовалите се!

  • #2
    От: DAIHATSU ГОРИ МАСЛО

    Първоначално публикуван от K_ski Преглед на мнение
    Здравейте колеги, преди време бях писал за проблема си но ще се радвам за още малко мнения особенно ако някой има лични впечатления. Та на въпроса, вече 2-3 години от както съм взел на баща ми Дайхтсу Аплаус с двигател 1,6. Колата работи като часовник и няма никакви забележки освен това че си хапва по полвин - един литър на 1000 км.
    Смених гумичките и промих двигателя проблема си остана, Ясно е че сегментите са за смяна, въпросът ми е следния и то към хора с личен опит а не такива с предположения:
    Ако някой е сменял сегменти поради подобен проблем, когато е отворил двигателя цилиндрите били ли са в добро състояние. Питам защото съм правил мазда и хонда - Маздата беше много износена и се наложи шлайф на цилиндрите, докато хондата се опрви само със сегменти. Принципно японците правят здрави блокове но не знам как е при Дайхатсу, а филма с основния ремонт е доста дълъг и скъп. Дали ще мина само със сегменти? Благодаря на отзовалите се!
    Не може да се каже така наизуст.Моя двигател го отварях скоро и беше на косъм за смяна на сегменти.Комплекта е 120 лв,но ако се мине на разширен ремонт е нерентабилно.Иначе имам впечатление, че "японците" са си маслояди по принцип. Отваряне и мерене....това му е майката.
    МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

    Коментар


    • #3
      От: DAIHATSU ГОРИ МАСЛО

      Първоначално публикуван от mihov_1969 Преглед на мнение
      имам впечатление, че "японците" са си маслояди по принцип
      Не мога да не се обадя! Как може да събереш тези думи в едно изречение бе, човек? Аз съм в шок! Ако японските са маслояди, то кои не са? Или по друг начин казано - Я кажи коя е тая марка (не японска), която като цяло моторите им горят по-малко масло от която и да е японска марка. Тука малко го избих на японски авто-мото шовинизъм, ама на черното не върви да му кажеш бяло.
      Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
      Най-добрите ми спомени са предстоящите!

      Коментар


      • #4
        От: DAIHATSU ГОРИ МАСЛО

        Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
        Не мога да не се обадя! Как може да събереш тези думи в едно изречение бе, човек? Аз съм в шок! Ако японските са маслояди, то кои не са? Или по друг начин казано - Я кажи коя е тая марка (не японска), която като цяло моторите им горят по-малко масло от която и да е японска марка. Тука малко го избих на японски авто-мото шовинизъм, ама на черното не върви да му кажеш бяло.
        Ами например дъртата ми 124-ка не лапа масло ,даже въобще не гори.Дайхатсуто му смених гумичките,сегментите бяха добре и пак гори масло.Имам впечатления и от други дърти япончета,респ азиатчета/вчера комшията отвори една Нубира-ами толкова нагар при разпределителните валове съм виждал само на Нивата си/.Мое наблюдение и мнение с което не ангажирам никой.
        МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

        Коментар


        • #5
          От: DAIHATSU ГОРИ МАСЛО

          Само да си кажа, че имах Субару 2.2 и за 10 г. експлоатация, навъртях 150 000 км ,не ми изяде и грам масло, но Ферозата ядеше и като й смених гумичките се успа. Но човека си иска отговор, а аз не съм компетентен, а във форума има и то доста компетентни люде
          Бизнеса е проста работа, ама не е за прости хора !!!

          Коментар


          • #6
            От: DAIHATSU ГОРИ МАСЛО

            Първоначално публикуван от mihov_1969 Преглед на мнение
            /вчера комшията отвори една Нубира-ами толкова нагар при разпределителните валове съм виждал само на Нивата си/.Мое наблюдение и мнение с което не ангажирам никой.
            Колега, нагара обикновено, го прави калпавото и несменяно масло.
            А по темата - без отваряне и мерене, няма как да разберем.

            Коментар


            • #7
              От: DAIHATSU ГОРИ МАСЛО

              "Ясно е че сегментите са за смяна, въпросът ми е следния и то към хора с личен опит а не такива с предположения:", Както обикновенно започнаха предположенията, искам човек който е отврял блок на дайхатсу 1,6 за смяна на сегменти да сподели имаше ли ръб на цилиндъра, отварял съм доста двигатели и ми е ясно от къде заминава маслото просто на дайхтсу не съм и ми се ще да знам какво ме очаква, ясно е че като го отворя ще видя, но малко разузнаване не е излишно преди "акцията"

              Коментар


              • #8
                От: DAIHATSU ГОРИ МАСЛО

                Първоначално публикуван от K_ski Преглед на мнение
                "Ясно е че сегментите са за смяна, въпросът ми е следния и то към хора с личен опит а не такива с предположения:", Както обикновенно започнаха предположенията, искам човек който е отврял блок на дайхатсу 1,6 за смяна на сегменти да сподели имаше ли ръб на цилиндъра, отварял съм доста двигатели и ми е ясно от къде заминава маслото просто на дайхтсу не съм и ми се ще да знам какво ме очаква, ясно е че като го отворя ще видя, но малко разузнаване не е излишно преди "акцията"
                Преди акцията защо не пробваш с друго масло /малко по гъсто/ и нивото да е м/у мин. и макс. по средата .А ти с какво масло караш и на колко км. го сменяш?

                Коментар


                • #9
                  От: DAIHATSU ГОРИ МАСЛО

                  Значи по въпроса с маслата от личен опит знам че по скоро разхода ще падне от пъна синтетика 5W40 или 0w 40 от колкото с гъсто масло, но знам че българите сме големи разбирачи и всичко лекуваме с М10Д, пробвал съм масла добавки, промивки с газ и с промивно масло, ама като не работят сегментите надявай се . Значи ако едни сегменти са запечени синтетиката може да ги отпусне понеже има миещи свойства и не прави нагар. За тези които си мислят за гъсти масла, ако са отваряли двигател знаят че маслото се стича в картера през отворите в буталото кито са пробити в леглото на масления сегмент. Ако в следствие на прегряване или продължително каране с некачествено или остаряло масло тези отвори се запълнят с нагар или утайки. Пътя на маслото остава към горивната камера и от там към ауспуха. Теорията я знам практиката я имам, не знам само дали цилиндрите на Дайхатсу са износоустойчиви поне колкото на Хондата ми, та да го отварям и да сменям сегментите.

                  Коментар


                  • #10
                    От: DAIHATSU ГОРИ МАСЛО

                    Първоначално публикуван от K_ski Преглед на мнение
                    "Ясно е че сегментите са за смяна, въпросът ми е следния и то към хора с личен опит а не такива с предположения:", Както обикновенно започнаха предположенията, искам човек който е отврял блок на дайхатсу 1,6 за смяна на сегменти да сподели имаше ли ръб на цилиндъра, отварял съм доста двигатели и ми е ясно от къде заминава маслото просто на дайхтсу не съм и ми се ще да знам какво ме очаква, ясно е че като го отворя ще видя, но малко разузнаване не е излишно преди "акцията"
                    Ръбът не е толкова важен,важна е елипсата.Като се почне с меренето то ще си каже.Важен е луфта бутало/цилиндър и това определя със сегменти ли ще се разминеш или и с бутала.Иначе скоро отварях 1,6 мотор на Дайхатсу и не е нищо особено.Спретнат подреден и логичен двигател,трудно може да се обърка нещо-всичко е маркирано.Аз шлайфах и блок та затова го бях оголил целия.
                    МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

                    Коментар


                    • #11
                      От: DAIHATSU ГОРИ МАСЛО

                      Елипсата наистина е важна, ама честно казано не съм виждал износен цилиндър с елипса на който да не се е появил ръб поне отпред и отзад, а като имаме предвид че елипсата е най изразена в горния край на цилиндъра смятам че чом визуално не се вижда износване сегментите ще спасят положението, иначе по добре да продължа с доливането на масло, основния ремонт си е играчка особенно за кола която минава по 2-3000 км год.

                      Коментар


                      • #12
                        От: DAIHATSU ГОРИ МАСЛО

                        Колега, виж как разсъждавайки на глас стигна до истината.

                        Нека да гори
                        Трала лала ли
                        Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                        Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                        Коментар


                        • #13
                          От: DAIHATSU ГОРИ МАСЛО

                          Първоначално публикуван от K_ski Преглед на мнение
                          Елипсата наистина е важна, ама честно казано не съм виждал износен цилиндър с елипса на който да не се е появил ръб поне отпред и отзад, а като имаме предвид че елипсата е най изразена в горния край на цилиндъра смятам че чом визуално не се вижда износване сегментите ще спасят положението, иначе по добре да продължа с доливането на масло, основния ремонт си е играчка особенно за кола която минава по 2-3000 км год.
                          Аз и за това не преминах границата.Преди години съм наливал пари в кола/най-вече по сантиментални причини/и съм я продавал за жълти стотинки.Затова купувам масло и доливам.Е ....за 1000 км от ремонта съм долял литър.Едно време имаше едни измислени шкодички дето си горяха толкова конструктивно.

                          А за елипсата ако е голяма-над 0,1 мм,слагането на сегменти е безпредметно,защото ще се съберат ключовете и ще падне рязко компресията,даже положението става по трагично отколкото преди ремонта.
                          Последно редактирано от mihov_1969; 04-05-11, 08:18. Причина: допълнение
                          МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

                          Коментар


                          • #14
                            От: DAIHATSU ГОРИ МАСЛО

                            Мое мнение:
                            При харч литър на 1000 километра, е много малко вероятно тоя двигател да се оправи с друго, освен с основен ремонт. За да гори чак толкова, луфтовете трябва да са огромни.

                            Пак казвам, мое мнение.

                            Компресия поне мерихте ли? Колко е? Щото и тя все пак говори за състоянието на двигателя. През щеката духа ли повече от нормално?

                            ПП: Двиагтеля не е нищо особено, както ти казаха по-горе. Единствено това че е едновалка с 16 клапана да речем може да мине за някаква що-годе рядкост. Иначе, нито е сложен, нито е гаден за правене, или поне не виждам откъде може да дойде гадост. Като махнете глава, вижте за кривини и по главата, и по блока. Внимавайте с болтовете на главата, а желателно ги и сменете. За друго не се сещам. Ако за тоя двигател имаше части колкото за аналогичен BMW например, щеше да е и поне толкова масов.
                            Последно редактирано от sparkybg; 06-05-11, 00:23.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #15
                              От: DAIHATSU ГОРИ МАСЛО

                              При мен проблема се появи след смяна на гумичките на клапаните. До преди това не гореше масло.
                              Сега лапа по около 1 л на 1000 км, но хич не смятам да я пипам поне още 10-20 хиляди. Тъкмо се самосменя на всеки 4-5000 км. Може и да е от маслото, защото карам с най-евтините минерални масла, но не смятам да я глезя с пълна синтетика.
                              За мен факта, че пали добре, работи равномерно, още се наема добре на газ и вдига 130-140 с регенерат Кобра Малатеста е достатъчно основания да не мисля за ремонт на двигателя.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X