Здравейте, от скоро имам следния проблем - при включен хъб от главината, без да съм включил на 4/4 при спиране се чува чаткане. Ходих по майстори, смених всички тампони. Смених и накладките. Чува се доста силно само при спиране. Един ден реших да пробвам с изключен хъб - ръчен - спря да трррръъътка. Хъба иначе работи. Не съм отварял никога хъбове. Някой да има идея какво може да е ?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Странно чаткане при спиране с включен хъб
Свий
X
-
От: Странно чаткане при спиране с включен хъб
Отвори го и го ревизирай. Може да се е откачила пружината. Не е толкова сложен като устройство. Като го разглобиш, ще се убедиш.
Изчисти всичко хубаво и смажи със съвсем тънък слой грес. Може и на спрей.
Без да го разглобиш, няма как да разбереш. Така поне ще си "изчистил" едно съмнение.
Успех!Your conscience is all you can take to your grave.
-
От: Странно чаткане при спиране с включен хъб
Колега, това е отвратителен проблем. При Ферозата се проявява когато водача е решил или свикнал да не изключва хъбовете и си кара с въртящ се преден мост, дори и изключен от раздатката. Износват се бронзовите втулки, в които лагеруват осите на каретата.
При лекия вариант ремонта е следния:
Сваля се капачката на хъба и пружината. Сваля се зегерката, държаща карето в хъба. Слага се шайба за да обере създалия се аксиален луфт. По този начин до известна степен се ограничава радиалния луфт, от който е и шума. Слага се зегерката. Слага се пружината. Намества се капачката и се затваря хъба.
При тежкия вариант ремонта е следния:
Разглобява се капачката на хъба и пружината. Сваля се зегерката. Сваля се спирачния апарат. Свалят се и двата шарнира. Придържа се карето и се измъква шенкела с главината и хъба. Проверява се лагеруващата шийка на карето за износване. Ако е износена се сваля карето и се шлайфа нова шийка. Допуска за шлайфане е около 2мм. Бърка се през хъба с предварително подготвен инструмент и се избива бронзовата втулка и семеринга от към карето. Семеринга се слага нов, а втулката се изработва по съответните размери. Външния диаметър по старата втулка, а вътрешния диаметър по карето в зависимост дали е шлайфано или не. Шийката на карето може да е износена равномерно и да е с добра повърхнина, при този случай не се налага да се шлайфа карето.
Ако се разровиш в темите ще намериш и чертеж, който съм правил по тоя повод.
Не се стряскай! Ако имаш до себе си отворен стругар всичко може да ти коства един работен ден.
Аз направих една грешка!!! Като разглобих първата страна направих две нови втулки, за да имам и за другата. Оказа се, че двете страни са напълно различно износени и втулката не става.
Още нещо - всички канали по втулките са напълно задължителни! Ако нямат канали значи са сменяни и за това са се износили пак!
Успех!!!Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
Най-добрите ми спомени са предстоящите!
Коментар
-
От: Странно чаткане при спиране с включен хъб
От три години я имам Ферозката, и много я пазя. Зацепвам хъбове само като съм в гората. Никога, ама никога не карам с зацепени хъбове. Но явно им е дошло времето. Много благодаря за изчерпателния отговор. Дано излезе първия вариант :-). Ще пиша когато имам резултат. Благодаря още веднъжИдеята ражда мисъл, мисълта ражда мечта, а мечтата създава характер !
Коментар
-
От: Странно чаткане при спиране с включен хъб
Колега, трябва да сте на ясно, че първият вариант е изключително временно решение!
Имате ли възможност се захващайте с ремонта без много да се чудите!Последно редактирано от sobax; 20-04-11, 08:04.Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
Най-добрите ми спомени са предстоящите!
Коментар
-
От: Странно чаткане при спиране с включен хъб
[QUOTE=sobax;1510556]Колега, това е отвратителен проблем. При Ферозата се проявява когато водача е решил или свикнал да не изключва хъбовете и си кара с въртящ се преден мост, дори и изключен от раздатката. Износват се бронзовите втулки, в които лагеруват осите на каретата.
А как се износват като всичко се движи заедно,проблема не се ли явява при постоянно изключени хъбове.Нали целта им е да не предават движението от гумите към дифа.
Коментар
-
От: Странно чаткане при спиране с включен хъб
Именно. Затова си в грешка.
При изключени хъбове, полуоските не се въртят във втулките и следователно, няма износване. Въртят се само главините, а те са на лагери.
Разгледай схемите в сервизното ръководство в раздел Front Axle and suspension.
A лагерите са между главината и шенкела.
Странното в случая е, колко ли изкарват онези, на които няма хъбове а са със капачки, т.е. постоянно зацепени...Последно редактирано от TigerHunter; 20-04-11, 22:39.Your conscience is all you can take to your grave.
Коментар
-
От: Странно чаткане при спиране с включен хъб
Ето дрОгари: http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=99101
Хората са го написали, ползвайте търсачката ха ха
Забравил съм, че цяла тема сме писали по въпросаРосен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
Най-добрите ми спомени са предстоящите!
Коментар
-
От: Странно чаткане при спиране с включен хъб
Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнениеИменно. Затова си в грешка.
При изключени хъбове, полуоските не се въртят във втулките и следователно, няма износване. Въртят се само главините, а те са на лагери.
Разгледай схемите в сервизното ръководство в раздел Front Axle and suspension.
A лагерите са между главината и шенкела.
Странното в случая е, колко ли изкарват онези, на които няма хъбове а са със капачки, т.е. постоянно зацепени...
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар