Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Джип дайхацу фероза - трудно палене на студено

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Джип дайхацу фероза - трудно палене на студено

    Тоя джип го имам от скоро, но когато е студен двигателя трудно пали. Дори и да запали щом натиснеш гаста гасне. Може ли да ме посаветвате? Казаха, ми че може да е от MAP сензора, но не знам къде се намира. Джипа е инжекцион също ако можете да ми кажете каде се намира смукача. Може ли да е от него?
    Последно редактирано от sparkybg; 07-12-10, 12:02.

  • #2
    От: Джип дайхацу фероза

    Има мнооооооооооооого публикации по темата.
    Има значение на газ или бензин палиш.
    Ако си с газово и палиш на бензин - веднага ли минаваш на газ. Ако си само на бензин е друго.
    Не е зле да почнеш с почистване на въздухопроводите, проверка на свещите, кабелите, лулите, делкото, въздушен филтър и после една добра центровка - на предварението и при работа на празен ход.
    После, ако не се оправя - почистване на инжекциона, проверка на уплътненията на газовите вентили - дали не пропускат газ когато са затворени, после датчиците и т.н.

    Коментар


    • #3
      От: Джип дайхацу фероза - трудно палене на студено

      Мойто пали по същия начин. Не съм намерил оправия. При мен в първия момент пали (всъщност, пали лесно), после намаля обороти, и понякога гасне, а понякога аха-аха да загасне, и прескача трапа. Това се случва за 2-3-4 секунди. След това си вдига оборотите и вече няма проблем.

      Не е MAP сензор, не са кабели, свещи, делко. Няма замърсено никъде, всички маркучета са в ред и на мястото си, всичко почистено и проверено. Налягането на горивото е в норма, дюзите са идеални.

      А сега де?
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #4
        От: Джип дайхацу фероза - трудно палене на студено

        Moята пали също като на Спарки. Пали от четвърт, после оборотите падат рязко, а после си ги вдига сама. Понякога, когато е много студено и влажно, дори гасне първия път. При втория опит, пали веднага и дори го няма падането на оборотите.
        При палене, не подавам абсолютно никаква газ!
        И аз съм проверил и изчистил всичко, но това си е.
        Според мен проблема би могъл да е в клапана BVSV, или TVSV, (Bimetal (Thermostatic) Vacuum Switch Valve), който всъщност играе ролята на автоматичен смукач. Би могло, с течение на времето да се зацапва и да сработва със закъснение. Сега не си спомням точно устройството му, дали имаше някакви пружинки и мембранки.
        Във всеки случай, не е зле да се почистят и продухат всички вакуумни маркучета. В този клапан (разпределител), отиват три или четири.
        Оттам са свързани преди и след дроселовата клапа.
        Самият клапан се намира на страшно "удобно" място-под делкото.

        Не е зле, също така да се провери и изчисти т.нар. Throttle Position Sensor (TPS), или сензора за положението на дроселовата клапа.
        Разбира се, добре е да се провери всичко, както е казал колегата Ачо по-горе.

        Надявам се, да съм бил полезен!
        Колега, добре дошъл!
        ...и не е лошо да напишеш откъде си, така някой колега може да те упъти.
        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар


        • #5
          От: Джип дайхацу фероза - трудно палене на студено

          Инжекциона има два датчика за температурата. Единият е само за уреда на таблото. Другият е само за компютъра. И двата се намират в задната част на главата - в ляво и в дясно. Гледано от шофьорското място - левият е за уреда на таблото, десния - за компютъра.

          Оборотите на студено се управляват от компютъра посредством електромагнитен клапан.
          Аз не вярвам в чудеса!
          Разчитам на тях!

          Коментар


          • #6
            От: Джип дайхацу фероза - трудно палене на студено

            При мен хавата не е от датчика. Проверено.

            Първоначално публикуван от Иван Горчев Преглед на мнение
            Оборотите на студено се управляват от компютъра посредством електромагнитен клапан.
            Тсъ! Тоя клапан е за съвсем друго. Конкретно - отваря при включване на повече консуматори, и само леко помага за студения празен ход. При мен няма промяна, дори и да откача маркъчето съвсем маркучето от него.

            Основния клапан за студен празен ход е в тялото на инжекциона и е "термомеханичен", като термостата на охлаждането. Аз подозирам именно него, ама все нямам време да се почовъркам, още повече че вече сме и свикнали на номерцата и не ни притеснява.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #7
              От: Джип дайхацу фероза - трудно палене на студено

              Много фактори имат значение. Датчиците дават инфо на компютъра, който определя количеството на впръскването. В смесообразуването обаче, единствения датчик, осведомяващ компа е TPS на дроселовата клапа, която пък за празния ход се управлява от вакууми, които от своя страна се превключват от клапан на термомеханичен принцип (BVSV, TVSV), с промяната на температурата на охладителната течност.
              Това имах предвид.

              Датчика за температурата, който подава сигнал на компа на мен ми правеше въртели, за което има тема. Поради замърсени контакти, вероятно дава грешна температура на компа, който пък преобогатява сместа като за студен двигател.
              Резултата е , че се давеше при палене на топло.
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • #8
                От: Джип дайхацу фероза - трудно палене на студено

                TPS-а е просто от два контакта, задействащи се при напълно затворена и напълно отворена дроселова клапа. Моя е в ред. И точно тоя датчик трудно бих мигъл да кажа че играе особено голяма роля за смесообразуването. А самата дроселова клапа се управлява от жилото на газта. Никакво друго управление няма. Нещата, отговарящи за празния ход са винта за регулация, термомеханичния клапан за студен двигател, и едно клапанче, пускащо малко допълнително въздух на студен двигател или на топъл двигател и изпонапускани консуматори.

                Пряко в смесообразуването са датчика за температура на входящ въздух, датчика за вакуум (MAP сензор), датчика за температура на охлаждащата течност, и ламбда сондата.

                В тоя двигател нищо, освен боклуците по EGR системата, и вакуумния регулатор на делкото, не се управлява с вакуум. При вариантите с тая система (EGR) има допълнителни тръбички и няколко допълнителни клапана, но от нея не разбирам в детайли, защото мойта фероза няма такава система. Във всеки случай не играе за оборотите на празен ход, или поне не би трябвало. И по никакъв начин не управлява дроселова клапа или нещо от сорта. Термомеханичния клапан, вграден в тялото, просто е отворен при студен двигател и затворен при топъл. Никакви вакууми няма там.

                Един допълнителен вариант за неизправност е в горивната помпа или регулатора на налягане в рейката, но тогава ще има проблеми не само при празен ход.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #9
                  От: Джип дайхацу фероза - трудно палене на студено

                  Прав си.
                  Разгледах схемите.
                  Гледал съм тази на карбураторната...
                  Your conscience is all you can take to your grave.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Джип дайхацу фероза - трудно палене на студено

                    Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                    Прав си.
                    Разгледах схемите.
                    Гледал съм тази на карбураторната...
                    Там няма компютър, ама за сметка на това карбуратора, макар иначе добре направен и безгрижен, започне ли да дава ядове, е пълен ужас, с тия 1000 вакуумчета, мембранки и прочие полюции.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Джип дайхацу фероза - трудно палене на студено

                      На изхода от горивната помпа, кяото се намира до задна дясна гума, точно след нея( на изхода й) има един конусовиден клапан, който когато е затлачеен прави точно такъв проблем. провери го отнема 5-10 мин

                      Коментар


                      • #12
                        От: Джип дайхацу фероза - трудно палене на студено

                        Исках да кажа филтър не клапан.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Джип дайхацу фероза - трудно палене на студено

                          Колеги и моята пали по същия начин,но ми се струва,че когато я купих си палеше нормално,без да сваля оборотите ( джипката я купих преди около месец ),но беше по-топло.В този ред на мисли май има нещо общо с влагата и студа.
                          Вашите машини лятото как палят?

                          Коментар


                          • #14
                            От: Джип дайхацу фероза - трудно палене на студено

                            Първоначално публикуван от smigal Преглед на мнение
                            Колеги и моята пали по същия начин,но ми се струва,че когато я купих си палеше нормално,без да сваля оборотите ( джипката я купих преди около месец ),но беше по-топло.В този ред на мисли май има нещо общо с влагата и студа.
                            Вашите машини лятото как палят?
                            Лятото проблема почти отсъства. Пак има леко падане на оборотите за момент, но почти незабележимо.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Джип дайхацу фероза - трудно палене на студено

                              Значи правилно съм забелязъл.Какво да търсим което се влиае от влагата и студа?!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X