Не се сещам каква е драмата, бат'Гоше.
Аз нямам достатъчно опит с маздовия мотор, но с пежото имам 160 К км и наистина е безпроблемен мотор. Дуракоустойчив, прост и надежден.
Не съм чувал да се оплакват от пукнати глави, трябва да си "майстор", за да го накараш да издуха гарнитура. По-лек е от маздовия. Събира 3,8 л масло, за разлика от 6,4.
С механична помпа Бош.
Не знам на витарата колко коня го слагат, аз съм карал 90 коня XUD9-TE, но мисля че заради по-малкия интеркулер, конете са по-малко.
Турбината е Garrett и е безпроблемна. Мисля една идейка по-голяма. Не съм чувал да са проблемни.
На тоя двигател освен ремъци, ролки, филтри, масла и подгревни свещи, нищо не съм пипал за 161К.
Напоследък ми прокапа водна помпа, но за три смени на ангренажен ремък и ролки, никога не съм я сменял.
Никога не ми е загрявал, освен един път заради заял термостат.
Единствено е по-шумен от маздовия.
Ако имаше вариант, бих го предпочел и за Кията.
Това разбира се, е мое мнение и не ангажирам никой с него.
Далеч съм от това, да наричам боклук който и да е двигател.
ПП: За 2.0 HDI също съм чувал, че приказките за проблемни и капризни дюзи към горивата са силно преувеличени. 90 коньовия не е с демпферен маховик.
Смята се също за безпроблемен мотор.
Your conscience is all you can take to your grave.
Всеки един двигател е добър и безпроблемен за период от 0-150000-200000-250000 км. добро обслужване през това време. 70-80% от двигателите за които се говори в българските авто-форуми са прехвърлили многократно този ресурс и са с доста съмнителна сервизна история. Всички сме чували за "безкраки баби и дядовци в малки села които са ходили с "колата" само до гробище, магазин, доктора от съседната къща и.т.н.
Може да се говори само за по-запазени и по-издухали двигатели, както разбира се и всичко останало.
Трите О-та на неудачниците: Оплакване, Оправдаване, Обвиняване.
Всеки един двигател е добър и безпроблемен за период от 0-150000-200000-250000 км. добро обслужване през това време. 70-80% от двигателите за които се говори в българските авто-форуми са прехвърлили многократно този ресурс и са с доста съмнителна сервизна история. Всички сме чували за "безкраки баби и дядовци в малки села които са ходили с "колата" само до гробище, магазин, доктора от съседната къща и.т.н.
Може да се говори само за по-запазени и по-издухали двигатели, както разбира се и всичко останало.
Съгласен на 100%. Все пак има двигатели, които са известни с хронични проблеми...примерно прословутите VM. Маздовият 2.0 турбодизел има ли характерни слаби места и особености при експлоатация, които съкращават живота му? Че леко се притесних от прочетеното по-горе...
Това не го коментирам, не ме и дразни. Просто това е първата ми дизелова кола и ще съм благодарен на всеки, споделил обективна и полезна информация, а не крайни субективни мнения. Предварително благодаря.
Аз смятам, че има някои двигатели които са направени ....не мога да намеря точните думи, но по-близо до критичните граници в сравнение с други по отношение на охлаждането.
Такива двигатели са доста чувствителни дори и на дребни проблеми по охладителната система и са по-склонни от други към кривене, пукане на глава, издухване на гарнитура и т.н.
По-често проблемите с прегряването идват не от самия ресурс на двигателя като хиляди км, а от занемаряване, нередовна и некачествена поддръжка, както и от непознаване на някои устройства като виско съединителя на охлаждащата перка.
Двигател с подобна слава има и от групата PSA (Пежо-Ситроен). Това е 2.5 ТД. Не си спомням като модел XUD как се водеше.
Знам че за него масово се търсят глави.
На моя 1.9 ТД, аз съм му четвърти собственик, като преди мен е бил фирмена кола. Купих го на 104К, сега е на 265К. Но подозирам, че е поне на половин милион км. Освен това е на кола от Италия.
И въпреки това, безпроблемен.
Смятам, че какъвто и да е дизел или турбодизел, при добре поддържана охладителна система, смяна на антифриз и промивка когато се налага, смяна на водната помпа поне през една смяна на ангренажната група, изправна капачка на радиатора, изправен термостат и изправно виско, няма проблеми както е казал и колегата два-три поста по-нагоре, да изкара поне 5-600 К км без да криви и пука глави и да духа гарнитури.
Прегряването и проблемите с главите, не ги свързвам с ресурса на двигателя, а с експлоатацията му.
Това са мойте пет ст'инки по въпроса.
Няма калпави двигатели, има по-непретенциозни към мърлява поддръжка.
Your conscience is all you can take to your grave.
Има двигатели които държат на мърда,има такива които не държат на
подобно отношение.Според мен всичко,е до човека който го кара/поддържа/.
А,нямаше да пиша?
.Карам бавно стигам бързо. А...ма не всеки път.
Киа спортаж2000тди 98г
Ауди А3 1.9ТДИ
Каравана Аdria 390Q
Коментар