Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Kia sportage 1 не пали на бензин

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Kia sportage 1 не пали на бензин

    Здравейте,
    притежавам киа 2.0 118к.с. С конвенционална газова е, с емулатор на дюзи. На бензин отказа да пали, на куплунга на помпата няма напрежение. Когато дам на контакт IMMO не свети. Дали имам проблем с имобилайзер?

  • #2
    Без да съм отварял предния капак на такава кия, ами ти си написал на 90% отговора, а като се има предвид, че е неделя, късен следобед, може вече и да си оправил всичко.
    Ако нямаш и искра на свещите - 99% immo. И тъй като и то не работи (и ще трябва да оправяш и него) започни от него.
    Имах фронтера а, 96-та, дето заводски набързо са и присаждали immo. Доколкото знам то стана задължително някъде тогава (94-та, 95-та), заради нахлуването на "нашите момчета" там. И от "бързане", захранили електронния блок от линията на осветлението на купето.
    Въртях стартери, правих и други простотии, мушках кламери и броих мигания на "двигателчето", превеждах грешки, ами immo. Към края на деня, в здрача, видях, че нямам освеление на купето, сменх бушона и всичко се оправи.
    Какъвто и да е проблема, се започва с бушоните.
    Между другото, на тая фронтера immo-то прекъсваше само бубината и при "въртене" умирисваше на бензин всичко наоколо (по спомени отпреди 14 г.)
    Последно редактирано от bogilloff; 05-03-23, 16:14.
    ОФБ ДБ X22SE
    Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

    Коментар


    • #3
      На газ пали без проблем, значи искра има. Бушони няма изгорели, релето на помпата е проверено. При замостване, на куплунга на помпата имам напрежение, но когато дам на контакт, на куплунга на помпата няма никой. Явно релето няма управление

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от stefan_mil4ev Преглед на мнение
        ... но когато дам на контакт, на куплунга на помпата няма никой. Явно релето няма управление
        Чакай малко. Помпата на Кията получава захранване, чак когато завъртиш на стартер. Като дадеш контакт не се случва нищо. Със сигурност на моята 128 коньова беше така.

        Nissan Terrano 2,7 TDI

        Коментар


        • #5
          Ахаааа, това обяснява всичко. Което значи, че помпата е мъртвец и не е повляква нищо със себе си! Много благодаря за информацията, наистина беше полезна.

          Коментар


          • bogilloff
            bogilloff коментира
            Редактиране на коментар
            Още не е сигурно. Според мен bullet_pk намеква за обратното. Само на "контакт" на куплунга откъм релето няма да има напрежение. Трябва коляновия вал да се върти (поне от стартер) за да се включи релето и да захрани помпата. Докато си мерил напрежението на куплунга не си въртял стартера, предполагам. Подай с два кабела захранване директно на куплунга на помпата и ще стане 100% ясно здрава ли е.
            Откак има бензинови помпи (че и нафтови) в резервоара, хората така вадят гориво от там, е и с един допълнителен маркуч на щутцера на "кошницата".
            А какво стана с immo-то?
            Има вариант то да блокира само помпата без бубината, и ако не работи, няма да има напрежение към помпата в никой момент.
            Последно редактирано от bogilloff; 06-03-23, 17:14.

        • #6
          Замостих релето и помпата получи напрежение, обаче не се чува да бучи и колата не пали, което значи, че е изгоряла. Буксата и е много крива и не мога да бръкна да я премеря, без да я извадя от резервоара, задоволявам се с косвени методи. Скоро ще я извадя за да я сменя.

          Коментар


          • bogilloff
            bogilloff коментира
            Редактиране на коментар
            Отстрани съвети най-лесно се дават. Аз поне разсъждавам за "генерални проблеми". Но може да се окаже нещо съвсем различно като лошо контаткуване на перо в куплунг, прекъснат кабел или пък срязван и "завързан" набързо кабел.
            Не знам какво имаш предвид за "замостване на релето". Аз бих го направил така - изваждам релето от цокъла и на перото в цокъла, което е към помпата, с кабел от акумулатора подавам напрежение. Ако помпата не заработи, проверявам за напрежение на другия край на веригата, на куплунга, който се изважда от "кривия" куплунг на "кошницата". Става и с лампа. Ако няма напрежение се тръгва "по веригата". Помпата също трябва да се провери, (дори и когато се констатира проблем във веригата към нея) като и се подаде напрежение директно на помпата, на "кривия" куплунг на кошницата. Не изгледа лесно, но с малко мислене, ще стане по-лесно от ваденето на помпата. И ... когато тия проверки посочат помпата, чак тогава се вади.
            Помпи трудно изгарят макар, че аз изгорих две. Ако не ги оставиш на сухо или ако не се напълнят с боклуци, или ако не са "турски", изкарват дълго. Ваденето на помпата от резервоара сигурно не е лесно. Аз поне, преди да почна, много "благославях".
            Може би трябва да се провери още нещо. Може "газаджията" да е направил така, че помпата да спира при работа на газ. Рядко се случва, но го правят. И там да се е "оцапало" нещо. Там "изпълненията" са направо невероятни. Само за пример, на друга кола съм виждал "висящо в мрака" реле, което прекъсва веригата от фабричното реле на помпата до самата нея. И кабелът, който го управлява, преминава незнайно откъде за да достигне до "копчето" на газта.
            Ако всичко дотук е наред, още веднъж се проверява релето и се започва с всичко преди него.
            В началото беше написал, че "immo-то не свети". Какво стана, светна ли вече?

          • petkov_bb
            petkov_bb коментира
            Редактиране на коментар
            Всичко, което ВИ казва колегата е вярно. Вашата проверка на помпата (замостване) не е достоверна
            .
            Пс.Винаги пробата Я правя с подаване на захранващо напрежение от друг акумулатор, като подвързвам към буксата на "кошничката". Така има възможност да проверя и за прекъсната верига към помпата ,а ако просто е блокирала с почукване или промяна на поляритета (обратно завъртане на мотора) помпата заработва.
            Отделно, след като помпата заработи и нагнети гориво (с допълнителния акумулатор), правя опит да запаля двигателя . При неуспешен опит за запалване ,се търсят и други възможни проблеми. Успех!

        • #7
          Казуса е приключен. Извадих помпата, изгоряла е.

          Коментар


          • bogilloff
            bogilloff коментира
            Редактиране на коментар
            А с "immoto" какво стана. Оправи ли се, или въобще не се е разваляло.

        • #8
          Май не се е разваляло, аз просто не знаех ако откаже какво блокира - ток или гориво. Просто последно я загасих на бензин и повече на бензин не запали, което в същност беше странно за мен. Не знаех дали има иммо, понеже никога не съм го виждал да свети, а се оказа, че много рядко светва лампата за секунда, при контакт.

          Коментар


          • bogilloff
            bogilloff коментира
            Редактиране на коментар
            Не знам как е при кията, но при фронтерата от ония години диода на "immoto" мигаше докато си получи "кода" от "стикчето", което висеше на връзката с ключовете и след това гаснеше. Ако при завъртане на "контакт" твоето диодче светва и веднага угасва, много е вероятно, това "стикче" да е залепено някъде около "приемнка", да получава "кода" веднага и направо да гасне, без да мига.

        • #9
          Има логика в това! Напълно е възможно.

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X