Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Работа като на три цилиндъра Sportage 2.0l 128

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Работа като на три цилиндъра Sportage 2.0l 128

    Здравейте колеги

    Притежавам Kia Sportage 2.0 128 98г Автомат

    При студен мотор двигателя работа като на три цилиндъра (неравномерна работа) не може да се изфорсира дори както трябва

    Джипа е на газ/бензин

    Докато е студен джипа работи само на бензин разбирасе но след като загрее и на газ и на бензин си работи сравнително нормално но държи 1000 оборота и студен и топъл мотор

    Какъв може да е проблема
    Докато е студен мотора и при форсиране се чува пукане в генерацията

    Свещите бобината и кабелите са сменени

    Следващия проблем по джипа е че не може да се закачи на диагностика ходихме на няколко места дори и вкъщи имаме делфи но не може да се свърже с ECU--то на джипа съответно няма начин да прочетем какви грешки има ако някой знае как можем да решим и този проблем

    Преди около два три дни сменихме гарнитура на капака на клапаните понеже гнездата където са свещите бяха пълни с масло но проблема с работата на мотора си остава
    Последно редактирано от nikolov367; 27-10-22, 20:19.

  • #2
    Аз залагам на бензинови дюзи. Имаме същия проблем с киата на баща ми. Давах дюзите на почистване с ултразвук и след поставянето им беше значилно по-добре, но за кратко.

    Коментар


    • #3
      А като загрее оправя ли се всичко?

      Всъщност сега прочетох, че се оправя.

      Добре е да се провери датчика за температура да не е дал фира.

      *** Иначе при мен при същите сиптоми излезна спукана глава. За същата Кия говорим.

      Общо взето - майсторът като отви свещите, по две от тях имаше съвсем леко ръжда. Не дълбока, все едно че дъжд е навалял нова ламарина. Другите две бяха съвсем лъскави. Съответно пукнатината беше между 2-ри и 3-ти цилиндър. Пукнатината е малка, пуска антифриз колкото да измокри свещите. Като загрее, пукнатината се затваря и не мокри свещите. Друго, което забелязах - от Пловдив до София по магистралата ту имаше парно, ту нямаше. А по принцип Кията ми имаше супер парно. На къси разстояния нямаше такова нещо. Антифризът ми бавно намаляваше. Никакво смесване на масло и антифриз. Гарнитурата изглеждаше здрава.

      Не казвам, че е това, но не пречи да свалиш свещите и да ги огледаш хубаво за лека ръжда. Също и ако имаш аномалии с парното или нивото на антифриза, нещата започват да стават съмнителни. Тия двигатели пукат глави и такива се намират много трудно.
      Последно редактирано от bullet_pk; 28-10-22, 14:57.
      Nissan Terrano 2,7 TDI

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от crazyjob83 Преглед на мнение
        Аз залагам на бензинови дюзи. Имаме същия проблем с киата на баща ми. Давах дюзите на почистване с ултразвук и след поставянето им беше значилно по-добре, но за кратко.
        Дюзите са чистени преди около седмица а и след като загрее работи и на газ и на бензин без пробоем но държи 1000 оборота и на двете и при студен и при топъл мотор

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнение
          А като загрее оправя ли се всичко?

          Всъщност сега прочетох, че се оправя.

          Добре е да се провери датчика за температура да не е дал фира.

          *** Иначе при мен при същите сиптоми излезна спукана глава. За същата Кия говорим.

          Общо взето - майсторът като отви свещите, по две от тях имаше съвсем леко ръжда. Не дълбока, все едно че дъжд е навалял нова ламарина. Другите две бяха съвсем лъскави. Съответно пукнатината беше между 2-ри и 3-ти цилиндър. Пукнатината е малка, пуска антифриз колкото да измокри свещите. Като загрее, пукнатината се затваря и не мокри свещите. Друго, което забелязах - от Пловдив до София по магистралата ту имаше парно, ту нямаше. А по принцип Кията ми имаше супер парно. На къси разстояния нямаше такова нещо. Антифризът ми бавно намаляваше. Никакво смесване на масло и антифриз. Гарнитурата изглеждаше здрава.

          Не казвам, че е това, но не пречи да свалиш свещите и да ги огледаш хубаво за лека ръжда. Също и ако имаш аномалии с парното или нивото на антифриза, нещата започват да стават съмнителни. Тия двигатели пукат глави и такива се намират много трудно.
          Благодаря за отговора ще проверя

          Коментар


          • #6
            При мен беше яко замърсен резервоар. Сменях филтри и чистих дюзи, ефект 1 седмица. На газ съответно беше добре. После сменях и гарнитура и май точно такива бяха симптомите - 3 цилиндъра за кратко студена. Ако на газ няма проблеми - с бензина е проблема. Ако е само студена - може да е гарнитура, гледай дали изпушва бяло и дали чезне антифриз.
            Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
            Телефон - в профила!

            Коментар


            • #7
              Възможно е и от ниска компресия при студен двигател.
              В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

              Коментар


              • #8
                Колебаех се дали да пиша, защото моя подобен проблем беше на на двигател 2.0 x20se на фронтера А. Ако регулатора на налягането в бензиновата рейка е на самата рейка, проверете и него. При тая постановка трябва да има маркуч от регулатора до смукателния колектор. Вади се маркуча от щутцера на колектора при работещ двигател и ако от него капе (тече) бензин - проблемът е в регулатора. Операцията е "опасна" особенно при горещ двигател.
                в регулатора има гумена мембрана, която старее, напуква се, с времето пукнатините стават все по-големи.... и през тях по маркуча в колектора влиза все повече бензин.
                При мен бензинът попадаше в четвърти цилиндър. При палене на бензин на студен двигател не работеше добре, но на газ не му личеше. С времето на бензин съвсем отчетливо си работеше на три цилиндъра, четвърия цилиндър си беше постоянно "удавен". И на газ не работеше добре. Накрая, когато и на газ започна да работи постоянно на три цилиндъра -стигнах до вакуумния регулатор.
                ОФБ ДБ X22SE
                Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

                Коментар


                • bullet_pk
                  bullet_pk коментира
                  Редактиране на коментар
                  Регулатор има на рейката. И не е нужно да се вади маркуча на горещ двигател. Дори и при малко работа на бензин ще се напълни. Отделно, че обикновено газаджиите не спират бензиновата помпа и бензин си циркулира през рейката дори и при работа на газ.

                  И при Кията симптомите на регулатора са малко по-различни. Не пали нормално от 1-2 оборота, а пали от четвърт - буквално докато завъртиш ключа припалва, гасне и после пали с много въртене. Свободният ход е неспокоен сякаш се опитва да се дави. Различно е от работа на три цилиндъра.

                  Иначе тази проверка е елементарна

                • bogilloff
                  bogilloff коментира
                  Редактиране на коментар
                  Излежда съм се изразил неясно. Разбира се, че не е добре да се вади този маркуч при горещ работещ двигател. Имах предвид, че е опасно. Особенно 💩 от него текне струйка бензин, както беше в моя случай.
                  Моите начални симптоми, бяха като неговите. Но аз можех да прехвърля на газ на 20-та секунда и много не ме вълнуваше, че на бензин не работи "идеално". Това продължи много време с много бавно постепенно влошаване. Един топъл ден усетих, че мирише на неизгорял бензин дори и като работи на газ. Беше се влошила и работата и на газ с пропуквания итнт. Оставих го да работи на бензин и на загрял двигател и видях, че си работи "устойчиво" на 3 цилиндъра, даже нямаше пуканици, миришеше здраво на бензин. Започнах едни проверки и подмени, свещи, кабели, бубини ...... Най-накрая стигнах до струйката бензин от маркуча на регулатора. Щутцерът е "над" четвърти цилиндър. В началото течът е малък, при палене 4-ти цилиндър е презобен, но останалите цилиндри си работят добре и пали без кой знае какво въртене. Като загрее, заработва "нормално" и четвърти. Но с увеличаване на теча студен/топъл 4-ти си беше "удавен" ама това го рабрах после, мислех, че не работи по други причини, а останалите цилиндри си работеха нормално и се получаваше "устойчива работа" на три цилиндъра. В един момент, ей тъй, откопчах куплунга на бензиновата му дюза и цлиндъра се опита да заработи изразено с пуканици и тнт. Тогава спрях да ръчкам, започнах да мисля и стигнах до регулатора.
                  Да, проверката е елементарна, ако имаше кой да ми каже, щях да започна с нея и да си спестя сума почесвания по главата си, а и не само там.
                  Смених и маслото, че се беше вдигнало над горната черта.
                  Последно редактирано от bogilloff; 11-11-22, 20:05.

              • #9
                Размислих се по-темата и ми дойде на ум за още една причина за тези симптоми, пак на някогашната ми фронтера, която ми се струпа доста години преди регулатора.
                Казваш, че дюзите са чистени с ултразвук. Имах подобен проблем, тогава с втори (не помня вече точно) цилиндър. Не се стигна до "давене" и работа на три цилиндъра, просто си работеше неравномерно, каквото и да го правя. Давах дюзите на ултразвук - нямаше ефект. На газ си работеше добре и накрая пак стигнах до бензиновите дюзи. С един компресор за гуми ги проверявах как разпръскват. Тогава видях, че едната дюза не затваря добре. Уж бяха чистени с ултразвук. Не можах да разбера причната, смених дюзата и нещата се оправиха. Пробвах доста начини да очистя дюзата и да почне да затваря с какви ли не разтвори и "хитрини" но не се получи. Сигурно още се търкаля някъде но последните години не съм я срещал.
                ОФБ ДБ X22SE
                Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

                Коментар


                • #10
                  Същата Kia Sportage 2.0 128 98г ,същите симптоми.Оказа се бензинова помпа.При студен двигател трябва повече гориво, а тя няма силици.Раликата при замерване на налягането беше минимална, но явно има значение.След смяна нещата се нормализираха.Успех.
                  kia sportage 2.0 128 h.p.

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X