Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Питане относно стабилността и работа на АБС - Соренто 1

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Питане относно стабилността и работа на АБС - Соренто 1

    Здравейте, колеги искам да Ви питам за следния проблем който имам и дали при Вас е така. Автомобилът е с меко окачване и се люшка доста. Но откакто го имам, на десен завой имам чувствто, че задно ляво колело потъва много и колата "сее" отзад. Нещата които съм сменил са: горни носачи отпред, външни накрайници, тампони на стаблизиращите щанги и два задни амотесьора. След тази манипулация - реглаж на предница - всичко ок. Оттам - на подемник - задните носещи щанги са задрави, тампоните им също, както и тези на напречната щанга. Проблемът остана - свалих предния кардан, същата работа. Легнах отзад и броих намотките на пружините - еднакви са, даже точката с боя е еднаква. Последното, което ми каза един познат - гумите - действително, като заклатиш колата става като гумена топка и мърдат само бордовете на гумите, но мърдат много. Гумите са 245/60/16, напомпани на 2.4 атм. Някакви идеи?
    Сега пишейки се се тих и друго да питам - как работи АБС. До сега не го бях пробвал - вчера ми се наложи да спра рязко с 50 км/ч - изправих се на спирачката (беше сутринта в 7ч и беше хлъзгаво), педалът не чукаше и само, явно се включи помпата на АБС (започна да бръмчи ел. мотор) - колата продължаи направо, без да мръдне, но имах чувството, че колелетата се въртят? Предишните ми коли с АБС, педалът чукаше яко и се усещаха гумите как се блокира и разблокират, тук нищо подобно? До колкото знам, няма ЕСП, макар,че, като правих раздатката и свалих барчето, под него имаше някакъв странен датчик (точно под подлакътника) и по номера му видях, че е за надлъжно ускорение.... Поздрави.

  • #2
    Какво означава "сее"?
    При спиране със задействане на АБС колелетата винаги се въртят, това му е работата. Целта е колата да спира плавно и да може да се управлява с волана наляво-надясно и да се блъсне с предната си част в препятствието отпред. При челен удар се разчита на предвидената безопасност от правилното мачкане и разместване на купето и частите. Това е обяснението защо АБС колите спират по-лошо от нормална. Усещането за вибрация в педала е различно при различни коли.

    Коментар


    • #3
      Чувството при завой е, че някак си се мести задния мост. При десен завой, колата се накланя силно на ляво, чак усещам, че при по-рязко, тръгва да поснася.. При ляв завива по-стабилно. Слизането от бордюр, примерно, усещането при слизане на задно ляво колело е едно, при дясното е съвсем друго. Направи ми впечатление, поведението и на сняг - влизайки пред блока, трябва да върна назад с навит пълен ляв (паркиране на 90градуса и има малък бордюр), първо в бордюра опира задно ляво колело и то започва да боксува и колата се плъзга надясно по бордюра и не може да се качи. Следствие на което се връщам и паркирам напред. Това ме навява на мисълта за проблем в диференциала. Пишат, че някои били с ЛСД. Но не съм карал друга такава Киа, за да сравня.

      Коментар


      • #4
        Аз бих потърсил стенд за проверка на амортисьорите.

        Коментар


        • #5
          Наклоните и сходимостта и на двата моста са за преглед.

          Коментар


          • #6
            След смяната на външните накрайници и горните носачи отпред, отидох в "6+" , за реглаж - регулираха предницата, като, аз седях там и разпитвах монтьора - каза, че наклоните отпред са добре и не вижда проблем. Каза, че задният мост е цял и не се регулира. Днес пак лежах отдолу и нещото което открих - рейката може би пътува, тъй като левият и маншон шляпа на масло. Също така има малък луфт в карето на кормилния прът, който влиза в рейката. Решил съм другата седмица, ще свлаям амортесьорите един по един да го видя.....

            Коментар


            • #7
              Смени си амортисьорите и четирите
              "NISAN TERRANO 2" 3.0 tdi 2003 г.
              0878739299

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от hristian37 Преглед на мнение
                Решил съм другата седмица, ще свлаям амортесьорите един по един да го видя.....
                И какво смяташ, че ще видиш?
                Търси клатачка!!

                Коментар


                • #9
                  АБС работи само при натисната спирачка! Ако имаш ефектите без да пипаш спирачката, проблема е другаде.

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X