Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смяна на антифриз

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Смяна на антифриз

    Колеги ще сменям охладителната течност на джипа. Киа Соренто 2.5 Дизел 2002 година. Искам да попитам има ли пробка на радиатора да пусна водата, защото го огледах, но не видях такава.И има ли нещо специфично при обезвъздушаването?

  • #2
    Никой ли не е сменял антифриза 🤔?

    Коментар


    • #3
      Има пробка,долу в ляво.Обезвъздушава се сама. Просто е като гъбено семе.

      Коментар


      • #4
        Колеги помагайте става нещо странно с КИА-та.В друга тема бях писал за масло в охладителната течност.След 2 промивки системата се изчисти и започнах да си я карам.Сега когато реших да промивам последно и да налива антифриз се оказа, че пак има масло, колата отиде в сервиз разглобиха я и смениха гарнитурите на масления топлообменник, защото изглежда се бяха спекли.2 пъти правиха тестове за изгорели газове и винаги отрицателни.Дотук добре взех си колата без проблем и след около 300-400 километра пробег се спука горния маркуч на радиатора. Купих маркуча смених го налях антифриз обаче долния маркуч винаги е студен.Викам сигурно нещо не се обезвъздушава иска да я покарам и така 4-5 дена каране към 100-120 километра и се спука друг маркуч, този който излиза от блока под всмукателния колектор.И така този път в сервиз сменят маркуча сменят и термостата пак правят тестове за газове пак отрицателни. Днес взимам колата карам я 25-30 километра и пак същата работа температурата е малко под средата, парно има вътре не се диша дет вика, нито губи течност, нито надува, нито загравя и пипам долния маркуч пак студен.И вече не знам какъв е проблема не може да се обезвъздуши ли така ли трябва да е не знам.Чудя се вече кво да и сменя и кво да я правя, че ме е страх да я карам.Дайте някакъв съвет за тоя студен маркуч къде може да е проблеа? ☹️☹️

        Коментар


        • Stbd
          Stbd коментира
          Редактиране на коментар
          С какво бяха промивките? Обезмаслена ли е системата с нещо?
          Единият маркуч на радиатора е за охладената течност, да не пропускаш това?

      • #5
        Колега промивахме я с 2-3 вида добавки и после с тия спукани маркучи тя се проми още 2 пъти с антифриза. С това нямам проблем вече няма масло в охладителната течност. Имам проблем, че не мога да разбера тоя термостат работи ли не работи ли. Въздух ли има в системата не знам вече какво да мисля.Долния маркуч на радиатора е студен все едно нищо не минава през него.Момчето дето ми прави колата каза, че виското като че ли е малко по "стегнато" ама знам ли чак пък толкова да охлажда.Възможно ли е да не може да се обезвъздуши?

        Коментар


        • petkov_bb
          petkov_bb коментира
          Редактиране на коментар
          За около 10 минути сам ще разберете какво става. Палите ,затискате педала на газта на около 2000об. и поставяте един найлон пред радиатора. Следва чакане и гледате температурата ( спирате парното в колата) .При 80 -90 градуса пак проверявате -вероятно маркуча ще започва да се топли (циркулация през големия кръг). отделно докато ги проверявате ще усетите и твърдостта им -да не стават като камък,че пак ще ходите в сервиза.

      • #6
        След като спука първият маркуч и го смених вкъщи на двора налях около 6 литра антифриз преди да я запаля.Запалих я и работи около 25 минути на място и газ и давах и слизах да гледам казанчето щото беше отворено и ту вътре ту вънка на около 1500-1600 я държах и пак долния маркуч беше студен.Не знам дали е нормално. Парно си имаше и много хубаво.

        Коментар


        • petkov_bb
          petkov_bb коментира
          Редактиране на коментар
          Няколко разлики между Вашия "тест" и този който ВИ предлагам ,надявам се да осмислите.

      • #7
        С уважение питам с какво повече ще помогне найлон пред радиатора от 25-30 километра каране без найлон?

        Коментар


        • petkov_bb
          petkov_bb коментира
          Редактиране на коментар
          При движение имате преминаване на въздушен поток през радиатора-какво се получава?
          При пуснат вентилатор на парното,какво се получава?
          При 1000 об. над празния ход порцията гориво е по различна-..........отделената топлинна енергия ?
          Всички предложени действия са с една цел?
          А като питате и не вярвате на съвета, просто го прескачате.Ваше право е да правите каквото и както си решите............................

      • #8
        За улеснение нека да е едно по едно.
        Долната тръба на радиатора е за охладения антифриз и е нормално да е студена. Притесненията, че радиаторът е студен са уместни при липсващ или неправилно монтиран термостат, но тогава двигателят ще грее много при натоварване и ще загрява много бавно в другите случаи и ще се види на таблото.
        По въпроса за спукването на маркучи - или са били слаби заради някакво увреждане, или охладителната система вдига високо налягане. С високото налягане трябва да се справи капачката на разширителния съд или радиатора (пиша наизуст, не знам колата и къде е капачката) ако работи. Може да е блокирала.

        Маркучите, които са гръмнали, не са маслоустойчиви и масло и някои начини за обазмасляване може и да са ги повредили.

        Коментар


        • #9
          Да маркучите определено бяха повредени от маслото,а капачката беше последното ми съмнение утре ще я сменя😉

          Коментар


          • #10
            На мен така ми се пукаха маркучите на теракана от кофти капачка, Беше се замазало гуменото уплътнение и не отпускаше като загрее антифриза ,съответно не пуска нищо към разширителният съд. Смених я с такава от 0,9 бара и приключих, вече година. Първо горния маркуч ми пукна, после долния под термостатното тяло.
            Това на хюндай теракан
            Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
            Ford Fiesta 1.4 Tdci

            Коментар


            • #11
              От промивките си затлачил водния радиатор. Ако не ти отваря термостата ще ти отива стрелката в червеното за норматив. Надуващи маркучи най често от капачката се получават,щом гарнитурата на главата е добре.

              Коментар


              • #12
                Да много е вероятно в капачката да е бил проблема.Смених термостата и капачката и всички проблемни маркучи.За сега няма проблем освен, че долния маркуч и радиатора пак не се стоплят както трябва.Вече остана само във виското да има някакъв проблем, защото на ръка върти тежко, а и доста вие при високи обороти.Не знам дали е възможно нещо да се е спекло или по някаква друга причина да затяга и се чудя дали да го сменям🤔

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X