Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Масло в охладителната течност

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Масло в охладителната течност

    Здравейте колеги нов съм във форума и имам един проблем. Преди 2 дни купих Киа Соренто 2.5 дизел.Взех колата от човек не от салон но при огледа не погледнах казанчето за охладителна течност. Колата я карахме 15-тина километра при огледа после още около 25-30 докато се прибера и нямаше никакъв проблем. След като се прибрах и почнах да оглеждам по обстойно се оказа че има масло в казанчето.Свалих го изчисти го долях вода и я подкарах. Колата нито надува,нито загрява, нито пуши.
    Въпроса ми е има ли как маслото да влезе в охладителната система освен през главата.Има ли някакъв топлообменник или радиатор за масло.

  • #2
    Повечето дизели имат топлообменник между вода и масло. Може да е външен радиатор, но често е и върху блока на мотора.

    ...но, източи антифриза, измий, сипи нов, и ако чак след това се появи масло, тогава го мисли.

    Или виж дали в маслото има антифриз (докато двигателя е запален, налягането на маслото е по-вис0ко и то отива в антифриза, но когато е изгасен и загрял става обратното - водата си стои още известно време на 1 бар, а маслото веднага пада на нула.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      Маслото е чисто.Навъртях и вече 120-130 километра и няма никакви признаци за проблем.Чакам момчето в сервиза да се освободи за да я прегледаме.

      Коментар


      • #4
        С какви скорости е колата?

        Коментар


        • #5
          Ръчни скорости е 2002 година.

          Коментар


          • #6
            Охладителната течност и маслото ,при смесване , се "пресичат" . Получава се емулсия (шейк) . Така ли беше при теб?
            TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Повечето дизели имат топлообменник между вода и масло.............често. е и върху блока на мотора.
              И това си има топлообменник......вграден в блока!

              Коментар


              • #8
                Интересното е че от маркучите изтече чиста вода(бяла не пресякан), но в казанчето и по големия маркуч отгоре на радиатора имаше налепи от масло. И сега не знам дали преди това не са правили някакъв ремонт и тези налепи са останали не изчистени или в момента влиза масло във водата.Сложих и обезмаслител жълто Meglio и след ден два като се освободи момчето в сервиза ще я точим. Ще и сложим пак друга добавка за почистване, която той предложи, каза че имало някаква много хубава. И тогава вече ще стане ясно какво е положението. Иначе колата си върви без проблем, без да хвърля течност или да надува маркучи, температурата стои малко под средата, нито пуши нито прекъсва абсолютно нищо.Проблема е, че човека от който я взех е прекупвач и не знае нищо за колата. Каза само че е ходил 1 път от Пловдив до София с нея и не е имало никакъв проблем.

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от bocho64 Преглед на мнение
                  И това си има топлообменник......вграден в блока!
                  Тва нещо не го разбрах 🤔Как вграден в блока като той реално блока си е топлообменник🤔🙄

                  Коментар


                  • #10
                    Ами блока е чугуниЙ и не е топлообменник,само съд е ! Затова на ДВГ-то има радиатор за топлообмен
                    Топлото масло се охлажда в нарочен радиатор който на Кия е стегнат за блока и отвън даже не можеш да разбереш,че е радиатор ,просто един алуминиев капак стегнат към блока с доста болтове.
                    Сега разбираемо ли го обясних?

                    Коментар


                    • sparkybg
                      sparkybg коментира
                      Редактиране на коментар
                      Другия вариант (по принцип, за Киа вече ти казаха) е да е вграден в тялото/корпуса/конзолата, на която стои масления филтър.

                  • #11
                    Да колега разбрах те. А мислиш ли че може в него да е проблема и подлежи ли на ремонт?

                    Коментар


                    • #12
                      Виждал съм само 3 ичишита извадени. И трите подлежаха на ремонт. Ако е карано с боклучав антифриз или вода, може и да е изгнил, но надали. И трите бяха от цветен метал (месинг, алуминий, галванизирана стомана), та изгниването не е велика вероятност, но не е и невъзмможно. Единия се беше спукал, на единия му беше заминало едно от уплътненията между маслената и водната част, и на единия нищо му нямаше, освен леки отлагания от английска чешмяна вода, които паднаха лесно.

                      Все пак ен изключвай варианта някой просто да е налял масло или спирачна течност в казанчето с антифриза. Виждал съм и такива изпълнения, едното дело на баща ми - решил да доилива масло и антифриз и омотал шишетата. А ако турбото е с водно охлаждане и някога е сдало ни сменено, може и от там да се е случило, евентуално. Не съм отварял такова турбо и не мога да кажа дали е възможно или не.

                      Затова измий хубаво, смени антифриза, и наблюдавай какво се случва. Ако продължи да ги смесва, тогава търси по-задълбочено. Лошото е че измиването на мазньочи от охладителната система не е съвсем тривиална и лесна задача.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #13
                        В едно по- далечно минало си спомням за един служебен Кадет. В България навъртя 400000 км, а при покупката бяха обявени 300000км. И все така със следи от масло в охладителната система.
                        Марин Райковски

                        Коментар


                        • #14
                          За тази част ли става въпрос?

                          Коментар


                          • #15
                            Първоначално публикуван от Mobile'Mania Преглед на мнение
                            За тази част ли става въпрос?
                            Не,това е междинната плоча на картера.

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X