Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за семеринг

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за семеринг

    Някой сменял ли е семеринг на задна полуоска? Има ли някакви "драматични" моменти, с които би следвало да се съобразя? За Спортидж 1 става въпрос.
    Your conscience is all you can take to your grave.

  • #2
    Нека тогава, аз да ви разкажа как става. Първо се сваля барабана. После се развива тръбичката от спирачния цилиндър. Следва първият терсене момент. Откача се жилото на ръчната от лоста при накладките. Друг е въпросът обаче , да го извадиш от чинията, защото иначе не можеш да изнижеш полуоската, Тя излиза заедно с чинията. Бронята на жилото завършва с една пружинна чашка, подобно на житния осил. Т.е, за монтиране е лесно, но за вадене трябва да се стегне с тел задната част, за да излезе от отвора в чинията.
    Веднъж направено това, се развиват четирите гайки, които държат чинията към ръкава и самата полуоска. С леко почукване и самата полуоска излиза заедно с фланеца, чинията, семеринга, лагера, законтрящата шайба и гайката.
    Самият семеринг е между фланеца и лагера. Следва да се разконтри гайката и да се развие. Маха се законтрящата шайба и следва лагерът да се избие в посока на шлиците. Малко е тегаво избиването заради семеринга, външния и вътрешният фланци.
    След избиването на лагера, излиза и самият семеринг.
    Аз опитах да го намеря в магазин за лагери и семеринги, но го нямаха. В авточастите също. Та, ще го поръчам от магазин за корейски авточасти.
    Номерът на семеринга е ОК 72А26157, а размерите 48/73/10.0/13.
    Сглобяването ще е по обратния ред, но трябва да изчакам за семеринга минимум до вторник, ако поръчвайки го в понеделник, го доставят веднага.

    Надявам се, да бъде полезно за някой някога.
    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • буклас
      буклас коментира
      Редактиране на коментар
      Благодаря Саше,разбира се че е полезна информацията!На всеки който му се наложи и реши сам да се справи с този проблем,ще знае последователноста на действията!!!

  • #3
    Благодаря на Еленко за отзивчивостта! Получих чинията и от двете си сглобих дясна. Утре ще поръчам семеринга и щом дойде, сглобявам.
    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • #4
      Оня ден получих семеринга и ново спирачно цилиндърче. Днес, след като следобяд пропусна да завали. сглобих всичко, регулирах ръчната, обезвъздуших и вече Кията е на "крака". Оказа се, че има и втори по-малък семеринг , който остава в гнездото на ръкава, за който не знаех. Той уплътнява след гайката. Оставих стария.
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • #5
        И още нещо, което може да бъде полезно:
        Появи ми се теч (капане) на масло при работещ двигател отляво по посоката на движение под големия маслен филтър. За маздовия RF 2.0 TD става въпрос.
        Има едно маркуче, което излиза отгоре на основата на масления филтър в центъра и отива в един щуцер в горния край на картера отляво. Закрепено е с две скоби-щипки. Диаметърът на щуцерите е 8мм. Беше се разложило и оттам капеше. Смяната не е трудна, но се налага да се свали кутията на въздушния филтър, за да е по-достъпно за работа. При поставянето отгоре, е важно да не се разбъзикат буксите на стартера. На мен ми се беше извадила едната и се наложи пак да свалям филтърната кутия, за да я закача.(Червеното кабелче на третата снимка)
        Качвам снимки, за да се изясни картинката:

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:82940544_1735501329924736_2311623777496072192_n.jpg
Прегледи:219
Размер:100.6 КБ
ID:6608546

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:101674974_176645153762672_3505029420496715776_n.jpg
Прегледи:213
Размер:171.2 КБ
ID:6608547

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:101481325_703022117164394_4797588004182949888_n.jpg
Прегледи:199
Размер:95.8 КБ
ID:6608548

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:101762386_1546170355539907_8968654461585063936_n.jpg
Прегледи:187
Размер:114.4 КБ
ID:6608549
        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар


        • #6
          Би било хубаво и полезно, да се направи една обща тема за проблеми и начина за отстраняването им.
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • #7
            И при мен протече семеринг,но аз мисля,че вътрешния малкия семеринг в ръкава държи маслото,а външния е да не влизат вода и боклуци при лагера,смених всичко комплект,двата семеринга и нов лагер,че стария имаше луфт,аксиален мисля се казва,полуоската мърда навън и навътре. С новия лагер има пак луфт,по-малък но го има. Дали и при вас го има този луфт?
            А и при мен не се сваля чинията с накладките,не съм откачал нито жилото за ръчната нито тръбичката за спирачния цилиндър. Свалих барабана и четирите гайки на фланеца на полуоската и излиза цялата.

            Коментар


            • #8
              Да. Чинията може и да не се сваля, но аз я свалях, за да я почистя и да наредя частите, защото от лява и моята стара, сглобих дясна. В моя барабан всичко се беше разглобило и беше счупило цилиндърчето, изкривило вилките на регулиращия болт и тръбичката и липсваше единия щифт, дето държи накладката в средата. Вътрешния семеринг го видях, чак когато започнах да сглобявам и не ми се чакаше още два дни да поръчвам и да ми пристигне, Сега вече, нямам никакви течове. Почистих джантата и си е чиста.
              Лагерът не го сменях, защото изглеждаше като чисто нов. Има малък аксиален луфт, да. Не мога да кажа колко, а и не съм се сетил да го измеря. Но не е голям.
              До момента след две седмици каране, всичко се държи добре. Няма никакви шумове, Обезвъздуших спирачките и регулирах ръчната. Държат добре.
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • #9
                И аз не съм го мерил колко точно мърда,но е малко,а със стария лагер беше повече,но без никакъв шум. От другата страна също мърда. Може би защото е конусен лагера,не знам,ако бях питал по-рано нямаше да се занимавам да го сменям и да давам излишно пари. Само семеринг за 3,5лв. и каране ама.........
                Благодаря за бързия отговор!

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X