Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Помощ за KIA Sportage в Бургас

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Помощ за KIA Sportage в Бургас

    Опитвам се да помогна на познат.
    За съжаление не знам точно годината на колата но със сигурност е преди 2002, 2.0i (бензин), ръчни скорости, десен волан.
    Историята започва с бързо прегряване и бърза загуба на мощност. Колата остава там където и се случва случката.
    На другия ден - антифриза си е там и бистър, маслото си е там и е бистро, не пали. Изтегляме я до сервиз препоръчан от друг негов познат. Там свалят глава, намират 0.6 мм кривина и я подстригват.
    Естествено нова гарнитура и за всеки случай нов термостат. Продължава да не пали на стартер. От сервиза твърдят че пали с дърпане но няма празен ход. Не могат да се борят с електрониката и се предават. Днес я тегля на "официалния" "сервиз" на KIA в Бургас и о чудо...???!!!??? Оказва се че на тях KIA преди 2002г нищо не ин говори. Нямат компютър за толкова стари возила и никой нищо не може да направи. Гледат я като голям камък и свиват рамене.
    Собственика на колата е англичанин живеещ тук от 2 години. Малко ми беше тъпо да му обяснявам че ние тук в Бг такива стари бараки като неговата, не ги ремонтираме а направо ги хвърляме и си купуваме нови.
    Та моля за съдеиствие от някой който знае поне къде могат да помогнат с мисъл и знания и без супер-хипер-трипер специален компютър.
    Последно редактирано от MAP; 15-07-08, 14:41.

  • #2
    До: Помощ за KIA Sportage в Бургас

    Питай Соти (ninja_1). Той е сменил компа с MicroSquirt/MegaSquirt. Операцията с настройките излизаше по спомен около 2000лв. А возилото след това ще върви МНОГО повече.

    MicroSqurt/MegaSquirt е така да се каже "OpenSource" проект на няколко човека, и предлага пълно човъркане в настройките. Регулира подаването на гориво и запалването (опция), и става за почти всякакви двигатели, като напълно поема функциите на стария компютър.

    Но все ми се струва че в случая става дума за скапан датчик или някаква такава дреболия, струваща доста по-малко. За съжаление не познавам конкретния двигател, за да мога да кажа къде да се търси причината. А проблема може и да е чисто електрически - прекъснат проводник или клаясала клема някъде. Не бързайте да отписвате оригиналния компютър.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      До: Помощ за KIA Sportage в Бургас

      Колягата мисля че няма предвид компа на Киата а тест компютъра в сервиза. Наистина малко имат такива но не за друго а защото не им трябват.....луда работа. Аз имам Киа Спортидж 1994г- от първите модели е. За да Ви се отговори коректно трябва да проверите точната година на возилото и модела на двигателя. Киа слага два двигателя SOHC i DOHC. Аз имам SOHC (едновалов) а DOHC ( двувалов)-ninja1.
      Щом казвате че пали с дърпане но няма прзен ход-проверете датчика за празен ход. Сега при едноваловата версия (за да я познаете двигателя отгоре е овален а при двуваловата е широк за да прибере двата вала) този датчик се пада от страната към купето в задната чст на двигателния отсег. Гумена тръба тръгва от смукателния въздуховод и завършва с датчика-проверете буксите. При двуваловата версия датчика е изнесен отпреде над главата и се набива на очи. При Киа проблеми правят ел.конекторите така че всичките ги проверете дали си правят контакт.
      Ако имате въпроси питайте.
      Land Rover Defender 110SW 300tdi

      Коментар


      • #4
        До: Помощ за KIA Sportage в Бургас

        Е добре де, ако има грешки, не могат ли да се прочетат без компютър? На много коли може. Дава се накъсо една клема, и по миганията на лампата на компа се съди каква е грешката.

        А изобщо знае ли се дали "Check engine" свети, или не?
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #5
          До: Помощ за KIA Sportage в Бургас

          Това със светкането е ако са със система OBD I а на по-новите модели е OBD II и се иска четец. За това го питам да провери коя година е колата. Ако не знае поне да даде VIN номера. Намира се под капака от страната на шофера (не мога да манеря буквата хаххаа)
          Land Rover Defender 110SW 300tdi

          Коментар


          • #6
            До: Помощ за KIA Sportage в Бургас

            Благодаря за отговорите колеги.
            Както и да е, аз се бъзикам с двигатели но си падам по добрите стари дизели без електроники. ECU'то с всичките му знайни и незнайни датчици и грешки и не знам какво още.... направо ме ужасява и смятам че има 100 неща които могат да не са наред. На такива машини дори не знам какво да им гледам. Днес я размотавах на въженче напред-назад но за съжаление все на бързо и така и не съм и отварял капака, а ингилиза знае само че там някъде под този капак има нещо дето бръмчи. А, също знае че като спре да бръмчи е на лошо. Check Engine свети, но той и това не знаеше. Оказа се че годината е 2002, но за лош късмет пак не попада в категорията с която сервиза на Кия може да си чати по Skype или ICQ. Сега колата е в непретенциозно на глед сервизче, но майстора ми прилича на човек който знае какво ще прави.
            Обещавам да пиша - за да се знае.

            Коментар


            • #7
              До: Помощ за KIA Sportage в Бургас

              EE щом е 2002 то няма начин да не е с DOHC двигателя. Но ще почакаме
              Land Rover Defender 110SW 300tdi

              Коментар


              • #8
                До: Помощ за KIA Sportage в Бургас

                Датчиците касаещи двигателя не са незнайни. Обащо взето има няколко вида системи, в които всеки датчик се знае какво прави. И не са стотици, а в общия случай са под 10, при това се проверяват лесно, особено ако се разполага със сервизно описание.

                Като чета как е прегряла, и че всичко друго е наред, това може да се случи по няколко причини:

                1. Ненормално подаване на гориво, както повече, така и по-малко;

                2. Кофти запалване - загубена по някаква причина центровка на запалването, или изобщо някакъв проблем по запалването.

                3. И двете.

                Разбиращ човек с нужното оборудване би-трябвало да се справи не особено трудно с диагностиката. Проблема е че тия хора са малко. Дано сте попаднали на правилния.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #9
                  До: Помощ за KIA Sportage в Бургас

                  Казах 100 съвсем образно. А 10 датчика малко ли са? И то все отговорни за работата на двигателя! Че и акъл си има за да мисли глупости Аз с такава кола от града не бих излязъл, камо ли извън пътя.
                  Хей, не се заяждам хем се майтапя, хем за пореден път се ужасявам че един ден верния ми стар дизел ще отиде в небесните нафтени кладенци и тогава може да се наложи да си купя някой поелектрончен калпазанин.

                  Днес майстора докладва лоша вест. 2 цилиндъра с компресионно налягане 3-5 бара и масло като боза. Явно в първия сервиз са се наа**ли. Трябва да намеря време да отида да видя с очите си. Направо не знам какво да разправям на островитянина

                  Коментар


                  • #10
                    До: Помощ за KIA Sportage в Бургас

                    Чета темата и се ужасявам.Направо...не знам...баси.По това обяснение не мисля,че мога да помогна със съвет какво да се прави...Нещо не е така...или има и друго...
                    Бензиновия Спортидж се управлява от ECU,което получава инфо от индуктивни датчици на коляновия и разпределителния вал,детонационен датчик,ламда сонда,ТPS,2 броя температурни сензора за маслото и антифриза и най-важния-MAF,или казано просто-датчик за въздушния поток.Той мери количеството влязъл в мотора въздух,както и неговата температура.ECU-то е много чувствително към него.Ако той не работи,или не работи добре са възможние почти всякакви поражения по мотора,вървежа и разхода.Свети ли ЧЕК-а е на проблем,защото ДВГ няма отделно делко,а са 2 модула-бубини и ECU-то определя момента на запалване и интензитета на дюзите.Виждал съм "светещи" колектори...смЕтай...Ако колата е карана дълго време със светещ ЧЕК....
                    Дай малко повече инфо,има ли газ(каква),от кога свети ЧЕК-а,колко пъти е била прегрявана.Почти съм сигурен,че Ингилизинът я е карал без антифриз или без масло,ама...
                    Последно редактирано от ninja_1; 17-07-08, 20:32.
                    0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

                    Коментар


                    • #11
                      До: Помощ за KIA Sportage в Бургас

                      За съжаление днес пак не стигна времето да отида до сервиза. Нямам повече инфо от колкото съм дал. Мога само да добавя че няма газова уредба. В деня когато отидох да го тегля от лобното място си имаше и масло (сравнително прясно) и антифриз, и двете течности си стояха в техните си системи. Вероятно има нещо което моя човек не казва но съм убеден че е защото просто не знае.
                      Трудно правя връзката между едновременно покачване на температурата и загуба на мощност при условие че двигателя се развърта добре на стартер - не се е спекъл. Другото ми подозрение беше че поради някакъв проблем в запалване или дюзи, 1 или 2 цилиндъра са отпаднали от играта (което ще обясни рязката загуба на мощност) и съответно останалите будали които са се опитвали да свършат работата и на другите са се озорили до прегряване. Това пък беше оборено от твърдението че до последния си оборот приживе, двигателя е работел равномерно (до колкото енгл. може да прецени) и че е бил угасен с контактния ключ.
                      Коктейла масло/антифриз си го е спретнал след интервенцията на първия сервиз - разстъргана глава от 0.6 мм кривина, нова гарнитура, ново масло и нов термостат. Казаха че са го палили с дърпане но работел само на високи обороти и гаснел при отпусната газта.
                      Сега се чудя, дали е трябвало да се сетя да проверя маслото поне по щека когато отидох да я тегля от онзи сервиз след това което са ми казали че са направили. Всъщност, познавам единия монтьор от този сервиз като съвестен и не вярвам да ме лъжат за направеното. Друг е въпроса до какво е довело, но това стана ясно по-късно.
                      Загадката е пълна. Надявам се утре да успея да отида до "новия" сервиз и да видя нещо с очите си.

                      Щях да забравя да попитам - ако всичко е наред, Check Engine трябва ли да светва при контакт и след известно време да угасва? В моя случай, свети през цялото време на контакт. Това непременно ли означава че ако двигателя заработи - пак ще свети? В смисъл, да не би само да се тества преди палене?
                      Последно редактирано от MAP; 17-07-08, 20:42.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Помощ за KIA Sportage в Бургас

                        Ми...в първия сервиз най-вероятно не са зацепили ангренажния ремък...Затова не е имала празен ход.КИА-та си е съвсем обикновена кола.Няма нищо по-различно по нея от другите.Какво им се шашкат...
                        Едно предположение:Светил е ЧЕК-ът,компа е минал в някакъв авариен режим и колата е "загубила мощност".Гасиш,палиш и готово-има мощност.Ама нЕкой се е ошашкал и в първия сервиз го виждат,че е "скюзми" и викат:"опа,ударихме кьоравото"...де'еба...
                        0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

                        Коментар


                        • #13
                          До: Помощ за KIA Sportage в Бургас

                          Ами не е така защото загубата на мощност идва в комплект с прегряване което не можеш да нулираш с рестарт на компа. Това с ремъка е добра идея какво може да се е случило. Интересното е че в ден 1 - преди тегленето от мястото пак не палеше на стартер, а тогава не посмях (пък и нямаше защо) да пробвам да я палим на дърпане.
                          Този сервиз не изглежда да е гладен, и за гореописаните операции + сменените части взеха всичко 300 лв което и мен ме учуди. Вярно че Скюзмито беше с мен, но колата макар и с десен волан си е с бургаска регистрация. А всички знаем колко бързо се побългаряват чужденците които живеят тук. С изключение на езика научават всички цени и Бг тарикатлъци.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Помощ за KIA Sportage в Бургас

                            Аха...хм...има вариянт,ако нещо не е отворил термостата,да е сработила защитата в компа.Обикновено(ако въобще работи),ЕКУ-то гаси мотора...Трябва си тестер за грешки в компа.Да се прочетат.То ще си покаже.В София има на едно/две места.Искам само да споделя,че в кодочетеца за КИА има значение годината на производство.Ако не се въведе правилно,има вариант да не отчете грешка.Пример:моята е 2000г,ЧЕК-ът свети от нередовна работа на газ.Слагам Тестера,въвеждам година на производство 1998-няма трабъл/кодове.Въвеждам 2000г-грешка на 4 броя дюзи,ламбда сонда(оксиген сензор),грешка на МАФ(датчик въздушен поток).Оправям МАФ-а с нов,рестартирам(ресетвам),ЧЕК-ът светва след...3-4мин.Иначе светваше веднага.Чета грешките-всичко без МАФ...
                            Ако нямате тестер,трябва да дадете на "мост" две от крачетата в тестер букстата.След подаване на контакт се броят миганията на лампата на ЧЕК-а.Но...нямам таблица за грешките...
                            ЕКУ-то се ресетва с откачане на +совата клема на акумулатора и натискане на...педала на спирачката за 2 сек...
                            0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

                            Коментар


                            • #15
                              До: Помощ за KIA Sportage в Бургас

                              Аз всъщност отворих темата с надежда някой да каже за място в Бургас или на разумно за теглене разстояние където да има такъв тестер дето и в "KIA" го нямат. Ако и сегашния майстор не запали огън в цилиндрите, работата май отива на тОстер.

                              ЕКУ-то се ресетва с откачане на +совата клема на акумулатора и натискане на...педала на спирачката за 2 сек...
                              Извинявай но тази процедурата с ресетването някакси ме развесели. Направо си представих че докато майстора откача клема и брои 2 секунди на педала, собственика трябва да подскочи 3 пъти на един крак и да каже заклинание гледайки към Сириус да речем

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X