Онзи ден открихме повредата на климатика. Оказа се спукан радиатор. Отпред точно по средата където са най-големите дупки на решетката, там е най-наранен. Поръчах нов, но се оказа че новият е с друг накрайник в единият край, разлика има и в тампоните в долния край но и там ще го оправя. От приложените снимки се вижда разликата. Обиколих магазинната мрежа и се оказа че има само такива радиатори . С накрайник като на моя няма никъде по каталозите. На бензиновите и дизеловите радиаторите са еднакви.
Първо попитах колко ще ми вземат да ми го сменят и естествено след обявената сума се захванах веднага да го свалям. Цената която ми обявиха е 60 лв. за смяна на радиатора и 65лв. като на приятел за пълнене на 700 гр. фреон.Свалянето отнема около 20-на минути, няма нищо сложно. Необходими инструменти - Ключове с № 22, 24, 10, отверка звезда, евентуално за болтовете на климатичния радиатор ако не може да бръкнете с 10 ключе.
1-махаме решетката, ако са ви здрави щипките добре, в моя случай резане на свински опашки.
2-развиваме гредата на която лежи подпирачката на предният капак. Естествено трябва да се подпре капака с нещо подходящо. На тази греда има закачени кабели от долната страна. Като се погледне отгоре се виждат стърчащи едни черни като шипчета, стискат се с клещи и се избутват надолу. Така се освобождава снопа с кабелите и гредичката е почти свободна.
3-откачва се машинката за заключване на предният капак и се маха вече гредичката.
4-отвивате с ключ 24 тръбата към дехидратора, а другата която е към радиатора се развива с два ключа. С ключ 22 държите контра откъм радиатора, а от към дехидратора с ключ 24. Не би трябвало да имате проблем.
5-самият радиатор се държи на две Г-образни планки, захванати с гайка 10-ка за водният радиатор. Г- образните планки пречат за ваденето и затова ги отвих и от климатичният радиатор.Водният радиатор се повдига и се премества леко навътре към перката. Радиатора излиза с малко избутване наляво към пасажерската страна и нагоре, тогава се отваря възможност да се извадят и тръбичките, поне при мен така се получи.
Това със свалянето, днес ще взема радиатора от майсторите. Закарах го да му присадят моята тръбичка. Снимки и описание на монтажа довечера.








Първо попитах колко ще ми вземат да ми го сменят и естествено след обявената сума се захванах веднага да го свалям. Цената която ми обявиха е 60 лв. за смяна на радиатора и 65лв. като на приятел за пълнене на 700 гр. фреон.Свалянето отнема около 20-на минути, няма нищо сложно. Необходими инструменти - Ключове с № 22, 24, 10, отверка звезда, евентуално за болтовете на климатичния радиатор ако не може да бръкнете с 10 ключе.
1-махаме решетката, ако са ви здрави щипките добре, в моя случай резане на свински опашки.
2-развиваме гредата на която лежи подпирачката на предният капак. Естествено трябва да се подпре капака с нещо подходящо. На тази греда има закачени кабели от долната страна. Като се погледне отгоре се виждат стърчащи едни черни като шипчета, стискат се с клещи и се избутват надолу. Така се освобождава снопа с кабелите и гредичката е почти свободна.
3-откачва се машинката за заключване на предният капак и се маха вече гредичката.
4-отвивате с ключ 24 тръбата към дехидратора, а другата която е към радиатора се развива с два ключа. С ключ 22 държите контра откъм радиатора, а от към дехидратора с ключ 24. Не би трябвало да имате проблем.
5-самият радиатор се държи на две Г-образни планки, захванати с гайка 10-ка за водният радиатор. Г- образните планки пречат за ваденето и затова ги отвих и от климатичният радиатор.Водният радиатор се повдига и се премества леко навътре към перката. Радиатора излиза с малко избутване наляво към пасажерската страна и нагоре, тогава се отваря възможност да се извадят и тръбичките, поне при мен така се получи.
Това със свалянето, днес ще взема радиатора от майсторите. Закарах го да му присадят моята тръбичка. Снимки и описание на монтажа довечера.
Коментар